Main Picture

Main Picture

יום שבת, 4 בפברואר 2012

Milford Sounds

בוקר לא נחמד היה לי כאן כאשר שכחתי את הפלאפון בחדר השינה והוא צלצל ללא סוף והעיר את האנשים האחרים שישנו בחדר איתי.
בזמן שאני ישבתי לי מול המחשב, הגיח לפתע בחור עצבני ששאל אם זהו הפלאפון שלי.
קצת לא היה נעים להודות ששכחתי לכבות את השעון המעורר ועוד יותר היה לא נעים כאשר הבחור הכועס שם לב כי הנחתי את הרגלים על אחד הסנדלים שהוא שכח כאן (מה לעשות, היה קר על הרצפה ...)

כמו בכל בוקר, התפרעתי לי עם קערה גדולה של מוזלי, כוס קפה וכמובן טים-טם מתקתק.
בחוץ שרר לו מז"א ממש מטורף. עננים שחורים כיסו כל עבר ונראה היה כי עוד שניה הולך לרדת כאן מבול.

עשיתי בשכל כאשר יצאתי מוקדם (8:45), כי נדרש לשריין לפחות שעתיים בנסיעה מ- Te-Anau ועד
ל- Milford Sounds, היכן ששריינתי מקום להפלגה של פעם בחיים שתצא ב- 11:00.

טיפ שימושי מס' 1
תמיד כדאי להזמין מקום לשייט ב- Milford Sounds מראש (לי היה את ה-Voucher שרכשתי עוד כשהייתי בעיירה Wanaka ועלה לי סכום מגוכך של 60$).
השעה הכי טובה ליציאה לשייט היא: 11:00 בבוקר, מכמה סיבות:
א. אפשר לקום יחסית מאוחר ולנסוע בניחותה.
ב. השייט בשעה הזו הוא הכי זול לעומת יתר השעות.
ג. בשעה זו אין הרבה אנשים על הספינות (אפשר לצלם בלי שיפיעו כל שניה).
ד. בשעה זו עדיין לא הגיעו מאסות האוטובוסים שמורידים כאן מאות (אולי אלפי) תיירים מעצבנים.   

מה שכן, נדרש לשריין עוד 15 דק' (בנוסף לשעתיים של הנהיגה מ- Te-Anau) בשביל הצעידה מחניון הרכבים ועד למזח עצמו (Wharf) ששם עושים את ה- Check-in ועולים על אחת הספינות.

התחלתי לי בנסיעה מ- Te-Anau ונק' העצירה הראשונה שלי היתה ממש ליד Te-Anau Downs במקום נהדר שנקרא - Mirror Lake.
צילמתי והסרטתי לא מעט את המקום המדהים הזה שהינו נק' האטרקציה הראשונה מתוך עשרות שעוד צפויות לי לאורך המסע המופלא מ- Te-Anau ל- Milford Sounds.

Mirror Lake
קצת לפני Homer Tunnel, התחיל לפתע גשם של ממש ומאוד חששתי שמא הוא ימשיך ויקלקל את השיט הכי מפורסם במקום הכי פופולארי בכל העולם.

הנסיעה בתוך המנהרה היתה חוויה יוצאת דופן ומאוד התרשמתי מהסיפור ההיסטורי שעומד מאחורי בניית המנהרה (קל ופשוט זה לא היה עבור הפועלים באותה התק').

Waterfalls near Homer Tunnel

קטע ממש לא משמח היה ביציאה מהמנהרה, כאשר נסעו לפני 2 רכבים סופר איטיים.
ראשית הם כל הזמן בלמו בחוזקה ובפתאומיות בירידות (מה הם לא שמעו על הילוכים ?), ושנית - בכביש סלול ונוח שניתן בקלות רבה לנסוע עליו 80 קמ"ש, הם זחלו ובקושי הגיעו ל- 50 קמ"ש (Old Grandpa).

הגעתי לבסוף בשעה 11:00 ומהר מאוד התחלתי לצעוד לכיוון ה- Wharf. בחוץ עדין היה הכל שחור וגשם קל ירד באותה השעה. תמונות טובות ממש לא יצאו כאן וזה מאוד ביעס אותי !


Foggy Milford Sounds
עשיתי Check-in בדלפק של חברת Juicy Cruise וממש התלהבתי מהספינה הקטנה, הצנועה והאינטימית שנרשמתי אליה עוד מ- Wanaka.

בשעה 11:15 בידיוק יצאה הספינה לאחת מהפלגות חיי שאותה אני לא אשכח לעוד הרבה מאוד זמן.
למזלי, החלק האחורי של הספינה היה עם גגון שאפשר צילום נוח ובטוח מפני הגשם שהמשיך לרדת.

הנוף לאורך ההפלגה היה פשוט מהמם !!!
יצא לי לצלם פסגות הרים עצומות (גובה של למעלה מ- 4000 מ' מעל פני הים), מפלים גבוהים ומרהיבים, פיורדים מרשימים ועוד.

Waterfall in Milford Sounds
בשלב מסוים, הספינה הגיעה עד לנק' החיבור ל- Tasman Sea שמהווה את סיום קטע ה- Fiords ותחילתו של הים הפתוח. למרבה הפלא, כאשר קפטן קוק ביקר כאן לפני מאות שנים, הוא פיספס את אחד משבעת פלאי תבל (איזור הפיורדים דיי חבוי לעין באם מגיעים מהים הפתוח).

Ship in the open Tasman Sea
עשינו אחורה פנה והגענו לסלע עצום ששם רבצה לה להקה דיי גדולה של כלבי ים (Seals).
היה מאוד חביב, אך בהחלט לא השתווה ללהקה העצומה שיצא לי לראות ב- Cape Pallisar.

NZ Seal in Milford Sounds

הקפטן של הספינה עצר ממש ליד הסלע, ולנו היתה הזדמנות פז לצלם תמונות איכותיות של החיות החמודות.
המשך הדרך היתה מאוד רטובה, שכן עצרנו לביקור מתחת למפל עצום מימדים וכל מי ששהה מחוץ לבטן הספינה - נרטב כהוגן.

Giant Waterfall in Milford Sounds

חזרנו חזרה למעגן ואני יכול לסכם את ההפלגה במילה אחת - מדהים !
הספינה הקטנה היתה מצוינת, שכן לא היו מיליון תיירים שכל הזמן היו יכולים להפריע באמצע צילום תמונות נוף פנורמיות. כמו כן הוגש תה/קפה בחינם לאורך כל ההפלגה וזהו דבר מאוד נחמד מצידם.

יצא לי לצעוד במסלול שהשקיף אל עבר ה- Fiords, אך תמונות מדהימות לא יצא לי לצלם משום שהיום היה יום מאוד אפרורי וכל התמונות יצאו חשוכות !

Milford Sounds
חזרתי לרכב והתחלתי במסע המופלא בחזרה לעיירה Te-Anau.
נק' האטרקציה הראשונה על הדרך היתה - The Chasm. יש במקום מסלול קליל של 15 דק' שמוביל למפל עצום מימדים. לא מעט אנשים קוראים לו - המפל שזורם לגיהנום.


The Chasm
נק' העניין הבאה היתה ממש ביציאה מ- Homer Tunnel. ממש במקרה ראיתי קב' רכבים שחנתה ביציאה מן המנהרה ולא הבנתי למה לעזאזל כולם מתקבצים להם בחוץ בגשם השוטף שירד.
החניתי את הרכב ויצאתי לראות על מה המהומה.
מסתבר שבמקום היתה להקה דיי גדולה של ציפורי Kea אשר היוותה אטרקציה משעשעת עבור כל התיירים שהגיעו לכאן.

אני חייב לציין שגם אותי הקסימה הציפור המיוחדת במינה, שחיה רק באי הדרומי של NZ.
היה מאוד משעשע לראות אותה צועדת לאיטה על הקרקע ועוד יותר מצחיק היה לשמוע את כל התיירים שהיו מסביב וכל הזמן אמרו: "וואו" !

Kea near Homer Tunnel
המשכתי מכאן לכיוון Lake Marian Falls, שהיה על הכביש שהוביל ל- Hollyford Track המהולל.
צעידה קצרצרה בתוך הבוש וכבר נגלה לפני מפל מאוד מרשים בגודלו וביופיו.
צילמתי את המקום הנפלא הזה והמשכתי הלאה.

River near Lake Miriam Falls
מאוד רציתי לעצור ב- The Divide ולהתחיל בטיפוס אל אחת מנק' התצפית הטובות ביותר ב- NZ, הלא היא Key Summit, אך מז"א המעונן והקודר היה כבר יותר מידי עבורי. מאוד הצטערתי על כך שלא הגעתי לנק' זו עוד כשהייתי ב- Routeburn Track לפני מס' ימים.

המשכתי למסלול חביב נוסף שנקרא Lake Gunn Walkway. מסלול של 45 דק' בתוך הבוש, הצלחתי לסיים כעבור 20 דק' בלבד. הנוף כאן ממש יפה, אך יחסית סטנדרטי לעומת כל מה שראיתי מאז הבוקר.

ליד Te-Anau Downs (נק' היציאה לשיט המוביל ל- Milford Track) הגעתי לטרק האחרון של היום.
למקום קוראים Lake Mistletoe ויש בו מסלול מעגלי שמקיף את האגם היפה והחביב.

Lake Mistletoe
קטע ממש מצחיק היה בנסיעה מכאן ועד ל- Te-Anau.
באמצע שום מקום החליטו להיתקע להן על אמצע הכביש - עדר של כבשים. לקח דיי הרבה זמן עד שכולם חצו את הכביש לצד השני של המרעה, אך אף אחד מהנהגים לא צפר והיה מאוד נחמד להחנות את הרכב בצד הדרך ולחכות עד שהכביש יתפנה. איפה בישראל דבר כזה היה קורה ???? פשוט חוויה !

הגעתי לאכסניה של Rossie וסיכמתי עימה כי אני אשאר לעוד תק' ארוכה כאן. שנינו יצאנו מרוצים בסופו של דבר ואני יכולתי ללכת ולהתארגן לקראת היום העמוס שמחכה לי מחר.
הכנתי לעצמי מגה ארוחה שכללה חבילה שלמה של חזה עוף צלוי וכן סיר פסטה.

יצא לי לפגוש הערב באכסניה - בחורה גרמנית (בלונדינית עם עיניים כחולות) והיא היתה ממש גבוהה.
היה ממש נחמד לשבת ולדבר עימה על כל דבר שעלה לי לראש.
היא כל הזמן התפלאה איך זה שאני יכול לאכול כמות כזו עצומה של אוכל ובכ"ז לשמור על גיזרה תקינה.

יותר מאוחר יצא לי להישקל וגיליתי כי מרוב כל הטרקים שאני צועד כל יום, הכמות האדירה של האוכל ממש לא משפיעה ואני ירדתי במשקל בצורה ממש דרסטית (ממשקל תקין של 69 ק"ג, ירדתי לפחות מ- 65 ק"ג).

סוף יום שבת !
מבחר סרטונים מיום זה:



מבחר תמונות מיום מדהים זה:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן)  

Cloudy Mt
Mirror Lake
Cruise Ship
near Tasman Open Sea
Milford Sounds
Small waterfall in Milford Sounds
Seal Pack in Milford Sounds
Massive Waterfall in Milford Sounds
Milford Sounds
Mitre Peak
Mitre Peak
Waterfall in Milford Sounds
Green-Stone in Milford Sounds i-site
Milford Sounds
Mitre Peak
Me in Milford Sounds
River near The Chasm
Kea near Homer Tunnel
Nice Flora near Lake Mistletoe

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה