Main Picture

יום שבת, 11 בפברואר 2012

Milford Track - Day3

מאוד היה קר לאורך כל הלילה. ככה זה כשישנים בגובה של יותר מ- 600 מ' מעל פני הים. לפחות לא היו באיזור הביקתה זבובי חול טורדניים.

קמתי לי בניחותה ב- 7:00 בבוקר והתחלתי להתארגן לקראת היום הכי משמעותי ב- Milford Track.
הצטרפתי לדן והעברנו לא מעט דאחקות תו"כ ארוחת הבוקר. עדיין זכור לי בראש ה- Warden של אתמול בערב שהזהיר כ"א מאיתנו שלא נשאיר לו זבל בביקתה (אחרת הוא ירדוף אחרינו ...)

Lake Mintaro
בחוץ מז"א היה מעט מעונן ומאוד קריר. אני לבשתי רק שכבה טרמית אחת והכנתי בשלוף את מעיל הרוח.
מקטע הצעידה הראשון של היום - התחיל מ- Mintaro Hut וטיפס מעלה עד ל- Mackinnon Pass.

בדרך חלפנו ע"פ Mintaro Lake שרק אתמול בערב התרחצו כאן מטיילים. אני ודן חשבנו לעצמנו - איך לעזאזל מישהו יכול היה להתרחץ בביצה המצחינה והמטונפת הזאת ? כנראה שברדת החשיכה - המתרחצים לא שמו לב להיכן הם נכנסים ... אני בטוח שהיום בבוקר הם התחרטו על כך !

תו"כ הטיפוס (שממש לא היה נורא), ראינו את כל הנוף הפתוח ואת Clinton River אשר זרם לו בעמק.
לפי הערכות ה- DOC, מקטע זה של הטיפוס מהביקתה ועד לאנדרטה - הוגדר ב- 2.5 שעות. לאחר אינסוף עצירות והתפעלות מהנוף המרהיב לאורך הצעידה, יצא לנו לסיים את המקטע לאחר שעה בלבד.

Morning on the Pass
על הפיסגה היתה רוח מקפיאת עצמות !
מהר שלפתי את מעיל הרוח מתוך התרמיל וכיסיתי כל איזור בגופי שהיה חשוף לרוח המקפיאה.
הנוף כאן באמת עוצר נשימה - Fiords והרים המכוסים בשלג, נוף של 360 מעלות וכן מס' מפלים ותהום מאוד עמוקה שמאוד שווה להצטלם בקצה שלה.
בהחלט אני יכול לומר כי יום זה הינו היפה ביותר במסלול והכי יפה בכל הטרקים שטיילתי בהם עד כה.

Stunning View at Mackinon Pass
צעדתי לכיוון האנדרטה שבנו כאן - Mackinnon Memorial Statue וגיליתי כי ניתן לתפוס שם מחסה מאוד יעיל מפני הרוח הקרירה. מהר מאוד אנשים הצטרפו אלי כאשר ראו שהם עוד שניה קופאים למוות.

Memorial on Mackinon Pass
לאחר אינסוף תמונות במקום הכי יפה עלי אדמות - Mackinnon Pass Summit, אני ודן המשכנו הלאה במסלול המדהים של היום. מרוב שהיו רוחות חזקות ומקפיאות, הכפפות שלבשתי לא ממש עזרו ומצאתי את עצמי מטפס מעלה עם הידיים בתוך הכיסים של המעיל. בסוף גם זה לא הכי עזר והידיים שלי הפכו כמעט לגושי קרח !

Me at Mackinon Pass

טיפ שימושי מס' 1
ביום הטיפוס על Mackinnon Pass, מאוד מומלץ לבוא עם ביגוד חמים וחובה להביא כפפות פליס עבות.
גם אם יש שמש בשמים, עדיין הרוח העזה והקרירה - היא משהו יוצא דופן שלא נתקלתי בה לאורך כל מסלולי הפסגות בטרקים של NZ.

לאחר טיפוס קצר על ההר, הגענו לעוד נק' מפורסמת - Mackinnon Pass Shelter.
שמעתי סיפורים רבים מ- יוני אודות מחסה מפורסם זה וכל הזמן דמיינתי לעצמי איך יראה המקום כאשר אגיע לכאן ואראה זאת בעצמי.

Mackinon Shelter
ה- Shelter שנכנסנו אליו היה מיועד למטיילים רגילים, אך ממש בצמוד לו היה המחסה שיועד עבור
ה- "Day Walker" שהיה מצוייד ומאובזר ממש טוב.

בעוד אנו נאלצנו להסתפק בכירת גז בודדת ומסכנה ולהיעזר בה לצורך הרתחת מים לתה וחימום הידיים שכבר הפכו לנציב קרח, המטיילים שבמחסה המשודרג - קיבלו כבר קפה ותה איך שהם נכנסו פנימה, היה להם חימום מובנה בתוך הביקתה וכן הוגש במקום כיבוד קל.

חבל"ז אילו תנאים. בשלב מסויים הגיע דן ואמר כי הוא ניסה להיכנס פנימה ולהתחמם מעט, אך המדריכים שהיו במקום מנעו זאת ממנו כי הוא נראה להם ממש לא "צועד יום" (עם תרמיל כבד וגדול על הגב גם אני
הייתי חושד בו ...).

Small memorial near Mackinnon Pass Shelter
המחסה שלנו לפחות היה מאוד "אינטימי" והכיל כמות נכבדה של 40 מטיילים רעבים וקפואים.
היה לי מזל שהבחורה ההולנדית שפגשתי עוד לפני הטרק, נתנה לי בקבוק מים רזרבה שהיא נשאה עימה וכך יכולתי להרתיח מים והגשתי לה אח"כ תה חמים ומרווה. היא מאוד שמחה והודתה לי מאוד.

טיפ שימושי מס' 2
מאוד כדאי לקחת בקבוק מים רזרבי ליום השלישי של הטרק. ב- Mackinnon Pass Shelter אומנם יש כירת גז, אך אין ברז מים !
פשוט תענוג להגיע למחסה זה לאחר יום צעידה קפוא ולהתענג על כוס תה לוהט ומרווה.

View from Mackinon Pass
סגרתי כל פינה אפשרית בבטן כאשר עצרנו להפסקה במקום זה.
יחד עם כוס התה, אכלתי חצי שקית של פירות יבשים ועוד חטיף One Square Meal שלם !!!

לאחר שהגוף (ובעיקר כפות הידיים) התחמם מספיק, לקחנו את התרמילים ויצאנו לכיוון הסערה שהיתה בחוץ.
איך שיצאנו מהמחסה, קידמה אותנו רוח פרצים שממש הצליפה בפנים של כ"א מאיתנו.

מקטע הצעידה השני של היום הוביל מ- Mackinnon Pass Shelter עד לתחתית העמק.
המסלול היה מאוד נוח לצעידה וככל שירדנו עוד ועוד, הרוח נרגעה ואף יצא לנו לראות נוף ממש צלול כאשר השמש יצאה ופיזרה את כל העננים.

Half snow Mountain
חלפנו ע"פ Robert Allen Shelter, אך לא עצרנו בו והעדפנו לעשות את הפסקת הצהרים בהמשך הדרך.
מכאן התחיל מסלול שעבר בין אינספור מפלים קטנים ומרהיבים.

Waterfall in Milford Track
בסוף הירידה, המסלול הגיע ל- Quintin Shelter שהיה ממש צמוד ל- Day Walkers" Lodge".
אני ודן הרשנו לעצמו להתגנב פנימה ולבדוק אילו תנאים מקבלים אותם אנשים ששילמו הון עבור טיול זה.

אני חייב לציין כי ה- Lodge פשוט חבל"ז. מי שמגיע לכאן מקבל תנאים של 5 כוכבים (כיבוד בכניסה, חדרים מרווחים, ארוחה משביעה, פינת תה+קפה ועוד שלל פינוקים).

Guided walk Lodge

ממש לפני שהגיע האחראי על המקום, אני ודן לקחנו כוס מיץ תפוזים מתקתק וכן מס' עוגיות וחזרנו למחסה המעאפן שהיה מיועד עבורנו.
לפחות יש כאן ב- Quintin Shelter פינה להכנת תה/קפה, אך תשכחו מהחלב ...
התענגתי לי על כוס קפה וכן סנדוויץ שהכנתי מבעוד מועד וזה היה אחלה של מקום לעשות בו את הפסקת הצהרים להיום.

DOC info sign

טיפ שימושי מס' 3
אל תפספסו את מסלול הצד המפורסם שמגיע מ- Quintin Shelter ועד ל- Sutherland Falls.
גם אם מז"א גשום או קודר, חובה לבוא ולראות את המפל החמישי הכי גבוה בכל העולם !
מאוד מומלץ להניח את התרמיל הכבד במחסה ולצעוד לשם עם בקבוק מים ומצלמה בלבד.

אני ודן הנחנו את התרמילים ב- Quintin Shelter, לקחנו מצלמה וטסנו לחקור את אחד המפלים הכי מפורסמים בכל NZ, הלא הוא - Sutherland Falls (גובה של יותר מ- 500 מ' !)
מקטע הצעידה לשם אמור לקחת 45 דק' (לכיוון), אך עשינו זאת במחצית הזמן.

איזה נוף מדהים ראינו כאן !
המפל פשוט עצום מימדים ובהחלט היה שווה לצעוד את המסלול צד הזה בשביל לראות אחד מפלאי התבל שיש כאן ב- NZ.

Sutherland Falls

אומנם לא צעדתי מאחורי המפל, כפי שאחרים עשו והמליצו לי לעשות, אך יצא לי להתקרב מספיק קרוב בכדי לקבל מנה הגונה של מים שעפו עלי עם הרוח החזקה שיש במקום.

צילמתי לא מעט את המפל המרשים ואח"כ חזרנו באותה הדרך לכיוון המחסה.
כמובן שאי אפשר בלי עוד כוס קפה רותח ומתוק (לא עולה כסף) ורק אח"כ המשכנו הלאה.

Quintin shelter before Sutherland Falls
מקטע הצעידה האחרון להיום הוביל מ- Quintin Shelter ועד ל- Dumpling Hut.
זמן הצעידה המשוערך היה שעה, אך כמובן שצעדנו זאת בהרבה פחות זמן.

הצעידה היתה בתוך סבך הבוש ה- NZ וזה מאוד היה מרענן לשם שינוי כי החום בחוץ הפך לבלתי נסבל ולפחות ענפי העצים חסמו מעט את קרני השמש הלוהטת.
מידי פעם יצא לנו לראות את הנוף המדהים של המפל שזה עתה חזרנו ממנו . הרגשה ממש טובה !

Sutherland Falls
הגענו לקראת 16:00 לנק' הסיום ושוב פעם גילינו כי אנו בין הראשונים, למרות שיצאנו מאוד מאוחר.
Dumpling Hut ממוקמת על גובה של 165 מ' בלבד מעל פני הים וכתוצאה מכך - שרצו כאן נחילים של זבובי חול מציקים. לפחות הבאתי עימי חומר דוחה יתושים שהוכיח את עצמו כמועיל מאוד.

ה- Warden של היום אמור היה להיות שונה לגמרי מ-2 הליצנים שפגשנו בלילות שעברו וכך באמת היה.
קצת אחרי 20:00 הגיע Ian לשיחת היכרות עם כלל המטיילים ב- Dumpling Hut. הוא התחיל לספר אינספור סיפורי מור"קים על עצמו ועל כמות המטיילים הרבה שהלכה לאיבוד לאורך המסלול (אין לי מושג איך הם הצליחו ללכת לאיבוד באחד ממסלולי הטיולים הכי מתוחזקים והכי ברורים בכל העולם ...)

קטע שהיה על גבול החוצפה, היה כאשר מצאתי לעצמי פינת ישיבה רגועה ועם אור והתחלתי לקרוא בספר.
בשלב מסויים הגיעה קב' של מבוגרים והתחילה לדבר בקולי קולות. מה נסגר איתם ? הם לא רואים שפינה זו הפכה להיות פינת קריאה ושהם מפריעים לי ולעוד מס' אנשים שגם קראו. פשוט חוסר התחשבות !

סיימתי לקרוא פרק והלכתי לישון לקראת עוד יום עמוס שמחכה לי מחר.

סוף יום שבת !

Me in Milford Track
Deck walkway on Milford Track
Swing Bridge on the Track
Info distance that we reached