Main Picture

יום שלישי, 21 בפברואר 2012

Arthur's Pass to Banks Peninsula

בניגוד ללילה הקודם, הפעם לקחתי את השמיכה של אחת המיטות השוממות והתכרבלתי לי בניחותה.
הלילה היה יכול להיות מושלם אלמלא קב' של תיירים יפנים שיכורים לא היתה מגיעה ב-2:00 לפנות בוקר עד לפתח חלון המגורים אצלי ולעשות רעש כה חזק.

קמתי עם השעון המעורר ב- 7:30 והתחלתי להתארגן לקראת עזיבת העיירה.
הכנתי לי ארוחת בוקר משביעה וכמעט הקאתי שוב פעם לאחר טעימת הטים טם המגעיל. אין לי מושג איך זה שלא נפתרתי ממנו עוד מאתמול.

בכל אופן התחלתי להעמיס את האוטו בגשם השוטף וכולי נרטבתי מכף רגל ועד ראש.
ממש שיחק לי המזל שהגעתי לכאן לפני יומיים, כי התחזית לימים הקרובים ניבאה מז"א מאוד סוער עם גשם חזק ללא הפסקה. עם תנאים כאלו אין סיכוי שהייתי יוצא למסלול ה- Avalanche Peak.

עזבתי את Arthur's Pass Village עם חיוך על הפנים וממש היה מוצלח הביקור הקצרצר כאן בפארק הלאומי.
דיי לקחתי את הזמן על הכביש ועצרתי לא מעט פעמים ליד נק' תצפית שפיספסתי בפעם הראשונה שהגעתי לכאן.

Beautiful Bridge near Arthur's Pass Village

מרחק של 84 ק"מ עשיתי ברכב ביותר משעתיים, אך זה היה שווה את זה.
נוף פשוט מדהים יש כאן ב- Arthur's Pass וכל הזמן המצלמה צילמה והסריטה את הנוף (גם בזמן נהיגה).

Arthur's Pass

עצרתי לביקור קצרצר ב- Craigieburn Forest Park ועשיתי במקום מס' מסלולים קצרים.
הנסיעה בתוך שטח היער היתה מאוד מאתגרת (4X4) עבור הרכב שלי, אך הוא עמד בה בגבורה רבה.

Craigieburn Forrest Park

הגעתי לעיירה המקסימה - Springfield והייתי חייב לטעום ולנסות את פשטידת הפאי שמוכרים כאן.
רף מאוד גבוהה עמד על הפרק, שכן הפאי של Arrowtown ו- Sheffield היו מאוד מצויינות.

קצת הלכתי לאיבוד כי היו 2 מאפיות שפירסמו שלטים שמעידים על כך שהם אלו שמוכרים את הפאי הכי טוב בכל העולם. בסופו של דבר החלטתי להיכנס אל אחת מהן ולקנות לי פשטידת פאי עם מילוי עוף.

World Finest Pie in Springfield

ולמנצח הגדול מכולם ....
בקטגוריה של הפאי הכי טעים והכי משביע בכל NZ - הולך לעיירה המקומית Springfield !!!
אין מילים לתאר כמה טעים היה הפאי שקניתי כאן בעיירה. אומנם הפאי שטעמתי ב- Arrowtown היה מאוד סבבה והפאי שזללתי ב- Sheffield היה מצויין, אך שני המקומות האלו לא השתוו לפאי המעולה שהיה כאן.

שבע ומרוצה, עזבתי את העיירה Springfield, לא לפני ששריינתי מקום לינה בעיירה Akaroa להיום בערב.
פשוט וקל זה לא היה ונאלצתי לקפוץ בין טלפון לטלפון עקב כך שהעיירה היתה בתפוסה מלאה לכל השבוע.

חזרתי לכביש ותוך פחות מכמה דק' הגעתי לעוד עיירה שמסתיימת ב- "Field".
למקום קוראים Darfield, אך אין הרבה מה לעשות כאן ואני לא שקלתי אפילו לעצור ב- i-site הצנוע.

נסעתי על כביש SH-73, אך לא לאורך זמן כי מהר מאוד פניתי לכביש צדדי שהיה ריק לגמרי וכך יכולתי לנסוע לי ממש בשקט ובסבבה עד לעיירה Lincoln.
עיירה זו מאוד מפורסמת, הודות לאוניברסיטה הענקית שיש כאן. יעידו על כך גם כמות הסטודנטים העצומה שראיתי לאורך הרחוב הראשי.

עשיתי טעות שלא תידלקתי בעיירה Tai-Tapu כי משלב זה התחילה נסיעה אל תוך Banks Peninsula ומחירי הדלק בחצי האי הזה היו פשוט לא מהעולם הזה.

טיפ שימושי מס' 1
טרם הגעתכם לחצי האי - Banks Peninsula (בין אם אתם מגיעים מכיוון Christchurch או מ- מTimaru),
אל תשכחו לתדלק את הרכב מיכל מלא, כי מחירי הדלק בחצי האי ממש יקרים ולא משתלמים.

Amazing view toward Banks Peninsula

עצרתי ב- i-site של העיירה הקטנה Little River והצטיידתי במפה עדכנית של העיר Akaroa.
ממש קטע מגעיל היה כשבאתי לצאת ממרכז המבקרים והאישה המבוגרת שעבדה במקום התחילה לצעוק לעברי שאני אעצור מיד במקום. לא הבנתי על מה המהומה ושאלתי אותה באדיבות מה היא רוצה ממני.

בלי בושות היא ביקשה שאראה לה את עלוני המידע שלקחתי עימי כי היא חשבה ששדדתי מהמקום עלוני מידע של ה- DOC שעולים מס' דולרים בודדים (1-2 דולר).
לאחר שהראיתי לה כי לא שדדתי את המקום ולקחתי רק עלוני מידע חינמיים, היא התרצתה ועזבה אותי בשקט.

מאוד לא הרגשתי נעים מכל הסיפור הזה ואמרתי לעצמי - למה לעזאעזל אני אגנוב עלון מידע מצ'וקמק שעולה רק 2 דולר, בעוד שאם הייתי רק רוצה - הייתי יכול לקחת את כל הקופה כאשר היא לא הייתה שמה לב.

Historic Train in Little River
עזבתי מאוכזב את העיירה הזאת והמשכתי הלאה.
ממש בהמשך הדרך, יש פיצול כבישים - כביש גישה נוח וסלול (SH-75) המגיע ישירות ל- Akaroa או דרך נוף צרה ומפותלת שמקיפה את כל Banks Peninsula, עוברת דרך החופים והמפרצונים המבודדים ואז חוזרת בחזרה ל- Akaroa.

היות ורציתי להגיע כמה שיותר מהר לעיירה, בחרתי בחלופה המהירה ושמרתי את הטיול של הכביש ההיקפי ליום אחר.

View Toward Akaroa

ממש מעבר לנק' הפיצול, ישנה נק' תצפית מאוד מרהיבה אל עבר חצי האי וממש שמחתי שבדקה ה- 90 שמתי לב אליה ופניתי לכאן.

Banks Peninsula

הגעתי ל- i-site של Akaroa וקיבלתי מידע מאוד שטחי ודל אודות המסלולים ומז"א הצפוי כאן.
ככה זה כשיש תור ארוך של מטיילים וכשמגיעים לקראת סוף היום, כאשר כל העובדים מתים לסיים את המשמרת וללכת הביתה.

יצאתי משם וצעדתי לי בעיירה הקטנה וההיסטורית שהיתה בעבר קולוניה צרפתית. יעידו על כך כל השלטים שהיו כתובים בצרפתית ...

הגעתי למזח הישן (Jetty) וההיסטורי. הנוף מכאן ממש יפייפה ויוצא דופן מכל נק' התצפית שראיתי מהבוקר.

Jetty in Akaroa

יצא לי גם לצעוד במס' מסלולים "מומלצים" שנתנו לי ב- i-site וגיליתי כי הם ממש משחק ילדים.
בשלב מסויים התחיל לרדת גשם וממש כעסתי על התחזית המבולבלת שנתנו לי ממקודם.

Monument in Akaroa
חזרתי רטוב לרכב והתחלתי בנסיעה לכיוון האכסניה - Onuku farm Hostel.
הכניסה לחווה היתה דרך שער ברזל והחנייה היתה מאוד מאולתרת (על החול), לא התנאים האידיאליים שחשבתי בהתחלה כשהזמנתי מקום זה.

French Bay

תמורת 25$ קיבלתי חדר Dorm ל- 5 וממש יצא טוב שהגעתי מוקדם כי כך יכולתי לבחור את המיטה הכי טובה בחדר והכי חשוב - ליד שקע החשמל הבודד.

שמתי לב כי מקום זה מציע דיל יחסית זול של שחייה עם דולפינים נדירים (Hector), חתירה בקיאקים או סתם שיט תענוגות עם הרבה טבע. לקחתי זאת בחשבון והמשכתי הלאה.

שמתי לב כי Onuku farm Hostel - ממוקמת בתחילת מסלול ה- Banks Peninsula Track ואולי אני עוד אזכה לצעוד בו (או לפחות בחלק ממנו) מחר על הבוקר.

תנאים נורמלים למגורים כנראה שאני לא אקבל כאן, כי הייתי צריך לעשות "מקלחת שדה" בחוץ.
לפחות יצא לי לראות מעט מהנוף המדהים שכאן, תו"כ המקלחת הקרירה.

הכנתי לי ארוחת ערב משביעה והתארגנתי לקראת יום עמוס שיהיה מחר.

סוף יום ג' !

Cool toys in Akaroa
Akaroa Harbour
Lighthouse in Akaroa
House by the sea in Akaroa