Main Picture

יום שני, 13 בפברואר 2012

Te Anau to Tuatapere

איזה לילה מעאפן עבר עלי. מה לעזאזל חשבתי לעצמי כששתיתי כ"כ הרבה קפה לילה קודם לכן ...
קמתי לבסוף עם השעון המעורר ב- 7:30 והייתי כ"כ כ"כ עייף !
ידעתי מראש כי אני אזדקק למס' שעות של התארגנות טרם היציאה לדרך ולכן קמתי כה מוקדם.

ארוחת הבוקר הייתה כרגיל מאוד מפוצצת - קערה ענקית של סלט ביצים ואבוקדו, כוס קפה וקערת גרנולה עם פירות טריים. ממש הייתי זקוק לארוחה רצינית ונורמלית לאחר המסע המרובה ימים ב- Milford Track.

עם הניסיון שרכשתי לאורך הזמן שלי ב- NZ, ההתארגנות לטרק הבא שלי ב- Hump Ridge Track,
הייתה מאוד מהירה ומאוד יעילה. הוצאתי את כל האוכל מהמקררים שהיו במחסן של Rossie, חילקתי מנות אוכל יבש לפי מס' הלילות וכן סידרתי מעט את תרמיל המסע שהספיק כבר להתבלגן לאחר שחזרתי מהטרק האחרון.

השעה הייתה כבר אחרי 10:00 בבוקר (שעת ה- Check-out) וביקשתי מ- Rossie "תוספת זמן" להתארגנות.
היא הייתה פשוט נשמה טובה ואפשרה לי להמשיך ולשהות באכסניה עד שאסיים להתארגן.

תו"כ הבוקר, יצא לי לפגוש שוב את הזוג הנחמד מהולנד שטיילתי עימם ב- Milford Track. הם גם היו לקראת עזיבה וסיכמנו שאולי ניפגש אי שם ב- Dunedin או ב- Banks Peninsula (מי יודע, אולי המזל יפגיש ביננו שוב).
לפני עזיבתם, הם ציידו אותי בשקית ענקית של תאנים מיובשות (Dry Pigs) - לאות תודה עד הפירות היבשים שחילקתי להם לאורך כל הטרק ב- Milford. מאוד שמחתי לפגוש זוג זה ואיחלתי להם בהצלחה בהמשך המסע שלהם.

סוף סוף, בשעה 10:30 סיימתי עם כל ההתארגנויות, העמסתי את כל האוכל והציוד לרכב ושילמתי ל- Rossie עבור השהות שלי באכסניה שלה. לאות תודה על האירוח המאוד ביתי שלה, קניתי עבורה חבילת שוקולד מריר והיא מאוד שמחה לקבל זאת. עבורי זה היה המעט שיכולתי לעשות, לאור העובדה כי השתמשתי לא מעט באינטרנט שבמקום. ביליתי כאן את התק' הכי ארוכה שלי בכל זמן היותי ב- NZ.

טיפ שימושי מס' 1
כפי שטענתי בעבר, באם אתם מגיעים ל- Te-Anau, אל תפספסו את הביקור באכסניה של Rossie Backpackers. אני ביליתי כאן תק' של יותר משבועיים (לא ברצף) ואפשר להגיד כי אהבתי מקום זה יותר מכל מקום אחר בכל NZ !

בלב שלם ועם חיוך על הפנים - עזבתי בפעם האחרונה את העיירה המדהימה - Te Anau.
נסיעה מאוד קצרה ושוב פעם חזרתי ל- Lake Manapouri שביקרתי בו לפני מס' ימים. עצרתי לצד הדרך ומאוד התפעלתי עד כמה יפה אגם זה (שפחות פופולרי מאשר Lake Te-Anau).

Lake Manapouri
המשכתי בנסיעה מאוד אטית (היה לי את כל היום לפני) ועל הדרך עצרתי בצד הדרך בכדי לראות
איילים פראיים (Deers) שרעו להם בתוך שמורה ענקית ומגודרת של אחת החוות באזור. פעם ראשונה שאני רואה חיה כה מקסימה זו שמשוחררת כמעט בטבע החופשי.

NZ deers near Lake Manapouri
נק' העניין הבאה שבמקרה מצאתי אותה בנסיעה מ- Te Anau ל- Tuatapere הייתה: Rakatu Wetlands.
מקום זה מאוד מזכיר את אגמון החולה שבישראל, אך הוא הרבה יותר גדול ומרשים ממנו.
נסיעה מאוד קצרה על דרך ה- Gravel שמאוד התגעגעתי אליה וכבר אני בחניון הריק והשומם של המקום.
כנראה שהרבה מטיילים לא מגיעים לפינה מקסימה וחבויה זו ומאוד שמחתי להיות כאן לבד עם הטבע.

Map of Rakatu Wetlands
ראיתי שיש במקום לא מעט מסלולים קצרים וארוכים והחלטתי לנסות את אחד המסלולים המעגליים (3 ק"מ).
הנוף פה פשוט סוף הדרך - ביצה ואגמים טבעיים אשר מאוכלסים בלא מעט ציפורים ועופות מים.
מסלול ההליכה מאוד נוח לצעידה ונכנס פנימה לתוך השמורה הטבעית והמבודדת.

Rakatu Wetlands
כמו ב- Lake Matheson וב- Mirror Lake, גם כאן היה נוף פשוט מדהים של ההרים שהשתקפו כלפי האגמים הרבים שראיתי לאורך כל הצעידה במסלול. מקום שחובה לעצור בו !

בהמשך המסלול הגעתי למרעה ענק שאוכלס ע"י אלפי כבשים תמימות ופחדניות. מאוד רציתי להתקרב ולצלם אותם, אך הן מאוד חששו ובכל פעם שרק התקרבתי, הן מיד נסוגו (חלקן אף ברחו באמוק כאילו אני עוד שנייה הולך לשחוט אותן).

חזרתי לרכב מאוד שמח, וממש טוב שעשיתי את ההחלטה של הרגע האחרון ופניתי לראות פינת קסם זו.
עליתי על SH-95 לכיוון דרום "ונתתי בגז".

נק' העניין הבאה להיום - הייתה גשר המיתרים הענק וההיסטורי - Clifden Swing Bridge.
עשיתי במקום הפסקת צהריים קלילה ועל הדרך קראתי על ההיסטוריה של גשר זה שהיה מאוד גדול ומרשים לפני כמה עשרות שנים וגישר מעל Waiau River המפורסם שזורם מ- Lake Manapouri.

Clifden Historic Swing Bridge

נסיעה מאוד קצרה מכאן וכבר הגעתי לעיירה הקטנה והשקטה - Tuatapere.
עיירה זו מפורסמת בעיקר בשל העובדה כי מקום זה הינו נק' התארגנות טרם היציאה לאחד הטרקים היותר טובים והיותר שווים ב- NZ, הלא הוא: Hump Ridge Track.

הגעתי ל- i-site הקטן והצנוע ונרשמתי לטרק שעתיד לצאת מחר על הבוקר.
בשל העובדה כי טרק זה לא מנוהל ע"י ה- DOC (טרק פרטי), בעלי הקרקעות והחברה המארגנת של
הטרק - הרשו לעצמם לדפוק קופה ולגבות מחיר ממש גבוה עבור הלינה בכל בקתה לאורך המסע.
תמורת 130$, קיבלתי מפה של הטרק, כרטיס לינה עבור 2 לילות ב- Lodges ואיחולי דרך צלחה.

טיפ שימושי מס' 2
באם אתם מתכוונים לצעוד ב- Hump Ridge Track, מאוד מומלץ להגיע לנק' ההתחלה עם הרכב ולהחנות אותו בחניון הפרטי של אחד מבעלי החוות שבאזור. אין שום חשש לגנבות באזור זה וכך ניתן גם לחסוך 40$ עבור ההסעה שיוצאת מהעיירה Tuatapere לטרק (ובחזרה) ודיי מגבילה את הלו"ז (צריך להגיע ולחזור בשעה קבועה מראש).

ממש שמחתי שהבחורה ב- i-site עזרה לי למצוא מקום לינה להיום בערב כי הגעתי לכאן לא מוכן.
ההחלטה לעשות את Hump Ridge Track התקבלה ממש בדקה ה- 90 ולא יכולתי להיערך מראש ולדאוג לכל פינה אפשרית. לפחות העיירה מאוד קטנה וכך יכולתי למצוא מקום פנוי בלי שום קושי.

ליד ה- i-site, יש מוזיאון חינמי ומאוד מושקע - The Bushman Museum.
במקום יש לא מעט מיצגים על התק' של לפני מאות שנים באזור ומאוד מומלץ לבקר במקום.

Bushman Museum in Tuatapere
הגעתי ל- Last Light Lodge ובתמורה ל- 30$, קיבלתי חדר פרטי ושקט.
פרקתי את כל הציוד, אכלתי משהו קטן וטסתי בחזרה ל- i-site של העיירה בכדי לקבל תדרוך טרם היציאה לטרק של מחר.
בכל יום יש תדריך (בין 15:00 ל- 17:00) אשר מסבירים בו על המסלול, על הנק' הבעייתיות במסלול (אין הרבה) ועל מז"א הצפוי להיות בכל יום לאורך הטרק.

פגשתי תו"כ התדריך בחורה יפנית מאוד נחמדה וכנראה שניפגש עוד בהמשך הדרך.
חזרתי אח"כ לאכסניה והתחלתי להתארגן לקראת היום העמוס שמצפה לי מחר.

טיפ שימושי מס' 3
באם אתם מתכננים לצעוד את Hump Ridge Track, מאוד מומלץ להשאיר את האוכל והציוד באחת האכסניות
כאן ב- Tuatapere. נדרש רק לשים תווית עם השם + תאריך חזרה על כל הציוד והאוכל שבמקרר בכדי שלא יזרקו לכם אותו. טריק זה למדתי עוד כשהייתי בתחילת הדרך ב- NZ והוא מאוד שימושי - כך האוכל נשאר טרי כאשר חוזרים מהטרק מרובה הימים וכן לא צריך לדאוג על השארת דברי ערך ברכב כי בדר"כ יש לוקרים באכסניות (בתשלום) שניתן לאחסן בהם את דברי הערך שלא זקוקים לו בזמן הצעידה בטרק.

התקשרתי יותר מאוחר ל- Dick & Marianne מ- Balclutha וסיכמתי איתם שאני אבוא לביקור באיחור של 3 ימים. ל- Marianne לא הייתה שום בעיה עם זה והיא מאוד שמחה לשמוע אותי לאחר הפסקה מאוד ארוכה מאז הפעם האחרונה שראיתי אותה ואת Dick.

ארוחת הערב הייתה יותר ממפוצצת. בשל העובדה כי אני יורד במשקל בצורה דרסטית, דיי הכרחתי את עצמי לאכול יותר ממה שהייתי צריך ! ככה זה כשאין מאגרי שומן רזרביים לשרוף ...

סיימתי את היום עם קריאה בספר המצוין שהבאתי איתי וכך סגרתי את היום.

סוף יום ב' !
מבחר סרטונים מיום זה:

מבחר תמונות מיום זה:

Cloudy Mt. Near Manapuri
Rest stop in the middle of nowhere