Main Picture

יום ראשון, 5 בפברואר 2012

Kepler Track - Day1

כנראה בגלל ההתרגשות לקראת אחד הטרקים היותר משמעותיים שיש כאן ב- NZ, לא יכולתי להירדם הלילה.
זאת בנוסף לנחירות האינסופיות של השכן (הגרמני) שישן בצד השני של החדר ולא נתן שקט לאף אחד בחדר.

התארגנתי לי במהירות, שמתי את כל החפצים והאוכל שנשאר - במקרר הצדדי שיש כאן במחסן והתחלתי להכין א.ב מאוד גדולה. היות וב- 3 ימים הקרובים לא יהיה לי מטבח מאובזר כמו שכאן, החלטתי להשקיע קצת יותר זמן ולאכול כמו שצריך.

טיפ שימושי מס' 1
אם אתם מתכננים להישאר ב- Te-Anau זמן ממושך ולעשות מס' טרקים מרובי ימים, הייתי ממליץ קודם כל להישאר באכסניה של Rossie שהיא באמת התמורה הכי טובה לכסף, ושנית הייתי ממליץ לשריין מקום כאן לתק' ארוכה מראש.
הדבר הכי לא נעים זה לחזור אחרי טרק ולגלות כי אין יותר מקום באכסניה שזה עתה הייתם בה.
כמו כן - ניתן לאחסן את כל יתר הציוד והאוכל שלא נדרש עבור הטרק שאליו אתם יוצאים וזה מאוד מקל על החיים ושלא לדבר על העניין הבטיחותי (ניתן להשאיר מסמכים וכסף בכספת אצל Rossie ולא להסתכן בלהשאיר זאת בתא המטען של הרכב).

אמרתי שלום ל- Rossie והיא מצידה איחלה לי בהצלחה בהמשך הדרך ושאני אחזור אליה בשלום.
הייתי מאוד רגוע כשכל תכולת הרכב היתה מאוחסנת כאן באכסניה, כי הייתי צריך להשאיר את הרכב בחניה של מרכז המבקרים של ה- DOC למשך שלושת הימים הקרובים ולפי מה שהבנתי - יש מצב שיש כאן פורצי מכוניות בעיירה הקטנה הזאת.

טיפ שימושי מס' 2
באם אתם מתכננים להחנות את הרכב בחניה לטווח ארוך של מרכז המברים של ה- DOC, הייתי ממליץ להחנות את הרכב אחורנית, כך שתא המטען (עם כל הציוד שעוד נשאר ברכב) יהיה צמוד למעקה הבטיחות או לעץ וכך גם אם יהיו פורצי מכוניות - הם לא יוכלו אפילו לפתוח את תא המטען (שכעת חסום ע"י גזע העץ או מעקה הבטיחות).

עשיתי מס' מתיחות לשרירים, שמתי על הגב את התרמיל ויצאתי לדרך.
תחילת המסלול הפופולארי - Kepler Track מתחיל ממש מהחניה של מרכז המבקרים (Lake Te-Anau). יש אנשים שמעדיפים לנסוע עוד קצת, להחנות את הרכב ב- Control Gates ומשם להתחיל, אך לפי דעתי זה קצת חבל, שכן הצעידה מהעיירה ל- Control Gates היא מאוד נחמדה ורק 50 דק' תוספת.

Jetty in Lake Te-Anau
לאחר 10 דק' הליכה, לאורך Lake Te-Anau היפיפה, הגעתי ל-  Native Bird Sanctuary מאוד מרשים.
במקום יש מס' כלובי ענק שמכילים ציפורים מקומיות אשר כבר לא יוכלו לחזור אל הטבע בגלל בעיות כאלו או אחרות. מקום זה מאוד הזכיר לי את ה- "חי-בר" שבחיפה, אך לא יצא לי כ"כ לחקור את כל האיזור שכן - יש לי מסלול ארוך היום ואני רק בתחילת הדרך ...

Nice Flora in Kepler Track
לאחר 40 דק' של צעידה נינוחות, הגעתי ל- Control Gates.
מקום זה הוא למעשה Massive Dam אשר מווסת את זרימת המים בין 2 נק' (עם הפרשי גבהים)
של Lake Te-Anau. היה נחמד לעמוד על הסכר ולצפות בזרימת המים החזקה.

Control Gates
מקטע הצעידה השני של היום היה מ- Control Gates ל- Dock Bay.
הצעידה היתה בתוך הבוש ה- NZ והיה מאוד שקט ורגוע להתחיל כך את הבוקר המקסים.
חבל רק שהתרמיל החל לחרוק בשל חיכוך הפלסטיקים ואני "סבלתי" זאת לאורך כל המשך המסלול.

Dock Bay
 טיפ שימושי מס' 3
מומלץ אחת לכמה זמן לרסס (עם שמן מיוחד) את מע' הגב של התרמיל. אני לא חשבתי שצריך אפילו לעשות דבר שכזה ומצאתי את עצמי עם תרמיל חורק וזה ממש לא היה נעים לצעוד כך ברעש.

לאחר הפסקה קלילה ב- Dock Bay, המשכתי הלאה בתוך הבוש והגעתי ל- Brod Bay שמהווה נק' עגינה של ה- Water Taxi שמגיעה מ- Te-Anau והיא למעשה עוד נק' התחלה לטרק, עבור המטיילים העצלניים שלא רוצים לצעוד ברגל מהעיירה (או מה- Control Gates) עד לכאן.

Brod Bay

טיפ שימושי מס' 4
אל תעשו את הטעות ותקחו את סירת המונית מ- Te-Anau עד ל- Brod Bay באם אתם רוצים לצעוד את
טרק ה- Kepler. הצעידה לאורך האגם ואח"כ בתוך הבוש ה- NZ היא משהו באמת יוצא דופן ופשוט חבל לפספס קטע מיוחד זה.

לאחר הפסקה קלילה לפירות יבשים, שמתי את התרמיל על הגב והתחלתי בטיפוס מאוד ארוך ומאוד לא פשוט.
בהתחלה עוד פגשתי 2 מטיילים שנראה היה שאצטרף אליהם לדרך, אך הם היו איטיים בעליה ונאלצתי להגיד להם מהר מאוד שלום והמשכתי "לשים גז".

Kepler Bush Track
לא יודע למה, אבל כל הזמן אנשים הפחידו אותי בסיפורים שלהם על הטיפוס של היום הראשון
ב- Kepler Track. אומנם הטיפוס על Mt.Luxmore היה באמת משהו יוצא דופן בטיפוסי הטרקים ב- NZ, אך המסלול היה מאוד ברור ונוח לצעידה (מסלול ZIGZAG). מקטע הטיפוס שהוערך ב- 4.5 שעות, הצלחתי לסיים כעבור שעתיים בלבד.
אפשר אפילו לומר שטיפוס זה פחות קשה מהטיפוס אל Mckellar Saddle שעשיתי ב- Routeburn.

Limestone in Kepler Track
היה מאוד משמח לראות שאני (עם תרמיל מאוד גדול וכבד), הצלחתי לעקוף מס' "מטיילי יום" שצעדו עם תיק קל.
טוב מאוד שהגעתי לאיזור ה- Fiordland המדהים, כאשר אני עם כושר שיא לטרקים.

הטיפוס התלול נרגע בשלב מסוים ויכולתי להסדיר מעט את הנשימה. ממש היה טוב שהטיפוס היה בתוך הבוש כי היתה בשמיים שמש מאוד חמימה ושורפת.

יצאתי מתוך הבוש (קו העצים) והתחלתי בצעידה נינוחה לאורך רכס Mt.Luxmore עד לביקתה.
ממש היה מדהים לגלות עד כמה יפה היה הנוף מסביב. השמש החמימה העיפה את כל העננים ולי יצא לצלם ולהסריט לא מעט תמונות מדהימות של איזור ה- Fiords ו- Lake Te-Anau המרשים בגודלו.

Lake Te-Anau
הגעתי ל- Luxmore Hut ממש מוקדם ושמתי לב כי מסלול של יותר מ- 7 שעות, הצלחתי לסיים
כעבור 4 שעות בלבד. ניצלתי זאת בשביל לתפוס לי פינה מאוד נחמדה בחדר הקטן מבין השניים שהיה במקום.

Luxmore Hut
לאחר שחרור קליל, לקחתי עימי פנס ראש והלכתי לחקור את המערה (Luxmore Cave) שהיתה ממש ליד הביקתה. תוך פחות מ- 10 דק' וכבר הגעתי למקום מסתורי ואפל שהרבה אנשים לא הגיעו לכאן.
במקום היתה בחורה גרמניה שלא הגיעה עם פנס נורמלי והצעתי שתצטרף אלי במסע לחקר המערה.

קצת האכזבתי לגלות כי אין כאן Glow Worms, אך מבנה המערה והנהר התת-קרקעי שזרם שם בחושך, יצרו אווירה מאוד שקטה ורגועה. מאוד מומלץ לבוא לכאן !

Inside Luxmore Cave
חזרתי מכאן לביקתה ושמתי לב שלאט לאט היא התחילה להתמלא במטיילים.
Luxmore Hut נחשבת לביקתה הכי פופולארית בטרק ה- Kepler ולא מעט מטיילים (אפילו כאלו שלא צועדים את כל הטרק), מגיעים לכאן בשביל להינות מהנוף.

Kitchen of Luxmore Hut
טיפ שימושי מס' 5
לא סתם מגדירים את Luxmore Hut כאחת הטובות בכל NZ. הנוף שרואים מנק' גבוהה זו הוא באמת משהו יוצא דופן. כמו כן, הביקתה ממוקמת מעל קו העננים כך שיש תחושה של ריחוף מעל העננים (כמו גן עדן).
מאוד הייתי ממליץ להגיע לכאן גם אם אין בכוונתכם לצעוד את כל טרק ה- Kepler !

קטע מאוד לא נעים היה שמבין כל המטיילים שפגשתי כאן בביקתה, דווקא עם ישראלי מטומטם לא הצלחתי להגיע "לעמק השווה" וכמעט הבאתי לו "אחת לפנים" מרוב שהיה חוצפן ויהיר.
הוא טייל עם עוד 2 בחורות ישראליות ואיתן השיחה מאוד זרמה, אך הוא כל הזמן התערב בשיחה והתרברב בכמות הטרקים "הגדולה" שהם עשו לעומתי וכל הזמן אמר: I did the Rees-Dart Track, Ha Ha.

אוקיי ...
אם הם כאלו חזקים וגיבורים, אז למה הם לא עושים את כל הטרק המעגלי של ה- Kepler ???
לזה כבר לא היתה לו תשובה ודיי העמדתי אותו במקומו. שיחנק החוצפן הזה !