Main Picture

Main Picture

יום ראשון, 8 בינואר 2012

Queen Charlotte Track - Day3

רוחות כאלו חזקות כבר הרבה מאוד זמן לא ראיתי כאן ב- NZ ובכלל. לרגעים מסוימים לאורך הלילה הייתי בטוח שהאוהל עוד שניה עף ואני יחד איתו ...

התעוררתי ב- 7:30 וחניון הלילה היה כה שומם ונמנומי. כמעט ולא היה זכר לרעש ולהמוניות שהיתה כאן רק לפני מס' שעות בודדות. מה שטוב, שגם הבוקר לא ירד גשם וזה מאוד מקל על ההתארגנות בשטח.

לאחר כשעה, הייתי כבר עם כל הציוד על הגב והתחלתי לחזור בחזרה מחניון הלילה ב- Cowshed Bay
לעבר Portage Lodge, היכן שאמורים לשים את התרמיל הכבד בכדי שיקחו אותו לנק' הסיום ב- Picton.

Sunrise at Portage Lodge
כמובן שלפני היציאה למסלול קפצתי לבית הקפה המקומי של המלון והתפנקתי לי על כוס שוקולטה חמה.
יאמי .... כבר הרבה מאוד זמן שלא שתיתי משקה חמים וכה טעים כמו פה.

לקראת 9:00 חזרתי למסלול וצעדתי על הכביש את כל הדרך מעלה עד לתחילת הטרק בפועל.
עליה זו לא היתה כה נוראית ותוך פחות מ- 10 דק' יכולתי לשוב ולצעוד על Queen Charlotte Track.

הפתעות על הבוקר לא היו לעומת הימים הקודמים וגם היום התחילה עליה לא מתונה שבסופה יצא לי לזכות בנוף ממש יפיפה של האיזור כולו. חבל רק שמהבוקר היתה רוח כה טורדנית וחזקה שהפריעה לפעמים על הצעידה ובשלבים מסוימים גם היה חשש שהיא תעיף אותי למטה מרוב עוצמתה החזקה.


Marlborough Sounds
בשלב מסוים התחיל הגשם !
לי זה לא הפריע על ההתחלה, כי היה ברשותי מעיל גשם (משום מה, לא חשבתי לקחת את המעיל החדש). צעדתי לי בקצב מהיר ונינוח ועקפתי את כל מי שנקלע לדרכי.

קטע משמח היה כאשר פגשתי שוב פעם את סניקה, שהעדיפה לצאת למסלול מוקדם יותר.
היה מאוד כיף לחזור ולטייל ביחד עימה והזמן (וגם המרחק) ביחד ממש טס לו.

שעת האיסוף מנק' הסיום תוזמנה ל- 16:30 ואנחנו כבר היינו 2 מ' משם והשעה היתה רק צהרים.
דיי הרשנו לעצמנו להוריד הילוך וללכת בהליכת צב, אך בשלב מסוים נשבר לשנינו וחזרנו לצעוד בקצב סביר. לפחות יש כאן מישהי שבאמת מבינה אותי ויודעת כמה לא נוח זה לצעוד בקצב הליכה לא טבעי.

Bush Trees in Queen Charlotte Track
ככל שהתקדמנו עוד ועוד, הגשם רק החל להתחזק עד שבשלב מסוים הוא כבר הפך למיני סופה טרופית !
אני לא אשכח שבנוסף לגשם החזק שירד ללא הפסקה, היו גם רוחות כה עזות שמאוד הקשו על הצעידה. בהתחלה הבוש ה- NZ דיי הגן עלינו מפני הסופה, אך לא ניתן היה להסתמך על כך לאורך זמן, כי מרוב כמויות הגשם שירדו, גם ענפי העצים הכי סבוכים לא יכלו לשאת את כמות הגשם וההרגשה היתה כמו לצעוד בשטח הפתוח והחשוף.

הגענו לבסוף לנק' הסיום של הטרק ב- Anakiwa ושם ראינו את כל המטיילים שפגשנו לאורך היום, כאשר הם מצטופפים להם תחת המחסה הבודד שהיה זמין במקום.

זה היה סוג של חוויה להיות עם כ"כ הרבה מטיילים (ברגל, באופנים ועוד) תחת קורת גג אחת.
יצא לי גם לראות את מיטב ציוד וביגוד הספורט שכ"א הביא עימו. היו שם:
North Face, Columbia, Tatunka, Vaude ואף מותג מקומי מפינלנד בשם: Hildenberg.

אני לא אשכח את החוויה לשתות קפוצ'ינו חם וטעים יחד עם סניקה תחת קורת הגג, כאשר בחוץ מכה לו הגשם ללא רחמים בכל מי שעוד לא הגיע ותפס מחסה.

השעה היתה רק 15:00 והיינו בטוחים שנישאר כאן עוד הרבה מאוד זמן, אך למרבה המזל של שנינו שנרשמנו מראש לאותה שעה של הפלגה (וכן לאותה חברת תחבורה), הגיע בחור חביב מאמצע שום מקום ושאל:
Who is sign for the 16:30 Water Taxi of Endevour Express ?
כמובן ששנינו קפצנו באותה השניה ואמרנו: We !!!

תפסנו את התרמילים וטסנו בגשם השוטף לעבר ה- Jetty, כאשר בדרך אנו רואים קב' תיירים שממש רצו לצאת לשיט קיאקים, אך נקלעו למז"א ממש מחורבן ואני כמעט בטוח שזו לא תהיה חוויה שיזכרו לחיוב.
יצא ממש מושלם שהקדמנו את שעת ההפלגה ולא חיכינו כמו כלבים בקור ובגשם !

Beach near Anakiwa
משך זמן ההפלגה לא היה ארוך במיוחד (רק 15 דק'), אך הסופה העזה טילטלה את הספינה בצורה כזו שאני לא אשכח לעוד הרבה מאוד זמן.

הספינה עגנה לה בנמל Picton וגם כאן היה מז"א לא נעים במיוחד.
לקחנו את כל הציוד וטסנו לכיוון המשרדים של חברת התחבורה. חבל רק שיתר הציוד שלנו הגיע
בפועל רק ב- 16:30 (שעת היעד המקורית) ולא הוקדם גם כן. לא נורא, לפחות יצא לנו לראות את כל התמונות שצילמתי לאורך הטרק.

קטע ממש לא נעים היה כאשר הגענו ספוגים ורטובים לאכסניה ב- The Villa. משום מה הבחורה בקבלה אמרה לי כי אין עבורי מקום לינה ללילה וזה היה מאוד תמוהה לאור העובדה כי צילצלתי מראש וביקשתי שישריינו לי מקום לינה להיום בערב !

לחצתי את ידה של סניקה וסיכמנו שאולי עוד ניפגש בהמשך הדרך ב- Nelson.
מאוד היה חבל ומאכזב ככה לקטוע את הקשר שהתחיל ממש טוב, אך לפעמים גם דברים כאלו קורים בחיים.

יצאתי שוב פעם לגשם השוטף והתחלתי בצעידה ארוכה ומייגעת עד שהגעתי חזרה לרכב שלי שחנה אי שם הרחק ב- Nelson Square. ממש לא היה נעים להיכנס לרכב, כאשר כולי רטוב מכף רגל ועד ראש.
נסעתי מרחק ממש קצר והגעתי לאכסניה מאוד טובה בשם - Sequoya Lodge.

המחיר ללילה ממש לא היה נורא (25$ בחדר של 4) ואף פגשתי במקום עוד 2 ישראלים שכמו כולם, לא זיהו בכלל שאני ישראלי. מה שכן, זהו המקום היחידי ב- NZ שהמים במקלחת בו היו ממש קפואים !!!
מה נסגר איתם ???

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם מתכננים לישון ב- Picton, אני הייתי ממליץ על אכסנית ה- Sequoya Lodge.
יש להם מנהג קבוע ב- 20:00 בערב שבו מחלקים פונדו-שוקולד חם וטעים בחינם !!!
כמו כן, מקבלים במקום Voucher לאינטרנט אלחוטי בחינם.

קטע לא נעים בעליל היה כאשר עשיתי כביסה לבגדים שצעדתי עימם בטרק וכאשר הגעתי לייבש אותם במייבש הכביסה, גיליתי כי כל המייבשים היו תפוסים ע"י מישהי אחת ממש חצופה שאמרה בטון של פרימדונה שהיא רק עכשיו התחילה לייבש את הכביסה. השעה היתה כבר מאוחרת ועוד שניה כבר אמורים היו לסגור את חדר הכביסה.

במקום להתווכח עם האישה החצופה שלא התחשבה באף אחד חוץ מעצמה, לקחתי את כל הכביסה הרטובה וייבשתי אותה על הרדיאטור שהיה במגורים.

טיפ שימושי מס' 2
באם אין באפשרותכם לייבש כביסה רטובה (עקב כך שיורד גשם בחוץ או שכל מייבשי הכביסה תפוסים), אני הייתי ממליץ לייבש אותם על תנור חימום (רדיאטור) אשר יש בכל חדר.

סוף יום א' !

מבחר תמונות מיום זה:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן)   

Marlborough Sounds
Marlborough Sounds
Queen Charlotte Track
Wood Chop on the Track
Info Sign
Queen Charlotte Track
Rest area on the Track
Marlborough Sounds
Beach near Anakiwa

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה