Main Picture

Main Picture

יום שני, 16 בינואר 2012

Nelson Lakes National Park

חוק מרפי גם הלילה עבד ובגדול.
ישנתי בלילה בחדר Dorm ל- 8 אנשים ומשום מה שכחתי לקחת עימי את אטמי האזניים למיטה העליונה.
לצערי, הלילה לא מעט אנשים נחרו (נראה לי שגם הנשים וגם הגברים נחרו כאן) בחדר וממש לא היה לי כוח לרדת מהקומה העליונה ולחפש את אטמי האזניים בחושך המוחלט.

טיפ שימושי מס' 1
תמיד, אבל תמיד תהיו בטוחים כי אם אתם בחדר Dorm באכסניה, בטוח אחד מהאנשים (או הנשים) ינחרו בקולי קולי לאורך כל הלילה וחובה ללכת לישון עם אטמי אזניים !

ניצלתי טוב מאוד את העובדה שהיה במקום אינטרנט חינמי ודבר ראשון שעשיתי על הבוקר זה ללכת לחדר המחשב ולתפוס את עמדת המחשב שעבדה.
העליתי תמונות רבות ל- F.B ואף יצא לי לתכנן מעט את המשך הטיול כאן ב- NZ. בנוסף לכך, שמתי לב כי צילמתי בטרק של ה- Heaphy קרוב ל- 380 תמונות (4 ימי טיול) וזה פשוט מטורף. אומנם זה לא התקרב
ל- 500 התמונות שצילמתי ביומיים בטרק ה- Abel Tasman, אך עדיין זה מאוד מכובד.

מה שמצויין באכסנית ה- The Bug זה הלחם הטרי והפריך שנאפה כל בוקר ומוגש לקהל הרחב בשעה 7:30 בבוקר. היה מאוד טעים לאכול אותו ביחד עם הנזיד ירקות שעוד נותר לי מאתמול וביחד עם כוס קפה וקערת גרנולה, דיי הייתי מסודר.

קטע פחות טוב היה שכאשר אספתי את הכביסה, שמתי לב לחומר לבן ומעאפן שנדבק שלכל הבגדים שתליתי אתמול על חבל הכביסה. כנראה שמישהו שעשה כביסה לפני - שכח חלקי נייר טואלט ואלו נדבקו לכל חלק אפשרי בבגדים שכיבסתי. לקח לי שנה עד שהצלחתי להוריד את רוב החלקיקים המגעילים הללו !

טיפ שימושי מס' 2
באם אתה עושים כביסה במכונת כביסה ציבורית (באכסניה לדוגמא), תמיד תבדקו טוב טוב שאין בתוך מכונת הכביסה חלקי נייר טואלט או דברים נלווים. כמו כן, מאוד מומלץ לבדוק שגם בבגדים שלכם - לא שכחתם איזו פיסת נייר כי התוצאות לאחר מכן יכולות להיות מאוד לא נעימות.

למרות שקמתי היום יחסית מוקדם, מצאתי את עצמי עדיין בשלבי התארגנות והשעה היתה כבר 10:00 בבוקר. לא היה קשה להבחין בבעלי המקום שעמדו בכניסה לחדר ודיי רמזו לכל מי שעוד נותר כאן - שיעיף את התחת שלו או לחילופין שישלם עבור לילה נוסף. זה באמת החיסרון הרציני שיש כאן באכסניות לעומת לינה אצל מארחים.

יצאתי מהעיירה Nelson בפעם האחרונה ובאמת אהבתי את התקופה שהייתי כאן.
לפי דעתי, עיירה זו היא בסיס מצוין עבור כל הטרקים שבסביבה (Abel Tasman, Heaphy ועוד).

דיי ביעסה אותי העובדה כי אין כאן תחנות דלק מוזלות, וכך מצאתי את עצמי מתדלק בעיירה Richmond במחיר מופרז של 2.12$ לליטר.

היעד הראשון שלי להיום היה הפארק הלאומי - Nelson Lakes National Park.
פארק זה מרוחק שעה וחצי של נסיעה מהעיירה Nelson וניתן לבוא לכאן לטרק אחד או שניים ואז לחזור חזרה לעיירה בכדי לישון ולהצטייד.

מעט על Nelson Lakes National Park
פארק לאומי זה נמצא ממש קרוב לעיירה Nelson, והעיירה המרכזית שנמצאת בלב הפארק נקראת
St.Arnaud (מקום נחמד ללון בו וכן לקנות מצרכי מזון בסיסיים).
לפארק זה יש 2 חלקים (אגמים) מרכזיים ואינספור מסלולי יום וטרקים מרובי ימים:
Lake Rotoiti & Lake Rotoroa.

מזל שקניתי את עלון המסלולים של Nelson Lakes Tracks כי הבחורה שעבדה כאן ב- i-site היתה ממש לא נחמדה ולא עזרה לי בשיט ! זה מאוד הפתיע אותי כי ברוב המקרים - אנשי ה- DOC מאוד ששים ושמחים לעזור לכ"א שבא לשאול אותם שאלות (גם אם הם מאוד דביליות).

Jetty in Lake Rotoiti
נסעתי לאורך Lake Rotoiti ובשלב מסוים פניתי שמאלה לדרך Gravel שטיפסה מעלה והובילה אותי לתחילת הטרק הראשון והרציני של היום: Mt.Robert Loop Track.
מסלול זה אמור לקחת 5 שעות, אך אני תיזמנתי אותו ויצא לי לסיים אותו כעבור 1:50 שעות בלבד. אם לא הייתי חולה כ"כ, אפשר היה לצעוד ולסיים מהר יותר את המסלול המעגלי ...

Mt.Robert
המסלול התחיל בטיפוס מתון בתוך הבוש ה- NZ ולאחר מאות מטרים נהפך לעלייה רצינית של ממש.
מה שטוב זה שהכשירו את רוב מסלול הטיפוס, כך שרוב העליה היא בשיפוע מתון (טיפוס ZIGZAG) ולא כמו בישראל (כל עלייה היא מעין מדרון צר ותלול).

לאורך כל הטיפוס על ההר, יצא לי לראות את הנוף המדהים של Lake Rotoiti והודות למז"א החמים, זה היה שילוב מאוד מוצלח.

Mt.Robert Track
לקראת הפיסגה, קיבל את פני שלט אזהרה שהעיד על כך שמכאן והלאה שוררים תנאים אלפיניים וכי רק מטיילים מנוסים המצויידים היטב רשאים לחלוף ולעבור הלאה.
לי זה ממש לא הזיז כי הייתי מוכן לכל תרחיש והמשכתי בדרכי עד לפיסגה.

הסבר קצרצר על תנאים אלפיניים
ברוב הפסגות של המסלולים ב- NZ, שוררים תנאים אלפיניים שמאופיינים בשינויים דרסטיים של מז"א.
בקלות רבה טמפ' נינוחה וחמימה - יכולה להפוך לתנאי קור עם רוחות עזות ומקפיאות. לא מעט פעמים יש אפילו שלג על הפיסגה (בקיץ) - דבר המחייב היערכות בהתאם (מעיל רוח טוב, כפפות, חם-צוואר ועוד).

מה אני אגיע ? רוח מקפיאת עצמות קידמה את פני במסלול ההיקפי על הפיסגה וממש מזל היה לי שהבאתי עימי את מעיל הרוח המצוין שלי.
עשיתי הפסקה להתרעננות בתוך אחת הביקתות הנטושות שהיו למעלה ותו"כ המנוחה - ראיתי שלא מעט מטיילים עברו כאן ואף השאירו מזכרות בדמות גרפיטי על הקירות.
לא לדאוג ... גם כתובות בעברית מצאתי כאן !

Shelter on Mt.Robert Summit
מכאן יש מסלול חביב, אך מעט קשה לכיוון Angelus Hut, אך מפאת מצב בריאותי, לא המשכתי לשם והעדפתי להמשיך ולצעוד על רכס Mt.Robert עד לחניון הרכבים למטה.
הנוף היפיפה שהיה לאורך כל הצעידה על הפיסגה היה משהו באמת יוצא דופן ומאוד שווה להגיע לכאן, למרות הרוח המקפיאה.

Lake Rotoiti
את קטע הירידה עשיתי כבר בריצה (ריצת סקי) ותוך 25 דק' בלבד כבר מצאתי את עצמי למטה, כאשר אני חולף ע"פ לא מעט מטיילים שהיו הרבה לפני.
יצא לי אפילו לפגוש את צמד הישראלים (שהיו בהתחלה רביעייה) שראיתי לראשונה באי הצפוני לפני מס' שבועות (טרם היציאה לטרק ה- Tongariro Northern Circuit). למרות שחלף הרבה מאוד זמן מאז, עדיין היה מאוד פשוט לזהות כי הם ישראלים ושוב פעם הם ממש לא זיהו שאני ישראלי ...

לקחתי את ארוחת הצהרים מהרכב וצעדתי לנק' התצפית שהיתה במרחק מה מחניון הרכבים.
ממש נחמד היה לבוא לכאן ולהתענג על א.צ טעימה וצפייה בנוף של הפארק הלאומי - Nelson Lakes.

Relax moment in Lake Rotoiti Lookout
טיפ שימושי מס' 3
הפארק הלאומי - Nelson Lakes מורכב מ-2 איזורים מרכזיים (Lake Rotoiti & Lake Rotoroa).
אם אתם ממש קצרים בזמן, אני הייתי ממליץ ללכת ל- Lake Rotoiti כי הוא פשוט יותר נגיש ומכיל יותר מסלולי הליכה יומיים ומסלולים מרובי ימים (כמו המסלול המפורסם ל- Angelus Hut).

שמח ורענן, יצאתי לדרכי ועזבתי את Lake Rotoiti הנהדר.
עליתי על SH-6 (אותו כביש שלקח אותי לפני מס' ימים מ- Karamea ל- Nelson) ולאחר זמן מה - הגעתי לנק' עצירה נוספת על הדרך.

ממש על צד הכביש היתה אטרקציה חביבה של גשר מיתרים שהוכתר כגשר הכי ארוך בכל העולם !!!
שילמתי מחיר סמלי (5$) ועליתי על הגשר הענק הזה שקישר את שתי הגדות על Buller River.
אל דאגה, גשר זה ממש לא מפחיד ולא מתקרב לגשרים שיצא לי לחצות לאורך כל טרק ה- Heaphy.

ניתן לומר כי חציית הגשר היא האטרקציה היחידה של המקום, וכי ניתן לוותר על כל המסלולים שיש למקום זה להציע כי הם מאוד משעממים, במיוחד לאחר הביקור ב- Nelson Lakes.

NZ longest Swing Bridge
קטע מדהים שיצא לי לפגוש כאן את צמד המטיילים הצרפתיים שפגשתי לראשונה בטרק ה- Heaphy.
אלו היו המטיילים שסחבו את כל הבית על הגב והרגשתי עד כמה הארץ הזאת קטנה אם יוצא לי לפגוש לא מעט אנשים מתק' שונות לאורך המסע.
החלפנו מס' חוויות ולאחר מכן כל אחד המשיך בדרכו.

המשכתי הלאה בנסיעה לעיירה Westport, אך לא נכנסתי אליה (אין מה לעשות שם).
העדפתי להמשיך הלאה מפאת חוסר הזמן ועליתי על כביש נוף מאוד יפה שהוביל לאיזור Punakaiki.
פשוט מדהים היה לראות כאן את הגלים שהתנפצו על החוף. עצרתי לא מעט פעמים לאורך הנסיעה וזאת בהחלט היתה דרך מצויינת לסיים את היום המופלא הזה.

Beach line near Punakaiki
לקראת 19:30, הגעתי לבסוף לאכסניית ה- BBH שהיתה באיזור (Te-Nikau).
המקום מרוחק 3 ק"מ בלבד מסלעי הפנקייק המפורסמים ובהחלט שווה עצירה למנוחה.

קצת על האכסניה Te-Nikau
כבר לפי השם (Nikau) אפשר לדעת למה קוראים לאכסניה כך. מקום זה שוכן על קו החוף ומוקף בעצי דקל רבים (Nikau Palm Tree). האכסניה מוגדרת כ- BBH\YHA ומה שמייחד אותה לעומת כל האכסניות שיצא לי להיות בהן עד כה זה האווירה שמאוד מזכירה את הצימרים הפרטיים והיוקרתיים שבישראל.
במרחק הליכה קצר ניתן להגיע לחוף פרטי ולקבל תחושת רוגע כה חזקה שמקום זה משרה.

עשיתי Check-in בקבלה ולקחתי את כל הציוד לביקתה הפרטית שקיבלתי.
בנוסף למגורים היוקרתיים, היה במקום גם מטבח ומקלחת/שירותים צמודים שיועדו במיוחד ל- Lodge זה.

Weka Lodge in Te-Nikau
עשיתי מקלחת חמימה והתפניתי להכין ארוחת ערב עשירה.
גיליתי כי השילוב של 4 סוגי קטניות שמובשלות ביחד עם אורז ומס' ירקות, הינו מוצלח ביותר.
מה שכן, בחוץ הסתובבו להן מס' Weka ערמומיות ואני העלמתי כל זכר לאוכל בכדי לא למצוא את עצמי קם בבוקר ומגלה כי הכל נעלם באופן מסתורי.

לקראת סוף היום הגיעו צמד מטיילות (מגרמניה ומארה"ב שנפגשו על הדרך כאן ב- NZ) מאוד נחמדות שאותן אני עוד אפגוש בהמשך (סיפור יבוא).

סוף יום ב' !
מבחר סרטונים מיום זה:



מבחר תמונות מיום זה:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן)

Nelson Lakes Map
Lake Rotoiti
Mt.Robert Track
Shelter on Mt.Robert Track
Mt.Robert Summit Track
Me in Mt.Robert Summit
View toward Lake Rotoiti
Mt.Robert Summit Track
Historic Kea Hut
Lake Rotoiti
Jetty in Lake Rotoiti
Buller River
Waterfall in Buller River
Nice Fruit
NZ Longest Swing Bridge
Punakaiki shoreline
Beach near Te-Nikau
Punakaiki Shorline
Stairs to Punakaiki Beach

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה