Main Picture

יום שלישי, 3 בינואר 2012

Wellington Zoo & City Center

מאוד אהבתי את העובדה שבנוסף לכך שקיבלתי כאן חדר פרטי עם מקלחת + שירותים ונוף מדהים ממרומי
Mt.Victoria אל עבר מרכז העיר, גם היה במקום Laptop שהצלחתי לפרוץ ולהשתמש בו בכדי להעלות תמונות ל- F.B. נקווה רק ש- Lucy (הדיירת בקומה העליונה) לא תשים לב לכך שהתנחלתי אצלה בחדר בזמן שהיא בחופשה שלה ...

ירדתי למטה ושמתי לב כי Corinne עוד לא התעוררה. הרשתי לעצמי לתפוס פיקוד על המטבח והכנתי לי א.ב
קלילה של כוס קפה, גרנולה מועשרת ויוגורט. ניצלתי את העובדה שבחוץ היה מז"א ממש טוב (ללא גשם) ויצאתי לדרכי.

האטרקציה הראשית של היום היתה גן החיות (Wellington Zoo) ובכדי להגיע לשם, בחרתי לצעוד ברגל ולא לקחת את הרכב או את האוטובוס. בהתחלה הגעתי לכיכר ענקית בשם: Basin Square Stadium וזהו למעשה אצטדיון המשמש לרוגבי או לכל משחק ספורט אחר.

Basin Square Stadium
עשיתי הקפה מלאה של האצטדיון ונכנסתי לחניון רכבים ששם חנו להן מס' מכוניות למכירה לציבור הקהל הרחב.
ראיתי שהמחירים ממש לא בשמים (כמו בארץ) ושהדגם הפופולארי Mitsubishi Lancer Evo 2010 שבארץ
עולה כ- 320 אלף שקלים, עולה כאן רק 42,000$ (קצת יותר מ- 120,000 ש"ח).

Nice Mitsubishi Evolution
כמו כן, יצא לי גם לראות את הרכב הכי יקר כאן ב- NZ וזה היה פשוט יצירת אומנות על הכביש:
Audi A7, 2012 שעלתה למעלה מ- 119,000$ !!!
במונחים של ישראל זה היה עולה למעלה מ- חצי מיליון שקלים ורק היה ניתן לחלום על רכב שכזה.

Monster Audi A7
המשכתי לצעוד לי לכיוון גן החיות ובדרכי חלפתי ע"פ Newtown (אחד הפרברים של Wellington). פרבר זה נראה כאילו לקוח מעולם סרטי הפשע וממש הזכיר לי את Harlem אשר גם כן פרבר של העיר New-York.
לקח לי קרוב לשעה להגיע ליעד הסופי מ- Mt.Victoria וזה היה מאוד מעייף !

תמורת סכום "סמלי" של  25$ יצא לי להיכנס לאחד המקומות היותר פופולאריים כאן בעיר הבירה. קטע מוזר היה שלא היה אף שומר בכניסה שיבדוק אם האנשים שילמו עבור הכניסה או שלא. בקלות רבה יכולתי להתגנב ואף אחד כלל לא היה שם לב לכך, אך כאזרח שומר חוק - לא עשיתי כן ושילמתי כמו כולם (או רובם) עבור מחיר הכניסה המופקע !

הרבה לא היה ניתן לראות כי רוב החיות היו מאוד ביישניות ולא הראו את עצמם לציבור הרחב שהגיע לכאן במיוחד בשבילם. חלק מהחיות הועברו למקומות אחרים ממש בדקה ה- 90 ומאוד עצוב היה לראות כלובים ריקים ושוממים כאן בגן החיות שאמור להיות הכי גדול ב- NZ.

Tuatara in Wellington Zoo
יחסית לגן החיות התנכי בי-ם ולספארי בר"ג, המקום כאן ב- Wellington Zoo הוא קטן רצח ומאוד מאכזב.
בקלות רבה ניתן לכסות את כל איזורי הגן ב- 3 שעות נינוחות בלבד (כולל הפסקת אוכל באמצע).

גולת הכותרת של גן החיות היו הלביאות, הג'ירפות, הקנגרו והשימפנזים שעשו מופע מאוד מרתק ושובה לב.
אני לא אשכח שהם כל הזמן הושיטו יד במבט עצוב בכדי לקבל אוכל ממבקרי הגן ולמעשה נאמר לנו ע"י המדריכה שכלל אנו לא אמורים להאכיל אותם ובמיוחד לא לזרוק להם אוכל כאשר הם מתחננים כי זה רק יגרום להם לרצות יותר.

Give me Food
מאוד אהבתי לראות גם חיות אחרות - וואלבי, כלב דינגו חמוד, מס' צ'יטות נדירות וכן קופים מתוקים.
בסופו של יום, מאוד אהבתי לבקר בגן החיות, אך יחסית לישראל, הוא דיי מאכזב.

יצאתי משם והפעם בחרתי לחזור באוטובוס !
ראיתי שהאוטובוס הבא שמגיע חזרה למרכז העיר, יגיע רק בעוד חצי שעה והרשיתי לעצמי לקפוץ למכולת השכונתית ולהתענג על גלידת וניל-שוקולד ולהירגע מעט מהחום הכבד ששרר בחוץ.

עליתי על קו מס' 23 ותוך 15 דק' כבר הייתי במרכז העיר.
הלכתי לראות את נק' האטרקציה המדוברת של האיזור - NZ Parliament. מקום זה נמצא בתוך מתחם ענק שמכיל לא מעט מבני שלטון וכנסיות עתיקות ששופצו ונראות ממש נפלא.

NZ Parliament
לא הספיקו לי האטרקציות עד כה ובחרתי להמשיך הלאה ולראות את Railway Station ואח"כ גם
את Civic Square.
עליתי על הגשר המחבר בין מרכז העיר למרינה ונדהמתי לגלות כמה מדהים איזור זה של הטיילת.
חבל רק ששכחתי לשים קרם הגנה בבוקר כי הרגשתי שהצוואר והפנים שלי עוד שניה נשרפות, ובדר"כ אני לא נשרף !

אחרי הסיבוב בעיר, קפצתי ל- Reading Cinema (רשת בתי קולנוע ב- NZ) וראיתי את הסרט
החדש: MI-4. המחיר ממש לא היה נורא (רק 11$) וזאת היתה דרך מצוינת לסיים את היום העמוס הזה.

היה קטע מאוד מוזר בארוחת הערב. קפצתי לרשת McDonald ורציתי להזמין ארוחה. מה שלא לקחתי
בחשבון - שיעמוד מולי בחור הודי עילג שהיה פשוט סיוט להבין מה לעזאזל הוא אומר עם המבטא המעאפן שלו !
יצא לי לשוחח עם לא מעט אנשים עם מבטאים שונים כאן ב- NZ, אך זאת היתה הפעם הראשונה שאני באמת לא הבנתי מה הוא ניסה לומר לי.

לקינוח סיימתי את היום בטרק חביב אל עבר Mt.Victoria Summit.
המסלול מתחיל ממש ליד הבית שבו התגוררתי ומטפס מעלה לנק' תצפית מאוד מרהיבה שחולשת על כל האיזור.
הראות היתה סוף הדרך ויצא לי לצלם לא מעט תמונות על הפיסגה. הדרך חזרה היתה הרבה יותר פשוטה מהעליה ולאחר טיסה במדרון, דרך היער העבות, חזרתי למגורים הפרטיים שלי.