Main Picture

Main Picture

יום שישי, 6 בינואר 2012

Queen Charlotte Track - Day1

לא כך תכננתי לקום הבוקר.  אתמול בלילה היה רעש כה חזק של מוזיקה שממש הפריע להירדם וגם אחרי שהרעש פסק, התחיל רעש מטריד עוד יותר בדמות "נחירות" עזות מצד השכן שישן במיטה ליד.
רציתי לקום ופשוט להביא לו "אחת לפנים" שירגיע, אך לא היה לי כוח לכך ופשוט שמתי את פקקי האוזניים וקיוויתי לטוב.

בשל העובדה כי לא יכולתי להשאיר כאן את האוכל במקרר ואת הרכב בחניה המקומית (בעלת המקום הלא נחמדה, התעקשה בתוקף כי אני אזיז את הרכב בשנייה שאני אעזוב היום וממש לא רציתי להישאר כאן לעוד לילה כאשר אחזור מהטרק), נאלצתי לקפל את כל הציוד והאוכל ולדחוף לתוך הרכב.

מחשבות טורדניות העסיקו אותי בשאלה - היכן אני אחנה את הרכב למשך הימים הקרובים מבלי שיפרצו לי אותו ומבלי שאחטוף קנס חניה.

בסופו של דבר מצאתי פתרון יצירתי לבעיה - החניתי את הרכב ב- Nelson Square ושם מצאתי חניה רבה וחינמית.
שמתי על עצמי את 2 התרמילים ויצאתי לצעידה קלילה עד למרינה של Picton.

מרחק ההליכה (1.5 ק"מ) ממש לא נורא, אך עם 2 תרמילים דיי כבדים, זה הפך למשימה מאתגרת.
בדיעבד, נוכחתי לראות כי יכולתי להחנות את הרכב ממש צמוד למרכז העיירה ועדיין לא לשלם על החניה. לא נורא.

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם מתכננים לצעוד בטרק ה- Queen Charlotte ואין לכם סידור חניה לשלושת הימים שאתם מחוץ לעיר, הייתי ממליץ להחנות את הרכב ליד אחד מה- B&B שממש מחוץ למרכז העיר. כך תוכלו להיות עם ראש שקט שלא יפרצו לכם לרכב וכן לא תחטפו קנס חניה מוגדל. מרחק ההליכה משם ועד ל- Jetty הנו ממש זניח.

נכנסתי לקבלה של חברת "Endeavour Express" ונרשמתי לסירת מונית שעתידה לצאת ב- 9:00 בבוקר.
הגעתי יסית מוקדם (8:00 ליתר דיוק) ועשיתי בשכל שהבאתי עמי ספר קריאה. יתר האנשים שגם הגיעו מוקדם לא מצאו את עצמם ודיי השתעממו למוות.

כמו תמיד, הזמנים הם ערך חשוב ל- NZ ובדיוק ב- 9:00 בבוקר יצאה ההפלגה. התיישבתי ליד משפחה אוסטרלית שהגיעה לנופש ב- NZ וכך עברה לה ההפלגה הארוכה (למעלה משעה).
הגענו לבסוף ליעד הסופי -Ship Cove (נק' ההתחלה של טרק ה- Queen Charlotte).

Jetty in Ship Cove
נק' ההתחלה ב- Ship Cove בעלת עבר היסטורי ולא סתם קפטן קוק הגיע לאיזור זה מס' פעמים במסעו ההיסטורי.
יש במקום אנדרטה לזכרו, מס' עמודי זיכרון/הנצחה וכן חניון יום של ה- DOC עם מים זורמים ושירותים.

Memorial Site in Ship Cove
כמובן שהצטלמתי ליד שלט הכניסה למסלול ה- Queen Charlotte ואח"כ יצאתי לדרכי.
מה שמייחד טרק זה לעומת כל יתר הטרקים ב- NZ, זה שהוא טרק פרטי ומסומן ממש טוב.
ישנם עמודים עם ציוני הקילומטרים שעוד נותרו לצעוד וכן שלטים רבים עם מידע והכוונה (כמו בטרק המילפורד).

תחילת המסלול טיפס מעלה עד לנק' התצפית שהשקיפה אל כל אזור המפרצונים (Sounds). השמש הייתה מאוד חמה ואני מצאתי את עצמי מזיע לא מעט, אך למעלה קידמה את פני רוח צוננת שהרגיעה את המצב.
שמתי לב שהתחילו יחד עמי עוד מס' מטיילים, אך לא יכולתי להמשיך ולצעוד יחד עימם כי הם צעדו בקצב ממש איטי.

הצטרפתי בסופו של דבר לרביעיית מטיילים מצ'ילה וקנדה שפגשתי בהמשך הדרך. היה מאוד נחמד להעביר עימם את הזמן, אך גם אותם עזבתי בשלב מסוים כי הם כל הזמן עשו הפסקות וצעדו להם בנינוחות רבה מידי לטעמי.

מה שכן, פגשתי את Zhanna, בחורה אוסטרלית יחסית מבוגרת (40), שקיבלה מתנת יום-הולדת מאבא שלה והגיעה לכאן במיוחד. היא צעדה בקצב שלי וכך יכולנו לצעוד מכאן והלאה. מאוד שמחתי שסוף סוף אוכל גם לצעוד בקצב סביר וגם אוכל לדבר עם עוד מישהי שהייתה מאוד נחמדה.

Cove in Queen Charlotte Track
עשינו הפסקת צהרים ליד נק' תצפית מרהיבה וכאן יצא לי לראות לראשונה את הציפור המצחיקה - Weka.
ציפור זאת נחשבת למוגנת ב- NZ ואין לה יכולת הגנה עצמית (Fight-less Bird כמו ה- Kiwi).
מה שכן, ציפורים אלו למדו טוב מאוד היכן נק' העצירה של המטיילים בטרק זה ופשוט התנחלו להן שם.

לא מעט פעמים הזהירו אותנו שציפורים אלו מאוד ערמומיות ויכולות לחטוף את האוכל שלנו אם רק ניתן להם הזדמנות לכך. לי הן נראו כה חמודות ומקסימות שמרצוני האישי נתתי להם פירות יבשים וחתיכות מהסנדוויץ', כך שהן לא היו צריכות בכלל להראות את הצד השלילי, כפי שהמקומיים טוענים.

היתה בנק' ההפסקה - להקה של ציפורי Weka והאמא שבחבורה כל הזמן העדיפה לתת את האוכל שזרקנו אליה - עבור הגוזלים שלה והיא בעצמה לא נגעה בכלום. פשוט אמא למופת ...

Weka Bird
מכאן המשכנו Zhanna ואני בצעידה הנינוחה וראינו נוף פשוט מדהים - Sounds, Coves, Bays ועוד.
בשל העובדה כי צעדנו בקצב ממש מהיר, יצא לנו לעבור את כל המטיילים שיצאו באותה השעה כמונו ואף יותר מאלו.
קצת היה לי חבל ש- Zhanna סיימה את היום לפני, כי היא בחרה לעשות את המסלול ב- 4 ימים ולא ב- 3 כמוני.

טיפ שימושי מס' 2
באם אתם מתכוונים לצעוד את טרק ה- Queen Charlotte, כמובן שתדרשו לקחת סירת מונית בכדי להגיע לנק' ההתחלה אשר נמצאת ב- Ship Cove. לכל חברות ההסעה (מונית-סירה) יש דיל אשר כולל הסעת התרמיל מנק' לנק', כך שאתם יכולים לטייל עם תיק טיולים יומי וקליל ובסוף היום לאסוף את התרמיל הגדול שכל ציוד הקמפינג, האוכל והביגוד נמצאים בו. פשוט שירות מעולה שחובה לקחת (המחיר כולל שירות זה בין אם אתם רוצים או לא, כך שרצוי לקחת).

אמרתי שלום ל- Zhanna שבאמת היה כיף להעביר עמה את כל השעות האחרונות והתפניתי לי לנוח באחד מחניוני הקמפינג הרבים שהיו פזורים לאורך כל המסלול - Madsen Camp. עד היום זכורים לי מקלות ההליכה המאולתרים שניצבו להם בכניסה לחניון והם מאוד הזכירו את המקל ש- Gandalf משר הטבעות היה צועד עמו.

Walking sticks in Madsen Camp
הפסקת הצהרים הייתה במקום הנכון ובזמן הנכון. חניון הלילה מכיל מס' ספסלי ישיבה, כיסאות, ערסלים והכי חשוב - נוף משגע. אני בחרתי לעצמי פינה נחמדה והתפנקתי לי על אחד הערסלים, תו"כ אכילת סנדוויץ'' עם ממרח חמאת בוטנים.

קצת חבל היה שלאחר ההפסקה הארוכה, באתי לקום והרגשתי כמה נתפסו לי השרירים.
נאלצתי לערוך מס' תרגילי מתיחות לפני שיצאתי לדרך אך ממש לא מיהרתי לשום מקום והיה לי את הזמן לכך.
המשכתי לצעוד בשביל הנוח והקליל והגעתי לבסוף לנק' הסיום של היום הראשון - Camp Bay.  

המסלול של היום היה קרוב ל- 24 ק"מ והוערך בכ- 9 שעות של צעידה. אני בפועל צעדתי אותו ב- 5.5 שעות בלבד וגם לקחתי את הזמן ועשיתי מס' הפסקות למנוחה ולצילומים, כך שבקלות ניתן לשפר תזמון זה.

פגשתי בחניון הלילה עוד זוג גרמנים (איך לא) אשר שימשו כפקחי ה- DOC להיום בערב.
הם סיפרו לי שהיו זקוקים למנוחה ולכסף, והעבודה הזמנית הזאת הגיעה אליהם ממש במקום.
מאוד הערכתי את העזרה שקיבלתי מהבחורה הגרמנייה שבלעדיה לא הייתי יכול להקים את האוהל המעאפן שהשכרתי מחנות הציוד שב- Picton.
לא מעט פעמים יצא לי לעשות לינת קמפינג, אך משום מה - האוהל ששכרתי היה כה מסובך להרכבה והיה צורך ב- 2 אנשים בכדי להרכיב את המוטות על הטופסנים המיוחדים של האוהל. מעניין מה יהיה מחר ...

בכל אופן, נכנסתי לאוהל הענק והתחלתי להכין את ארוחת הערב.
הצלחתי להכניס את כל הציוד לתוך האוהל, לשים גם מזרן ושק"ש ואף גם למצוא מקום לבשל בפנים (הייתה רוח פרצים בחוץ). לפחות יש משהו טוב בכ"ז באוהל זה.

חניון הלילה ב- Camp Bay היה מאוד נוח - שירותים עם מים זורמים + נייר טואלט, ברז למי שתייה, חוף יפיפה ועוד. פשוט חניון 5 כוכבים !

סוף יום ו' !

מבחר תמונות מיום זה:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן

Historic Canon in Ship Cove
Entrance of Queen Charlotte Track
Km to the End
Queen Charlotte Track 
Me in Queen Charlotte Track
Queen Charlotte Track 
Marlborough sounds
Nice Beach in Queen Charlotte Track

Me in Queen Charlotte Track
Swing Bridge in Queen Charlotte Track
Marlborough sounds 
Small rest in Madsen Camp
My Boots in Madsen Camp
Giant Fly
Camp Bay
Camp Bay
Camp Bay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה