Main Picture

יום רביעי, 25 בינואר 2012

Arrowtown to Balclutha

קצת מוזר היה להתעורר בבוקר ולגלות שהאכסניה כאן ממש שוממת.
בניגוד לאכסניות אחרות של ה- BBH, מקום זה מאוד מבודד ממרכז העניינים (Queenstown) ונדרש להגיע לכאן עם רכב, מה שמצמצם בצורה דרסטית את כמות המבקרים.

בכל אופן, בגלל שאין כאן הרבה אנשים, האווירה מאוד אינטימית וכ"א מכיר את כ"א.
אכלתי לי להנאתי א.ב ועל הדרך פגשתי צמד ישראלים שהיו כאן באכסניה. היה חביב והמשכתי הלאה לדרכי.

התחלתי בצעידה נינוחה לאורך הרחוב הראשי של העיירה Arrowtown בדרכי למאפייה הכי מפורסמת שמכינה את הפאי הכי טעים ב- NZ (כך לטענת Bren & Jen).

קניתי לי פאי צמחוני ב- 4.5$ (ממש לא נורא) וכן גם עוגת גזר מקורמלת עם שקדים. זה נשמע מאוד טעים, אך בפועל זה כלל לא התקרב לעוגת הגזר המצויינת שאכלתי ב- Mt.Bruce שבאי הצפוני.

התחלתי בנסיעה חזרה מ- Arrowtown ל- Cromwell (מרחק של 50 ק"מ) ועשיתי מס' עצירות לאורך הדרך. נק' האטרקציה הראשונה להבוקר היתה גשר מסילת הרכבת שהפכו אותו עם הזמן לאתר קפיצות באנג'י.
המקום מאוד פופולארי ונחשב ל- "בית המולדת" של קופצי הקמיקזה האמיצים.

Bungee Bridge near Arrowtown
ממש לא היה לי חשק להיפרד מ- 180$ (עם התמונות וה- DVD הסכום הכפיל את עצמו) עבור התענוג הלא כ"כ נעים הזה. העדפתי להתמקם על גדת הנהר ולצלם את הקופצים שצנחו מגובה של 34 מ' אל תוך הנהר.
היה קטע עם בחורה אחת שהיתה עם רגל וחצי לקראת הקפיצה, אך ברגע האחרון התחרטה והיתה בדילמה קשה מה לעשות ? כל האנשים מסביב עודדו אותה וניסו לגרום לה לקפוץ והיא רק עוד יותר נבהלה וחששה לקפוץ. בסופו של דבר, לאחר 10 דק' המתנה - היא תפסה אומץ ואכן קפצה. סוף טוב וכולם מרוצים.

Bungee Jumper
איזה אנשים חארות מסתבר שיש כאן במדינה. ממש בכניסה לאתר הבאנג'י - יצא לי לראות
כלב Yorkshire Terrier (לא גזעי כנראה) אשר היה קשור לעמוד והבעלים שלו הלכו להם לעיסוקיהם. מחזה זה לא היה נדיר, כי מוקדם יותר בבוקר, יצא לי לראות כלב Bulldog שהיה נעול בתוך רכב שחנה ב- Arrowtown. אם רק הייתי תופס את הבעלים של אותם כלבים מסכנים ...

Yorkshire Terrier
העיירה Cromwell היא נק' טובה על אמצע הדרך לתדלק ולנוח מעט מהנסיעה. שוב פעם חטפתי שוק כאשר עלות התדלוק היתה מאוד גבוהה ואני דיי התגעגעתי לימים ההם שמחיר הדלק עמד על 2.06$ ...

מכאן המשכתי דרומה על הכביש המהיר והגעתי לעיירה חביבה Clyde ולסכר המפורסם שנמצא לידה.
העיירה Clyde מאוד מפורסמת בשל העובדה שמכאן מתחיל המסע המפורסם באופני הרים שנמשך לאורך 5 ימים רצופים - Central Ogato Rail Trail.
כאשר ישבתי ותכננתי את המסלול עוד מהארץ, מאוד קסם לי טרק זה, אך בסופו של דבר כנראה שאני אאלץ לוותר עליו מפאת אילוצי זמן.

המשכתי לעיירה Alexandra ומאוד התאכזבתי ממנה. ראשית רציתי לעשות במקום את שביל המורשת המפורסם שבעיירה, אך הוא היה מאוד מצומצם ולא משולט כראוי. כמו כן, המסלולים "המאתגרים" שהציעה לי הבחורה בדלפק ה- i-site, כלל לא היוו אתגר עבורי והיו יותר למשפחות עם ילדים קטנים !
מה שנקרא - זוהי עיירה מעבר ותו לא.
מה שכן, יצא לי לנסוע עם הרכב לנק' התצפית החולשת על כל האיזור ולפחות נוף יפייפה היה לי כאן בשפע.

Alexandra area

המשכתי עוד דרומה והגעתי ל- Lake Roxburgh. במקום זה יש טרק קצר וחביב שמגיע עד לסכר הידרואלקטרי ענק ומרשים. המסלול לא היה קשה במיוחד, אך משום מה הרגשתי כזאת עייפות והשרירים שלי עדיין היו תפוסים מהיום המתיש של Mt.Cook.

Lake Roxburgh Dam
סיימתי את המסלול והתפניתי לטעום מהפאי שטוענים שהוא הכי טוב ב- NZ.
לאט ובזהירות, פתחתי את העטיפה והניחוח של המעדן היה שווה כל סנט ששילמתי עליו. מצאתי את עצמי אוכל ואוכל ולא מפסיק להתפעל מהטעם המיוחד של הפאי.

Arrowtown Famous Pie
לאחר שסיימתי ללקק את האצבעות, חזרתי לרכב והמשכתי הלאה למקום נוסף שהיה ממש שכוח אל !
חבל"ז שהצלחתי להגיע לפינות הכי נידחות בטיול ב- NZ ואני כמעט בטוח שרק אחוז מאוד קטן של תיירים הגיע לאותם מקומות ולאותם טרקים נידחים שאני הגעתי אליהם היום (ובכל הטיול ב- NZ).

התחלתי במסלול נידח בשם: Horse-Shoe Band Track והוא נראה ממש מוזנח לעומת כל יתר הטרקים שצעדתי בהם עד כה.
תחילת המסלול היה עוד איכשהו משולט,אך בהמשך הדרך זה היה - "נווט לפי ראות עינך".
אין שום מסלול מוגדר, שום שילוט והיה נדרש לחצות לא מעט גדרות ושערי בקר מעצבנים.

Horse-Shoe Band Track

למזלי, היה לי חוש כיוון ממש טוב וידעתי לנווט גם ללא צורך במפה. הרעיון הכללי היה לצעוד לכיוון הנהר ואז להמשיך לצעוד לאורכו, עד שמגיעים לנק' הסיום - גשר עתיק שקישר בין 2 גדות הנהר.

בשלב מסוים כבר חשבתי שהלכתי לאיבוד כי הגעתי לנק' שממנה היה צריך לטפס על צוקים ולצעוד ממש על קצות האצבעות בכדי להגיע לגשר המפורסם (לפי עלון המידע). כנראה שפיספסתי פניה או שתיים כי ממש לא האמנתי שמשפחות עם ילדים יגיעו לכאן ויעשו את מה שאני עשיתי.

מלית ברירה, לא רציתי לוותר לעצמי והתחלתי בטיפוס "עצבני" על קו המצוקים, כאשר למטה יש תהום והנהר העצום שזרם כאן ממש לא תרם לאווירה הרגועה שהייתי צריך באותם הרגעים.
לאט ובזהירות צעדתי לי על קצות האצבעות, טיפסתי מעלה ומטה ולבסוף הגעתי לקצה השני של הנהר.
איזה חוויה מהסרטים ...

River in Horse-Shoe Band Track

דיי התאכזבתי לראות שהגשר המפורסם שכולם דיברו עליו, היה למעשה גשר עץ מתפרק שעוד שניה היה חשש שיקרוס ויסחף עם הנהר שזרם תחתיו. אני כמובן שלא לקחתי סיכון מיותר ולא צעדתי עליו.
את מקום זה בהחלט ניתן להגדיר במשפט אחד:
בשביל להגיע לגן עדן, נדרש לעבור שבע מדורי גיהנום

יצא לי להבין טוב מאוד היום - למה הרבה אנשים לא צועדים כאן, יש יתרונות ויש חסרונות.
מצד אחד מקום זה שכוח אל ולא הרבה אנשים אפילו עוברים בכביש הראשי שכאן, ושלא לדבר על עצירה לצעידה במסלול לא מוכר ומאוד מוזנח (לרבות היבטי הבטיחות שבכך).
מצד שני, עצם העובדה שאף אחד לא צועד כאן, נותן הרגשה של חופש אינסופי שמגיעים למקום מדהים ופראי שכף רגל האדם, טרם הגיעה לכאן והרסה פיסת גן עדן זו.

לי ממש שיחק המזל בטרק הזה, כי הצלחתי לסיים אותו חי ובריא. אני לא רוצה לחשוב אפילו על האופציה שחס וחלילה היה קורה לי משהו במקום כה מבודד ושכוח אל זה.

Nice View from Horse-Shoe Band Track
 ליד חניון הרכבים המאולתר, היה אגם קטן שבתוכו היתה קב' של גולשי גלים שהתאמנה בגלישת סנובורד בעזרת סירת מירוץ. כנראה שבכ"ז יש ציוויליזציה כאן ...

חזרתי לרכב והתחלתי בנסיעה ע"ג כביש SH-1 המפורסם עד שהגעתי למארחים שלי להיום בערב שגרו
ב- Benhar (פרבר קטן ומרוחק של העיירה Balclutha).

Dick & Marianne גרים במקום שקט ופסטורלי שמרוחק מכל הבלגאן שבעולם.
יש להם חצר ענקית עם שלל עצי פרי ובע"ח, גינת ירק מטופחת וכן 2 כלבים חמודים ומבוגרים
מגזע Stafficher Terrier.

קטע ממש מוזר היה בהתחלה, כאשר Marianne ביקשה שאני אראה לה את כרטיס ה- HIT שלי.
ובכן .... אמרתי לה בטון נעלב שלא עשיתי עד כה כרטיס "מועדון" כי אני לא מאמין בזה.
היא חשבה לה לרגע ואמרה: "נו טוב ..." יש לך מזל שאתה אח של יוני פלנר !
סוף טוב, הכל טוב.

הרשיתי לעצמי לקחת פיקוד ולהכין את ארוחת הערב להיום. Marianne דיי היתה סקפטית על ההתחלה ואמרה כי בדר"כ הישראלים שמגיעים אליהם לביקור - כלל לא יודעים לבשל ורוב הזמן - היא זאת שמבשלת עבורם. אצלי זה ממש לא היה המצב !

הכנתי ל-א.ע נזיד עדשים עם כרובית, בצל, גזר, קומרה, תפו"א ופפריקה חריפה.
כל הזמן Marianne היתה סקרנית לראות איך יצא התבשיל שעמלתי עליו לא מעט זמן, ומאוד שמחה לטעום ממנו בארוחת הערב.

בשלב מסוים הגיע Dick ויצא לנו לנהל שיחה ארוכה ומאוד מעניינת.
מסתבר שמס' חודשים לאחר שיוני ואפרת ביקרו כאן, Dick חלה במחלת הסרטן ועד היום הוא נאבק בה.
ממש לא קל היה לראות את התמונה שלו מלפני 4 שנים כשהוא היה גדול ומלא, וכיום הוא מאוד רזה.
הוא סיפר לי על כך שהיה טייס בחברת South Africa Airlines במשך תק' ארוכה וכנראה בגלל עודף שעות הטיסה או העובדה כי היה מעשן בכמויות מטורפות, גרמו לו לחלות במחלת הסרטן.

כמו כן, Dick הוא אדם מאוד כשרוני ובזמנו הפנוי הוא מכונאי רכב לכל דבר ואף מהנדס טיסנים.
יש לו מוסך פרטי שמצוייד בכל מה שדרוש בשביל לשרטט, לבנות ולהרכיב טיסן ממונע.
הוא הראה לי את יצירת המופת שהוא עובד עליה כעת - טיסן בעל מוטת כנפיים מאוד גדולה.
הייתי בטוח כי טיסן זה יכול לשקול טונות, אך Dick תכנן אותו בצורה כה מושלמת וממש לא הרגשתי משקל רב כאשר הרמתי את הטיסן.

מעט על טיסנים
לפני שפגשתי את Dick, הייתי בטוח שאני מכיר טוב את התחום הנ"ל, אך ממש לא כך.
יש תורה שלמה על אופן הכנת והרכבת כל טיסן ונדרש להיות ממש עם כישרון בשביל לבנות אחד כזה.
ראשית יש את שלב השרטוטים, אח"כ שלב הנגרות של גוף + כנפי הטיסן, אח"כ הכנסת הבטריות והמשדר ולבסוף - הרכבת המנוע שעבד ע"ב "אתנול" (דלק מטוסים מעורבב עם שמן) או סוללות.

כבר הייתי בטוח שזהו, אך Dick שאל לפתע אם אני שותה אלכוהול.
אמרתי לו שאני שותה בירה ויין מידי פעם והוא שאל בטון מנומס אם אני ארצה לראות את מבשלת הבירה הפרטית שהוא בנה כאן בחצר. כמובן שהתשובה לכך היתה חיובית !

היה מאוד נחמד לשבת ולדבר תו"כ טעימה מהבירה המקומית ש- Dick יצר בו ידיו.
היו מס' סוגי בירות (כהה,בהירה וכדומה) והטעם של כ"א ממש לא היתה מביישת אף אחד מהמותגים המובילים בעולם הבירות.
Dick מאוד שמח לראות כי אני אוהב את הבירה שהוא עשה. אני מצידי מאוד אהבתי לטעום את הבירה הנפלאה הזאת. מה שנקרא - Win-Win Situation.