Main Picture

יום חמישי, 23 בפברואר 2012

Hanmer Springs & Lake Summer

איזה שינה עמוקה וארוכה יצא לי לישון כאן בחדר הפרטי שקיבלתי.
אם הייתי סוגר גם את הווילונות, השינה היתה אפילו ארוכה יותר. ניחא ...

הצטרפתי בבוקר לשיחה מאוד מעניינת ומצחיקה עם Kylo (או בשמו המלא: Ric-halo).
מסתבר שהוא ליצן לא קטן וכל הזמן סיפר בדיחות מצחיקות שקרו לו במהלך החיים.

ניסיתי אח"כ להעלות תמונות מהמצלמה לאינטרנט, אך קרו לי שני מקרים ממש לא נעימים.
ראשית, לא הצלחתי משום מה להעתיק את התמונות מהמצלמה עצמה למחשב וכל הזמן קיבלתי הודעות שגיאה כאילו כרטיס הזיכרון של המצלמה נדפק או משהו בסנגון (רק זה חסר לי עכשיו ...) ושנית, המחשב כאן כל הזמן קרס לאחר שהפעלתי מס' אפליקציות באינטרנט וכבר הייתי בטוח שעשיתי משהו לא טוב ודיי הרסתי גם אותו ...

בכל אופן, הצלחתי לפחות לראות שמז"א להיום יהיה מאוד סבבה (אם סיכוי לגשם אחה"צ).
לאחר ארוחת בוקר נוספת (מתכון חביב של ביצת עין חצוייה המבושלת במים רותחים), התחלתי להתארגן לקראת היעד הבא שלי להיום - Hanmer Springs.

טיפ שימושי מס' 1
באם הגעתם לאיזור Canterbury (ובפרט לעיר Christchurch) - יש 2 מקומות מאוד חביבים שחייבים לבקר בלפחות אחד מהם:
   -  Hanmer Springs (מעיינות חמים, שלל אטרקציות ומסלולי יום במקום)
   - Kaikura (שחיה עם דולפינים, מסע אחר חיפוש לוויתנים ועוד שלל אטרקציות)

יצאתי ב- 9:00 משכונת Avonhead ועליתי על SH-1 המפורסם שמלווה אותי לאורך כל המסלול ב- NZ.
הכביש היה מאוד משעמם, עמוס במכוניות ומונוטוני. אפילו העיירות הקטנות שעל הדרך לא נראו מושכות במיוחד ואני לא חשבתי אפילו לעצור ולראות מה יש למקומות אלו להציע.

קטע ממש מצחיק היה שהייתי חייב לתדלק באותו הבוקר ובשנייה שנזכרתי, פתאום הופיעה לי תחנת דלק של חברת BP. תפסתי 2 ציפורים במכה אחת (גם תדלקתי סוף סוף וגם ניצלתי את ה- Voucher של ההנחה בדלק).

בשלב מסוים של הנסיעה - פניתי שמאלה ונכנסתי לתוך מעבר הרים מאוד מפורסם - Louise Pass
כמו אחיו (Arthur's Pass), גם מעבר הרים זה מהווה נק' גישור בין החלקים המערביים (איזור הקרחונים) ובין איזור Canterbury שבמזרח האי הדרומי של NZ.

Louise Pass
גם כאן יצא לי לראות מעבר הרים מאוד יפה במינו, אך משום מה - הנוף כאן היה פחות יפה ופחות מרשים מאשר הנוף המדהים והעוצר נשימה שראיתי ב- Arthur's Pass.

Maruia River

לאחר נסיעה לא ארוכה, הגעתי ליעד הראשון שלי להיום - עיירת הנופש המקסימה Hanmer Springs.
נכנסתי למרכז המבקרים הקטן שיש במרכז הכפר וראיתי כי יש לא מעט מסלולי הליכה קצרים באיזור.

Hanmer Springs Map
כמובן שלא באתי לכאן רק בכדי לנוח ונסעתי לכיוון הטרק הכי מפורסם שהתחיל בקצה השני של העיירה.
המסלול התחיל מפאתי העיירה Hanmer Springs וטיפס מעלה עד לנק' הכי גבוהה על ההר.

Entrance to Conical Hill Track
הטיפוס עצמו היה ממש משחק ילדים, שכן השיפוע לא היה חד והדרך היתה כ- ZIGZAG.
לאורך המסלול יצא לי לראות לא מעט מטיילים, ספורטאים שרצו ונוף של בוש NZ טיפוסי ומרשים.
כמו כן, זה היה המקום היחידי ב- NZ, שראיתי שצומחות כאן פטריות טבע ענקיות וצבעוניות.

Colored Mushroom on the Track
הגעתי לפיסגה ממש מהר ועליתי לעבר נק' התצפית שחולשת על כל הסביבה.
נוף ממש מרשים של 360 מעלות היה מכאן וניתן היה לראות את כל היער העבות שהקיף את העיירה שכאן.

View from Conical Hill Summit
את הדרך למטה עשיתי עם מס' "קיצורי דרך" שחסכו לי לא מעט מהדרך.
ראיתי כי יש מס' דרכים צדדיות שירדו בחדות עד למטה (במקום מסלול ה- ZIGZAG המתון) וכמובן שבדקתי זאת. אומנם זה לא היה הכי קל (בשל העובדה כי האדמה היתה לחה וחלקה), אך המון אדרנלין זרם בגופי כאשר טסתי שם במדרון ולא ראיתי אף אחד ממטר.

Conical Hill Track
הגעתי למרכז העיירה וקניתי כרטיס לאטרקציה הכי מדוברת של המקום - בריכות הספא והמינרלים.
התענוג לא היה הכי זול (30$) ובתמורה לזה - קיבלתי כרטיס שהקנה גישה חופשית לכל בריכות המלחים והמינרלים שבמקום, לבריכת השחייה החצי אולימפית וכן לאטרקציה מאוד חביבה בשם Black Hole ששם גולשים ע"ג אבוב בתוך מנהרה חשוכה וסגורה (מאוד מזכיר את הלונה גל בישראל).

Nice Water tunnel
אני חייב לציין כי האטרקציה של האבוב היתה מאוד חביבה בפעם-פעמיים ראשונות, אך בהחלט לא שווה את תוספת ה- 10$ לכרטיס הכניסה, כי בשלב מסוים זה כבר מתחיל למצות את עצמו.

ממש לא נעים היה כשנכנסתי לבריכת השחייה וגיליתי כי אני ממש לא בכושר שחייה.
לאחר פחות מ- 500 מ' של שחייה כבר התנשפתי כמו קיטור והייתי צריך לנוח מעט ...

יצאתי משם והמשכתי לגולת הכותרת של המקום - בריכות מלחים ומינרלים שהיו בדרגות טמפ' שונות
(34, 36, 38 ו- 40 מעלות חום). היה מאוד חביב להיכנס קודם לבריכה הכי פחות חמה ולאט לאט לנסות את הבריכות החמות יותר (לא מומלץ להיפך !).

באחת הבריכות היו גם מס' מפלים בעוצמות זרימה שונות, וניצלתי את אחת מהן בכדי לעשות מסאז' לכתפיים.
סה"כ אטרקציה מאוד חביבה ומאוד שמחתי שעשיתי את כל הדרך לכאן (מרחק של יותר מ- 100 ק"מ מהעיר Christchurch) וכייפתי מעט לפני החזרה לארץ.

Hanmer Springs Thermal Pools

התארגנתי קלות וחזרתי לדרך.
את הדרך חזרה עשיתי גם דרך Louise Pass, אך בשלב מסוים פניתי לכביש צדדי שהוביל לנק' העניין הבאה שלי להיום - Lake Summer Forest Park.

לפי המפה, זה נראה כמו עוד כביש צדדי שמהר מאוד ניתן להגיע לשם, אך טעיתי ובגדול !
תחילת הנסיעה היתה על כביש Gravel יחסית חביב, אך ככל שהנסיעה המשיכה הלאה ונכנסה עוד יותר פנימה לתוך העמק, הכביש הפך להיות מאוד מפותל, צר והזכיר יותר דרך 4X4 מאשר דרך Gravel טיפוסית שנסעתי עליה עד כה.

My car on Lake Summer Rd
טיפ שימושי מס' 2
באם יש לכם הרבה זמן פנוי (ורכב גבוה, על גבול ה- 4X4), הייתי ממליץ להגיע ל- Lake Summer.
אומנם הנסיעה לשם היא מאוד איטית וארוכה, אך הנוף והמסלולים (מרובי ימים) שבמקום הם מאוד מאתגרים (רוב המסלולים מוגדרים כ- Route) ומאוד שוממים.

רוב הנסיעה היתה על פחות מ- 40 קמ"ש וזה היה פשוט מזעזע !
בהחלט זוהי דרך ה- Gravel הכי קשה שיצא לי לנהוג בה לאורך כל המסע שלי ב- NZ !!!

Hurunui River
הגעתי ל- Lake Taylor היפייפה וראיתי כי מקום זה באמת סוף העולם.
מקום זה מהווה את נק' ההתחלה עבור מסלולי הטיול מרובי הימים שמגיעים בסופו של דבר אל
Lake Summer. רק בדיעבד ראיתי כי אין כביש גישה ל- Lake Summerעצמו  והחלטתי להישאר כאן יותר זמן ולראות את האגם הנחמד.

Lake Taylor
חזרתי לדרך העפר המעאפנה ומידי פעם עצרתי לצלם את הנהר העצום שזורם כאן - Hurunui River.
חבל"ז איזו רוח פרצים יש בעמק זה. בכל פעם שיצאתי מהרכב - הרוח הצליפה בי ללא רחמים והיתה מאוד
מקפיאת עצמות ...

Hurunui River

לאחר למעלה מ- 3 שעות של נהיגה מורטת עצבים על דרך ה- 4X4, הגעתי לכביש הראשי ונשמתי לרווחה.
עליתי על SH-1 ופתאום הרגשתי שאני נוהג ממש ממש מהר, אך מחוג המהירות הראה שאני בקושי עובר את רף ה- 80 קמ"ש ...

חזרתי ל- Christchurch ונחתי בביתו של Kylo לאחר יום עמוס בדרכים.
גם היום הכנתי ארוחה מצויינת שזכתה לשבחים רבים מבעל המקום ומאוד הייתי גאה בעצמי.

ממש חוויה היתה בהמשך הערב, כאשר שיחקנו ב- PS3 (משחק יריות בשם Modern Warfare-3ׂ).
יש אפשרות למוד של 2 שחקנים במשחק וכך העברנו שעות מבלי שאפילו שמנו לב.