Main Picture

יום שני, 9 בינואר 2012

Nydia Track

כמה מפתיע היה בלילה זה כאשר יכולתי לישון ללא נחירות מצד השכנים ב- Dorm.
לאחר 2 לילות רצופים ללא שינה בשל המזרן המעאפן, יצא לי סוף סוף לישון ממש טוב וכשהתעוררתי
ב- 7:00 בבוקר, הרגשתי תחושה של רעננות.
שמתי לב כי הבגדים טרם התייבשו מאתמול בערב (בגלל הלחות והקור) ונאלצתי לשוב ולייבש אותם על הרדיאטור המצוין שהיה בחדר. מה הייתי עושה בלעדיו ?

ניצלתי את הבוקר לארגן את כל הציוד והאוכל ולקח לי קרוב לשעתיים לעשות כן. ככה זה כשחוזרים מטרק של מס' ימים והכל הפוך !

יצאתי מהאכסניה הנחמדה (חוץ מהמים הקפואים במקלחת) לקראת 9:15 ועליתי על כביש נוף בשם
Queen Charlotte DR.
לא מעט פעמים עצרתי לאורך הדרך בשביל לצלם תמונות נוף באמת יפיפיות של Marlborough Sounds ומאוד מומלץ לנסוע בכביש זה באם אתם מתכוונים להגיע לעיירה Nelson.

Picton from Queen Charlotte DR
חלפתי ע"פ העיירה Havelock וממש לא ראיתי לנכון לעצור ולראות מה יש שם.
הבנתי שיש כאן משפחה נחמדה מארגון "חיבורים" אשר מארחת ישראלים, אך לי זה כבר לא רלוונטי.

ממש ביציאה מהעיירה עצרתי ל-2 טרמפיסטים שנראו ממש מיואשים וכנראה גם חיכו הרבה זמן לטרמפ.
הסיבה היחידה שעצרתי להם היתה כי עמדה שם בחורה בלונדינית שנראתה ממש בולטת מרחוק ואני כמובן שלא יכולתי לא לעצור לה.
הקפצתי אותם עד לאמצע הדרך (בין Picton ל- Nelson) והמשכתי לכביש צדדי שנכנס אל עמק
שנקרא: French Pass ולטרק הבא שלי להיום, הלא הוא: Nydia Track המפורסם.

קטע הכביש למסלול ה- Nydia Track הינו לאורך 25 ק"מ של Gravel, עליות ומורדות חדים. גם לרכב שלי שהיה עם מנוע מפלצתי של 2000 סמ"ק היה מאוד קשה לעלות את העליות. הפיתולים החדים לאורך כל הדרך מאוד לא עזרו. רציתי בשלב מסוים לעשות פניית פארסה ולהמשיך לנסוע ל- Nelson, אך אמרתי לעצמי שאני חייב לעצמי לעשות את הטרק הזה !

הגעתי לבסוף ל- Duncan Bay (נק' התחלת הטרק) והשעה היתה כבר 12:15.
לפי עלון המידע, הטרק כולו (לא מעגלי), אמור לקחת 9:30 שעות ובסופו נדרש לקחת סירת מונית לחניון הרכבים. לי לא היה את הזמן הדרוש לסיים את כל הטרק (יומיים) ובחרתי לצעוד עד לחניון הלילה של היום הראשון ואז לחזור חזרה לרכב.

טעות מרה שלא לקחתי מספיק מים למסע (רק 750 מ"מ של מים) והיום היה מאוד חם (בניגוד למבול של אתמול).  מסלול ה- Nydia מוגדר כ- Moderate Tramp ורוב הדרך היתה ע"ג מסלול נוח ומישורי.
בשלב מסוים התחיל טיפוס דיי ארוך, אך בשיפוע מתון שיצר תחושה כי המסלול לא קשה כ"כ.

לאחר שעה וחצי של צעידה, הגעתי לנק' התצפית שממנה כבר יכולתי לראות את כל הנוף מסביב וכן את חניון הלילה ששם תיכננתי להסתובב ולחזור חזרה לרכב.
מפאת חוסר במים והעובדה כי עד לחניון הלילה יש מדרון תלול שאותו אני אצטרך גם לחזור חזרה - העדפתי לעשות הפסקת צהרים על הפיסגה ומכאן לחזור חזרה לרכב.

תו"כ ארוחת הצהרים שכללה תפוח וסנדוויץ' משולש (3 שכבות של לחם עם 3 סוגי ריבות), יצא לי לפגוש סוף סוף 2 מטיילות במסלול שהגיעו מהכיוון הנגדי וליוו אותן 2 כלבי Coolie חמודים.
שוחחתי מעט עימן ולאחר זמן מה הן המשיכו בדרכן ואני טיפסתי על אחד העצים הגבוהים וצילמתי את כל נוף האיזור שהיה סביבי.

Nydia Track
את הדרך חזרה למטה עשיתי בחצי מהזמן שעליתי ועל הדרך גם הספקתי "לעקוף בסיבוב" את צמד המטיילות ולהגיע לרכב בזמן כולל של 3.5 שעות מתחילת הטרק. אפשר לומר כי צעדתי את רוב הטרק ואני מאוד שמחתי שבסופו של דבר לא ויתרתי והגעתי לראות את המקום המיוחד והשומם שכאן.
קצת היה חבל שבדרך למטה דיי עיקמתי את הקרסול ונאלצתי לצלוע עד למטה. נקווה לטוב !

Duncan Bay
יצא לי לראות בסוף המסלול את המזח ההיסטורי (Jetty)  שהיה עם נוף מדהים לים.
צילמתי מס' תמונות והמשכתי חזרה לרכב.

מחזה מאוד מוכר קרה לי כאשר הגעתי לרכב ופתחתי את הדלת.
משב של אוויר לוהט פרץ החוצה והזכיר לי את הסאונה שמרגישים בכל פעם שנכנסים לרכב באמצע חודשי יוני-אוגוסט בישראל !

הדרך חזרה היתה כמובן איטית ומייגעת. נסעתי במהירות ממוצעת של 30 קמ"ש ולקח לי קרוב לשעה רק לחזור חזרה לכביש הראשי (SH-6).
אין דרך לתאר את ההרגשה כשחוזרים לנסוע על כביש סלול ובטוח. נסיעה של 80 קמ"ש פתאום נראית ומורגשת כמו דהירה מטורפת של 200 קמ"ש ...

הגעתי לקראת 17:00 לעיירה Nelson ומיד נכנסתי ל- i-site. קצת היה חבל שהגעתי בסוף היום כי הבחור שעבד ב- DOC היה עם רגל וחצי מחוץ למשרד ועשה לי טובה בכך שנשאר דק' נוספות בכדי לענות לי על מס' שאלות דחופות שרציתי לקבל עליהן תשובות.

קניתי את עלוני מידע (Brochure) לטרקים Abel Tasman, Heaphy שאותם מאוד רציתי לעשות בהמשך הדרך ואמרתי לעצמי שאני חייב לבוא לכאן גם מחר בשעות העבודה ולסגור את העניינים הלוגיסטיים למסלולים אלו.

טיפ שימושי מס' 1
באם ברצונכם לצעוד בטרקים: Abel Tasman & Heaphy Tracks אשר שניהם Great Walks ומאוד פופולאריים, הייתי ממליץ לסגור את כל העניינים הלוגיסטיים מראש עוד ב- i-site של העיירה Nelson.

בדקתי את תחזית מז"א וראיתי שהיא לא הולכת להשתפר וכי כבר מחר אמור הגשם לחזור ...
יצאתי מה- i-site ונסעתי לקניות בסופרמרקט של New World (אין ב- Nelson סופרמרקט של
Pack&Save וקצת רחוק לנסוע לעיירה Richmond רק בשביל קניות).

מאוד אהבתי לעשות קניות כאן כי גם יצא לי לחדש את אספקת המזון שדיי אזלה בימים האחרונים וגם יצא לי לבקר במאפייה המקומית ולהצטייד לי במאפה מאוד טעים ועסיסי. אומנם עוגת הגזר עם ציפוי הווניל המתקתק היתה מאוד טעימה, איכשהו היא לא השתוותה לעוגה שאכלתי ב- Mt.Bruce שבצפון NZ.

הגעתי לאכסניה המקומית ב- Tasman Bay Backpackers והמחיר כאן ללילה לא היה בשמים (22$).
חבל רק שהחדר עצמו היה מאוד מצחין בשל העובדה כי אחד הדיירים השאיר שם גרבים סופר מצחינות ולא חשב שאולי עוד אנשים ישארו לישון יחד עימו בחדר !

לארוחת הערב הכנתי מרק עדשים עם ברוקולי, גזר, קומרה, תפו"א ועוד ולקינוח התפנקתי לי עם
פונדו השוקולד שהוגש בחינם בשעה 20:00 בידיוק (כמו באכסנית ה- Sequoya Lodge).

היה מאוד נחמד להעביר את ארוחת הערב עם עוד 3 בחורות אוסטרליות חתיכות שכ"א מהן נראית כמו מועמדת לתחרות Miss Australia. בתור סטודנטיות, הן הגיעו לכאן במיוחד ומתכננות להישאר כאן ללימודים בעיירה Nelson. איזה כיף להן ...

שבע ומאושר חזרתי לחדר המצחין והלכתי לישון.