Main Picture

יום רביעי, 15 בפברואר 2012

Hump Ridge Track - Day2

ממש טוב שהתכוננתי מראש ללילה הקפוא שהיה כאן בגובה של יותר מ- 1000 מ' מעל פני הים.
השכנים לחדר גם לא נחרו וזה היה אחד הלילות היותר מוצלחים לשינה עמוקה ומפנקת.

התעוררתי לקראת ארוחת הבוקר החינמית שהוגשה ב- Lodge ומאוד הופתעתי לטובתה מהטעם המתקתק של הדייסה ש- Michelle הכינה. חבל רק שהיא קצת התקמצנה על הכמות וכמעט ולא נשאר אוכל לכל המטיילים הרעבים שקמו יחד איתי על הבוקר.

למזלי, הצטיידתי במספיק אוכל מראש ויחד עם כוס תה ועוגיות Pack&Save שלא רוצות להיגמר, דיי סגרתי את נושא ארוחת הבוקר להיום.

עשיתי ביקור קצרצר ברחבי המתחם של Okaka Lodge וראיתי כי יש כאן אחלה של תנאי מגורים (עבור אלו שמוכנים לשלם קצת יותר עבור השהות). יש כאן חדרי שינה עבור יחידים וזוגות אשר יותר מרווחים, יש בפנים כבר מצעים, שמיכות והכי חשוב - "שק מים חמים" ללילה הקריר.
מי שלן כאן גם מקבל מקלחת חמימה ולא צריך לדאוג לשום דבר, כי הכל כלול בחבילה.

Deluxe Room in Okaka Lodge
לאחר התארגנות קלה, אמרתי שלום ל- Michelle ויצאתי בחזרה למסלול.
קצת מבעס שגם היום בבוקר היה מאוד מעונן וכמעט ולא ראיתי דבר (שלא לדבר על צילום תמונות).

Okaka Lodge
החלטתי לעשות בכ"ז את המסלול המעגלי על הפסגה וממש בנק' הפיצול, הנחתי את התרמיל הכבד והמשכתי לצעוד למעלה רק עם הצלמה ומעיל הגשם, שכן בשלב מסוים על הבוקר, התחיל לרדת גשם טורדני.

המסלול המעגלי הוערך ב- שעה של צעידה, אך משום מה, כבר אחרי 15 דק' מאוד נינוחות, הצלחתי לסיים אותו. על הדרך ראיתי מעט מהנוף המפורסם שהופיע ב- Brochure וממש ממש חבל שהיום היה מעונן כי אמור להיות כאן נוף פשוט עוצר נשימה.

Limestone on Loop Summit Track
ההליכה על הפסגה היתה ע"ג Deck מאוד נוח לצעידה שהקיף שורה של אבנים וסלעים (Limestone) שהיו מסודרים בצורה ממש יפה לאורך המסלול.

Small lake on Loop Summit Track
חזרתי לנק' הפיצול, היכן שהשארתי את התרמיל ולמזלי, אף ציפור Kea מסתורית, לא הגיעה לכאן וקרעה לגזרים את התרמיל היקר והחשוב שלי.

ירדתי מעט מההר והגעתי לעוד נק' פיצול שלמעשה היתה תחילת המסלול של היום.
מנק' זו, המסלול הוערך בין 8-9 שעות של צעידה מ- Okaka Lodge ועד ל- Port Craig.
אני כמובן שסיימתי אותו לאחר 4.5 שעות בלבד של צעידה עם לא מעט הפסקות על הדרך ...

תחילת המסלול היה כמו אתמול - צעידה מאוד נינוחה ע"ג Deck אחד ארוך (ומעט משעמם לאחר זמן מה).
מידי פעם הערפל התפזר ויכולתי סוף סוף לראות את הנוף לעבר כל רכסי ההרים שבסביבה.

Deck walkway on Hump Ridge Track
אחרי שעה של צעידה, הגעתי לנק' אטרקציה מאוד מעניינת - Luncheon Rock.
סיפור מאוד מעניין Michelle סיפרה לנו אתמול אודות סלע זה. לפני מס' שנים הגיעו לכאן מטיילים שגם טיילו בערפל הכבד ופתאום ראו סלע חביב והחליטו לעשות עליו את הפסקת הצהריים. מה שכן, הערפל דיי הסתיר את הגובה האמיתי של הסלע וכאשר השמים התבהרו, אותם מטיילים ראו שהם נמצאים ממש על סף תהום וזה היה מחזה מאוד מפחיד עבורם ...

Luncheon Rock on a clear day
קצת ליד הסלע המפורסם, יש את Luncheon Rock Shelter שעצרתי שם להפסקה קלה של פירות יבשים.
היה מאוד שקט ונינוח להעביר כאן קרוב לחצי שעה ואף מטייל לא הספיק לעבור אותי בזמן זה.

מה- Shelter התחיל מסלול במגמת ירידה שהתחיל מאוד תלול ואח"כ התמתן.
אין כמו לטוס בירידה כאשר המסלול מאוד נוח לצעידה (מסלול ע"ג Deck). מצאתי את עצמי מסתכל לאחור בשלב מסויים וראיתי כי צמד מדריכות הטיולים ה- NZ עוד על הפיסגה.

Deck walkway on Hump Ridge Track
חלק מהירידה היתה מאוד מאתגרת, שכן המסלול (שלא עבר ע"ג Deck) - לא היה מתוחזק כראוי והיה מאוד בוצי וחלקלק. עקב המקרה המצער של אתמול, היום נקטתי במשנה זהירות וחשבתי פעמיים לפני ששמתי את כף רגלי על כל גזע עץ חלקלק שהיה על הדרך.

View toward Te-Waewae Bay
בסוף הירידה גיליתי גשר עץ מאוד ארוך ומרשים - Edwin Burn Viaduct שהיה אחד מ-3 גשרי עץ עצומי מימדים שבנו כאן לפני עשרות שנים ונועדו לגשר בין 2 קצוות הנהר.

Me on Edwin Burn Viaduct
בתק' הקדומה, היה כאן מפעל ענק לכריתת עצים לתעשיית הבנייה ולא מעט רכבות שהובילו עצים (Log) עברו כאן ע"ג אותם הגשרים המרשימים שנשתמרו בצורה מצויינת עד היום.

אין כמו לאכול סנדוויץ' עם ממרח חמאת בוטנים וגבינת צ'דר על קצה הגשר כאשר הרגליים נעות להן בחופשיות מעל התהום. מידי פעם הופיעו מס' ציפורי South-Island Robin אשר האכלתי אותם בהנאה.

לאחר שצברתי מספיק אנרגיה לקראת המשך הדרך, שמתי על הגב את התרמיל וחציתי את הגשר המרשים.
הליכה מאוד קצרה והגעתי לעוד גשר עץ שמוגדר כ- גשר הכי ארוך בכל חצי כדור הארץ הדרומי.
גשר זה נקרא - Percy Burn Viaduct.

Percy Burn Viaduct
חבל"ז כמה מרשים וארוך גשר זה היה. כאשר צעדתי עליו, ראיתי כמה עמוק התהום שלמטה ומאוד עניין אותי לדעת איך אותם אנשים מקומיים הצליחו לבנות יצירת מופת זו לפני יותר מ- 100 שנים.

Crossing Percy Burn Viaduct
הליכה קצרה נוספת מגשר זה וכבר הגעתי לגשר השלישי והאחרון בסדרה - Sand Hill Viaduct.
גשר זה היה פחות מרשים ופחות ארוך מהשניים שקדמו לו ולא התעכבתי כאן יותר מידי זמן.

המשך הדרך היתה אומנם מישורית, אך עברה ע"ג מסילת הרכבת העתיקה שנבנתה כאן לפני עשרות שנים.
מצאתי את עצמי מאוד מתאמץ לא להחליק על אותם קורות עץ עתיקים וכן לא לשקוע בבוץ הרב שהיה בהמשך המסלול הלא מתוחזק.

Old Rail Trail
בכוחות אחרונים לאחר היום המתיש הזה, הגעתי בשעה טובה ל- Port Craig.
למקום זה יש חתיכת היסטוריה והיה כאן יישוב מאוד מפותח עם נמל חשוב שייצא את כל קורות העץ שכרתו כאן לתעשיית הבנייה שהתפתחה מאוד בכל NZ.

הייתי הראשון שהגיע ל- Port Craig Lodge וגם היום, קיבלה את פני בעלת המקום בהפתעה שאני מגיע כה מוקדם. מתחם ה- Lodge מאוד מושקע וגם כאן יש מבני מגורים למטיילים רגילים (Dorm) וכן בקתות מאוד מפנקות עבור אלו שמוכנים לשלם מעט יותר עבור מסלול זה.

הנחתי את התרמיל שלי בחדר הכי שווה שמצאתי במתחם והלכתי לחקור את האיזור.
בניגוד לאתמול בצהרים, היום יש יותר מקומות לחקור והרבה יותר מסלולי צד מעניינים כך שמאוד מומלץ להגיע לנק' הסיום מוקדם ולראות את הכל.

Old School of Port Craig Settlement

טיפ שימושי מס' 1
אל תפספסו את מסלול המורשת (Heritage Trail) של Port Craig. למקום זה יש לא מעט היסטוריה ובכיף אפשר לבלות כמה שעות רק לחקירת כל התמחם שבאיזור.

Historic House near Port Craig
התחלתי את הסיור המעגלי בביקור בכפר ההיסטורי שהיה ממש בצמוד ל- Lodge.
לא מעט מבנים היסטוריים נשתמרו בצורה מצויינת לאורך השנים. היו שם מבנים למגורים, איזור תעשייה קטן, מטבחים, חדרי מרחץ ולא מעט כלי עבודה לתעשיית העצים.

Water tube near Port Craig Settlement
בהמשך הדרך, ירדתי דרך מסלול צד ל- Mussel Beach, שטוענים כי ניתן לראות שם Hector Dolphins.
גם הפעם לא ראיתי זכר לאותם דולפינים מסתוריים וזה קצת מאכזב !

Port Craig

ה- Wharf ההיסטורי שיש כאן ב- Port Craig הינו משהו באמת יוצא דופן.
עד היום השתמר המזח בצורה חלקית וניתן היה לראות שרידי עגורנים ששימשו לטעינה ולפריקת הסחורות שהובילו האוניות שעגנו כאן.

Old Junk yard in Port Craig Beach
עשיתי סיור קצר לאורך החוף וכנראה שלא אזכה להיכנס למים הכחולים והצלולים, שכן יש במקום תופעה ממש לא נעימה של זבובי חול טורדניים.
עשיתי הקדשה נחמדה על החול ומיד חזרתי לבקתה לפני שזבובי החול היו אוכלים אותי.

Nice Sand Decoration

בגלל העובדה שהגעתי לכאן מאוד מאוד מוקדם, ניצלתי את הזמן הפנוי בלהרכיב פאזל יחד עם בעלת המקום החביבה (Joyce).

בהתחלה עזרתי לה להרכיב פאזל של 1000 חלקים ואח"כ גם הגיע פאזל יותר קליל של 300 חלקים.
עדיין שמרתי על כושר בהרכבת פאזלים, שכן הצלחנו לסיים את ההרכבה דיי מהר.

רוב האנשים הגיעו בזמנים יחסית סבירים, אך היה בחור אחד שממש לקח את הזמן ומאוד הדאיג את Joyce.
רק בשעה 19:00 (5 שעות אחרי שאני הגעתי לבקתה) - אותו המטייל הואיל בטובו להגיע וכך יכולנו כולנו לנשום לרווחה ולהמשיך בעיסוקים שלנו.

לאחר ארוחת ערב סטנדרטית ושיחה עם הבחורה היפנית שפגשתי עוד ממקודם, יכולתי לסגור את היום.

סוף יום ד' !

Historic Port Craig
Steam bottle near Port Craig
Port Craig Beach

My Trophy in the end of the day