Main Picture

יום ראשון, 22 בינואר 2012

Wanaka to Mt.Cook National Park

קמתי מוקדם על הבוקר ודיי התארגנתי במהירות משום שהיום הולך להיות חתיכת יום עמוס.
פגשתי במטבח את דן והוא מאוד הודה לי על הטיפ של אתמול ב- Cinema Paradiso והמשכנו לשוחח תו"כ ארוחת הבוקר. גם דן (כמו כל יתר האנשים שפגשתי עד כה באכסניות) היה מאוד מופתע מכמות האוכל שאני מסוגל לאכול.
זה התחיל עם כוס קפה וטים-טם, המשיך בחצי מגש של פיצה משפחתית משודרגת והסתיים עם קערת גרנולה עם פירות יבשים. מה לעשות, לא משנה כמה אני אוכל, בסופו של יום אני לא מעלה במשקל ואף מוריד.

התארגנתי לי והעמסתי את הרכב בכל הציוד והאוכל שהספיק להצטבר עם הקניות האחרונות שעשיתי כאן.
כאשר היה נדמה לי שתא המטען לא יכול להכיל יותר ציוד, ראיתי מולי קב' של 3 מטיילים שנאלצו לדחוס את כל הציוד והאוכל לרכב אחד בודד. ואני עוד מתלונן שאצלי אין מקום ...

יצאתי מהעיירה Wanaka ועליתי על SH-6. ממש מחוץ לעיירה עצרתי לנק' האטרקציה הראשונה שלי להיום.
למקום קוראים - National Toy & Transport Museum והוא מוזיאון מאוד מרשים ומיוחד במינו.
תמורת 12$ בלבד, יצא לי להיכנס לאחד המוזיאונים היפים שיצא לי לראות עד כה ב- NZ (ובישראל בכלל).

Toy & Transport Museum
בהתחלה, ישנו אולם ענקי עם מיליון צעצועים (בובות, רכבות, לגו, דמויות של אנשים מפורסמים ועוד).
ממש אחלה של חוויה לבוא לכאן עם ילדים קטנים, כי עבורם זה יהיה גן עדן.

Warship from Star wars
מאולם הצעצועים, נכנסתי יותר הלאה והגעתי למוסך ענק שבו אוחסנו מאות (אולי אלפים) מכוניות ענתיקות.
המצלמה שלי לא כבתה לרגע והיה נוסטלגי לראות את המכוניות Ford & Austin משנות ה- 40 שבהם השתמשו תו"כ הכנת לא מעט סרטי מאפייה ישנים וקלאסיים.

Antique Car
יצאתי מהאולם ובחצר החיצונית של המוזיאון - חנו להם 2 טנקים סובייטים מרשימים ביופיים.
ממש כל הכבוד לבעלי המקום שהצליחו לשחזר ולשמור עליהם במצב כה טוב.

Old Soviet Tank
המשכתי הלאה ונכנסתי לעוד האנגר שאחסן עוד מאות כלי רכב נוסטלגיים (כבאיות, רכבי ממשל והצלה).
ממש בהמשך היה לו עוד האנגר שהכיל מס' כלי רכב קצת יותר "מודרניים", מעט כלי תעופה וכן שלל כלי צבא למינהם (נגמשים, ג'יפים ועוד).

Antique Fire Truck
ממש זכור לי לטובה הרכב- Ford Mustang שנת 1995 וכן Porsche מרהיבה משנות ה- 80.
עבור חובבי רכבים עתיקים (ורכבים בכלל), חובה להגיע לכאן ולראות את כל המבחר העצום של הרכבים שבחיים שלי לא יצא לי לראות עד כה (אפילו לא בישראל).

Ford Mustang
יצאתי לחצר החיצונית וממש מול העיניים שלי נגלה גולת הכותרת של המקום - Mig-21.
ממש עצום כלי הטיס הזה שהיה מאוד מפורסם בשנות ה- 70 והטיל אימה על מטוסי ה- F האמריקאיים.
יכולתי לעלות לתא הטייס וממש לראות איך נראה בפועל ה- Cockpit.
ממש ליד כלי הטיס העצום הזה, חנה לו דחפור D-9 עצום מימדים שכמוהו לא ראיתי בישראל.

Soviet Mig-21
הרגשתי כמו ילד קטן שזה עתה הגיע לחנות ממתקים משום שלא הפסקתי להתפעל מהמקום הנהדר הזה.
אטרקציה חביבה שעוד מצאתי כאן היתה תותחי היבשה ותותחי הנ.מ שהיו בשימוש בזמן מלחמת העולם השנייה ונשתמרו בצורה מושלמת עד היום.

Twin A.A Guns
יצאתי מהמוזיאון בהרגשה ממש טובה והמשכתי הלאה לדרכי. עליתי על כביש SH-8A והגעתי לעיירה המפורסמת Omarama (מכאן מגיע צמר ה- Merino המפורסם שממנו מייצרים בגדים איכותיים).
קצת חבל שפיספסתי את הפניה לאחד הטרקים שהיה בסביבה, אך ממש לא נורא כי לכל מקום שלא
אלך - תמיד אוכל למצוא עוד טרק יפיפה.

עשיתי עצירה קצרצרה בעיירה הציורית Twizel וגיליתי ב- i-site כי מז"א ממש לא אמור להיות נורא למחר.
היות ולא מצאתי מקום לישון בו הלילה, האופציה להזמין מקום דרך דלפק ה- i-site היתה ממש לא רעה והבחורה שעבדה שם מצאה לי מקום קרוב יחסית לפארק הלאומי ב- Mt.Cook.

טרם הגעתי ל- Mt.Cook, החלטתי לנסוע למקום מאוד ייחודי שעוד מהארץ - יוני המליץ לי עליו ואמר כי חובה להגיע ולראות אותו. למקום קוראים:  "כנסיית הרועה" והוא נמצא בעיירה Lake Tekapo.

כבר בדרך לכאן שמתי לב עד כמה האגמים שכאן מאוד ייחודיים בצבעם (טורקיז בוהק). המקום היחיד שעוד איכשהו השתווה לצבע המדהים שכאן היה רק בטרק ה- Tongariro, כאשר יצא לי לראות את
אגמי הברקת הקדושים - Emerald Lakes.

Lake Pukaki
כנסיית הרועה (The Good Shepperd Church) שכאן, נבנתה לפני מאות שנים ומה שמאוד מיוחד בה זה שמתוכה ניתן לקבל נוף מדהים אל עבר האגם - Lake Tekapo.

The Good Shepperd Church
הליכה קצרצרה לאורך שפת האגם וכבר מגיעים לפסל של כלב רועים (קולי) שנבנה בסמוך לכנסייה.
ממש טוב שיצא לי להגיע לכאן לפני הגעת אוטובוסי התיירים, כי זה פשוט סיוט בכל מקום שהם שורצים.

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם יכולים להגיע לנק' האטרקציות לפני הגעת מסת התיירים - תמיד תעשו זאת.
לא רק שכל הכיף מהמקום הפסטורלי נפגע מההמון הזועם שמגיע ומקים רעש והמולה, גם לא ניתן לצלם כראוי את הנוף משום שהם כל הזמן נדחפים לתמונה, לא משנה כמה מחכים שיעופו כבר משם !

יצא ממש טוב שלא צעדתי את המסלול ליד Wanaka, כי היה לי כעת דיי הרבה זמן וניצלתי אותו בשביל לנסוע לטרק חביב ויפה שהיה פה ממש ליד העיירה. למסלול קוראים Mt.John Track והוא אמור לקחת קרוב ל- 4 שעות צעידה (אני סיימתי כעבור שעתיים בלבד).

תחילת המסלול היה כמובן בעליה עד לפיסגה (לא קשה) ומשם הגיע לנק' תצפית ומצפה כוכבים מפורסם.
שמעתי על לא מעט אנשים שמגיעים לכאן במיוחד בכדי לצפות בכוכבי הגלקסיה, דרך עדשות הטלסקופ הענקיות שיש כאן. מומלץ להגיע לכאן בלילה אם ברצונכם לצפות בכוכבים.

Relax Moment in Mt.John Summit
המשך המסלול היה לאורך הרכס, כאשר הנוף המדהים אל עבר Lake Tekapo לא נגמר לרגע.
חוץ ממני ועוד זוג מטיילים שפגשתי לקראת הסוף, המסלול היה מאוד שקט והשרה אווירה מאוד רגועה.
ירדתי לבסוף מהרכס והמשכתי לצעוד לאורך החוף, כאשר בשלב מסוים התחבר השביל למסלול שבו צעדו גם סוסים. ניתן היה לראות זאת לפי המוקשים הרבים שהיו פזורים לאורך הדרך.
כמה שאני מתגעגע לטיולי הסוסים בכרם מהר"ל, שיצא לי לעשות ביחד עם ליאנה ....

Lake Tekapo from Mt.John Track
מרוב שהיו רוחות חזקות ומקפיאות, חזרתי לרכב חצי גוש קרח (מעיל זה לחלשים !), אבל אל דאגה - לאחר סיום שחרור השרירים, חום הגוף חזר לנורמה ויכולתי להמשיך הלאה.

כנראה שהמזל ממש משחק לטובתי בזמן האחרון. לפני מס' ימים, משום מה התעקשתי לשריין מקום לינה דווקא בעיירה Lake Tekapo, כי היתה כאן אכסניה של ה- BBH.
מה שלא לקחתי בחשבון זה שמקום זה מרוחק מאוד מהפארק הלאומי ב- Mt.Cook והבנתי זאת רק לאחר שהגעתי לכאן.
כמו כן, יצא שבעלי האכסניה כל הזמן אמרו לי שאין להם מקום פנוי ללילה זה, וכך למעשה עזרו לי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בשביל הלו"ז והתוכניות שלי למחר.

התחלתי בנסיעה "מהירה ועצבנית", חזרה על אותו הכביש שהוביל אותי עוד מ- Twizel.
בשלב מסוים פניתי צפונה לכביש מהיר שנכנס לתוך Mt Cook National Park והנסיעה הפכה למעניינת יותר ויותר, ככל שנכנסתי פנימה.
דרך הנוף הזאת מאוד יפה ומאוד לא משעממת כי מול העיניים יש נוף עוצר נשימה של Mt.Cook במלוא הדרו וכן הכביש עובר ליד Lake Pukaki שגם הוא בצבע טורקיז בוהק כמו אחיו - Lake Tekapo.

Lake Pukaki
הגעתי לנק' הסיום של היום ב- Glentanner Holiday Park וכבר על ההתחלה ראיתי שמקום זה מאוד מעאפן לעומת האכסניות הסטנדרטיות של ה- BBH.
אומנם יש מכאן נוף ממש יפה בשקיעה ובזריחה אל עבר Mt.Cook & Mt.Tasman, אך יש צפיפות נוראית בחדרים (קיבלתי חדר ל- 9 !) וכן חטפתי שוק כאשר גיליתי שהמטבח שכאן פשוט ריק לגמרי !
כבר הייתי באכסניות שלא היו בהן תבלינים, מוצרי בישול בסיסיים וכדומה, אך זוהי הפעם הראשונה שאני נתקל במטבח ריק לגמרי שאפילו צלחת, סכו"ם או מחבת בישול - אין בין הנמצא.

מסתבר שהכל היה נעול בתוך ארון שירות וכי נדרש היה לשלם "דמי מפתח" עבור השימוש בכלי המטבח.
פשוט חלאות ותאבי בצע האנשים שכאן !

מלית ברירה, צעדתי לרכב והוצאתי את כל כלי הבישול הניידים שלי. היה ממש טוב שהיו במקום אנשים שכן שילמו והשאילו לי סכין וצלחת קטנה (לאיזה מצב הדרדרתי ?)

בכ"ז יצא משהו טוב מכל הסיפור והוא שיצא לי לפגוש בארוחת הערב זוג מטיילים מקומי (Brent & Jen) שגר בעיירה הסמוכה ב- Timaru ולאחר שיחה מאוד מעניינת עימם, הם אף הציעו לי שאני אבוא להתארח אצלם כאשר אהיה באיזור בעוד מס' שבועות. חבל"ז איך אפשר להסתדר כאן ב- NZ.

קטע מצחיק שאותו אני לא אשכח זה הבעת הפנים ההמומה שלהם, כאשר הם ראו אותי אוכל ואוכל ולא מפסיק לרגע קל עד שסיימתי 2 צלחות עמוסות בכל הטוב שהצלחתי לבשל כאן בתנאי הצנע.

דיי קיוויתי שאתקל בהם מחר על הבוקר, כי משום מה שכחתי לקחת מהם את הכתובת מגורים או כל פרט התקשרות אחר (לא לדאוג, יש סוף טוב בסופו של דבר).

חזרתי חזרה לחדר ה- Dorm וגיליתי עד כמה המקום שכאן כזה מסריח - גם אין מקלחת במגורים, גם אין בכלל שקעי חשמל זמינים, גם המקום צפוף רצח ולא לדבר על מצעים למיטה שכלל לא היו.
קיצור, מקום מצחין, אך בדיעבד - אני לא מצטער שהגעתי לכאן כי פגשתי זוג חברים מאוד נחמדים שעוד איפגש עימם בהמשך מסעי ב- NZ (המשך יבוא).