Main Picture

יום חמישי, 19 בינואר 2012

Fox Glacier to Wanaka

מרוב שהייתי עייף הלילה, לא הצלחתי לקום על הבוקר וממש בדקה ה-90 הכרחתי את עצמי לקום ולהתארגן לפני שבעלי המקום יעיפו אותי (או לחילופין ידרשו תשלום על לילה נוסף).

ניצלתי את הבוקר הפנוי בכדי לנפח אוויר בצמיגים. דבר זה מאוד חשוב, בעיקר בשל העובדה כי אני נוסע בדרכי עפר שיותר מזכירות דרכי 4X4 ועד כה לא יצא לי אפילו לחשוב על זה.

משאבת האוויר שהיתה כאן בתחנת הדלק - לא מזכירה במאום את משאבות האוויר הסטנדרטיות שיש בישראל. מצאתי את עצמי ממש מסתבך עם ההפעלה שלהן ולבסוף כשקלטתי איך לעזאזל מפעילים אותה, ראיתי כי ממש לא חסר אוויר והצמיגים נשארו על אותו לחץ אוויר (PSI-34). ממש כל הכבוד לחברת ההשכרה (Omega) אשר נתנה לי רכב עם צמיגים חדישים.

נק' העצירה הראשונה שלי להיום היתה 2 מ' מהעיירה Fox Glacier. נסעתי לנק' תצפית שהשקיפה אל עבר הקרחון שרק אתמול טיפסתי עליו.
התחלתי לצעוד במסלול חביב וקליל ותוך 20 דק' הגעתי לנק' תצפית דיי מעאפנה שלא ממש רואים ממנה את הקרחון ! כאשר מוסיפים לכל זה את מז"א הגשום והקודר שהתחיל לפתע, אפשר לומר בדיעבד כי זה בזבוז של זמן ועדיף לעשות את הסיור המודרך על הקרחון ולא להגיע לכאן.

View toward Fox Glacier
כשחזרתי לרכב, כבר התחיל לו מבול של ממש.
המשכתי דרומה על הכביש המוכר (SH-6) ועצרתי להתפעל מהנוף שהיה ב- Knight Point Lookout.
נק' תצפית זו ממש טובה וניתן היה לראות את כל קו החוף המערבי לאורך עשרות ק"מ מכאן.

View from Knight point Lookout
לאחר נסיעה קצרצרה משם, עצרתי למתוח את השרירים במסלול נחמד שהיה באיזור - Ship Creek.
במקום יש 2 מסלולי צעידה קלילים - אחד שעבר בתוך הבוש ה- NZ והשני שעבר לאורך החוף היפיפה שכאן.
כמובן שצעדתי את שניהם ושמתי לב כי מכת זבובי החול לא פסחה אפילו על איזור זה. ממש היה סיוט לעצור כי זבובי החול מאוד מנוולים וברגע הראשון שאתה עוצר - הם מיד מתעלקים עליך ועוקצים אותך בשבריר השניה.

Lake near Ship Creek
עברתי את העיירה Haast (מקום טוב לתדלק) והגעתי לדרך נוף שנכנסה ל- Mt.Aspiring National Park.
מרוב שירד גשם כבד והראות היתה לקויה, נאלצתי לנסוע ממש לאט, אך זה ממש השתלם כי בשלב
מסוים - ראיתי מס' מכוניות שחנו להן בצד הכביש. אמרתי לעצמי - בטוח יש כאן משהו מעניין.
וכך באמת היה - עצרתי את הרכב, לבשתי את מעיל הגשם וראיתי שיש במקום מפל עצום ומדהים.
הליכה של פחות מ- 5 דק' מהכביש וכבר נגלה מול העיניים מחזה יוצא דופן. מאוד מומלץ לעצור כאן.

Waterfall in Mt.Aspiring National Park
לאורך כל הכביש שחוצה את Mt.Aspiring National Park ומגיע לעיירה Makaroa, יש לא מעט מסלולי טיול ונק' עצירה. לי היה באותו היום מז"א ממש סוער ומאוד חבל שפיספסתי כמעט את כל המסלולים הרבים והנהדרים שיש לאיזור זה להציע.

המשכתי הלאה בנסיעה ועצרתי מידי פעם לצלם את הנוף שנשקף מחוץ לחלון הרכב. גיליתי כי הצילום מתוך הרכב הוא אופציה בכלל לא רעה, לנוכח העובדה כי בחוץ יורד מבול ובכל פעם שיצאתי החוצה וניסיתי לצלם את הנוף, העדשה של המצלמה היתה מכוסה בטיפות גשם והתמונות יצאו מטושטשות לגמרי !

כאשר יצאתי משמורת הפארק הלאומי, פתאום התחיל לו מז"א מאוד נינוח ולא היה זכר לגשם השוטף שזה עתה ירד עלי. ניצלתי זאת ועצרתי בלא מעט נק' תצפית שהיו לצד הכביש (את חלקן אפילו אילתרתי ושמתי לב כי לא מעט רכבים אחרי גם עצרו היכן שאני עצרתי. מעתיקנים ...).
כבר יכולתי לראות את Lake Hawea העצום שמסביב לו יש לא מעט טרקים מרובי ימים.

Lake Hawea
הבוקר התחיל כ"כ מפוזר ששכחתי אפילו להזמין מקום לינה לאחת מהאכסניות ב- Wanaka מראש.
רק כאשר הגעתי לפאתי Wanaka, חזרה לי הקליטה לסלולארי אך זה כבר היה מאוחר מידי.
כל אכסניות ה- BBH  שהתקשרתי אליהן היו בתפוסה מלאה ואני הייתי בבעיה רצינית ...

במקום לשבור את הראש ולהתעצבן, המשכתי הלאה בנסיעה והגעתי ל- i-site של עיירת הנופש Wanaka.
כבר על ההתחלה מאוד התאהבתי במקום זה ולא סתם אנשים מספרים על התק' הארוכה והנפלאה שהעבירו במקום נהדר זה.

Jetty in Lake Wanaka
נכנסתי ל- i-site שהיה ממוקם ליד ה- Wharf ולאחר שהגיע תורי, שאלתי באדיבות את הבחורה שעמדה מולי, אם היא תוכל לעזור לי למצוא מגורים צנועים להיום בערב.
לאחר חיפושים קדחתניים, היא הצליחה למצוא מקום דיי זול, אך הוא היה ממוקם בעיירה - Albert Town
(10 דק' נסיעה צפונית ל- Wanaka). לקחתי אופציה זו בשתי הידיים ואף נרשמתי לשיט המפורסם
ב- Milford Sounds.

טיפ שימושי מס' 1
בכל i-site יש אפשרות לקבל דיל ממש טוב לאטרקציות מסוימות. במקום זה יצא לי לרכוש כרטיס להפלגה באיזור הכי מפורסם של NZ (ואחד המפורסמים בכל העולם) - Milford Sounds בסכום זעום של 60$ עם אופציה להזיז לכל תאריך שארצה.

Floating house in Lake Wanaka
לאחר שסידרתי את כל העניינים הלוגיסטיים לימים הקרובים, חזרתי לרכב ונסעתי לעבר אחד הטרקים המפורסמים שיש ליד העיירה - Mt.Iron Summit Track.
החניתי את הרכב ויצאתי לדרך.

טיפ שימושי מס' 2
באם אתם מתכוונים לצעוד על המסלול ב- Mt.Iron ואין ברשותכם 2 רכבים, מאוד מומלץ להחנות את הרכב בחניה המסודרת והבטוחה של ה- Puzzle land, לצעוד כחצי ק"מ עד לתחילת המסלול ומשם להתחיל את המסלול המעגלי. נק' הסיום של המסלול היא ממש ליד חניון הרכבים וגם לא צריך לנסוע כלל בכדי לראות את המקום המסקרן ב- Puzzle Land.

הטיפוס אל עבר פסגת Mt.Iron ממש לא קשה (מסלול ZIGZAG) ויש נוף מאוד יפיפה אל עבר האגמים הרבים שנמצאים מסביב - Lake Wanaka & Lake Hawea.
על הפסגה יש נוף מאוד יפה אל עבר כל העמק שמסביב ומאוד מומלץ להגיע לכאן (מסלול צעידה של שעה וחצי שאותו ניתן לסיים גם כעבור פחות משעה).

View from Mt.Iron Summit
התחלתי בצעידה חזרה לכיוון הרכב ודיי מיהרתי כדי להספיק ולהיכנס עוד היום לאחד המקומות המאוד יפים והפופולאריים בעיירה - Puzzle land & Illusions Room.
שעת הסגירה היתה כבר ב- 17:30 וממש הגעתי בדקה ה- 90 ...

Puzzle land
מקום זה מאוד מגניב - יש לא מעט תמונות ב- 3D ועוד אחרות שנדרש להסתכל עליהן בזוויות שונות או ממרחקים שונים, בכדי לראות את "התמונה הכוללת".
יש במקום גם קיר עצום על ראשים של אנשים מפורסמים, שלא משנה להיכן אתה הולך, העיניים שלהם מלוות אותך לכל מקום - אחלה של Illusion.

Illusion picture
ממש זכור לי לטובה החדר של שיווי המשקל אשר מאוד שינה את חוקי הגרוויטציה ואין דרך לתאר במילים את מה שהיה בתוכו. ניתן לומר כי הצעידה שם באלכסון היתה למעשה צעידה טבעית וכבר אי אפשר היה לצעוד בדרך הטבעית של הגוף כי פשוט מאוד - נופלים הצידה !

Nice Gravity Illusion
כמו כן, יש במקום חדר Illusion מאוד חביב אשר מקטין ומגדיל אנשים בצורה ממש נחמדה.
2 אנשים נדרשים להיכנס ל-2 פינות של חדר שבנוי בצורה מיוחדת והמצלמה קולטת 2 דמויות בגדלים הפוכים.
השתמשו בטכנולוגיה הזו כאשר צילמו את הסרט Lord of the Rings.

יצאתי מחדר ה- Illusion בהרגשה פנטסטית ויצאתי לחקור את המבוך המפורסם שיש למקום זה להציע.
במקום יש 4 מגדלים בצבעים שונים וחוקי המשחק - להגיע לכ"א מהמגדלים ולצאת חזרה החוצה וכל זה בזמן הכי נמוך שאפשר.
לרוב האנשים לוקח לסיים מסלול זה בין חצי שעה לשעה. אני בסוף הצלחתי להגיע לנק' הסיום כעבור
25 דק' בלבד . כל הכבוד לי ...

Labyrinth in Puzzle land
סיימתי את היום ונסעתי לכיוון האכסניה שהיתה ממוקמת בעיירה Albert Town.
יחסית האכסניה מאוד סבירה, אומנם מאוד רחוקה ממרכז העיירה Wanaka ונדרש רכב בכדי להגיע לכאן.
קטע ממש גדול היה כאשר הגעתי למקום וראיתי את 2 המטיילות שפגשתי לראשונה באיזור Punakaiki.
היה ממש נחמד להיפגש איתן שוב והעברנו לא מעט חוויות ביחד.

טיפ שימושי מס' 3
בכל אכסניה שמכבדת את עצמה (בעיקר באיזור ה- Fiordland), ניתן למצוא חומר טיולים רב על הסביבה.
אני מצאתי כאן לא מעט עלוני מידע על כל הטרקים ב- Fiordland ויכולתי סוף סוף לתכנן את המסלול המעגלי
של Routeburn + Caples Track.

יצא לי לפגוש בחדר, 2 מטיילים שאחד מהם עושה את המסע ב- NZ ע"ג אופני כביש (כל הכבוד לו).
ניצלתי את הזמן הפנוי לעשות כביסה + מקלחת ואח"כ להכין א.ע מפוצצת (כרגיל).