Main Picture

יום שלישי, 10 בינואר 2012

Abel Tasman Track - Day1

מרוב שהבוקר הייתי כה עייף מהנסיעה הארוכה של אתמול, בכלל לא שמתי לב שכל השכנים לחדר כבר התעוררו ויצאו לדרכם.
יש משהו לא נעים בלינה באכסניות לעומת אצל מארחים וזה כל הנושא של ההתארגנות בכל בוקר.
כאשר לנים אצל מארח, יש יותר זמן להתארגן ואפשר לקחת את הזמן בסבבה ולעומת זאת, אם ישנים
באכסניה, כבר ב- 10:00 בבוקר מחכה מישהו בכניסה ומצפה שתפנה את החדר או שתשלם עבור לילה נוסף !

התארגנתי לי במהירות והחזרתי את המפתח לקבלה (גובים 10$ פיקדון על המפתחות המעאפנים משום מה).
אמרתי שלום למקום המצחין הזה ויצאתי לכיוון ה- i-site (נפתח כל יום ב- 8:30 בוקר).

כמובן שהייתי הראשון שהגיע לכאן ומאוד היה נחמד להיכנס ראשון ומיד לקבל תשומת לב.
לאחר שיחה קצרה עם הבחורה הנחמדה מה- DOC, הייתי דיי סגור על עצמי שאני הולך לעשות את הטרקים ב- Abel Tasman וב- Heaphy.
עשיתי את כל סידורי הלוגיסטיקה ל-2 הטרקים ואף הזמנתי לינה ללילות הביניים באכסניה מאוד מומלצת כאן בעיירה בשם: The Bug.

טיפ שימושי מס' 1
כאשר אתם מגיעים לעיירה Nelson, מומלץ לגשת ל- i-site ולהירשם שם לטרקים של
ה- Abel Tasman & Heaphy (לרבות כל סידורי הלינה והלוגיסטיקה).

סידורי הלוגיסטיקה לטרק ה- Abel Tasman הם כדלקמן:
* נדרש לשריין מס' ימי צעידה עם מז"א סביר (לא סופה טרופית) לטרק.
* נדרש להירשם לביקתות של ה- DOC (או ל- Aqua Backpackers)
* נדרש להזמין סירת מונית (Water Taxi) שתיקח אתכם לנק' ההתחלה
* באם אין לכם רכב, נדרש להזמין תחבורה ציברית עד לנק' ההתחלה של הטרק ומשם בחזרה לעיירה.

סידורי הלוגיסטיקה לטרק ה- Heaphy הם כדלקמן:
* מאוד מומלץ לשריין 4 ימי צעידה שהם לא באמצע סופה טרופית
* נדרש לשריין לפחות 3 לילות בביקתות של ה- DOC
* נדרש להזמין מקום באוטובוס שיוצא מ- Nelson ועד לנק' ההתחלה של הטרק ב- Colingwood.
* נדרש להזמין מקום לאוטובוס שיחזיר אתכם מנק' הסיום של הטרק ב- Karamea חזרה ל- Nelson.

טיפ שימושי מס' 2
באם אתם דיי קצרים בזמן לאורך הטיול ב- NZ, הייתי ממליץ לכם לצעוד יומיים בטרק ה- Abel Tasman וללון את הלילה על ספינת תענוגות בשם: Aqua Backpackers. שם תזכו ללינה במקום ממש לא צפוף, לארוחת ערב של בשרים על האש וכן בארוחת בוקר מפנקת וכל זה בתמורה ל- 70$ בלבד.
הלינה במקום זה אמורה לחסוך את הצורך בסחיבת שק"ש ואוכל למס' ימים. אני צעדתי עם "תיק היום" הקליל שלי והספקתי לכסות את רוב המסלול של ה- 4 ימים, ב- יום וחצי בלבד !

טיפ שימושי מס' 3
מאוד מומלץ להזמין מראש את הלינה באכסניות ב- NZ. במיוחד ללילה של אחרי טרק ארוך.
באם יש לכם כרטיס חבר של ה- BBH, הייתי ממליץ להזמין את מקום הלינה ישירות מול האכסניה ולא דרך
ה- i-site כי כך תוכלו לנצל את הנחת המועדון. אני גיליתי לאכזבתי כי הזמנת הלילות דרך ה- i-site ממש לא משתלמת וכל נסיונות השכנוע (מול הפקידה ב- i-site ) שאני באמת חבר ב- BBH - לא ממש עזרו.

אני חייב לציין שהרישום ל- 2 הטרקים הללו ממש לא זול !
יצא לי להוציא קרוב ל- 430$ ועוד לא התחלתי לצעוד במסלולים ...

יצא ממש מצוין שכבר היום אני אוכל לצעוד את טרק ה- Abel Tasman ולאחר שסיימתי את העניינים הלוגיסטיים ב- i-site, חזרתי לרכב והתחלתי בנסיעה בכדי להספיק לסירת מונית הבאה שעתידה לצאת בשעה 12:00 בצהרים.

חלפתי ע"פ העיירה Richmond ואח"כ גם ע"פ העיירה המקסימה Motueka.
היה זכור לי שבעיירה זו מתגוררים מארחי HIT שיוני ואפרת ביקרו אצלם בשנת 2008, אך כאשר פניתי אליהם וביררתי אם זה אפשרי לבוא וללון כאן ללילה או שניים, הם טענו כי הם כבר לא מארחים.

המשכתי צפונה על כביש SH-60 העקלקלה והגעתי לבסוף לעיירת הדייגים בשם: Marahau.
עיירה זו היא נק' ההתחלה/סיום של טרק ה- Abel Tasman ומכאן יוצאות ההפלגות של הסירת-מונית לעבר החלקים הצפוניים של הפארק הלאומי (Abel Tasman National Park).

טיפ שימושי מס' 4
ניתן להגיע לכל איזור וחלק אפשרי בטרק ה- Abel Tasman בעזרת סירת-מונית. 2 נק' היציאה הינן בעיירות Marahau ו- Kaiteriteri ולשתיהן יש לו"ז קבוע של הפלגות הלוך וחזור מהבוקר ועד הערב.
אני מאוד ממליץ להשאיר את הרכב בעיירה Marahau, לקחת סירת מונית לאחד החלקים הצפוניים של הטרק ופשוט לצעוד את כל הדרך חזרה עד לעיירה ולרכב שחונה שם בביטחה.

הגעתי למקום יחסית מוקדם וניצלתי זאת בכדי לארגן את התרמיל הגדול לקראת הטרק הבא שיתחיל מיד לאחר סיום הטרק הנוכחי.
לאחר הרישום הקצרצר, עלינו כולנו על הסירה של חברת Aqua-Taxi (מאוד מקוריים בשמות) ותוך מס' דק' של נסיעה, הטרקטור שהוביל את הסירה - הוריד אותנו לתוך המים ויכולנו להתחיל את המסע.

Towers Bay

נק' היעד שלי היתה ב- Onetahuti, אך לפני שהגענו לשם, היה שיט מאוד סוער ומלא בחוויות שעד היום אני לא אשכח. בהתחלה עצרנו ליד סלע חצוי ל-2 שמאחוריו עומד סיפור היסטורי עוד מהתק' של קפטן קוק שהגיע לכאן ופיצץ סלע זה לשניים.

Split Rock near Towers Bay
המשכנו לשוט ופתאום מישהי צעקה שהיא רואה להקה של לוויתנים. הקברניט של הסירה היה ממש סבבה ולקח אותנו ללב הים בשביל לראות על מה המהומה.
אני חייב לציין שעבור המחיר המגוכך של ה- 40$, קיבלתי כאן אחלה של שייט ואף יצא לי לראות להקה מאוד גדולה של לוויתנים (למעלה מ-8 יונקים במשפחה). תמיד שמעתי סיפורים על אנשים שנסעו את כל הדרך עד
ל- Kaikura בשביל לראות לוויתן ובסוף ראו רק את הזנב שלו, וכאן ממש יצא לי לראות במרחק נגיעה את היונקים הענקיים והמדהימים הללו. פשוט חוויה !

Pack of Whales
לקינוח, לקח אותנו ה- Skipper לעבר אי ממש מדהים שבשעת הגאות לא ניתן להגיע אליו מהחוף, אך בשעת השפל ועוד איך ניתן להגיע ואף לטפס על מקום נפלא זה. כמו כן, יצא לנו לראות תו"כ ההפלגה - להקה של כלבי ים (NZ Seals) שרבצו להם על הסלעים, ואפשר לסכם כי זו היתה אחת מההפלגות היותר מדהימות שיצא לי לעשות בחיים !

בסופו של דבר הגענו לנק' ההתחלה של הטרק (באיחור של שעה מהתכנון המקורי, אך למי אכפת ...) ואני יכולתי למתוח את השרירים ולצאת לדרך.

מקטע הצעידה ה- 1 של היום הוביל מ- Awaroa Bay ועד לחניון הלילה ב- Bark Bay.
סיימתי אותו תוך פחות משעה ויצא לי לראות תו"כ הצעידה - נוף פשוט מדהים ועוצר נשימה !!!
טרק זה נחשב לאחד הפופולאריים והעמוסים ביותר ב- NZ והיום יצא לי לראות למה זה.

Amazing Beach in Abel Tasman Track
מחניון הלילה של Bark Bay המשכתי הלאה ונתקלתי בפיצול דרכים. מצד אחד היה שביל שהוביל דרך מסלול של גאות ומצד שני היה שביל של מסלול בשעת שפל.
בהתחלה לא ידעתי מה לבחור והלכתי על בטוח - עדיף לצעוד 1 ק"מ יותר מהתכנון (במסלול High Tide) אך להיות בטוחים כי כפות הרגליים והנעליים ישארו יבשים.
בדיעבד היה קצת חבל והמסלול של השפל (Low Tide) היה באמת יותר קצר וניתן היה לצעוד בו ללא חשש שמא יכנסו מים לתוך הנעלים.

טיפ שימושי מס' 5
תכננו היטב את שעות הצעידה שלכם במסלולים התלויים בזמני גאות ושפל כמו זה של ה- Abel Tasman.
תמיד מסלולי ה- Low Tide הינם קצרים יותר ממסלולי ה- High Tide, אך דורשים צעידה על חול טובעני ומידי פעם דורשים חצייה של נחלון שעוד לא הספיק לסגת חזרה לאוקיינוס.
תמיד ניתן לחלוץ את הנעלים, לצעוד במסלול ה- Low Tide (בזמן המתאים) וכך לחסוך זמן צעידה יקר.

Amazing Island in Low Tide
המשכתי לצעוד במסלול המדהים שכאן והגעתי לנק' מוזרה שנקראת: Sandfly Bay.
ממש לא רציתי לחקור מה יש בחוף זה והמשכתי הלאה ...

הגעתי לחוף מדהים נוסף ב- Torrent Bay ומשם בחרתי לצעוד במסלול נוסף של Low Tide.
הצעידה במסלול זה אמורה לחסוך לפחות 1.4 ק"מ משעממים של צעידה בתוך הבוש ולשם שינוי יצא לי לחוות צעידה במקום שרק לפני שעתיים היה מוצף במים בגובה של 2 מ' לפחות ...

Low Tide Track in Torrent Bay
בשלב מסוים של הצעידה פשוט ויתרתי וחלצתי את הנעלים. לא להאמין כמה כיף זה היה לצעוד יחף על חול טובעני ורך שרק לא מזמן היה שוצף במים קרירים של האוקיינוס.
לאחר מס' דק' של צעידה לאורך קו המצופים, הגעתי לקצה השני וראיתי כי אני מרוחק כ- קילומטר מנק' הסיום שלי להיום. בחרתי להמשיך לצעוד יחף על המסלול ובשלב זה ממש הרגשתי כמה נוח היתה הצעידה עם הנעלים לעומת בלי, כאשר צועדים על משטח קשיח וחלקלק במקום על חול רך ומפנק ...

הגעתי לחניון הלילה ב- Anchorage Bay וראיתי כי המקום פשוט מפוצץ במטיילים (צועדים, רצים, חותרי קיאקים ועוד). אני לא בחרתי ללון בביקתת ה- DOC את הלילה וטוב שכך !

צעדתי עד לקצה החוף וסימנתי עם הידיים שאני רוצה לעלות לספינת המגורים - Aqua Backpackers.
תוך מס' דק' יצאה לעברי סירת מנוע קטנה ואספה אותי מהחוף לעבר הספינה שעגנה לה בלב הים.

אכסנייה זו ממש יוצאת דופן - גם היא יותר אינטימית מהלינה הצפופה בביקתות של ה- DOC, גם יש מכאן נוף ממש יפייפה לעבר החופים, גם יש אופציית לינה ב- Dorm או אפילו ב- Double וגם הדיל כולל ארוחת ערב ובוקר ולא צריך לדאוג כמעט לכלום (חוץ מהתשלום כמובן ...).

פגשתי כאן אנשים מאוד נחמדים ואפילו הצטרפתי אליהם למשחק שנקרא Scrumble.
יצא לי לשחק עימם שעות ע"ג שעות, בשל העובדה כי צעדתי לכאן ממש מהר (מסלול של 6 שעות סיימתי כעבור 3 שעות בלבד ...)

א.ע הגיעה בשעה 19:00 ואני מאוד שמחתי שסוף סוף יצא לי לאכול בשר (והרבה !)
תו"כ הארוחה, יצא לי להחליף מס' מילים עם מס' זוגות מקומיים ותיירים שהגיעו ללון כאן על הספינה.
לאחר מכן המשכתי לשחק במשחק שיבוץ המילים באנגלית והזמן פשוט טס לו (כשנהנים).