Main Picture

יום שני, 27 בפברואר 2012

Auckland to South Koread

דיי מוזר להתעורר בשעה כה מוקדמת. הגוף כבר התרגל להתעורר ב- 7:30 והיום בבוקר מצאתי את עצמי מאוד עפוץ וישנוני.

הכנתי לעצמי ארוחת בוקר ובשלב מסויים הגיע Henry והצטרף אלי לארוחה ולשיחה קצרה ומעניינת.
יותר מאוחר העמסתי לרכב את תרמיל המסע, את "תרמיל היום" וכן שקית "ירוקה" (שהיתה בכלל בצבע אדום) שהכילה את כל המתנות שקניתי למשפחה ולחברים בישראל.

אמרתי שלום ואלף תודות ל- Henry שביחד עם Dianne ו- Betty, נתנו לי להתארח כאן בפעם השנייה.
מהר מאוד הבנתי למה Henry רצה שאצא מוקדם יותר בכדי להגיע לחברת ההשכרה ב- 7:00 בבוקר.
מסתבר שבכל בוקר יש עומס תנועה מאוד רציני על כביש ה- Motorway לכיוון מרכז Auckland.

נסיעה של פחות מ- 15 דק' עד לשדה התעופה, יכולה בקלות רבה להגיע לנסיעה של למעלה משעה עם העומס הרב של המכוניות. ממש כמו באיילון צפון בכל בוקר ...

עליתי על Massey Rd והגעתי תוך מס' דק' למחסן החזרת הרכבים של חברת Omega
שממוקם על Rennie Drive.42. על הדרך חלפתי ע"פ חנות מותגי העל - Ice-Breaker ורק זכרונות טובים עלו לי מהביקור והקניות של אתמול בבוקר.

ממש לא עשו בעיה כאשר החזרתי את הרכב בשעה 7:10 (איחור קל של 10 דק' בגלל הפקקים) ואף אמרו לי כי להבא אני בכלל יכול להתקשר ולהגיד שאני אחזיר אותו בשעה יותר מאוחרת ולא להיחפז על הבוקר.

תו"כ ההמתנה ל- Shuttle החינמי שעתיד לקחת אותי מכאן ועד לפתח הכניסה של טרמינל הטיסות היוצאות, פגשתי זוג חביב מהעיר Oamaru והעברנו זכרונות מהתק' המופלאה כאשר הייתי באיזור מגורם.

נסיעה של מס' דק' וכבר הגענו ל- Auckland International Flights. יחסית טרמינל זה רחוק מהטרמינל שממנו הגעתי שלשום (Domestic Flights) וצריך לשים לכך לב כאשר לוקחים את ה- Shuttle.

עשיתי Check-in זריז לתרמיל הגדול שלי ששקל כעת 18 ק"ג (יכולתי להוסיף עוד 2 ק"ג של מתנות) ואח"כ עליתי לקומה העליונה ונכנסתי לעשות Shopping !

נכנסתי לרשת Kiwi Discovery והצטיידתי לי במס' מזכרות אותנטיות של הארץ המופלאה הזאת.
חבל רק שהמחירים כאן ממש לא מהעולם הזה, אך לא תהיה לי עוד הזדמנות לקנות מזכרות ולכן קניתי בכ"ז.

הטיסה שלי (KE-130) מ- Auckland ל- Seoul התעכבה בלמעלה מ- 40 דק', הודות לנוסעים ברברים שליכלכו את כל תא הנוסעים ולקח לדיילות דיי הרבה זמן לנקות את הלכלוך והזוהמה.

Korean Airplane
המושב שקיבלתי (בסוף המטוס, ליד השירותים ועם הרבה מאוד מרחב לרגליים) היה סוף הדרך והנוסע שלצידי ניסה לשכנע אותי לא מעט פעמים שאתחלף עם חבר שלו שנמצא באמצע תא הנוסעים.
בלי לחשוב פעמיים - אמרתי לא !

כבר חשבתי שההצקות שלו יפסקו, אך הנודניק הזה ניסה וניסה עד שאמרתי לו בטון גבוה שיתחיל להרגיע.
בשלב זה, הוא הסתובב הצידה ושיחק אותה נעלב. לי זה ממש לא הפריע וחזרתי לראות סרט.

הטיסה ל- Seoul לקחה קרוב ל- 11 שעות (עם רוח פנים של 250 קמ"ש !) וזה היה מאוד מתיש.
ניצלתי את הזמן בכדי לראות 4 סרטים מצויינים - Happy feet-2,In time, Warrior, Puss in Boots והזמן ממש טס לו.

הטיסה נחתה בשלום ב- 17:57 (שעון מקומי) ולאחר איסוף הכבודה, המשכתי לצעוד לכיוון היציאה.
ניסיתי למצוא ללא הצלחה (לפחות בהתחלה) את דלפק הקבלה של Korean Airlines אך השילוט היה בשפה לא מובנת ואף אחד מהפקידים המקומיים לא דיבר אנגלית.

ראיתי שלא מעט ישראלים שהיו עימי בטיסה - הלכו גם לאיבוד וזה היה ממש "תענוג".

מעט על הרכבות בקוריאה הדרומית
בניגוד לישראל שהעליה לרכבת היא ממש סיוט וכל הזמן אנשים דוחפים ונדחפים, מצאתי כאן שאופי הפעלת הרכבות הינו יעיל במיוחד. לרכבת יש 2 פתחי יציאה/כניסה ותמיד כשהרכבת עוצרת - קודם כל נפתחת דלת היציאה ורק לאחר שכל הנוסעים ירדו, נפתחת דלת הכניסה וכך נמנע עימות מיותר בין הנוסעים המעוניינים לרדת מהרכבת (ויש להם זכות קדימה) לעומת אלו שרוצים לעלות (ולתפוס מקום ישיבה).

לאחר סיור בכל רחבי הטרמינל, הגעתי בשעה טובה ל- Korean Airlines Help-desk.
כחלק מכרטיס הטיסה ששילמתי עליו סכום מגוכך של 1750$ (הלוך ושוב), קיבלתי גם אירוח חינמי בבית מלון 5 כוכבים (Hyatt Hotel) שהיה ממוקם ממש בצמוד לשדה התעופה ב- Inchon.

Hyatt hotel
עשיתי Check-in זריז ועליתי לקומה ה- 10 (חדר 1057 המפואר).
התנאים כאן סוף הדרך - חדר ענק,מיטה זוגית, טלוויזיית LCD, מיני-בר, אמבטיה ושלל פינוקים נוספים.

Well Equipped Mini bar
גולת הכותרת של מלון זה היה ארוחת הערב המפוארת שקיבלתי בחינם.
המזנון היה בסגנון חופשי ואכול כפי יכולתך. היות ופיתחתי תיאבון ממש "בריא" לאורך כל המסע שלי
ברחבי NZ, מצאתי את עצמי אוכל ללא הפסקה !

ניסיתי את הבקר, עוף, אורז, פסטה, סלטים, מס' לחמים טריים וגולת הכותרת - Prawns (שרימפס).
מאכל זה (עם ציפוי ורוטב צ'ילי מתקתק) היה כה טעים שלא הפסקתי לטעום ממנו.

כמובן שקינחתי עם מבחר פירות העונה (אננס ואבטיח) וכן עם מס' עוגות טעימות - טירמיסו, בראוניס ועוד.
חזרתי עם בטן ממש מפוצצת לחדר שלי וכך ניסיתי לישון.