Main Picture

יום שני, 23 בינואר 2012

Mega Tracks in Mt.Cook National Park

כמו אתמול, גם היום בבוקר דיי סיננתי מילים לא יפות על המקום שכאן, בשל העובדה שהייתי צריך לחפש "בנרות" כלי מטבח. המעט שעוד אתמול היה לי - נעלם הבוקר והייתי צריך לחזור לרכב שוב פעם ולהתחיל לנבור בכל תא המטען בחיפוש אחר כוס, צלחת הגשה או אפילו כפית.

למזלי, פגשתי שוב פעם את Brent והצטרפתי אליו לארוחת בוקר קלילה.
השיחה כמובן זרמה כמו אתמול והוא אף הזמין אותי לראות את הקרוואן שהוא ואשתו (Jen) לוקחים איתם לכל מקום שבו הם רוצים לטייל. אחלה של רעיון (מקורי וזול) הם מצאו.
Brent הואיל בטובו לרשום עבורי את כתובת המגורים שלהם בעיירה Timaru ולאחר חיבוק ולחיצת יד, חזרתי להתארגן והעמסתי את כל הציוד לרכב.

מה שטוב היה על הבוקר, שהעננים הרבים שכיסו את כל Mt.Cook, נעלמו היום וניתן היה "להרביץ" תמונות נוף איכותיות של כל הפארק הלאומי.

Mt.Cook on a clear day
טיפ שימושי מס' 1
באם החלטתם להישאר וללון כאן ב- Glentanner, אל תפספסו את הנוף המדהים אל עבר Mt.Cook.
פשוט יוצאים מהמגורים לכיוון השדות וכבר שם תראו את הנוף (בהנחה שיהיה לכם יום עם שמים בהירים).

לאחר נסיעה רגועה לאורך Lake Pukaki, הגעתי ל- Mt.Cook Village.
היות ולא הכרתי כ"כ טוב את המקום, העדפתי ללכת על בטוח ולהחנות את הרכב בחניה הפרטית של אורחי מלון ה- Hermitage.

קפצתי למרכז המבקרים של ה- DOC שהיה ממש צמוד לתחילת המסלולים והתעדכנתי שמז"א מושלם יותר מהיום - לא אוכל למצוא כאן באיזור הזה ושאני ממש בר מזל. רק אתמול היתה כאן סערה של ממש.

מתחתי את השרירים ועפתי לדרך.
המסלול הראשון שלי להבוקר התחיל מ- Mt.Cook Village והגיע עד ל- Kea Point.
מסלול זה מאוד קליל (מוגדר כ- Walkway) וכבר לאחר חצי שעה הגעתי לנק' הפיצול שממנה המשכתי לצעוד במסלול מאתגר נוסף.

מ- Kea Point מתחיל טיפוס לא פשוט בכלל לעבר Seally Saddle Lakes והוא מוגדר כבר
כ- Tramp לכל דבר. תו"כ הצעידה, פגשתי בחור ישראלי שטייל לבדו ואח"כ אפילו פגשתי זוג מטיילים גרמנים שבהתחלה נראו לי מאוד מוכרים. לאחר שניה וחצי נפל לי האסימון וזיהיתי שאלו אותם מטיילים שפגשתי לראשונה בטרק ה- Tongariro Northern Circuit. איזה נוסטלגיה זאת היתה להיפגש איתם שוב פעם במקום כה מרוחק ומבודד מאז שדרכנו נפרדו אי שם באי הצפוני של NZ.

לאחר שהספקנו להעביר לא מעט חוויות משותפות ביחד, אני המשכתי הלאה לדרכי ואמרתי להם בהצלחה בהמשך דרכם. הסיבה היחידה שלא המשכתי איתם - היתה שהם תכננו להישאר ללון בתוך
ביקתת ה- DOC המפורסת שבסוף המסלול (Mueller Hut), ואני תכננתי לצעוד לפיסגה ולחזור חזרה למטה ולא רציתי להתעכב יותר מידי.

הטיפוס עד לנק' הביניים ב- Seally Saddle Lakes היה מאוד מעאפן (עדיין בזמן שיפוצים) ואני מצאתי את עצמי משקיע מאמץ רב שכלל קפיצות ודילוגים מעל כל המכשולים והאילתורים שעוד נותרו על המסלול עד שיסיימו לבנות אותו.

View Toward Mt.Cook Village
למזלי הייתי בכושר שיא והצלחתי לעבור את כל המכשולים, לקפץ מעל סלעים חלקלקים ואף לעבור את כל המטיילים שפגשתי בדרך עד כה. במז"א גשום או סוער, לא הייתי חושב אפילו לטפס לכאן משום שבקלות רבה ניתן להחליק ולעוף לתהום שלמטה.

הגעתי לנק' הביניים ב- Seally Saddle ועשיתי במקום הפסקה קצרה לאגירת כוחות לקראת ההמשך.
הנוף מכאן פשוט עוצר נשימה וחובה להגיע לכאן גם אם אין ברצונכם לטפס עד לפיסגה.
מנק' התצפית ניתן היה לראות את Mt.Cook, Mt.Tasman, Muller Lake & Tasman Glacier.
פשוט פיסת גן עדן הפארק הלאומי שכאן.

Tasman Glacier
מנק' זו, מתחיל טיפוס מאוד קשה (מוגדר כ- Route) לעבר נק' הסיום ב- Muller Hut.
רוב המסלול לא היה מסומן כראוי ואני ניצלתי את יכולות הניווט המגוונות שרכשתי לאורך כל הטיולים בישראל, בכדי למצוא את הנתיב האופטימלי בטיפוס עד לפיסגה.
חבל"ז כמה קשה זה היה ולמזלי הגעתי לכאן עם כושר טוב, עם רגלים איתנות והכי חשוב - הגעתי לכאן במז"א מצויין עם שמש חמימה ונעימה.

אף אחד לא נתן לי פייט של ממש לאורך כל הטיפוס, וממש לא היה קשה לעקוף את כולם
(החל ממטיילי יום עם תיקים קלילים ועד טרקיסטים מקצוענים עם תרמילים).

הגעתי לאיזור של "בולדרים" וממש הייתי צריך לשים לב להיכן אני מקפץ כי בקלות רבה אפשר היה להחליק שם ולגמור בבית חולים (לכל הפחות).

לאחר איזור הבולדרים, הגיע כמובן איזור "הדרדרת" שהיה מאוד מוכר לי מטרקים קודמים.
כבר ידעתי איך הכי טוב לטפס על קטע זה ומהר מאוד הצלחתי לעלות מעלה מבלי לבזבז יותר מידי כוח.

Me on Mt.Cook Summit
על הפיסגה התחיל מסלול מאוד מאוד מגניב של צעידה על השלג !!!
כמה כיף שהיתה שמש כה חמה ונעימה, כי יכולתי להרשות לעצמי לטייל אפילו כאן למעלה - רק עם שכבת ביגוד אחת.
הליכה על שלג טובעני זה מאוד כיף, אך נדרש לשים לב לא לסטות מהשביל כי בקלות רבה אפשר ליפול לתוך בור חלול ואף אחד לא ימצא אותך שם ...

Snow Track on Mt.Cook Summit
הגעתי לבסוף ל- Mueller Hut והמקום באמת מצדיק את המוניטין המצויין שזכה לו לאורך השנים.
התענגתי לי על סנדוויץ משולש וצפיתי בכל הנוף ההררי המושלג שהיה מול עיני.
ניתן לראות מכאן כמעט הכל, החל מ- Mt.Cook Summit, Mt.Tasman, Glaciers, Snow Valleys, Avalanches and More.

Mueller Hut
קטע לא נעים היה בדרך למטה, כאשר משום מקום - התחילה לכאוב לי שוק רגל ימין. זה לא טוב ...
כבר התחלתי לדאוג שזה מאוד יקשה עלי בהמשך הדרך אם אני לא אטפל כמה שיותר מהר בבעיה.
ככל שירדתי עוד ועוד במדרון התלול והרצוף במכשולים, הרגשתי כי הרגלים שלי עוד שניה מתפרקות מרוב שהן רעדו להן .... זאת הפעם הראשונה שזה קורה לי כאן ב- NZ ורק מעיד על הקושי של מסלול זה !

פגשתי שוב את צמד המטיילים מגרמניה והופתעתי לראות כי הם בכושר ממש טוב כי למרות שהם סחבו תרמיל גדול על הגב, בכ"ז הם הצליחו לעקוף בעליה לא מעט מטיילים עם תרמיל יום קליל.
איחלתי להם שוב פעם בהצלחה ואמרתי כי אין להם עוד הרבה לצעוד עד לביקתה. דיי קיוויתי שאולי עוד ניפגש אי שם בהמשך הדרך.

בשעה טובה סיימתי את אחד הטרקים הקשים של ניו-זילנד - Mueller Hut Track.
הגעתי לחניון היום ב- White Horse Shelter ועשיתי מנוחה ארוכה במקום.
אמרתי לעצמי שאני לא מוותר ועוד אספיק לעשות עוד טרק שהיה ממש בפינה - Hooker Valley Track.

זללתי חטיף אנרגיה עם פירות יבשים ויצאתי לדרכי.
מסלול הצעידה הראשון התחיל מ- White Horse Shelter והגיע עד לשני Swing Bridges מרהיבים.
לשם שינוי, צבע המים שזורמים כאן בנהרות איננו כחול או טורקיז, אלא אפור בוהק !
פעם ראשונה שאני רואה צבע כזה של המים כאן ב- NZ ולפי דעתי זה מחזה פשוט יוצא דופן.

Hooker Valley
שמתי לב כי מסלול זה מאוד פופולארי משום שנאלצתי לעקוף מיליוני תיירים ששרצו לאורך כל המסלול.
הרבה מאוד מטיילים מעדיפים לוותר על הטיפוס ל- Muller Hut בשל דרגת הקושי שלו ומעדיפים לבוא למסלול החביב שכאן (מוגדר כ- Tramp של 3 שעות צעידה הלוך ושוב).

נכנסתי לתוך עמק מושלג ועוצר נשימה והצעידה כאן היתה באמת מדהימה ומרתקת.
ההליכה היתה לאורך הנהר האפור, כאשר מסביב הכל מושלג ומידי פעם רואים מפלים קטנים על ההרים.

Hooker Valley Track
הגעתי לנק' הסיום ב- Hooker Glacier והמקום באמת שווה כל טיפת מאמץ בהגעה לכאן.
יש במקום אגם ענקי שמכיל מאות קרחונים קטנים ומרהיבים. כמו כן זהו נק' המוצא של הנהר שמגיע מהקרחון ועד לנק' היציאה לים הפתוח (Tasman Sea).

Glacier in Hooker Valley
הדרך חזרה לחניון היום ב- White Horse היתה פשוט לקוחה מתוך סרט רע.
מרוב שהתאמצתי היום, מצאתי את עצמי בפעם הראשונה נתקע באמצע המסלול עם רגלים
רועדות שהפסיקו כבר להגיב ... כמו כן - אספקת המים שלי אזלה וממש הרגשתי טיפש שלא חשבתי על למלא מים בחניון היום ב- White Horse, טרם התחלת מסלול ה- Hooker Valley.

קשה קשה ...
בסוף הצלחתי להגיע לחניון היום וטסתי למלא מים ולאכול ממעט האוכל שעוד נשאר לי מתחילת היום.
מאוד רציתי לסיים כבר את היום, אך הרכב שלי הושאר בחניון הרכבים שב- Mt.Cook Village ואני נאלצתי לספוג את הכאב ולהמשיך הלאה (כפי שיוני היה אומר: "אני אוכל שרצים ...")

חזרתי למסלול ועברתי דרך Kea Point Track עד לנק' הסיום ב- Mt.Cook Village.
בשארית כוחותי זחלתי לרכב, הוצאתי מיד בקבוק משקה אנרגיה וחטיף בריאות עסיסי.
מאוד רציתי לאכול ארוחה של ממש, אך המטבח של Hermitage Hotel נפתח רק בשעה 18:00 ולא רציתי לחכות לשווא במשך יותר משעה.

במקום זאת, נסעתי ל- Motel שהמצויין שהזמנתי מבעוד מועד - Mt.Cook Backpacker Lodge.
תמורת 35$ ללילה קיבלתי תנאים של מלון 5 כוכבים - גם הייתי היחידי בחדר ל-4, גם קיבלתי מקרר אישי ומקלחת + שירותים צמודים, גם היתה במקום מסעדה ובאר והכי חשוב - מחוץ לחלון היה נוף פשוט עוצר נשימה של Mt.Cook וכל העמק של Hooker Valley שזה עתה עברתי בו.

טיפ שימושי מס' 2
באם אתם מתכננים להגיע לאחד המסלולים ב- Mt.Cook National Park, מאוד מומלץ להזמין מקום מראש לאכסניה הנהדרת שכאן (Mt.Cook Backpackers Lodge).
גם התנאים מעולים, גם המחיר סביר בהחלט וגם יש נוף מאוד יפה מהקומה השנייה.

עשיתי מקלחת חמימה + כביסה ולאחר התארגנות קצרה, הלכתי למסעדה המפורסמת של מקום זה.
לא חשבתי פעמים והזמנתי לי המבורגר עסיסי 250g בתוספת 2 ביצי עין, סלט וקערת צ'יפס.
לקינוח עוד הוספתי בקבוק בירה וזה היה ממש אחלה של דרך לסיים את יום הצעידה המפרך והקשה ביותר שיצא לי לעשות לאורך כל הטיול שלי ב- NZ !!!

סיכום היום
טרק ה- Muller Hut שמוערך ב-7-8 שעות, הצלחתי לסיים כעבור 3.5 שעות בלבד.
טרק ה- Hooker Valley שמוערך ב- 4 שעות, אני הצלחתי לסיים כעבור שעתיים בלבד.

חתיכת תיזמון הצלחתי לעשות היום.
יותר מאוחר יצא לי לשוחח עם ליאנה והיא סיפרה לי חדשות משמחות - רייסי המליטה גורים !!!