Main Picture

Main Picture

יום רביעי, 29 בפברואר 2012

Trip Summary

מהיכן אפשר להתחיל .... ?

הטיול ל- NZ היה באמת יוצא דופן עבורי.
אומנם הוא התחיל בצורה מעט צולעת ב- Auckland עם Jet-leg רציני, מבול ללא הפסקה ומקום מגורים
מעאפן, אך עם התקדמות הטיול, הוא השתפר והפך להיות אחת החוויות המדהימות שמילים לא יוכלו לתאר אותו.

מעט על תכנון הטיול
באם יהיה לכם את הזמן והתקציב, אני מאוד הייתי ממליץ לקרוא את הבלוג ולהתרשם מכל החוויות
שאני חוויתי. לא מעט טיפים שימושיים ונק' ראויות לציון - מופיעות לאורך כל המסע וזוהי דרך מצוינת להשיג מידע מפורט על הטיול.

עונת הטיולים המומלצת (דצמבר - מרץ).
יש אנשים שממליצים להתחיל את הטיול באי הדרומי של NZ ורק אז לעלות לאי הצפוני (מבחינת תנאי מז"א).
אני אישית הגעתי לאי הדרומי של NZ בתחילת ינואר וטיילתי שם עד סוף פברואר ותנאי מז"א באי הדרומי היו הרבה יותר טובים מאשר באי הצפוני (ששם כל הזמן ירד גשם !).

הכנות למסע
היות ו- NZ נחשבת למדינה מאוד מפותחת, לא צריך שום חיסון מקדים, טרם ההגעה.
ארץ זו מאוד עשירה בטבע, אך ללא טורפים (נחשים, כרישים, אריות וכדומה), כך שזה מאוד בטוח.
מבחינת סיכון אישי, NZ עדיין נחשבת למדינה בטוחה עם אחוז פשיעה נמוך, יחסית לעומת יתר מדינות העולם. אומנם זה לא כמו שהיה לפי מס' שנים, אך עדיין בטוח להסתובב ברחובות ללא חשש.
מה שכן צריך לשים לב - זה נושא הפריצות לרכבי מטיילים (לא להשאיר דברים יקרי ערך ברכב).

ציוד הכרחי שחובה לבוא עמו (או לקנות ב-NZ)
* תרמיל טיולים מקצועי (שכבר הוכיח את עצמו)
* נעלי טרקים מקצועיות (לא חדשות)
* מעיל גשם/רוח מקצועי (חובה כיסוי ראש)
* ביגוד טיולים (מנדף ומתייבש מהר)
* חומר דוחה זבובי חול (עדיף לקנות ב- NZ)
* פנס ראש
* קרם הגנה מפני השמש
* מקל הליכה (או שניים)
* משקפי שמש טובות (הקרינה ב- NZ מאוד חזקה)


הטרקים הכי שווים ב- NZ
להלן רשימת הטרקים שאני אישית הייתי ממליץ לא לפספס באם יזדמן לכם טיול ב- NZ:

NZ South Island
* Milford Track - Great Walk
* Kepler Track - Great Walk
* Routeburn Track - Great Walk
* Greenstone-Caples Track
* Heaphy Track - Great Walk
* Abel Tasman Track - Great Walk
* Queen Charlotte Track
* Banks Peninsula Track
* Hump Ridge Track
* Rees-Dart Track
* Rob-Roy Track
* Avalanche Peak Track
* Mueller Hut Track

NZ North Island
* Tongariro Northern Circuit Track - Great Walk
* Whanganui Journey - Great Walk
* Taranaki Summit Track

האטרקציות הכי שוות ב- NZ
להלן רשימה של נק' אטרקציה שהייתי ממליץ לא לפספס:

*  Museums - Cross Country
* Botanic Gardens - Cross Country
* Zoo - Cross Country
* Cape Reinga Lighthouse
* Sand Dune surfing in North-land
* Kauri Trees in Waipoua Forest
* Scuba Diving in Bay of Islands
* Hot Water Beach
* Skydive in Taupo
* Cape Palliser Lighthouse
* Glacier Tour
* Punakaiki Rocks
* NZ Longest Swing Bridge
* Horse Trek
* Jet-Boat
* Cinema Paradiso
* Puzzling World
* The Catlins
* Slope Point + Stirling Point
* Milford Sounds
* Blue & Yellow-Eyed Penguins
* Otago Peninsula
* Royal Albatross
* Victorian Architecture
* Hanmer Springs

מס' תודות
ישנם מס' אנשים שבלעדיהם הטיול שלי ל- NZ לא היה יכול לצאת אל הפועל (או לחלופין - לא היה כה
מדהים בהיקפו).

בראש ובראשונה, מגיעות הרבה תודות לאחי ואשתו (יוני ואפרת פלנר) שעזרו לי בכל פרט (אפילו הכי קטן) כאשר התחלתי לתכנן את הטיול הגדול ל- NZ מאפס. אני לא אשכח שכל ערב הייתי חוזר הביתה מהעבודה וביחד היינו בוחרים את האזורים, האטרקציות ומסלולי הטיול הרבים שיש ב- NZ.

תודה נוספת ומאוד גדולה מגיעה למנהלים שלי בעבודה ב- Retalix, שמאוד הבינו ללבי ועזרו לי לקדם את המהלך הנ"ל. זה מאוד לא טריוויאלי לעזוב באמצע החיים את הכל (כולל העבודה) ולצאת לטיול של
מס' חודשים בחו"ל.

תודה רבה להורים שלי שעזרו לי לאורך כל התק' שקדמה לטיול ותו"כ הטיול.

תודה רבה למארחים מארגון "חיבורים" או "HIT" שפגשתי לאורך כל הטיול ב- NZ ונתנו לי הזדמנות יקרת ערך להכיר מקרוב את סגנון החיים והתרבות המקומית (קיווים או מאורים) שב- NZ.

מס' אנשים "טובים על אמצע הדרך" שראויים לציון
* Paul & Limke from Whangakaramea
* Hazel from Kerikeri Peninsula
* Henry, Dianne & Betty from Karaka
* Ray & Robin from Taupo
* Ricky & Esther from Waitara
*  Hadleigh from Whanganui
* Jenny & Roger from Palmerston North
* Judy from Greytown
* Dick & Marianne from Balclutha
* Ron & Rozalie from Invercargill
* Rossie from Te-Anau
* Brent & Jan from Timaru
* Kylo (Ric-halo) from Christchurch
* Dan Gurfinkel from Israel
* Corrinne from U.S.A
* Antwan from Luxemburg

אני מאוד מקווה שתרמתי רבות לכל מי שירצה אי פעם לצאת לטיול בארץ המדהימה
שנקראת - NZ ולא ידע מהיכן להתחיל.

עבור כל אלו שכבר היו ב- NZ, תמיד זה מרגש ונוסטלגי להיזכר בכל המקומות השווים והמדהימים שיצא לבקר לאורך המסע ב- NZ ובלוג זה מאוד שימושי גם עבורכם.

מי ייתן וטיול מופלא זה יהיה ההתחלה לעוד המון טיולים בעתיד.

לפירוט המלא של זמני הנסיעה והמרחקים, אנא לחצ/י כאן

לפירוט המלא של המארחים, אנא לחצ/י כאן

לפירוט המלא של תכנון הטיול, אנא לחצ/י כאן

סוף המסע !!!!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה