Main Picture

יום ראשון, 15 בינואר 2012

Heaphy Track - Day4

לילה מאוד לא פשוט היה הלילה. כאשר מצוננים והאף סתום - מאוד קשה להירדם ולמחרת בבוקר מצאתי את עצמי עפוץ רצח.
כבר ב- 6:00 בבוקר התחיל הרעש בביקתה, כאשר אנשים התחילו להתארגן לקראת היציאה למסלול.
אמרתי לעצמי שעדיף שגם אני אתעורר מוקדם ככל האפשר כי כבר ב- 13:30 אמורה להגיע ההסעה חזרה לעיירה Nelson וממש לא מומלץ לפספס אותה !

אתמול בערב הפסיקה לפתע אספקת גז הבישול לביקתה ואנחנו מצאנו את עצמנו מאלתרים חימום והרתחת מים בעזרת ה- Fire Place ועוד מס' גזיות ניידות שחלק מהמטיילים הביאו עימם.
בלתי אפשרי היה למצוא את הפקח של הביקתה הזאת וגם הבוקר מצאנו את עצמנו מאלתרים.

מאוד שמחתי להצטרף לכוס תה חמים עם עוד מטייל מבוגר שהביא עימו גזייה ניידת, כי הגרון שלי התנפח וממש ממש כאב.

טיפ שימושי מס' 1
בטרקים נידחים כמו זה ב- Heaphy, מאוד מומלץ להביא גזייה ניידת, גם אם כתוב במפורש שיש אספקה של גז בישול בתוך הביקתה. במקרה שלנו - נפלנו על לילה שבו לא מצאנו את הפקח (בכל ביקתה חייב להיות פקח) ולא היתה לנו אספקה של גז בישול לערב ולבוקר של יום למחרת.

יצאתי לבסוף אחרון מהביקתה ב- 7:30 ושמתי לב כי מז"א ממש השתנה לטובה לעומת הבקרים שעברו.
היתה שמש חמימה והשמים היו מאוד בהירים. מה שנקרא - הלוואי שכל יום יתחיל כך !

Heaphy Track
מקטע הצעידה הראשון היה מ- Heaphy Hut לכיוון החופים המדהימים.
הליכה קצרצרה בתוך הבוש ואח"כ השביל הוביל לעבר קו המצוקים וירד מידי פעם לכיוון החוף.
בהחלט אפשר לומר כי יום זה הינו היום הכי יפה במסלול ה- Heaphy וכי מומלץ להגיע למקטע זה גם אם אין בכוונתכם לעשות את כל הטרק.

Heaphy Beach
מידי פעם היה זכר לאותם גשרי מיתר (Swing Bridges) שליוו אותי לאורך הימים האחרונים ומאוד היה כיף לצעוד עליהם בביטחה (לשם שינוי).

לא היה קשה להדביק את הפער מיתר המטיילים שיצאו הרבה לפני וממש על ההתחלה הצלחתי לעקוף את הזוג הצרפתי שפגשתי בלילה הראשון. הם יצאו ראשונים לדרך, אך מפאת כל הבית שסחבו על גבם, הם היו מאוד מוגבלים בקצב ההליכה וכולם הצליחו לעקוף אותם (אפילו זוג המטיילים שיכולים להיות הסבא רבה שלי שפגשתי כאן במסלול - עקפו אותם).

בהמשך הדרך גם הצלחתי להדביק את הפער מ- Dennis & Rebeca (אב ובתו) שפגשתי גם בלילה הראשון והם הזמינו אותי אז לשחק איתם במשחק חביב שנקרא - Scum.

ההליכה לאורך Heaphy River & Heaphy Beach היתה מאוד קלילה ונינוחה ולשם שינוי הצלחתי לשים גז סוף סוף ולצעוד בקצב ההליכה הסטנדרטי שלי. מקטע הצעידה הראשון מ- Heaphy Hut
ועד ל-  Katipo Creek Shelter שהוערך ב- 2.5 שעות, הצלחתי לסיים בקלות רבה ב- 1.2 שעות בלבד.

Katipo Creek Shelter
מקטע הצעידה השני של היום הוביל מ- Katipo Creek Shelter ועד לנק' הסיום ב- Kohaihai.
בקטע זה נדרש לשים לב, משום שיש חשיבות לזמני הגאות והשפל כשעוברים במקום.

טוב שחישבתי מראש את השעות המשוערכות שנדרש להגיע לכאן בכדי לצעוד על החוף (Low Tide) וכך יכולתי לעבור בשלום את הקטע הבעייתי.

טיפ שימושי מס' 2
נדרש לשים לב כאשר צועדים במקטע האחרון של טרק ה- Heaphy, כי ישנו קטע קצרצר של צעידה לאורך החוף אשר בזמן גאות (High Tide) - הוא מוצף ולא ניתן להגיע לצד השני.
מידע שימושי על זמני הגאות והשפל ניתן למצוא בעלוני המידע אשר בכל ביקתה לאורך הטרק או לחילופין להתעדכן מראש במשרד ה- DOC שבעיירה Nelson (טרם היציאה למסלול).

מצאתי את עצמי מסיים לבסוף את המסלול כבר בשעה  11:00 בבוקר וממש לא היה קושי להגיע לכאן טרם הגעת ההסעה חזרה ל- Nelson. לי לקח לצעוד היום 3.5 שעות, יצאתי אחרון מהביקתה ובסופו של
דבר - הגעתי ראשון לנק' הסיום. לפי דעתי, כ"א יכול להגיע בזמן אם יש לו כושר סביר ולא צריך לחשוש יותר מידי.

Me in the Finish Line of the Track
אוקי ... מה אני אעשה לעזאזל עד השעה 13:30 ???
בהתחלה ניסיתי לשבת בתוך המחסה שהיה בנק' הסיום, אך מהר מאוד עזבתי אותו בשל מכת זבובי החול הטורדניים שפשוט שרצו שם ללא סוף. הם כנראה יודעים שהרבה מטיילים באים ותופסים מחסה תחת קורת גג זו ולכן העדיפו להתנחל כאן ולהטריד אותנו.

השארתי במקום את התרמיל, לקחתי עימי את מעיל הגשם ויצאתי לעשות סיבוב במקום.
אין כמו להתענג על הפרס של סוף המסלול - חטיף One Square Meal פריך ועסיסי.

טיפ שימושי מס' 3
בטרקים - מאוד מומלץ להצטייד בחטיפי בריאות (בנוסף לפירות היבשים ולארוחות היבשות שמבשלים בסוף כל ערב). אין דרך לתאר כמה אנרגיה זמינה ומהירה אפשר להשיג מאותם חטיפים מופלאים אלו. אני ניסיתי לאורך כל הטרקים ב- NZ מס' חטיפי בריאות והגעתי למסקנה החד משמעית שהחטיף O.S.M הינו הטוב ביותר בקטגוריה של חטיפי בריאות משביעים ומזינים !
אפשר להשוות שחטיף O.S.M יחיד (250 גרם) הינו שווה ערך ל- 2 חבילות Nature Valley שסה"כ מכילות 4 חטיפי בריאות ...

ממש שמחתי שיצא לי לעשות סיבוב בחוף היפיפה שכאן ואף לרשום מס' הקדשות בחול כי הגשם השוטף לא איחר לבוא ובשניות מז"א שהיה עם שמש חמימה ונעימה - התהפך לגשם שוטף ושמים קודרים.

Kohaihai Bluff

העדפתי להישאר בחוץ ולהירטב מעט מאשר לחזור חזרה למחסה ולחטוף עקיצה או שתיים מזבובי החול שהתנחלו להם במקום.

בשעה טובה הגיעה ההסעה ב- 13:00 וכולם קפצו לכיוון שלה. נראה לי שיותר הטריד אותם זבובי החול מאשר הגשם השוטף כי פשוט לא היה אכפת להם להירטב בזמן שכל המטיילים שעתידים להתחיל את הטרק, ירדו מהאוטובוס והוציאו את חפציהם מתא המטען.

אני מאוד שמח שמז"א היה לטובתי היום ויצא לי לצעוד יום שלם ללא טיפה אחת של גשם (מפתיע).
איך שהאוטובוס יצא לדרך, התחיל מבול של ממש ואני ממש מרחם על המטיילים שזה עתה התחילו את המסלול ונאלצים לצעוד את היום הכי יפה בו - בגשם.

הנסיעה חזרה מ- Kohaihai (דרך Karamea) ועד לנק' הסיום בעיירה Nelson, היתה פשוט מכה !
הנסיעה התחילה ב- 13:00 והסתיימה רק ב- 19:15 ... לא סתם אנשים בוחרים לא לבוא לכאן !

עשינו עצירה קצרה בעיירה Karamea ואח"כ גם ב- Westport. אני לא מצאתי לנכון ששווה להגיע לכאן במיוחד, מהסיבה הפשוטה כי אין כאן שום אטרקציה מיוחדת ועיירות אלו משמשות בעיקר כמקום להצטיידות טרם היציאה לטרק ה- Heaphy המפורסם או לעוד טרקים אחרים ב- Kahurangi National Park.

הגעתי לבסוף לאכסניה ב- The Bug וגיליתי להפתעתי כי מישהו "הרים" לי את הצידנית על כל תכולתה.
היה לי ממש מזל שהבחורה מהקבלה עברה בסביבה וביחד הצלחנו למצוא את האבידה. מסתבר שבעל המקום לקח את הצידנית ואיחסן אותה במחסן נעול, למרות הפתקים הרבים שרשמתי על הצידנית על כך שאני אמור לחזור לכאן ולאסוף אותה.

מאוד הופתעתי לראות שוב פעם את זוג הישראלים (שחרשו על האינטרנט) שראיתי כאן לראשונה לפני יותר משבוע. כנראה שיש להם יותר מידי זמן פנוי אם הם נשארו באותו המקום עד עכשיו ...

א.ע של היום היתה פשוט תענוג לאחר 4 ימים בשטח.
הכנתי לי סלט אבוקדו, נזיד ירקות שכלל את כל הטוב של המטבח ה- NZ (גזר, קומרה, תפו"א, עדשים, בצל, כרובית ועוד) ואח"כ גם התפנקתי על כוס תה ועוגיות. בהחלט ארוחה מפוצצת !

היום בערב קיבלתי חדר ב- Dorm ל-8 אנשים ואני מאוד מקווה שלא יעיזו לנחור כי הספיקו לי הנחירות העזות שקיבלתי מהשכנים לחדר לאורך הביקתות בטרק ה- Heaphy.