Main Picture

יום ראשון, 26 בפברואר 2012

Auckland - Last Day !

איזה כיף להתעורר לעוד בוקר כאן ב- NZ.
קמתי יחסית מוקדם והרשיתי לעצמי להשתלט על המטבח ולבשל ארוחת בוקר של "אלופים" ...
ניצלתי את העובדה כי יש כאן מחשב עם אינטרנט מהיר בכדי להעלות תמונות ל- Dropbox ולגבות כמעט את כל התמונות והסרטונים שצילמתי עד כה ב- NZ.

יותר מאוחר התעוררו Henry, Dianne & Betty וכולנו ישבנו ודיבנו על כוס קפה ומאפה לאורך הבוקר.
הם מאוד שמחו לפגוש אותי בשנית ונראה היה כי רק אתמול הייתי כאן, אך בפועל הפעם הראשונה שהגעתי לכאן היתה אי שם בתחילת חודש דצמבר 2011 (בשבוע השני שלי ב- NZ).

לאחר השיחה המעניינת, חזרתי לחדר וארגנתי לעצמי את "תרמיל היום" ויצאתי לחקור מה יש בסביבה.
נק' העניין הראשונה שלי להבוקר תוכננה להיות הגנים הבוטנים של Auckland, אך משום מה - לא מצאתי את המקום ועשיתי לא מעט סיבובים ושאלתי אנשים, אך אף אחד לא ידע להסביר לי במדוייק איך מגיעים לשם.

בדיעבד היה לי הרבה מזל שלא מצאתי את המקום על הבוקר, כי מאוחר יותר התחילה הופעה של
Elvis Presley ואם הייתי מגיע לכאן על הבוקר - כנראה והייתי מפספס את אחת ההופעות היותר יפות של הזמר המצויין הזה (שאותו ביצע זמר מקומי שמאוד היה דומה למקור במראה ובקול).

בכל אופן, המשכתי מכאן הלאה לכיוון שדה התעופה וראיתי לא מעט מטוסים שזה עתה נחתו או המריאו וחשבתי לעצמי שאוטו-טו גם אני אהיה על אחד מאלו.

Plane lifting

עצרתי לקניות בחנות העודפים של Ice-Breaker.
Ice Breaker הוא למעשה מותג העל ה- NZ לבגדי ספורט ומחנאות. איכות הבד היא משהו לא מהעולם
הזה - כל היתרונות של בגד מנדף דיעה מבד סינטטי (מחמם בחורף ומקרר בקיץ), אך ללא ריח לוואי !

רבות שמעתי כמה מהללים את איכות הבד הזה שמורכב ברובו מצמר "Merino" מקומי וסוף סוף יש לי הזדמנות למדוד ולראות עד כמה זה נכון.

יחסית לחנות עודפים, דיי הלכתי כאן לאיבוד עם כל המגוון העצום של הבגדים מהסוגים השונים שהוצעו למכירה.
אחרי קרוב לשעה של מדידות, בחרתי לעצמי 3 חולצות שנראו עלי הכי טוב וגם ההרגשה איתם היתה מאוד נוחה והלכתי לכיוון הקופה.

מאוד חבל שקניתי בסוף רק 3 זוגות כי המחירים כאן ממש נמוכים (קרוב ל- 60% הנחה ממחיר מחירון וזה המקום הכי זול ב- NZ לקנות את המותג הזה) וכן וויתרתי על לא מעט חולצות שגם היו נראות סוף הדרך, אך מגבלת התקציב והמקום בתרמיל לא איפשרו זאת לבסוף.

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם חובבי טיולים וספורט מושבעים (ובטח כבר שמעתם על מותג בגדי העל - Ice-Breaker), הייתי ממליץ להגיע לחנות העודפים שליד קרית שדה התעופה של העיר Auckland. כאן ניתן למצוא מגוון ממש רחב של בגדים מסוגים שונים (150,200,260,350 דרגות חום) וכן המחיר כאן הכי זול בכל NZ !

שמח ומאושר יצאתי לדרכי וקפצתי לנק' תצפית מאוד מרשימה אל עבר שדה התעופה, שהיתה ממש ביציאה מכביש המערכת הדרומי.

נק' תצפית זו מאוד פופולארית (ויעידו על כך כמות האנשים שהיו כאן ותפסו את כל החניות האפשריות) וניתן לראות מכאן תנועה אינסופית של מטוסים ממריאים ונוחתים.

Plane landing
בין צילום תמונה אחת למשניה, ראיתי כי יש בסביבה עדר שלם של פרות שרעו להן בטבע החופשי.
יחסית לכך ש- Auckland מאוד צפופה והמונית, בכ"ז הצלחתי למצוא כאן גם שטחים כפריים עם שלל בע"ח.

Cows near Auckland Airport
המשכתי הלאה לכיוון העיירה Manurewa ותוך דק' מצאתי את Auckland Botanic Gardens.
הכניסה לגנים הבוטנים היא בחינם (וטוב שכך), אך היה מאוד קשה למצוא חניה, בשל העובדה שבמקום זה היה היום מופע של Elvis Presley וכל האנשים הגיעו במיוחד לראות זאת (אירוע של פעם בכמה שנים).

Entrance to Auckland Botanic Gardens
הגנים הבוטנים שכאן ממש עצומים מבחינת השטח, אך משהו מאוד ייחודי חסר כאן לעומת הגנים הבוטנים של הערים Wellington & Christchurch.

Auckland Botanic Gardens
בהתחלה קפצתי לבקר במתחם "הגנים הירוקים" ששם גידלו צמחי תבלין ומרפא מסוגים שונים.
הניחוחות שהיו שם באמת היו נעימים וראיתי לא מעט ירקות שגודלו בתנאי חממה.

Green Tomato in Auckland Botanic Gardens
המשכתי לצעוד במרחבים האינסופיים של המדשאות הירוקות והמקום כאן ממש גדול.
כל המתחם של הגנים משולט באופן ברור וכן יש מס' מסלולי צעידה (מסומנים בצבעים שונים) מאוד נחמדים שכ"א מהם מוביל למתחם ייחודי בגן.

Statue in Auckland Botanic Gardens
מאוד אהבתי להיכנס לשמורה (שטח הבוש ה- NZ) וזה מאוד הזכיר לי את הטרקים שעשיתי לאורך
כל התק' ב- NZ. איזו נוסטלגיה ...

Bush walk in Auckland Botanic Gardens
המשכתי מכאן לכיוון המופע המרכזי של Elvis in the Park וכמות האנשים שהגיעו לכאן היא פשוט בלתי רגילה. לא פחות מעשרות אלפי משפחות מקומיות ותיירים השתעשעו להם למשמע שירי Elvis, שאותו ביצע זמר מקומי שהיה מאוד מוכשר (זכה בתחרות Elvis העולמית).

Elvis in the Park
המשכתי מכאן וחקרתי את ה- Rose Garden המקומי והחביב וכמו בפעמים קודמות, גם כאן עצרתי להריח את כל סוגי הוורדים הריחניים, שאותם אני כנראה לא אמצא בישראל.

Rose Garden
קינחתי את הסיור בצעידה לכיוון המתחם האפריקאי (מאוד מרשים) ואח"כ אל תוך שמורת הטבע הייחודית והפראית שיש במקום.

Auckland Botanic Gardens
לאחר ביקור בכל הגנים והפארקים בכל רחבי NZ, כעת אני יכול לקבוע איזה גן בוטני הוא הכי טוב ב- NZ.

במקום הראשון כמובן שזכה - Hagley Park (בעיר Christchurch) אשר היה רמה אחת מעל כל יתר הגנים והפארקים שראיתי אי פעם בכל העולם. לא סתם מכנים את העיר Christchurch כ- עיר הגנים !

למקום השני הגיע Wellington Botanic Gardens שהיה מאוד מאוד מרשים הן מבחינת הגודל והן מבחינת היופי והסדר. גן זה אני לא אשכח לעולם !

למקום השלישי הגיע Queen's Park (בעיר Invercargill) ולא סתם הוא עקף את הגנים הבוטנים
של Auckland. הגנים ששם היו משהו מאוד ייחודי לאיזור, הן מבחינת היופי והן מבחינת הגיוון. אני לא אשכח את הביקור במרחבים האינסופיים של הפארק והביקור ב- Japanese & Winter Gardens וכן ב- Aviary.

גנים ופארקים נוספים שמאוד ראוי להזכיר
Auckland Botanic Gardens שמאוד עצום מימדים ודיי מרשים, אך משהו כאן התפספס כאשר תיכננו את הגן עצמו. לא הרגשתי כאן משהו מיוחד לעומת ביקור בגן בוטני סטנדרטי ב- NZ.

Timaru Botanic Gardens - גן זה היה מאוד קטן מימדים לעומת אלו שצויינו לעיל, אך מאוד אהבתי אותו בשל העובדה שבנו אותו בצורה כה מושלמת. כמו כן, מגוון הוורדים והפרחים כאן היה משהו בלתי יאומן וראיתי כאן לראשונה כמות כה אדירה של פרחים שבחיים שלי לא ראיתי בישראל או באירופה וזה כבר משהו ששווה בשבילו להגיע עד לעיר זו. המקום היחידי שעלה עליו מבחינת כמות ואיכות הפרחים - היה כמובן Hagley Park.

Parnell Rose Gardens - גנים ייחודיים אלו היו הגנים הראשונים שראיתי בביקור שלי ב- NZ.
אומנם גן הוורדים ממש קטנטן, אך כאן התחילה האהבה האמיתית שלי לביקורים בכל הפארקים וגני הוורדים הרבים שיש בכל NZ. חתיכת נוסטלגיה !

Spider webbed Plant
יצאתי שמח מהביקור בגנים הבוטנים של Auckland והיה ממש טוב שהגעתי לכאן עכשיו ולא בבוקר, שכן הייתי מפספס את ההופעה של Elvis בכבודו ובעצמו.

River near Karaka
נסעתי לכיוון Karaka, אך השעה היתה יחסית מוקדמת ורציתי לחקור עוד איזור לפני שאני מסיים את היום.
פתחתי מפה וניווטתי את דרכי לעיירת החוף - Clark Beach (מרחק של 25 ק"מ מ- Karaka).

הנסיעה היתה מאוד רגועה ושלווה, אחרי הפקקים האינסופיים של ה- Motorway.
ככל שהמשכתי ונסעתי עוד יותר פנימה, כל זכר לציוויליזציה הלך ודעך. ההרגשה היא ששוב פעם חזרתי לתנאי הכפר השלווים ווהשקטים.

Clark Beach
עצרתי בנק' הכי רחוקה והכי מבודדת של Clark Beach ועשיתי במקום הקדשה אחרונה לטיול המדהים שזה עתה עתיד להסתיים ב- NZ.

צילמתי והסרטתי את הנק' האחרונה שלי בטיול, כאשר באופק נראו להם גורדי השחקים של העיר Auckland ובאמת שזה היה אחד הרגעים היותר מרגשים שלי לאורך המסע.

חזרתי מעט עצוב לביתם של Henry & Dianne בידיעה כי הטיול שלי נגמר אוטו-טו.
כמובן שלא רציתי לעזוב ללא מתנה ראוייה, ולכן קפצתי לקניות במכולת השכונתית שהיתה
ממש ליד Dyke Rd.

קטע ממש מרגיז היה כאשר הגעתי לשלם בקופה הראשית והבחורה הצעירה שעבדה במקום אמרה כי לא ניתן לקנות אלכוהול ללא הצגת תעודה מזהה מקומית. היות ואין לי אזרחות NZ, בקשה זו היתה מאוד תמהונית וקראתי לאחראית שגם התחילה להתווכח איתי על מאומה.

איך לעזאזל תיירים שמגיעים ל- NZ מצליחים לקנות בכ"ז אלכוהול ???
בסופו של דבר, נעזרתי בקארמה החיובית שלמדתי מליאנה, והצלחתי לשכנע אותם למכור לי בכ"ז את בקבוק היין הצנוע. עם קצת אמונה ומילים יפות, אפשר להגיע להסכמה כמעט עם כל אחד.

יותר מאוחר הצטרפתי אל Henry & Dianne ונסענו לארוחת ערב אצל חברים שלהם שמתגוררים
בחווה פרטית מעט לפני Hunua Falls.

כמה זכרונות עלו בי כאשר חזרתי למקום נפלא זה אשר טיילתי כאן לפני כחודשיים וראיתי את המפל המדהים  ואת מסלול ההליכה המצויין שהקיף וחצה את כל הסכרים שבאיזור.

הבת של המארחים שסה"כ היתה בת 8, הראתה אופי מאוד חזק וממש לא פחדה משום חיית משק שהוריה גידלו כאן בחווה. בלי שום פחד היא נכנסה ללול התרנגולות ושלפה משם תרנגולת עצבנית שאני הייתי מאוד חושש שמא היא תנקר את ידי באם הייתי צריך להוציא אותה.

הרגשתי כמו בסיור מודרך והחווה של המארחים מאוד גדולה ומרשימה. יש כאן מס' כבשים, תרנגולות, סוס אצילי, שני כלבים מקסימים, 2 חתולי בית ועוד שדה ענק של פירות בחצר הסמוכה לחווה.

נדהתי לשמוע סיפורים שהבת הקטנה של המארחים יוצאת לבדה לטיול סוסים בתוך המרחבים האינסופיים של הבוש ה- NZ (והיא סה"כ רק בת 8...). יש לה אפילו עז מבוייתת וכאשר ניסיתי להתקרב אליה וללטף
את ראשה - היא כמעט הביאה לי נגיחה עם הקרניים החדות שלה.

ארוחת הערב (הכשרה) היתה מאוד סבבה ולאחר מס' שעות של ביקור, חזרנו בחזרה ל- Karaka.
אמרתי שלום למארחים הנפלאים שכאן והלכתי לישון, שכן מחר אני אמור להתעורר כבר ב- 5:30 בבוקר.