Main Picture

יום רביעי, 11 בינואר 2012

Abel Tasman Track - Day2

כ"כ כיף היה לישון כאן בבטן ספינת התענוגות - Aqua Backpackers וממש לא מרגישים בחילה !
עדיין זכורה לי לטובה ארוחת הערב של אתמול והיום מחכה לי גם ארוחת בוקר טעימה ומפנקת.
התעוררתי ב- 8:00 וגיליתי שהייתי מבין האחרונים שעוד היו במיטה וכי כל היתר כבר היו באמצע ארוחת הבוקר שלהם.

ארוחת הבוקר היה מאוד מגוונת - טוסטים, ריבות, דגני בוקר, קפה ועוד. אחד הדברים החשובים שלמדתי בטרקים ב- NZ, זה שחובה להתחיל את הבוקר עם ארוחה מזינה כי במהלך יום הצעידה שורפים אלפי קלוריות וממש מרגישים עייפות בסוף היום, אם לא מספקים לגוף את האנרגיה הדרושה לו.

ארגנתי לי את התיק והקברניט של הספינה לקח אותי בסירת מנוע קטנה והביא אותי בחזרה לחוף.
יצא ממש טוב שלא נעלתי את הנעלים על הבוקר כי היה צריך לקפוץ לתוך המים, טרם ההגעה לחוף.
צעדתי לכיוון ביקתת Anchorage Hut  ושם התארגנתי לי טרם היציאה (יש במקום שירותים ומי שתיה).

Anchorage Hut
יצאתי לדרך בשעה 9:35 ומז"א היה מאוד נוח (אולי מעט חמים אך ממש לא נורא).
קטע זה של המסלול מ- Anchorage Bay לכיוון נק' הסיום ב- Marahau הינו הפופולארי והעמוס ביותר לאורך כל הטרק Abel Tasman.
הסיבה לכך היא מאוד פשוטה - לא מעט מטיילים מעדיפים להגיע ל- Marahau ולצעוד עד ל- Anchorage Bay ולאחר הפסקה קלה - לחזור על עקבותיהם. בדרך זו הם לא תלויים בלינת שטח או בסירת מונית.

יצא לי לעקוף המון "מטיילי יום" וטרקיסטים והרגשתי כאילו אני באמצע אוטוסטרדה ...
יצא לי לראות לא מעט חופים מדהימים ומפרצונים מרהיבים. חבל רק שלא מצאתי מישהו או מישהי לצעוד איתם ביום זה כי אף אחד פשוט לא היה בקצב שלי (או לפחות בקצב שאני יכול לסבול).

Abel Tasman Track
המסלול של היום מ- Anchorage Bay ועד לנק' הסיום ב- Marahau אמור היה לקחת 4 שעות צעידה, אך בפועל סיימתי אותו כעבור 2:15 שעות בלבד וזה כלל עצירות רבות לצילומים, למנוחה ולהתפעלות מהנוף המרהיב שלא חסר כאן !

אפשר לומר כי עשיתי את רוב המסלול של טרק ה- Abel Tasman (מנק' Onetahuti ל- Marahau) ביום וחצי של צעידה בלבד ולפי דעתי זה אחד מהטרקים המאוד קלילים והפופולאריים שיש ב- NZ.

Bridge near Marahau
סיימתי את הטרק בהרגשה פנטסטית ואני מאוד שמח שמז"א היה מושלם (לשם שינוי).
לפני שחזרתי לרכב, צעדתי לחקור מה יש בסביבה וגיליתי כי יש לא מעט מקומות נחמדים לראות כאן.
קפצתי לראות סוסים גזעיים שרעו להם בחווה מקומית ואח"כ צעדתי למוזיאון פרטי שהיה ממש בכניסה לטרק
ה- Abel Tasman ושם היו מס' תחריטי וגילופי עץ מרהיבים.

Wood Carving near Marahau
מנק' הסיום/התחלה של טרק ה- Abel Tasman צעדתי על הכביש לאורך 1.5 ק"מ עד שהגעתי לעיירה Marahau ששם חנה הרכב שלי (בחנייה של חברת התחבורה - Aqua Taxi).

אין כמו להגיע חזרה לרכב, להוציא טונות של אוכל מתא המטען ופשוט להתפנק, לאחר צעידה ממושכת של יום וחצי. זכרונות רבים מהמסלול עלו בי כשראיתי את כל התרמילים של המטיילים שזה עתה הגיעו ועתידים היו להתחיל את הטרק בעוד מס' שעות ...

לאחר מנוחה קלה להתרעננות, חזרתי לכביש ונסעתי את כל הדרך חזרה ל- Nelson (שעה של נסיעה).
הגעתי לאכסניה הכי טובה בעיר - The Bug, וכבר על ההתחלה הרגשתי כי השקיעו בבניית ובתחזוקת המקום.
אומנם היה חוסר במוצרים בסיסיים במטבח (שמן, תבלינים וכדומה), אך זה ממש זניח.

קטע מצחיק היה שפגשתי במקום זה לא מעט ישראלים ואף את הזוג שפגשתי לראשונה בטרק
ה- Whanganui ... איזה עולם קטן !

עשיתי מהר מאוד א.ע, כיבסתי את הבגדים ואח"כ גם התפניתי להעתיק תמונות מ- 2 המצלמות ל- HDD הנייד שהבאתי עימי. אני חייב לציין כי זו היתה החלטה ממש טובה להעתיק כל כמה ימים תמונות מהמצלמות לכונן האחסון הנייד ואח"כ פשוט למחוק את התמונות מהמצלמות ולפנות מספיק מקום לתמונות העתידיות.

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם מתכננים לעבור בעיירה Nelson, הייתי מאוד ממליץ להישאר לישון באכסנית ה- The Bug.
בנוסף לכך שהמקום יחסית קטן ואינטימי, הוא קיבל דירוג ממש גבוה ובנוסף לכך, בכל בוקר מוגש בחינם לחם שנאפה על המקום.
כמו כן, יש במקום 2 עמדות אינטרנט חינמי ששמתי לב כי הישראלים מנצלים אותן עד תום !
יתרון וחיסרון של המקום זה שהוא מרוחק מאוד ממרכז העיירה (Vanguard St) ודיי מומלץ להגיע לכאן עם רכב.

התארגנתי גם לקראת הטרק של מחר באיזור שנקרא: Buller והתחזית ממש לא מעודדת - סופות וגשמים רבים לאורך כל ימי הצעידה בטרק ה- Heaphy. דיי קיוויתי שאולי זה ישתנה בהמשך והלכתי לישון.

סוף יום ד' !

Amazing view in Abel Tasman Track
Cove in Abel Tasman Track
Abel Tasman Track
Bridge near the finish line