Main Picture

יום רביעי, 4 בינואר 2012

Wellington Gardens

כמו אתמול, גם היום ניצלתי את העובדה שהיה ברשותי Laptop עם אינטרנט מהיר בכדי לגבות לאינטרנט את כל התמונות שצילמתי עד כה ב- NZ. פשוט השארתי את הנייד דולק כל הלילה ובבוקר כל התמונות כבר היו מגובות.

לאחר ארוחת בוקר קלילה, יצאתי יחד עם Corinne למרכז העיר בכדי להמשיך ולחקור את כל יתר האטרקציות שיש למקום זה להציע (ויש עוד הרבה שעוד לא ראיתי).
קצת חבל ש- Corinne אמרה לי שהיום בערב אני אמור לפנות את החדר כי מישהי אחרת (שאמורה להחליף אותה בלהשגיח על הבית ולהאכיל את החתול) אמורה להגיע ולישון כאן. אמרתי לעצמי אם זה רק היה מחר כשהייתי מלכתחילה אמור לעזוב ...

הגענו למרכז העיר ואני נכנסתי לאטרקציה הראשונה של היום Wellington Cable Car.
Corinne החליטה שזה ממש לא בשבילה והעדיפה לחסוך את הכסף, בעוד אני נכנסתי פנימה וגיליתי שהייתי צריך לבוא לכאן ממש מוקדם כי התור עד לכניסה היה באמת בלתי נסבל !

טיפ שימושי מס' 1
באם ברצונכם להגיע לגנים הבוטנים המפוארים של העיר Wellington, יש באפשרותכם 2 אופציות:
א. לחכות בתור הארוך של הרכבל (Cable Car) ולשלם סכום נכבד של כסף.
ב. להגיע ל- i-site שבמרכז העיר ולקחת משם Shuttle בחינם שיקפיץ אתכם עד לכניסה הראשית של הגנים.

Wellington Cable Car
תמורת סכום מאוד נאה (3.5$ לכיוון) עליתי לתוך קרון רכבת עמוס ומפוצץ בתיירים והתחלנו בנסיעה מעלה.
הנסיעה כאן מאוד הזכירה לי את הכרמלית שבעיר חיפה ובשני המקומות מאוד מומלץ לבקר (באם לא הייתם).

הגענו לאחר כ- 5 דק' נסיעה לראש ההר, היכן שממוקמים הגנים הבוטנים (Botanic Gardens) של
עיר הבירה.
ממבט חטוף על מפת האתר, ראיתי כי יש במקום אינספור מסלולי צעידה בדרגות קושי שונות, ובקלות רבה ניתן לבלות כאן יום שלם ועדין לא לבקר בכל המקומות היפים שיש למקום זה להציע.

Map of Wellington Botanic Gardens
התחלתי לצעוד במסלול הורוד והקליל שהוביל אותי מהכניסה לגנים ועד ל- Carter Observability.
מצפה כוכבים זה מאוד מומלץ לאלו שיש את הזמן ואת הכסף. ניתן להיכנס לתוך מצפה הכוכבים, להתרשם מהמיצגים ואף לראות סרט על הגלקסיה, אך לי לא יצא לעשות זאת בשל העובדה כי מקרינים סרט זה רק בשעות מוגדרות וממש לא רציתי לחכות קרוב לשעה רק בשביל הסרט (שגם עלה הון תועפות - 20$ עבור הקרנה של 45 דק' בלבד).
התחלתי להרגיש כאילו עושקים אותי בכל מקום שאני הולך אליו ובשלב מסוים זה כבר גרם לי לבחילה !

בכל אופן, במקום להתעצבן, העדפתי להמשיך את היום הנפלא הזה וצעדתי לכיוון Herb Garden (גן תבלינים).
גן קטן זה מאוד הזכיר לי את גינת הירק שאמא מגדלת במושב ליבנים ולהגיד את האמת, הגינה של אמא הרבה יותר עשירה מכל צמחי התבלין והמרפא שראיתי כאן בגנים הבוטנים !

צמחים מוכרים שזיהיתי בקלות בגינה היו: נענע, לואיזה, מרווה, לימונית, רוזמרין, שיבה ועוד.
יחסית כאן ב- NZ לא משקיעים כ"כ בנושא גידול צמחי תבלין ומרפא לחליטות תה כמו בישראל.

Herb Garden
המשכתי לגולת הכותרת של הגנים הבוטנים - Wellington Rose Garden & Greenhouse Plants.
אני לא צריך לציין כמה עצום ומרהיב מקום זה ! ניחוח הוורדים פשוט לא מהעולם הזה ואני עוד אתגעגע למקום זה עם הריחות העזים שכל הורדים הפיצו.

Amazing Rose Gardens
נכנסתי לתוך החממה, היכן שמגדלים צמחים ופרחים נדירים ביופים ופשוט נדהמתי לראות את המגוון העצום שהיה כאן. פשוט לא להאמין שדבר כזה קיים בעולם.
מומלץ זאת לא מילה מתאימה, חובה, חובה, חובה להגיע לכאן ולראות את היופי המדהים הזה !!!

Beautiful Flower in the Greenhouse
המצלמה כמובן שעבדה שעות נוספות ובשלב מסוים כבר הייתי חייב להחליף סוללה (דבר שלא קרה לי מעולם).
מאוד הייתי מרוצה מהביקור הארוך במקום.

מגן הורדים התחיל שביל חביב שטיפס מעלה דרך הבוש ה- NZ (ניתן גם לצעוד בשביל סלול באם רוצים זאת).
את הפסקת הצהרים הקלילה עשיתי בפיסגה. קצת ליד מצפה הכוכבים (Carter Observatory) יש נק' תצפית עם נוף מדהים על כל הסביבה וכן ניתן לצפות בתותח עתיק שהביאו לכאן לפני כמה עשרות (או מאות) שנים כאשר היתה מלחמה באזור ועודנו נשאר בשלמותו.

Historic Canon in Botanic Gardens
המשכתי מכאן בחזרה לכניסה הראשית של הגנים הבוטנים ובמזל עליתי על ה- Shuttle החינמי שלקח אותי לנק' האטרקציה הבאה של היום, הלא היא - Zealandia.
קצת חבל שלא הספקתי לבקר במוזיאון ה- Cable Car שהיה ממש בכניסה לגנים, אך מצד שני לא רציתי לפספס את ההגעה למקום הבא של הטיול להיום וממש לא התחשק לי לצעוד אותו ברגל (מרחק של 15 דק' נסיעה ברכב).

טיפ שימושי מס' 2
אל תפספסו את הביקור בשמורה הייחודית של Zealandia שבאמת מהווה נק' ציון דרך עבור הציפורים המקומיות של NZ אשר כיום נמצאות במתחם סגור ומוגן מפני טורפים ורק כאן ניתן לצפות בשלל החיות שכבר הושמד חלקית או לחלוטין מהטבע הפראי של NZ.
הייתי ממליץ לקחת את ה- Shuttle החינמי שיוצא מהכניסה לגנים הבוטנים ומגיע עד לכניסה למתחם.
אל דאגה, אותו ה- Shuttle גם יקח אתכם בחזרה לכניסה של הגנים או לחילופין יקפיץ אתכם חזרה ל- i-site שבמרכז העיר.

מעט היסטוריה על האתר Zealandia
מקום זה הינו מיוחד במינו בשל העובדה כי הוא מיועד לשמש כבית גידול ענק ובטוח עבור כל החיות ובעיקר הציפורים המקומיות שנמצאות בסכנת הכחדה.
מסיבות היסטוריות, הביאו לכאן האירופאים הראשונים (האדם הלבן) מס חיות כגון:
Weasel, Stoat, Possum ועוד, אשר נועדו להדביר חולדות וארנבות, אך בפועל גרמו לחוסר איזון במערכת האקולוגית של האי השברירי NZ.
אותן חיות "זרות" שהובאו לכאן, התרבו בקצב מסחרר, התחילו להשמיד את אוכלוסיית הציפורים המקומית ובעיקר גרמו לדלדול (עד כדי הכחדה) של הציפור הלאומית ה- NZ, הלא היא ה- Kiwi שהיתה
Fight less Bird.
בסופו של דבר, הבינו התושבים המקומיים כי הם עשו טעות מרה והתחילו בתהליך שיקום החיות, שנמשך עד היום וכנראה שימשך לעוד הרבה זמן בעתיד.

טיפ שימושי מס' 3
באם כבר שבעתם מהתרבות המאורית, והביקורים ב- 2 המוזיאונים המהממים של העיר Wellington כבר מאחוריכם, הייתי ממליץ לוותר על התשלום הגבוה (20$) עבור הכניסה למוזיאון שבכניסה ל- Zealandia.
במקום זאת, מאוד הייתי ממליץ לשלם את אותו הסכום ולהיכנס לשמורה הייחודית ולראות את כל החיות והציפורים הנדירות.

בכדי להיכנס למתחם השמורה הסגורה, נדרש היה לעבור בדיקה מדוקדת על הגוף וכל בחפצים האישיים בכדי לוודא כי לא מכניסים חיות טורפות כלשהן (בעיקר חתולים) אשר יהוו סכנה ממשית לאותן חיות שמנסים לשקם ולהרביע.

כמו בגנים הבוטנים, גם כאן הצטיידתי במפת השמורה ונוכחתי לראות כי בטוח אני לא אספיק לראות את כל האיזורים בפארק ולצעוד בכל המסלולים האפשריים. ניתן לבלות כאן בקלות רבה יום שלם !

Zealandia
התחלתי לצעוד בשביל נוח וסלול, אך מהר מאוד השתעממתי ממנו ובחרתי לצעוד בשביל צדדי שנכנס לתוך הבוש ה- NZ ועבר דרך מס' מכרות זהב נטושים. אהבתי יותר את המסלול הזה, אך לא יכולתי להמשיך עוד כי הייתי ממש קצר בזמן.
המשכתי במסלול והגעתי עד לקצה השמורה, היכן שהיה סכר (Dam) ענק שוויסת את זרימת המים באיזור.

טיפסתי מעלה על המגדל שבפסגת ההר וממנו צילמתי מס' תמונות מרהיבות של נוף האיזור.
בדרך חזרה למטה גם יצא לי לראות מס' ברווזונים קטנים שצועדים להם בחופשיות מאחורי האמא שלהם.

Baby Ducks in Zealandia
ממש מיהרתי באותו היום, אך הספקתי לבקר ברוב חלקי הפארק ולראות לא מעט חיות נדירות. בכדי להספיק
ל- Shuttle החינמי שיצא מרחבת הכניסה בשעה 14:15 (אחריו היה Shuttle שיצא רק ב- 17:00), נאלצתי לצעוד בקצב מהיר ולפעמים גם לרוץ. בחרתי לחזור לא באותה הדרך, אלא בשביל צדדי שעובר בתוך השמורה עצמה. מאוד היה חביב לצעוד באיזור שלא הרבה תיירים בוחרים לצעוד בו (המסלול עבר דרך נחלים רבים ואח"כ נכנס לתוך הבוש ה- NZ).

בכניסה לשמורה יש אטרקציה מאוד חביבה של משרוקית מים. נדרש היה לאחוז ולהרים מוט וכאשר משחררים אותו - הפגיעה שלו בבריכת המים יוצרת צליל מאוד ייחודי של ציפור מקומית.

חזרתי שמח ומאושר עם ה- Shuttle ל- i-site והמשכתי לטייל ברחבי מרכז העיר. קפצתי למס' חנויות טיולים בכדי לנסות ולמצוא מכנס טיולים ראוי אשר יחליף את מכנס הטיולים הוותיק שלי שכבר התחיל להיקרע וממש לא היה נעים כבר לצעוד איתו ברחובות העיר ההומים מאדם.

מצאתי דיל מאוד טוב בחנות המותגים R&R Sport ואפילו הצלחתי להוריד את המחיר של המכנסים
ב- 20% !!!
המחיר ההתחלתי היה 120$ ובסוף קניתי אותם ב- 90$ לערך (יותר זול אפילו מרשת "למטייל" בישראל).

טיפ שימושי מס' 4
באם אתם נדרשים לקנות מכנסי טיולים מקצועיים, אני הייתי ממליץ על המכנס: Columbia Titanium
מכנס זה ליווה אותי לאורך כל הטרקים בישראל וב- NZ ואף פעם לא איכזב אותי. פשוט יצירת אומנות לכל מי שחובב טיולים בחיק הטבע ולא מוכן להתפשר על נוחות, אוורור מקסימלי, ורסטיליות והכי חשוב - ייבוש מהיר.
יצא לי למדוד לא מעט מכנסים בכמה רשתות וממש לא התחברתי למותג Kathmandu שהציע מכנסים מאוד לא נוחים ובמידה סופר ענקית (מה נסגר איתם, אם לי מתאימה רק מידה XXS אז רובם כאלו שמנים כאן ?).

שמח ומאושר, יכולתי "לסמן וי" על הקניה האחרונה ב- NZ וצעדתי לכיוון המגורים.
די הטרידה אותי המחשבה מה לעזאזל אני אעשה מחר כאשר יגרשו אותי מהמגורים ואצטרך להיסחב לאכסניה מעופשת או לבית מלון יוקרתי.
ממה שיצא לי לראות, חניה מאוד נדיר למצוא ורוב האנשים שמגיעים לכאן ונשארים, נדרשים לשלם סכום מופקע. כמו כן כל האכסניות ב- Wellington הם פשוט מתחת לכל ביקורת והדירוגים של ה- BBH אף פעם לא משקרים !

לבסוף עליתי על רעיון גאוני - במקום לשבור את הראש ולחפש מקום לינה למחר, למה שפשוט אני לא אתקשר למעבורת ואנסה להקדים את ההפלגה שלי ביום אחד. עד כה מאוד חששתי שלא אצליח להזיז את המועד כי תמיד היה כתוב באתר האינטרנט שלא ניתן להעביר מועד כי הכל כבר בתפוסה מלאה (ומעבר לכך), אך כאשר דיברתי בטלפון עם אחד מהנציגים, הבנתי מהר מאוד כי לא כך המצב וממש בקלות ניתן היה להקדים את מועד ההפלגה.
פשוט מדהים איך דברים יכולים להסתדר כאן ב- NZ אם רק פותחים את הראש ונעזרים במעט יצירתיות.

קפצתי מהר לערוך קניות ב- Pack&Save שממוקם בדרום העיר, ליד שדה התעופה ואח"כ גם תדלקתי בתחנת הדלק המקומית של הסופרמרקט (מאוד משתלם לתדלק אם משתמשים ב- Voucher).

משם חזרתי במהירות למגורים, פרקתי את כל הסחורה וטסתי חזרה ברגל לכיוון הסינמה המפורסמת
של Mt.Victoria, הלא היא - Embassy Theater. ניצלתי את העובדה ש- Corrinne כבר היתה בסרט תלת-מימד וכבר רכשה משקפי 3D בכדי לחסוך קניה מיותרת זו (זה לא כמו בארץ שמשאילים משקפי 3D ומחזירים בסוף הסרט, כאן צריך לרכוש אותם בסכום ממש לא זול !).

הגעתי ממש בדקה ה- 90 ותמורת סכום נאה של 20$ עבור הסרט + גלידת Hookey-Pokey טעימה, נכנסתי לאולם הקולנוע המפואר שהיה במקום.
הסרט TIN-TIN ב- 3D היה ממש סבבה ונחמד היה לסיים כך את היום הסופר עמוס שהיה לי היום.

חזרתי למגורים שלי והתחלתי להתארגן לקראת העזיבה מחר במעבורת של 10:25.
הספקתי עוד להכין א.ע, לעשות מקלחת + כביסה וכן להמשיך ולהעלות תמונות ל- F.B ול- DropBox.
יום עמוס יותר מזה לא נראה שהיה לי עד כה !