Main Picture

Main Picture

יום רביעי, 1 בפברואר 2012

Routeburn & Caples Tracks - Day2

הודות לאטמי האוזנים ולחם-צוואר שהשתמשתי בו ככיסוי לעיניים, הלילה עבר ממש בשלום.
קמתי לי בשעה 7:40 עם השעון המעורר וראיתי כי יש לא מעט מטיילים שלקחו את הזמן ועדיין חורפים כאן.
יצא ממש טוב שלמרות שהגעתי לכאן בין האחרונים אתמול בערב, עדיין הצלחתי למצוא מקום לינה סבבה.

התארגנתי לי בנוהל מהיר, אכלתי א.ב קלילה והייתי מוכן ומזומן לדרך.
בחוץ לא היה זכר לסערה של אתמול. אומנם פה ושם כמה עננים שחורים היו באופק, אך בהחלט לא מבול ורוחות עזות ומקפיאות. יכולתי לנשום לרווחה ולהתחיל בניחותה את היום.

ממש ליד הבקתה, ישנו אגם מאוד מקסים (Lake McKenzie) שממש פשע לא לבוא לראותו !
הנוף אל עבר האגם וההשתקפויות של ההרים בתוך המים יצרו אווירה מאוד ייחודית.

טיפ שימושי מס' 1
ארוחת הבוקר המושלמת יכולה להיות כאן באגם Lake McKenzie. סה"כ נדרש להכין ארוחה קלילה, למרוח מעט חומר דוחה יתושים, לבוא לכאן ולעשות פיקניק איכותי.

Lake McKenzie
התחלתי בצעידה וכבר על ההתחלה יצא לי לראות את הבקתה המפוארת של ה- Day Walkers אשר שילמו הון עתק עבור הזכות להתארח ביחידת נופש מפוארת ומושקעת זו.
על הדרך גם יצא לי לראות ולהסריט מסוק נוחת, פורק סחורה ואז טס חזרה לאחת העיירות שבסביבה.

Day Walkers Lodge

מקטע הצעידה הראשון היה מ- McKenzie Hut ל- Howden Hut.
צועדים רגילים עשו זאת ב- 3 שעות ואני כמובן שקיצרתי זמן זה וסיימתי כעבור שעתיים בסבבה.
במהלך הצעידה יש לא מעט נק' עניין - נוף אל עבר Hollyford Valley, Earland Waterfall ועוד.

Hollyford Valley
באחד המפלים היה אפילו מסלול עוקף מכשולים, אשר ביצע מעקף ולא עבר ממש מתחת למפל העצום.
היות ולאורך כל הימים האחרונים היה גשם כבד, מפל זה היה במלוא עוצמתו ואני אפילו לא חשבתי בכיוון של לצעוד במסלול הרגיל ולהירטב שוב פעם מכף רגל ועד ראש.
במקום זאת עשיתי בשכל ולקחתי את המסלול הארוך שהקיף את המפל. אומנם עדיין היה משבי רוחות חזקים שהתיזו מים לכל עבר, אבל לא בקנה מידה כמו שבמסלול השני היה.
Earland Falls
 יצא לי לראות בנק' המפגש של 2 המסלולים - 2 מטיילים גרמנים אשר לא תיארו לעצמם עד כמה חזקה תהיה זרימת המים מהמפל והחליטו לצעוד במסלול הרטוב.
אני חייב לציין כי הם נראו ממש מבועסים, כאשר ראו שכל הציוד והביגוד שלהם היה ספוג במים !

טיפ שימושי מס' 2
לכו על בטוח. באם היו מס' ימי גשם באיזור Mt.Aspiring & Fiordland National Park, אל תבנו על צעידה יבשה "במסלול הרטוב" של Earland Waterfall.

לאורך כל המשך הדרך, ליווה אותי נוף עוצר נשימה של Hollyford Valley ואם היה לי את הזמן והלוגיסטיקה המתאימה, בהחלט הייתי שוקל לצעוד את הטרק שחוצה את העמק המדהים הזה ומסתיים ליד נק'
ה- Milford Sound המפורסמת.

Stunning View Toward Hollyford Valley

הגעתי ל- Howden Hut ועשיתי הפסקת "בוצריים" קלילה. כמו בבקתה הקודמת, גם כאן יש אגם
מאוד מרהיב (Lake Howden) שיש ממנו השתקפות של ההרים מסביב וממש חובה לבוא
לראות אותו (2 מ' מהבקתה).

Lake Howden

בנק' זו של Howden Hut עמדה בפני דילמה מאוד רצינית.
מצד אחד מאוד רציתי להגיע למקום הכי שווה בטרק כולו - Key Summit שממנו יש נוף עוצר נשימה ששווה כל טיפת מאמץ לאורך הטיפוס עד הפיסגה, אך מצד שני - היום שלי רק התחיל ומכאן הייתי אמור להתחיל את הטרק המפורסם והארוך של ה- Greenstone-Caples וממש לא רציתי להתעכב יותר מידי.

התלבטתי והתלבטתי ולבסוף החלטתי לוותר על התענוג של הביקור ב- Key Summit ועד היום החלטה זו אוכלת אותי מבפנים ! (בהמשך המסע ב- NZ, לא היו לי אופציות נוספות עם מז"א נינוח כמו היום בשביל להגיע לכאן ולטפס עד לנק' התצפית).

טיפ שימושי מס' 3
באם החלטתם להמשיך לצעוד בטרק ה- Routeburn עד לנק' הסיום המקורית ב- Divide, הייתי ממליץ לצעוד עוד קצת ולטפס לכיוון Key Summit Lookout.
זוהי לא סטייה רצינית (שעה וחצי הלוך ושוב מ- Howden Hut) ובהחלט שווה כל רגע.

מעט על המסלול המעגלי
באם החלטתם לעשות מעשה חכם ונבון כפי שאני עליתי עליו, בטח כבר שמתם לב לשלט המודיע כי מנק' זו
ב- Howden Hut, מתחיל הטרק המפורסם של Greenstone-Caples. אם יש בידכם מספיק זמן, הייתי ממליץ ליישם את הטיפ שלעיל (מס' 3) ואז לחזור ולישון ב- Mckellar Hut שלא רחוקה מכאן.
יש אפשרות להמשיך ולצעוד על Greenstone או Caples ובכך להשלים מסלול מעגלי שיסתיים ליד העיירה שממנה התחלתם - Kinloch.

התחלתי לצעוד במסלול ה- Greenstone וכבר לאחר שעה של צעידה, הגעתי לנק' פיצול שממנה פניתי לטרק המשמעותי והקשה - Caples Track.
שמעתי לא מעט סיפורים על כך ש- Caples Track אומנם יותר קצר במרחק לעומת המקבילה
ב- Greenstone, אך דרגת הקושי שלו פי כמה וכמה יותר קשה מכל המסלול שעשיתי
עד כה ב- Routeburn.

Greenstone-Caples Track
תחילת המסלול הוביל לתוך בוש NZ חביב ואז התחילה עליה ממש לא פשוטה שלקחה ממני את רוב האוויר שעוד נותר מאז הבוקר - Mckellar Saddle. הייתי בטוח שאני אסיים לעלות עד לפסגה בקלות, אך עם כל הכושר והמוכנות שהגעתי לכאן, יצא לי לראות כי פשוט וקל זה ממש לא יהיה !

Conquering Mckellar Saddle Summit
הנוף מהפיסגה היה שווה כל טיפת מאמץ ואני מאוד שמח שבסופו של דבר החלטתי לקחת את המסלול המאתגר הזה, ע"פ המקבילה לו (Greenstone Track).

מנק' זו, התחיל לו מסלול על גשרי עץ ארוכים (Deck) שמאוד הקלו על החיים ועומד מאחורי זה סיפור מעניין. במקום שמטיילים ישקעו בבוץ ועל הדרך יהרסו את כל הטבע העדין שכאן, החליטו ה- NZ לבנות עבורם מסלול מוגבה אשר יקל על חציית הנחלים וישאיר את שני הצדדים מרוצים.

בשלב מסוים התחיל הבלאגן של המסלול. הגעתי לנק' שממנה התחילה ירידה שלא היתה כ"כ תלולה, אך היתה סופר מאתגרת. מצאתי את עצמי נאחז בכל ענף וגזע עץ בשביל לא להחליק תו"כ הצעידה למטה בתוך הנחל. מרוב שזה היה מאוד מסובך, החלטתי לצעוד בדרכי קיצור שמטיילים רבים הכשירו לפני ומאוד הקלו על הצעידה בתוך שטח המכשולים החלקלק הזה.

Caples Track
חשבתי שזהו, אך לאחר המדרון, התחיל מסלול מאוד בוצי וקשה שנכנס פנימה ועמוק לתוך הבוש.
לא מעט פעמים נדרש היה לחצות את Caples River תו"כ קפיצה מסלע לסלע וכן צעידה על גזע עץ מאולתר שמטיילים אחרים השאירו פה בשביל להקל על החיים, אך הוא היה מאוד חלקלק ולא הייתי ממליץ לצעוד עליו.

יצאתי ממש בזול כאשר באחת הקפיצות שלי, החלקתי ונפלתי לתוך הנחל ...
כבר הייתי בטוח שזהו סוף המסלול עבורי, אך למזלי הרב - יצאתי משם רק עם מס' שריטות ואפילו המצלמה שלי היתה יבשה לגמרי.

Info Trap Stripe on Caples Track

לפי ההערכות, המסלול מ- Howden Hut ל- Upper Caples Hut אמור לקחת בין 6-8 שעות צעידה.
לאחר מאמץ מאוד רב, הצלחתי לסיים ולהגיע לבקתה כעבור 4 שעות בלבד.
יצא לי לפגוש כאן 2 מטיילים צעירים (ישראלי וגרמני שחברו יחדיו) שעשו במקום עצירה למנוחה והעדיפו להמשיך הלאה ולישון בביקתה הבאה - Mid Caples Hut.

Swing Bridge near Upper Caples Hut

טיפ שימושי מס' 4
מה שטוב בבקתות שהן לא Great Walks, זה שניתן לבחור ללון באיזו בקתה שאתם רוצים.
נדרש לקנות שובר בסך 15$ לכל לילה (או מנוי שנתי ללא הגבלת לילות בסך 90$) ופשוט להיזרק באיזו בקתה זמינה שמתחשק לכם.
כמובן שיש את הקומבינה הישראלית ששמעתי על לא מעט מטיילים שלא קנו כרטיסים ובנו על כך שלא יהיה פקח של ה- DOC שיבוא לבקתה הנידחת ויאסוף את הכרטיסים. לשיקולכם ...

הבקתה כאן ב- Upper Caples נראתה מאוד נחמדה בהתחלה, אך מהר מאוד הבנתי כי מקומי להלילה לא כאן ושעדיף שאני אמשיך הלאה ואישן עם כל הח'ברה שפגשתי כאן בזמן ההפסקה.
בדיעבד, זאת היתה החלטה מאוד מצוינת שהעידה על כך שלא הכל חייב להיות שחור על גבי לבן בטיול.

מקטע הצעידה האחרון להיום היה מ- Upper Caples Hut ל- Mid Caples Hut והוא הוערך בין שעה וחצי לשעתיים וחצי של צעידה. הפעם באמת עמדתי בתחזיות וסיימתי כעבור שעה וחצי של צעידה מתישה.

תו"כ הצעידה חלפתי ע"פ זוג מטיילים NZ מקומיים ואח"כ גם ע"פ זוג המטיילים מישראל וגרמניה.
לשם שינוי, סוף סוף מישהו נתן לי פייט רציני בצעידה ויכולתי לצעוד בהנאה ובמהירות.

לא חסר כאן נוף מדהים והצעידה לאורך Caples River היתה פשוט לקוחה מהסרטים.
הגעתי כמובן ראשון לבקתה ב- Mid Caples לקראת 17:00, ואני יכול להגדיר את היום כ- "מסע כומתה" לכל דבר. מסלול של יותר מ- 13.5 שעות של צעידה אינטנסיבית, הצלחתי לגמוע בפחות מ- 7.5 שעות.

הבקתה כאן מאוד סבבה חוץ מהחברים הטורדניים שבאו לביקור בהמוניהם (Sandflys).
יצא לי לשוחח לא מעט עם הח'ברה שהגיעו לכאן ואף ראיתי בחור צעיר שעושה את המסע לאורכה ולרוחבה של NZ ברגל וחי בצניעות ומשאריות אוכל של אנשים לאורך המסלול. כל הכבוד לו ...

סוף יום ד' !

מבחר תמונות ממסע הכותמה שעברתי היום:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן או כאן)   

Lake McKenzie
Lake McKenzie
McKenzie Hut
Routeburn Track
Hollyford Valley
Wood chop on the Track
Nice waterfall
Earland Waterfall
Earland Waterfall

Howden Hut
 
Me in Lake Howden
Deck in Caples Track
View from Mckellar Saddle
Caples River
Mid Caples Hut

Rest place in Mid Caples Hut

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה