Main Picture

יום שבת, 14 בינואר 2012

Heaphy Track - Day3

הבוקר לקחתי את הזמן וישנתי קרוב ל- 10 שעות ...
חבל רק שהגרון שלי כאב רצח ונראה לי שדיי הצטננתי בעקבות הגשם והקור שליוו אותי ביומיים האחרונים.
קמתי לי לבסוף וראיתי כי לא מעט אנשים כבר יצאו לטרק או היו בשלבי התארגנות מתקדמים.

טיפ שימושי מס' 1
ראיתי לא מעט אנשים שלא יכולים לישון בלי כרית ונאלצים לסחוב בנוסף לכל ציוד הטרקים גם כרית גדולה ומסורבלת. אני מצאתי לנכון שמגבת הטיולים שלי (שהיתה ארוזה בשקית רשת) - היתה אחלה של כרית ובין כה וכה הייתי צריך לסחוב אותה עימי, כך שלא סחבתי משקל נוסף כמו היתר.

אכלתי לי להנאתי א.ב ודיי קיוויתי שעד סוף הארוחה - מז"א הסוער ירגע במעט.
בסופו של דבר, לא רק שהגשם לא נחלש, הוא אף הוסיף והתחזק ויצאתי לדרכי גם הבוקר עם משב של רוחות עזות וגשם בלתי פוסק.

יצאתי לדרך ב- 8:30 ומסלול ההליכה היה מאוד סבבה, רק שהגשם הכבד גרם לכך שכל הנהרות והנחלים שלאורך המסלול - היו מוצפים ונדרש היה להתמודד עם חצייה לא פשוטה שלהם. מידי פעם היו גשרי עץ שהקלו על החצייה, אך לא מעט פעמים מצאתי את עצמי מבצע "מעקף" וחוצה את הנהר בנק' הרחוקה עשרות עד מאות מטרים מהשביל המקורי.

מקטע הצעידה הראשון להיום היה מ- James Makay Hut ל- Louise Hut.
היה מאוד נחמד שבשלב מסוים לאורך הצעידה - הפסיק הגשם ואח"כ גם יצאה לה השמש.
אין דרך לתאר עד כמה המסלול הופך להיות קליל ומדהים, ברגע שהגשם מפסיק וניתן סוף סוף לראות את הנוף שלאורך הטרק.

Heaphy Track
הגעתי ל- Louise Hut ופגשתי במקום זוג מאוד נחמד (אב ובתו). מסתבר שיש לא מעט מטיילים שגרים באוסטרליה ומגיעים לנפוש כאן באי הדרומי של NZ.

היה מאוד נחמד לעשות הפסקת צהרים מוקדמת (ב- 11:00 בבוקר) במקום ותו"כ להתפעל מיופייה
של ה- Weka המקומית שהסתובבה לנו בין הרגלים. חבל רק שהמקום שורץ בזבובי חול ואפילו בתוך הבקתה התנחלו להם עשרות מעופפים טורדניים וקטלניים.

Louise Hut
לאחר הפסקה מאוד ארוכה (יותר מ- 45 דק'), שמתי על עצמי את התרמיל ויצאתי לדרכי.
הליכה מאוד קצרה מהבקתה וכבר יש אטרקציות על הדרך. מקטע ההליכה מ- Louise Hut לנק' הסיום
ב- Heaphy Hut הינו מאוד יפיפה וחוצה לא פעם את Heaphy River העצום.
בניגוד לפעמים קודמות על השביל, כאן עשו בשכל ובנו מס' גשרי מיתר (Swing Bridges)  אשר מאוד הקלו על חציית הנהר שבאמת עלה על גדותיו לאחר מס' ימי הגשם האחרונים.

Swing Bride above Heaphy River
מה שכן, לחצות גשר מיתרים הינו משימה לא כזאת פשוטה.
ראשית רק איש אחד בלבד יכול לחצות את הנהר בכל פעם משום שיש הגבלת משקל על הגשר.
שנית, הגשר כל הזמן מיטלטל ואם יש רוח חזקה, יש חשש לעוף בקלות לעבר הנהר, כך שצריך להחזיק חזק בחבלים.

הרגשתי באמצע פקק באיילון צפון, כאשר המתנתי והמתנתי עד שכ"א מהמטיילים יסיים לחצות את גשרי המיתרים הרבים (4 גשרים) שהיו לאורך המסלול עד ל- Heaphy Hut.
לפי דעתי, ה- Swing Bridges הינם האטרקציה הייחודית של טרק ה- Heaphy ואני לא אשכח כמה קשה היה לחצות אותם אתמול ושלשום, כאשר היו רוחות עזות.

ממש לקראת סוף המסלול - הגיע מאמצע שום מקום ענן שחור ואילץ אותי לעשות את יתרת הדרך עד
לבקתה - בריצה.
מסלול הצעידה היומי מ- James Mackay Hut ל- Heaphy Hut הוערך ב- 6 שעות ולי יצא לסיים אותו כעבור קצת פחות מ- 5 שעות עם לא מעט הפסקות ארוכות למנוחה ולצילומים של הנוף המרהיב.

הגעתי כרגיל ראשון לבקתה (ב- 13:00) והדבר הראשון ששמתי לב אליו היה - מכת זבובי החול !
תפסתי לי את הפינה הכי טובה במגורים ומהר מאוד שמתי על עצמי טונות של חומר דוחה זבובי חול כי בקלות רבה אפשר להיעקץ וזה דבר מאוד לא נעים.

לפחות יש כאן חוף פשוט מדהים !!!
לא הפסקתי להתפעל ולצלם את הנוף עוצר הנשימה שנגלה כאן לעיני ובאמת זו אחלה דרך לסיים את היום.
הספקתי לרשום מס' הקדשות על החול ומיד טסתי חזרה לבקתה כי שוב פעם התחיל לרדת גשם חזק וגם זבובי החול לא נתנו לי מנוחה לרגע. לא משנה לאן הלכתי, הם ליוו אותי לכל מקום והיו מאוד חצופים !

בתוך הבקתה ראיתי עוד אנשים שכבר הספיקו להגיע והצטרפתי אליהם למשחק חביב שנקרא: Scum.
מטרת המשחק - להיפטר מכל הקלפים. בכל שלב - מישהו שם קלף והבא אחריו נדרש לשים קלף גבוה יותר (לא משנה הצבע או הצורה של הקלף הגבוה, ניתן לשים גם זוגות, שלישיות וכדומה). קלף מס' 2 מנצח את רוב הקלפים ורק הג'וקר עולה על כולם.

משחק פשוט מעולה שהעביר את הזמן ממש מהר.
כמו אתמול ושלשום, גם היום בערב הייתי ממש אטרקציה כאשר כל האנשים בבקתה התפעלו והתעניינו לדעת מה אני מבשל. הפעם זו הייתה קינואה ורוב האנשים לא ידעו מה זה בכלל ...