Main Picture

יום שישי, 10 בפברואר 2012

Milford Track - Day2

דיי קריר היה בלילה כי בחרתי במיטה שהיתה ממש צמודה לקיר החיצוני של הביקתה. ככה זה כאשר מגיעים עם המעבורת המאוחרת ומוצאים כי כל אלו שהגיעו לכאן מוקדם יותר - תפסו את כל המקומות הכי שווים בביקתות. לפחות יצא לי לתפוס מיטה בקומה התחתונה שזה כבר מעולה.

התעוררתי עם השעון המעורר ב- 7:35 ושמתי לב כי רוב המטיילים שישנו כאן, כבר היו עם התרמילים על הגב ומוכנים לתזוזה. אני עוד הייתי בפיג'מת שטח שלי ולקחתי את הזמן כי ידעתי שאני עוד אעקוף את אותם המטיילים שהתחילו הרבה זמן לפני.

הכנתי לי א.ב של קוואקר עם צימוקים ודבש ויצא ממש סבבה. הוספתי לזה עוד תה ועוגיות ובכלל הארוחה מאוד שודרגה לעומת כל ארוחות הבוקר שיצא לי להכין בטרקים עד כה.

אני ודן יצאנו לדרך בשעה 8:40 ותחילת המסלול הוביל מ- Clinton Hut, דרך Clinton River ועד לתחילת
Mckinon Pass המפורסם.

אין דרך לתאר עד כמה יפה היתה הצעידה בתוך הבוש ה- NZ ואח"כ גם בתוך מעבר ההרים. עוד מאתמול התחלתי להבין עד כמה צודקים כל האנשים שטוענים כי Milford Track הינו אחד הטרקים שחייבים לצעוד בהם. מה שנקרא - Once in a Lifetime.

Clinton River
לאורך היום נתקלנו בלא מעט מסלולי צד קצרים ומאוד מרהיבים ביופים. רובם הובילו אל אגמים נסתרים ומפלים ממש מדהימים ומאוד מומלץ לצעוד עוד מס' ק"מ ביום זה בכדי לראות את כולם.

Hidden Lake
עשינו את הפסקת הצהרים ב- Shelter של "צועדי היום". קצת חבל שהביקתה היתה סגורה ויכולנו רק לדמיין איך תיראה הפסקת הצהרים עם כוס קפה ועוגיות שראינו מהצד השני של החלון.
יחסית ל- Shelter ממוצע של ה- DOC, מקום זה פשוט סוף הדרך - מיטות עם שמיכות, פינת קפה + תה וכן שולחנות, כיסאות ומרפסת מקורה וגדולה להעביר כאן את הזמן.

אומנם אנחנו לא זכינו להתענג על הנפלאות שמקום זה מציע לאותם אנשים ששילמו הון תועפות עבור טיול זה, אך יכולנו לפחות לשבת על המרפסת ולטעום ממיטב הפירות היבשים שהבאתי עימי למסלול.

Horn in Guided walk shelter
לאחר ההפסקה הקצרה, חזרנו לדרך ויצא לנו לחלוף ע"פ לא מעט מטיילים שהתחילו את היום הרבה לפנינו.
הצעידה שלנו לא היתה מהירה, אך בכ"ז מצאנו את עצמו עוקפים עוד ועוד מטיילים, ככל שהיום חלף לו.
מעניין מה היה קורה אילו הייתי מגיע לכאן לבד וצועד בקצב הטבעי והמהיר שלי ...

Mckinon Pass
נק' העניין הבאה שחיכתה לנו היתה - Bus Stop Shelter שהיתה מיועדת עבורנו. אין מה להשוות בין
ה- Shelter של "צועדי היום" שזה עתה הגענו ממנה, לעומת ה- Shelter הבסיסי והצנוע של ה- DOC שהיה כאן. פשוט הבדל של שמים וארץ !
הצטלמתי במקום כאשר אני מנסה לתפוס טרמפ (Bus Stop) ומשם המשכנו הלאה לדרכנו.

Me Hitchhiking near bus stop shelter
הביקתה המפוארת של "צועדי היום" היתה לא רחוק מ- Bus Stop Shelter ומאוד התפתינו לצעוד לשם ולערוך במקום את הפסקת הצהרים הארוכה להיום. רק מה - שלט אזהרה ענק הוצב בכניסה למתחם והזהיר כי רק מטיילים ששילמו את המחיר הכפול עבור טרק זה, רשאים להיכנס למתחם ולהינות משלל הפינוקים המוצעים למטיילים בביקתה.

כנראה שלא סתם הציבו שלט זה במקום ואני כמעט בטוח שגם היום, עדיין יש מטיילים "רגילים" שנכנסים פנימה במסווה של היותם "צועדי יום" ונהנים מקפה, עוגיות ועוד שלל פינוקים.

Milford Track
מנק' הפיצול לביקתה המפוארת של ה- "Day Walkers", התחילה עליה דיי מתונה לאורך Clinton River ומז"א היה פשוט מעולה לצילומים. השמש שיצאה - פיזרה את כל העננים שעוד היו בשמים ויכולתי לצלם את מעבר ההרים המאוד מפורסם של טרק זה וכן עוד מס' השתקפויות של הרים כלפי האגמים הרבים שהיו כאן.

Me in Milford Track
המשך העליה כבר הפכה ליותר מאתגרת ואני העברתי הילוך והגעתי תוך מס' דק' ל- Mintaro Hut.
סה"כ יום צעידה זה מוגדר כ- 5-6 שעות של צעידה. אנחנו לקחנו את הזמן, צילמנו לא מעט תמונות, עשינו אינספור עצירות והספקנו להגיע לנק' הסיום כעבור פחות מ- 4 שעות של צעידה רגועה. זה רק מעיד שטרק זה ממש לא קשה לצעידה ומיועד לכולם.

Mintaro Hut
ה- Warden של Mintaro Hut הוא ההיפך הגמור מ- Robin Hood שפגשנו ב- Clinton Hut.
איש זה הוא צעיר יחסית לכל הפקחים של ה- DOC שראיתי עד כה ומאוד מזכיר עבריין שזה עתה השתחרר מהכלא (ויעידו על כך - כל הקעקועים שהיו על גופו).

סיפור מאוד מעניין עומד מאחורי הצבתו כאן בביקתה של אחד הטרקים הכי מפורסמים בכל העולם שכל פקח של ה- DOC היה מסוגל להרוג אחרים בכדי לתפוס ג'וב נחשק זה.
מסתבר כי ל-  Mintaro Hut  מגיעים אך ורק ברגל וכל Warden נדרש לעשות מסלול זה במלואו
מ- Glade Wharf לביקתה ובחזרה בכל פעם.
חיים קלים אין כאן לפקחים, ולכן בחרו באותו בחור צעיר שהיה בכושר ממש טוב לעומת כל יתר הפקחים המבוגרים שמתאימים לפרופיל הפקח הממוצע ב- NZ.

הגענו לביקתה ממש מוקדם (13:30 ליתר דיוק) וראינו כי היינו בין הראשונים ואף אחד לא עקף אותנו במהלך יום הצעידה.

טיפ שימושי מס' 1
מאוד כדאי להגיע ל- Mintaro Hut כמה שיותר מוקדם ולתפוס את חדר השינה (Bunk) שממוקם בקומה הראשונה וממש צמוד למטבח. האווירה ב- Bunks של הקומה העליונה - מאוד מזכירה אווירה של בית כלא וממש אין שם אינטימיות.

יותר מאוחר הכנתי לעצמי תבשיל בורגול וביחד עם כוס תה + עוגיות (Pack & Save) לקינוח, הייתי מפוצץ עד אפס מקום !

בשעה 19:30 היתה השיחה היומית עם ה- Warden. ממבט ראשון הוא נראה כמו עבריין כבד, אך הוא היה יותר ליצן החצר מאשר עבריין מורשע. לאורך כל השיחה, הוא נתן לנו מופע מהאגדות והיה פשוט קורע מצחוק לשמוע את כל הסיפורים שלו על מטיילים שהשאירו בביקתה זבל והוא נאלץ לרדוף אחריהם ביום שלמחרת ואף להשיג אותם !

לאחר המופע היומי, התעטפתי לי בעוד שכבה של פליז (מאוד קריר כאן למעלה) והלכתי לישון.