Main Picture

יום שלישי, 24 בינואר 2012

Mt.Cook National Park

אין כמו לישון לבד כאן בחדר הענק והמרווח. אין נחירות וממש אין דאגות באם מתעוררים מוקדם.
מרוב העייפות מהמסלולים של אתמול, הצלחתי לקום מהמיטה רק ב- 9:30 כאשר כבר ב- 10:00 אני אמור להחזיר את המפתחות לקבלה. מהר מאוד התאגרנתי וקיפלתי את כל הציוד לאוטו.
קטע לא נעים היה כשגיליתי כי המקרר בחדר היה למעשה מקפיא ונאלצתי לזרוק חלק מהירקות שכבר הפכו לנציב קרח שאותו ממש לא כדאי לאכול לאחר הפשרתו.

ארוחת הבוקר כאן מאוד זכורה לי לטובה, בעיקר בשל הטים-טם המצויין בטעם שוקולד לבן שטרפתי ללא הרף.
לפי דעתי, טעם זה הינו המוצלח ביותר בכל הסידרה של הטים-טם כאן ב- NZ !

יצאתי מהאכסניה בהרגשה טובה והתחלתי לנסוע לכיוון היעד הראשון שלי להבוקר.
ממש ליד Mt.Cook Village, יש כביש Gravel שמוביל לחלק השני של Mt.Cook National Park.
שני המסלולים העיקריים שכאן - Tasman sea & Glacier Tracks לא אמורים להיות קשים במיוחד וטוב שבחרתי לצעוד אותם לאחר שצעדתי כבר את המסלול האימתני - Mueller Hut Route.

תו"כ הנסיעה על 8 ק"מ של דרך העפר, ראיתי 3 מטיילות שצעדו להן באמצע שום מקום, והחלטתי לעשות להן טובה ולקחת אותן טרמפ עד לתחילת המסלול.
לי זה ממש לא היה משנה כי בין כה וכה נסעתי בכיוון, ולהן זה היה ממש נס משמים כי אף אחד לא עצר להן.

קצת מבעס היתה העובדה שדווקא הבחורה השמנה והמכוערת שבחבורה התיישבה לידי והשתיים שעוד נראו סבבה התנחלו להן מאחור :-(

הנסיעה על ה- Gravel היתה דיי נינוחה, למעט סיבוב אחד שאותו אני לא אשכח לעוד הרבה מאוד זמן.
מאמצע שום מקום, הגיח לו לפתע אוטובוס מטיילים שתפס את את 2 הנתיבים וגרם לי לסטות ברגע האחרון לשולי הדרך בכדי למנוע מפגש לא נעים איתו.
הרכב שלי ממש לא אהב את השריטות והחריקות שקיבל מכל ענפי העצים שהיו לצד הדרך, אך זה עדיף היה מאשר תאונה חזיתית עם אוטובוס שהגיח במהירות מופרזת !

הגעתי לחניון הרכבים ובמקום יש חניון יום עם מים זורמים ושירותים.
עשיתי מס' מתיחות ויצאתי לי לדרכי.

מסלול הצעידה הראשון הוביל מחניון הרכבים ועד לנק' תצפית אל עבר Tasman Sea.
ההליכה לא היתה ארוכה וכלל לא קשה ובסופה יצא לי להגיע לאחת מנק' התצפית היותר יפות שראיתי כאן בפארק הלאומי. המים של הקרחון העצום שראיתי עוד אתמול, מגיעים לנק' זו ונשפכים הלאה לים הפתוח.

Info Sign
מכאן ניתן גם לראות את ה- Jetty שממנה יוצאות משלחות של קיאקיסטים שחותרים להם בתוך האגם.
כמו אתמול, גם היו ראיתי שצבע המים הינו אפור בוהק וזה שילוב מאוד ייחודי לאיזור זה.
לי יצא גם היום מז"א מושלם עם ראות נקיה מעננים ואני פשוט בר מזל שתפסתי יומיים מושלמים לטיולים ולצילומים של אחד מהמקומות היפים ביותר של NZ (בדר"כ מאוד קשה לתפוס פה יום בודד עם שמש).

Tasman Glacier

צעדתי חזרה לנק' ההתחלה והמשכתי במסלול נוסף - Tasman Glacier Track.
בהתחלה המסלול נכנס לתוך מס' אגמים (Blue Lakes), אשר עם הזמן דיי הפכו לירוקים וחלקם אף התייבש לחלוטין. אין מחזה יותר עצוב מאשר לראות את האגמים שפעם היו מלאים במים ומאוד מרשימים וכיום הם לקראת התייבשות מוחלטת ודיי נראים מוזנחים.
יצא לי לבדוק את טמפ' המים של האגם הבודד שכן נותרו בו עוד מים ואני חייב לציין שהם קפואים !

Blue Lake
המשכתי הלאה במסלול ולאחר טיפוס קצרצר לנק' תצפית, יצא לי לראות את מלוא הדרו של הפארק הלאומי.
נוף יותר מושלם מזה לא יכולתי לבקש !!!
ביום בהיר ושמשי כמו היום יכולתי לראות בבירור את - Tasman Sea, Tasman Glacier, Hooker Valley, Mt.Cook ועוד. פשוט תענוג של יום !

Mt.Cook
יצא לי לפגוש כאן זוג מבוגר של מטיילים מהולנד אשר היה עם יחס מאוד אוהד כלפי ישראל.
יצא לנו לשוחח לא מעט על ענייני פוליטיקה וממשל והרגשתי שלא כל העולם נגדנו ...

חזרתי חזרה לרכב ותו"כ הפסקה קלה עם קלמנטינה (שדוד Henry מ- Karaka נתן לי ונותרה עד היום בתא המטען של הרכב), חשבתי מה אני הולך לעשות בהמשך הדרך.

כאן קיבלתי את אחת מההחלטות החשובות והמשמעותיות ביותר שלי לאורך כל הטיול ב- NZ.
בעקבות קניית הכרטיס לטרק ה- Milford שאמור להתחיל רק בעוד שבועיים ודיי הפך לי את כל התוכניות והלו"ז, החלטתי לא לבזבז יותר מידי זמן ולנסוע כבר עכשיו לכיוון Southland.
התכנון היה שאני אגיע ל- Catlins אעבור ב- Southland ואז אעלה חזרה צפונה ל- Fiordland.

יצאתי מ- Mt.Cook National Park בהרגשה מצויינת שהספקתי לראות, לצעוד ולצלם כל נוף אפשרי.
עשיתי עצירה קצרצרה בעיירה Twizel וקיימתי את הבטחתי מלפני 3 ימים - נכנסתי למאפייה המקומית והמצויינת של המקום והזמנתי לי קיש ירקות, כוס קפה ושטרודל תפוחים מקורמל (יאמי).

קטע מצחיק היה כאשר התקשרתי למארחי "היט" (Dick & Marianne) שגרו ב- Balclutha.
בהתחלה הצגתי את עצמי וביקשתי אם אפשר יהיה לבוא להתארח אצלהם היום בערב.
Marianne ענתה לי כי היא צריכה לחשוב על זה וכנראה שהם לא יכולים לארח היום בערב.

ברגע שאמרתי לה שאני אח של יוני פלנר ושדניאל היא הבת הקטנה של יוני ואפרת, מיד התהפכו היוצרות.
היא נשמעה מאוד נרגשת ואמרה לי שהם חיפשו אותי "בנרות" וחיכו לטלפון ממני במשך לא מעט זמן.
מסתבר שיוני יצר איתם קשר עוד מהארץ והודיע להם שאני מגיע לאי הדרומי ושכנראה אקפוץ לביקור.

קיצור סוף טוב יצא מכל הסיפור הזה וסיכמתי איתם שאני אגיע לבקר מחר בערב.
יצא ממש טוב כי מיד אח"כ הצלחתי לשריין מקום לינה באכסניית ה- BBH שבעיירה ArrowTown.
מה שמאוד הפתיע אותי זה שבעלת המקום כלל לא דרשה ממני פרטי כ.אשראי למקרה שאני אבריז בדקה
ה- 90 ואמרה שאני פשוט אגיע בזמן שהכי נוח לי.

הנסיעה מ- Twizel על כביש SH-8 ועד לעיירה Arrowtown היתה מאוד מאוד ארוכה ואיך בכלל חשבתי שאני אצליח להגיע היום עד ל- Balclutha ?
לפחות היה לפני ג'יפ שנסע מהר (120 קמ"ש) ואני נדבקתי אליו וכך יכולתי להגיע יחסית מהר לנק' הסיום.

עשיתי עצירה נוספת להתרעננות בעיירה Cromwell והצטיידתי לי מבעוד מועד במפה של העיירה Arrowtown וכן במפות ועלוני מידע של איזור ה- Catlins. חוץ מזה, לא מצאתי לנכון להישאר עוד במקום משעמם זה והמשכתי הלאה לדרכי.

הייתי דיי בטוח שמ- Cromwell מצפה לי נסיעה מאוד קצרה עד ל- Arrowtown, אך לא כך היה הדבר !
לפחות יצא לי לעצור בחנות פירות אורגנית שהיתה על הדרך והצטיידתי לי במס' שקיות של פירות טריים.

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם מתכוונים לנסוע מ- Cromwell ל- Arrowtown (או Queenstown), מאוד מומלץ לעצור לצד הדרך ולהיכנס לאחת מחנויות הפירות הפזורות לאורך הדרך.
גם המבחר יותר גדול לעומת כל סופרמרקט אחר, גם המחירים יותר נמוכים והכי חשוב - האווירה שכאן היא משהו שלא תמצאו באף מכולת או סופרמרקט אחר ב- NZ.
אני קניתי כאן צנצנות דבש טהור ואיכותי בשביל לתת כמתנה עבור המארחים שאצלם אני אתארח, רק חבל שלא קניתי יותר עבור המשפחה שבארץ ...

המשכתי הלאה והגעתי לבסוף לאכסניה שבעיירה Arrowtown.
היות והשעה היתה עוד מוקדמת, תפסתי לי את "תרמיל היום" ויצאתי לחקור מה יש לעיירה זו להציע.
הבנתי מ- Brent & Jen שיש כאן מאפיה שמכינה עוגות פאי מאוד טובות ואם הגעתי עד הלום, פשוט חובה לנסות אחת מהן !

Arrowtown
צעדתי לי ברחוב הראשי שהיה מאוד מיוחד והזכיר רחוב מעיירה מלפני כמה מאות שנים.
ישנה אטרקציה חביבה וחינמית במקום - הכפר הסיני. מסתבר שהגיעו לעיירה זו מאות עובדים מסין והקימו להם כפר משגשג בשיפולי העיירה (ליד מכרות הזהב).
המקום נשתמר (חלקו שוחזר) וכיום ניתן לראות ולקרוא על ההיסטוריה של המקום שפעם שקק חיים.

Chinese Village in Arrowtown
שמתי  לב כי יש במקום מסלול מאתגר (לא מעגלי) שמוביל מהכפר הסיני ועד לעוד עיירת רפאים שפעם היתה מאוכלסת ברבבות מתיישבים שהגיעו לכאן בחיפוש אחר זהב.
היות ומדובר במסלול קשה (6-7 שעות לכיוון אחד) והוא לא היה מעגלי, העדפתי לוותר עליו ...

חזרתי לאכסניה ולאחר מקלחת, כביסה וארוחת ערב ענקית (חזה עוף, מאפים, פירה וסלט), התפניתי להעתיק תמונות מהמצלמות ל- HDD הנייד. לשם שינוי יש במקום זה מחשב נורמלי שלא צריך לשלם בשביל להעלות את מע' ההפעלה (התשלום הוא רק על השימוש באינטרנט).
ניצלתי את השובר לאינטרנט שקיבלתי בחינם מבעלת המקום והמשכתי לתכנן את המשך המסע.

יצא לי לפגוש כאן בחורה חייכנית בשם Wini, שעשתה את כל הדרך מהונג-קונג וכרגע עובדת באכסניה.
היא אמרה לי שגם היא מתכננת לצעוד בטרק ה- Milford בתאריך שגם אני יוצא, אך דיי הייתי בספק איך לעזאזל היא מתכננת לעשות זאת ?
היא היתה מאוד נמוכה ושברירית ועד כה היא אף פעם לא צעדה עם תרמיל על הגב (שלא לדבר על מסלול ארוך ומרובה ימים כמו ה- Milford). קיצור, איחלתי לה בהצלחה וסגרתי את הבאסטה.