Main Picture

יום שני, 30 בינואר 2012

Queenstown to Kinloch

הבוקר התחיל בתזמורת של לא פחות מ- 4 פלאפונים. השכנים לחדר הלילה מאוד עצבנו אותי והעובדה כי לא היה אכפת להם שהפלאפון ממשיך וממשיך לצפצף בקולי קולות רק העידה על חוסר ההתחשבות הבוטה שלהם.
לפחות אני מתחפף היום מהאכסניה ולא אצטרך לסבול את חבורת הטמבלים הללו.

כמו אתמול, גם היום הייתה ארוחת בוקר מאוד סבבה וחינמית. לא יכולתי להפסיק לאכול מרוב שהיה כ"כ טעים.

יצא לי לשוחח קצת עם ליאנה והיא סיפרה לי מס' חדשות מעציבות על התחרות כלבים שלא הלכה כ"כ טוב ועל לאימה.
ממש כאב לי הלב כאשר היא סיפרה לי על השבוע הקשה שהולך להיות לה וממש לא הייתי רוצה להיות במקומה.
קשה, קשה ... :-((((

לפני שיצאתי לדרכי, הספקתי עוד לצלם את כלבת ה- Alaskan Malamut המקסימה שרבצה לה במרפסת ונהנתה מעוד יום עם שמש חמימה. ממש מותק הכלבה הזאת.

Alaskan Malamut

ממש מזל שנזכרתי בדקה ה- 90 לאסוף את הכרטיסים לטרק של ה- Routeburn ממרכז ה- DOC שכאן בעיירה.
אם חס וחלילה הייתי שוכח לעשות זאת, הייתי מוצא את עצמי בסיטואציה ממש לא נעימה !

טיפ שימושי מס' 1
לטרקים הגדולים של Routeburn, Kepler & Milford - נדרש בנוסף לרישום מראש, גם להגיע פיזית למשרדים האזוריים של ה- DOC ולאסוף שוברים נוספים לזיהוי. זהו דבר שממש לא כדאי לשכוח !!!
לטרק של ה- Routeburn נדרש להגיע למשרד שב- Queenstown. ל- Kepler & Milford נדרש להגיע
ל- Te-Anau.

איזה משרד ענק יש ל- DOC כאן ב- Queenstown. המיקום שלו הוא בקומה השנייה מעל חנות עצומה של ציוד ואביזרי ספורט וקמפינג, ויש כאן את כל מה שדרוש בשביל לצאת אל חיק הטבע ב- NZ.
ניתן לעשות Online Booking דרך אחת מעמדות האינטרנט הפזורות במקום, וכן להתעדכן בתחזית מז"א המעודכנת ולהתייעץ עם הפקחים הנחמדים שעובדים כאן.

לאכזבתי המרה, מחר אמור להיות מז"א סופר סוער - סופות רעמים מלוות ברוחות עזות (למה דווקא מחר ???)
לפי מה שהבנתי מהפקחים, הם אומרים שזה יהיה משהו באמת חריג ומאוד המליצו לי לשנות את תאריך היציאה.
כמובן שסירבתי כי כל לוח הזמנים שלי היה כבר מסודר ולא יכולתי לסטות ממנו במילימטר. קיוויתי רק שמז"א יהפוך לסוער רק לקראת הצהריים, כאשר אהיה לקראת סוף היום וקרוב יחסית לבקתה.

חזרתי חזרה לאכסניה והתחלתי להעמיס את הרכב עם כל האוכל והציוד שפרקתי לפני מס' ימים.
נוכחתי לראות כי כמעט ולא השתמשתי באוכל שהבאתי לכאן וכי ארוחת הבוקר הייתה כ"כ ממלאת שהספיקה עד הצהריים. מה שעוד עשיתי - הכנתי סנדוויצ'ים ל- א.צ מהמלאי שהיה בארוחת הבוקר וכך חסכתי אוכל לעוד מס' ימים.

מאוד שמחתי שסוף סוף עפתי מהעיירה הממוסחרת והמגעילה שכאן.
אחת מנק' היעד שלי להיום הייתה - העיירה Glenorchy, אך לפני כן קפצתי לטייל בעוד מס' טרקים על הדרך.
עצרתי בנק' מאוד מקסימה והתחלתי לצעוד ב- Bob Cove & Bridle Tracks.

הצעידה כאן לאורך החוף מאוד הזכירה לי את הטרק ב- Abel Tasman אך בגרסה מצומצמת (אין מה להשוות).
שמתי לב כי מסלול זה מאוד לא פופולרי, כי מצאתי את עצמי מפלס דרכים חדשות במסלול ועובר מעל לא מעט עצים שקרסו וחסמו לגמרי את נתיב הצעידה.
Bob Cove הננו מפרצון קטנטן שמאוד שקט ופסטורלי עבור אלו שמחפשים מקום לא רועש ובעל נוף יפיפה.

Bob Cove
המשכתי הלאה לעיירה Glenorchy ומשום מה, לא מצאתי כאן תחנת דלק
(כפי שנכתב במדריך ה- Lonely Planet). ממש מזל שתדלקתי כשעוד הייתי ב- Queenstown.

המשכתי בנסיעה והגעתי לעוד מסלול נחמד בשם: Diamond Creek.
המסלול אינו מעגלי ודיי לא נעים היה לחזור את אותה הדרך לאורך הנהר, שזה עתה צעדתי בה.

Diamond Creek

מה שכן, הנוף מכאן לעבר העמקים של Rees-Dart הוא לא מהעולם הזה. לא סתם בחרו לצלם
את Isengard (הבסיס של המכשף הרשע מהסרט LOTR) כי המקום שכאן הוא פשוט גן עדן !

Paradise Vallley - Heaven on Earth

המשכתי הלאה והגעתי אח"כ לחוות סוסים עצומה (High Country). כבר ב- Queenstown ראיתי לא מעט פרסומות על חוות הרכיבה הפופולרית שכאן והייתי חייב לבוא ולראות על מה המהומה.
יצא לי לראות לא פחות מ- 30 סוסים גזעיים ומשובחים שרעו להם בחוות הענקית ובאמת המקום נראה על רמה.

Horse in High Country

טיפ שימושי מס' 2
מומלץ לבדוק מראש לגבי תאריכים ורישום לרכיבה בחווה שכאן, דרך האתר - Bookme.co.nz.
אני ראיתי כי הם מציעים 50% הנחה עבור ימים ושעות מסוימים ואם הייתי נערך לכך מראש, זה היה יכול להיות דיל ממש משתלם וכדאי.

לאחר שסיימתי להשתעשע עם הסוסים ולראות את יתר חיות המשק שבחווה, חזרתי לרכב ונסעתי לנק' הסיום
בעיירה - Kinloch. כ- 9 ק"מ לפני ההגעה לעיירה, כביש האספלט הנינוח - התחלף לו בדרך Gravel קופצנית.
לי זה ממש לא הזיז "ונתתי בגז" !

האכסניה של Kinloch Lodge היא משותפת עבור YHA & BBH וטוב שכך.
בתמורה ל- 30$, יצא שקיבלתי הלילה חדר משלי והיה מאוד סבבה להתארגן כך בשקט ובנוחות לפני הטרק של מחר.

2 דברים שלא אהבתי במקום
א. מכת זבובי החול הטורדניים חזרה ובגדול !
ב. יש במקום מכה נוראית של מכרסמים

מצאתי את עצמי נעקץ "על ימין ועל שמאל" ומיד טסתי לחדר בכדי למרוח כמות מאוד נדיבה של חומר דוחה יתושים.
כמו כן נוכחתי לראות כי מישהו מסתורי התחיל לכרסם לי את כל שקיות האוכל ובהתחלה התעלמתי מכך. רק לאחר מס' שעות שמתי לב לפתק קטן ומסכן שציין כי במקום יש בעיה של עכברים וכי נדרש לעטוף את האוכל במס' שכבות של ניילון.
טוב שנזכרו להודיע לאלו שמתאכסנים כאן ...

לאחר ארוחת הערב המשביעה, הלכתי לראות על מה המהומה כשבעל המקום ציין כי יש Happy Hour על כל המשקאות בבר המקומי. אני חייב להודות כי מאוד התאכזבתי לגלות כי ההנחה המשמעותית שציפיתי לה, הסתכמה רק ב- 1$ עלוב.
כמו כן, היה משהו בבירה שגרם לי לכאב בטן לאורך כל הלילה ובדר"כ כמות מזערית של 330 מ"ל לא משפיעה עלי בכלל.

יותר מאוחר, הגיעו קב' של גרמנים ברברים שעשו רעש ולא שטפו את הכלים אחריהם.
היות והייתי צריך מס' כלי מבטח (ולא היה עם מי לדבר), מצאתי את עצמי שוטף את הכלים שלהם ומכין לי עוד ארוחה לפני השינה.