Main Picture

יום שישי, 20 בינואר 2012

Wanaka & Rob-Roi Track

יש משהו מיוחד במקום כאן ב- Albert Town Lodge.
ראשית, המקום מאוד שקט ואין את האווירה ההמונית והצפופה אשר בעיר הסמוכה ב- Wanaka.
שנית - החדר שקיבלתי היה מאוכלס חוץ ממני רק בעוד 2 מטיילים ויחסית היה שקט בלילה.

לאחר ההתארגנות וההתקפלות מהמקום הזה, התחלתי בנסיעה חזרה לכיוון Wanaka וסוף סוף הבנתי למה העיירה היתה מפוצצת עד אפס מקום. מסתבר שהשבוע אמורה להתקיים כאן תחרות "איש הברזל"
(Iron Man).
ראיתי לא מעט רוכבי אופנים שהציפו את הכבישים. אנשים אלו מאוד מקצוענים וניתן היה לראות זאת בעיקר לפי סוג האופנים שהם רכבו עליהם (כל זוג עולה לפחות 40,000 ש"ח ...)

מעט על תחרות איש הברזל
תחרות זו נחשבת לקשה מסוגה בעולם. לכל מי שמתעניין - בהתחלה יש מקטע של שחייה לאורך 4.2 ק"מ. לאחר מכן צריכים להתארגן מהר, לעלות על אופני הכביש ולדווש לאורך לא פחות מ- 180 ק"מ קשים ומפרכים. לקינוח יש כמובן את מקטע הריצה שהמתחרים נדרשים לרוץ לאורך 42 ק"מ (ריצת מרתון).
לפי מה שקראתי, כל מתחרה שורף בממוצע למעלה מ- 10,000 קלוריות ביום כזה וזה פשוט לא יאומן !

בגלל האירוע המפורסם שעתיד להיות כאן מחר, כל הכבישים היו חסומים, אך למזלי - היה שילוט מאוד ברור והצלחתי לנווט את דרכי לאורכה ולרוחבה של העיירה ולבסוף יצאתי משם והמשכתי הלאה.

נק' האטרקציה הראשונה שלי להיום היתה - Rob-Roy Track.
מהעיירה Wanaka מתחילה נסיעה שהיתה לסירוגין על כביש אספלט + דרך Gravel חביבה וקופצנית.
אני מאוד אהבתי את הנסיעה בשטח ולפי דעתי זה ה- Highlight של המסלול (יותר מהטיפוס במסלול עצמו).

Gravel Rd. Driving
סה"כ המרחק מ- Wanaka לחניון הרכבים שבתחילת מסלול עמק "רוב-רוי" היה 52 ק"מ, כאשר 30 הק"מ האחרונים היא כאמור דרך ה- Gravel.
בניגוד לדרכי Gravel אחרות ב- NZ, הרשיתי לעצמי "לתת בגז" ולהרביץ מהירות של יותר מ- 80 קמ"ש !!!
חבל"ז כמה חרשתי על הרכב כאן ...

הנוף לאורך כל הנסיעה היה פשוט מהמם ואני עצרתי לא מעט פעמים באמצע שום מקום בכדי להתפעל מהעמק המופלא שכאן. מידי פעם פרות תמימות חסמו את הדרך, אך מס' צפירות והן כבר קמו ורצו לתפוס מחסה.

Cow on the way to Rob-Roy Glacier
מה שעוד אהבתי כאן זה שיצא לי לחצות עם הרכב מס' Ford  (תעלות מים), ושמתי לב כי כולם ב- NZ נוהגים בדרכי Gravel, גם אם אין ברשותם רכב שטח 4X4. זה מעיד על כמה אמינים וטובים הרכבים שכאן.

Nice Gravel Rd
קטע מצחיק שבמקרה פגשתי כאן את הבחור שישן באכסניה שגם אני הייתי בה אתמול ב- Albert Town.
החלפנו שיחה קצרצרה והתחלנו לצעוד ביחד את המסלול. לשם שינוי, ראיתי שהוא צועד בקצב לא רע בכלל.

מקטע הצעידה הראשון מתחיל מחניון הרכבים ולאורך הנהר העצום והקפוא שמגיע מהקרחון.
הגענו ל- Swing Bridge מרהיב שקישר בין 2 הגדות של הנהר ולאחר חצייתו - התחיל טיפוס ארוך בתוך הבוש ה- NZ שהוביל לפיסגה.

Swing Bridge on the Track
בשלב מסוים של הטיפוס, המקצב של השותף הזמני היה מאוד איטי ונראה כי הוא "לא סוחב בעליה".
בלי רגשות אשם, אמרתי לו בהצלחה בהמשך דרכו, והמשכתי לטפס בגפי, כאשר אני חוזר לצעוד בקצב הצעידה המהיר שלי. יצא לי לחלוף ע"פ לא מעט משפחות עם ילדים וזה מעיד על הפופולאריות של הטרק.

הגעתי לבסוף לנק' התצפית אל עבר Rob-Roy Glacier והנוף כאן בהחלט שווה כל טיפת מאמץ !
על הפיסגה של הקרחון זורם לו מפל עצום, וכן יש באיזור עוד מס' נחלים ומפלים קטנים שיפים לא פחות ממנו.
מחזה מאוד מרשים היה לראות ולהסריט מפולת שלגים בזמן אמת (מאוד מזכיר את אפקט הדומינו).

Massive waterfalls on the Glacier
כמו בכל איזור הררי כאן באי הדרומי של NZ, יצא לי לפגוש את הציפור הלאומית - Kea.
ממש קל לזהות אותה לפי הצלילים המיוחדים והצורמים שהיא משמיעה בזמן תעופתה.

לאחר הפסקת צהרים קלילה במקום המדהים שכאן, התחלתי בירידה חזרה לכיוון חניון הרכבים.
חלפתי ע"פ לא מעט מטיילים שזה עתה הגיעו והיה ממש קטעים כאשר אחד מהם שאל אותי "אם יש עוד הרבה לצעוד" והוא היה רק בתחילת העלייה ... מה נסגר איתו ? רק הגיע למקום מדהים זה, וכבר רוצה לסיים אותו ?

חזרתי שוב דרך גשר המיתרים וראיתי מתחתיו - 2 חותרי קיאקים אמיצים שלא הפריע להם העובדה שהנהר עלה על גדותיו ושהטמפ' של המים היתה ממש נמוכה (כמעט עד כדי קיפאון).

מסלול עמק Rob-Roy מוערך בכ- 3 עד 4 שעות (הלוך ושוב), אך כמו תמיד - תיזמנתי קצב טוב יותר וכבר אחרי שעתיים הצלחתי להגיע חזרה לחניון הרכבים (עם לא מעט הפסקות לאורך המסלול).

River in Rob-Roy Valley
הדרך חזרה ל- Wanaka היתה פשוט דרך מהסרטים שאותה אני לא אשכח. לא התמונות ולא הסרטונים יעידו על האדרנלין הרב שזרם בגופי כאשר טסתי בשטח והפכתי את הרכב המשפחתי הרגיל שלי ל- "רכב חברה" !
קטע ממש מפחיד היה שלקחתי סיבוב עצבני בשטח במהירות 50 קמ"ש והרכב ממש החליק והתחיל לעשות סיבובים רבים. למזלי לא היה אף אחד בסביבה ולאחר שהאוטו נעצר, יכולתי להמשיך הלאה בדרכי.

יצאתי לבסוף מדרך ה- Gravel והגעתי למסלול השני שלי להיום - Lake Diamond Track.
המסלול כאן מאוד קצרצר - מחניון הרכבים מתחיל טיפוס לנק' תצפית ואח"כ יש מסלול שמקיף את האגם החביב שיש כאן. אומנם הוא לא כמו האגם - Lake Matheson, אך בכ"ז יש בו משהו מיוחד.
מסלול של שעה וחצי, סיימתי כעבור 40 דק' בלבד ...

Diamond Lake
חזרתי יחסית מוקדם ל- Wanaka וראיתי כי לא ניתן למצוא חניה בשיט !
במקום לעשות סיבובים סביב מרכז העיירה עד שיתפנה מקום חניה, העדפתי להמשיך הלאה ולהגיע
למשרד ה- DOC האיזורי ששם לא היתה בעיה של חניה.

עשיתי כאן את הרישום לטרקים ב- Kepler & Routeburn ונוכחתי לראות כי ממש לא צריך להזמין את הטרקים הללו מראש (במיוחד לא מהארץ). למרות שטרקים אלו נחשבים לטרקים הכי הפופולאריים של
איזור ה- Fiordland, עדיין ניתן להזמין מקום כיום-יומיים טרם התחלת הצעידה.
מה שכן, בניגוד לטרקים שיצא לי לעשות עד כה (35$ ללילה בביקתה), ראיתי שכאן זה הרבה יותר יקר ונאלצתי להיפרד מ- 52$ עבור כל לילה בביקתות ה- DOC.

טיפ שימושי מס' 1
המקום הכי טוב להזמין בו את הטרקים ב- Kepler & Routeburn הוא במשרד ה- DOC של Wanaka.
ממש לא כדאי לשריין מקום עוד מהארץ כי יש מספיק מקום גם בעונת הטיולים העמוסה שכעת התחילה.
כאשר אתם כבר כאן, רוב הסיכויים שיש לכם לו"ז מאורגן ואתם דיי סגורים על התאריכים שבהם אתם רוצים לצעוד. את הטרק המפורסם של ה- Milford נדרש להזמין עוד מהארץ אבל את זה לא צריך להזכיר אפילו.

יצאתי ממשרד ה- DOC שלאחר שסידרתי את כל העניינים הלוגיסטיים וממש במזל מצאתי חניה בודדת בחניון של הסופרמרקט - New-World.
עשיתי "מגה קניות" לימים הבאים ולאחר מכן קפצתי לתדלק ב- BP ונוכחתי לראות כי המחיר כאן הינו אחד הגבוהים שראיתי לאורך הטיול בניו-זילנד (2.20$ לעומת ה- 2.06$ הסטנדרטי).

נ.ב
המחיר הכי גבוה שראיתי ב- NZ היה בעיירה Fox Glacier ושם לא מפרסמים את המחיר ע"ג לוח ענק, אלא צריך להגיע למשאבה בכדי לראות כי המחיר הינו 2.32$ לליטר !!! הם דיי מנצלים את העובדה שבמקומות מרוחקים ונטולי תחנות תדלוק - כולם יתדלקו בסופו של דבר וזוהי הזדמנות עבורם לגרוף רווחים נאים.

משם קפצתי לאכסניה (שאליה הזמנתי מקום עוד מאתמול) ה- BBH הכי טובה בעיר - WanakaBakapa.
מקום זה קיבל דירוג מאוד גבוהה ולא סתם הפך לאחד החביבים עבור הישראלים הרבים שפגשתי כאן.

קטע ממש מגניב היה כאשר ראיתי במקרה - מודעה של בחור בשם "דן" אשר הציע למכירה כרטיס של
"הכל כלול" עבור הטרק הכי מפורסם בכל העולם, הלא הוא: Milford Track.
בלי לחשוב פעמים, הוצאתי את הפלאפון וחייגתי אליו.

למזלי, הוא בידיוק גם הגיע לאותה האכסניה ונפגשנו בסלון.
מסתבר שאותו בחור בשם "דן" הוא ישראלי (איך לא שמתי לב לכך) והוא הזמין 2 כרטיסים כחצי שנה מראש עבור הטרק, אך משום מה - הבחורה שעימה הוא תכנן לצאת, לא יצאה בסופו של דבר והוא נשאר עם כרטיס רזרבי.

נחמד היה להכין א.ע מפוצצת שכללה תבשיל חיטה מלאה וצלחת ענקית של נקניקיות מוקפצות ברוטב עגבניות.
נראה לי שאני הופך לרעב מיום ליום כי אין גבול לכמות האוכל שאני זולל בכל ערב !

לאחר מקלחת חמימה והתארגנות קלילה, יצאתי לטיול ברגל לכיוון מרכז העיירה ולנק' האטרקציה האחרונה שלי להיום והיא - Cinema Paradiso. מראש הזמנתי כרטיס לסרט החדש של Sherlock Holmes וזה אמור להיות חוויה מהסרטים (כך לפחות כולם טוענים).

מעט על המקום - Cinema Paradiso
אין אף אחד שלא ביקר ב- Wanaka ולא הגיע ל- Cinema Paradiso. זהו אחד המקומות שפשוט חובה לבוא ולראות מקום זה (ועל הדרך לראות גם סרט טוב). מה שמייחד אולם קולנוע זה, בנוסף לכך שהוא מאוד חמים ומשרה אווירה של סינמה ביתית, הוא העוגיות המפורסמות שמוכרים כאן בהפסקה.
העוגיות הפכו ללהיט של ממש וניתן לומר כי:
כל מי שלא אכל את העוגיות המפורסמות שמוכרים כאן, כלל לא ביקר ב- Wanaka !!!

Cinema Paradiso
טיפ שימושי מס' 2
לפני שאתם מגיעים לסרט ב- Cinema Paradiso, מאוד מומלץ לשריין מקום מראש ולא סתם להגיע ולהתאכזב שלא נותרו עוד כרטיסים. כמו כן, לאחר שכבר הגעתם ואספתם את הכרטיסים, מאוד כדאי להישאר ליד הקופה כי שם זה גם נק' הכניסה לאולם הקולנוע. אני במקרה עליתי על טריק נחמד זה ומצאתי את עצמי נכנס בין הראשונים לאולם הקולנוע ומתמקם על ספה מאוד נוחה באמצע אולם הקולנוע הביתי.

המקום שתפסתי היה כ"כ טוב שיכולתי אפילו לחלוץ את הנעלים ולהניח את הרגלים על המושבים שמקדימה.
ממש שירות VIP !
לידי ישבה בחורה נחמדה וזורמת מ- Hong-Kong והיה מאוד כיף להעביר את הזמן בסיפורי חוויות משותפים.

הרגע שאליו כ"כ חיכיתי הגיע ומיד שהיתה ההפסקה, טסתי החוצה וקניתי לי את העוגיה המפורסמת.
לא להאמין כמה פריכה, טעימה ובלתי נגמרת היתה העוגיה (בטעם שוקו-צ'יפס) שכולם מהללים. הוספתי לזה גם גלידה תוצרת ביתית בטעם וניל, עוגיות וקרם קרמל וזאת היתה פשוט ארוחת שחיתות !

ישנם 3 סוגים של עוגיות "קסם":
Ginger
Fudge
Chocolate-Chip
לאחר שטעמתי את כולן, אני יכול להכריז חד משמעית שהעוגיה בטעם Chocolate-Chip היא המנצחת !

הסרט היה מאוד חביב וזאת היתה החלטה ממש טובה לבוא לכאן לאחר יום עמוס בשטח.
ליוויתי את הבחורה הנחמדה שפגשתי באולם הקולנוע ולאחר מכן חזרתי לאכסניה בקור הכלבים שהיה בחוץ.
להפתעתי, היו עוד מס' אנשים מהאכסניה שחזרו מהסרט, ככה שלא הפרעתי לאף אחד כאשר נכנסתי לחדר והתארגנתי לי לקראת השינה.