Main Picture

יום חמישי, 9 בפברואר 2012

Milford Track - Day1

השכן הגרמני עשה לנו צרות גם הלילה. לא רק שהוא היה מאוד מסריח, הוא גם נחר כמו חזיר !
בשלב מסוים רציתי לשים את הגרבים המסריחות שלו ליד הפנים שלו בכדי שיבין את הרמז.

התעוררתי לבסוף חצי עפוץ לאחר לילה ללא שינה והתחלתי להתארגן. הכנתי ארוחת בוקר מס' 1 ועל הדרך פגשתי ושוחחתי עם מס' מטיילים שגם קמו מוקדם על הבוקר.
בנוהל הרגיל, קיפלתי את כל הציוד והאוכל והעברתי אותם למחסן של Rossie, היכן שהיו מקררים נוספים וכן שטח אחסון לתיקים ולציוד שאותו אני לא אצטרך בטיול הנוכחי.

ממש נחמד מצידה של Rossie שאפשרה לי להישאר כאן מעבר לשעת ה- Check-Out ב- 10:00 בבוקר.
על הדרך המשכתי לארגן את התרמיל והכנתי לי את ארוחת הבוקר מס' 2 להיום.
שמתי לב שעליתי מעט במשקל וכעת אני שוקל כבר 65.6 ק"ג.

יצאתי מהאכסניה של Rossie ונסעתי לכיוון מרכז המבקרים של ה- DOC שנמצא על שפת Lake Te-Anau.
ה- Shuttle תוכנן לצאת בשעה 13:00 (להפלגה המאוחרת של היום), אך אני הגעתי חצי שעה קודם לכן ופגשתי את Dan במקום.

מז"א לא בישר טובות להיום והתחזית היתה שיירד היום גשם כבד באיזור ה- Fiordland.
כבר באיזור Te-Anau החל לרדת גשם קל ואני נאלצתי לתפוס מחסה ב- DOC יחד עם כל יתר המטיילים שעתידים לצאת עימי לטרק ה- Milford.

בשעה 13:15 יצאה ההסעה מחניון הרכבים של ה- DOC לכיוון Te-Anau Downs.
מקום זה מאוד מפורסם בשל העובדה כי מכאן יוצאת ההפלגה לאחד הטרקים הכי מפורסמים בכל העולם.

Start point of the Ferry
עלינו על המעבורת ותוך זמן קצר התחילה ההפלגה המופלאה.
על המעבורת יש מס' סיפונים עם גג המגן מפני הגשם ומאפשר צפיה בכל הנוף שמסביב. מאוד אהבתי לראות כי מוגש במקום תה + קפה בחינם.

Memorial point in Lake Te Anau
לאחר כשעה של הפלגה, הגענו ל- Glade Wharf שהינו נק' ההתחלה של אחד הטרקים הכי טובים עלי אדמות. הצטלמנו ליד שלט הכניסה ל- Milford Track והתחלנו את המסע של החיים.

Me at the beginning of Milford Track
מז"א נרגע מעט מאז הבוקר ורק טפטוף קל קידם את פנינו.
תוך פחות מ- 5 דק' של צעידה וכבר הגענו לביקתה של "צועדי היום", הלא היא - Glade House Lodge.
חבל"ז איזה מקום נהדר לבלות כאן בלילה הראשון. ממש השקיעו בעיצוב ובתחזוקת המקום המפואר הזה.

Entrance to Guided walks Lodge

מעט על צועדי היום ב- Milford Track
מי שמעוניין לצעוד את אחד הטרקים הכי מפורסמים בכל העולם ולעשות זאת בסטייל ובנוחות מקסימלית, מוזמן להירשם לטרק המודרך שיוצא כל יום. התענוג אומנם לא זול (המחיר כפול/משולש ממחיר כרטיס רגיל), אך התנאים הנלווים מאוד מפנקים - לא צריך לסחוב שק"ש/מצעים, לא צריך לדאוג לאוכל או מים כי המדריכים במקום - מבשלים ודואגים לכל צורך קולינרי. כמו כן, הביקתות מאוד משודרגות לעומת הביקתות הסטנדרטיות של ה- DOC וכוללות חימום מובנה ועוד שלל פינוקים שמיועדים בעיקר עבור אנשים מבוגרים.

אני ודן צחקנו על הפאב המקומי שהיה כאן ודמיינו איך אותם הצועדים יקומו מחר על הבוקר ויתחילו את המסלול, לאחר כל שלל הפינוקים שמקום זה מציע. פשוט ביקתה 5 כוכבים פלוס.

Guided walk Lodge
המשכנו מכאן וחצינו Swing Bridge חביב אשר היה מעל Clinton River המפורסם שעוד ילווה אותנו רבות בהמשך המסלול. מילים לא יתארו כמה צלולים ומדהימים היו צבעי הנהר (ירקרק-טורקיז).

Swing Bridge over Clinton River
דיי לקחנו את הזמן וצעדנו לאיטנו כי היום הראשון של המסלול הינו מאוד מאוד קצר ומוגדר כשעה וחצי בלבד של צעידה (בקצב שלי, זה אמור לקחת חצי שעה, אך בחרתי לקחת באיזי את הטרק הזה).
המשכנו לתוך הבוש ה- NZ ואף נכנסנו לכל מסלולי הצד שיש ביום זה. מאוד זכור לי לטובה ה- Wetland שנמצא ממש בצמוד לנק' הסיום של היום הראשון.
הליכה קצרה ע"ג Deck וכבר הגענו לשמורה יפה שמאוד הזכירה לי את "אגמון החולה" שבישראל.

Deck walkway to Milford Wetlands
מכאן כבר הגענו לנק' הסיום - Clinton Hut.
מתחם המגורים פשוט מדהים ביופיו וגודלו לעומת כל יתר ביקתות ה- DOC שיצא לי להתאכסן בהן לאורך כל הטרקים שצעדתי בהם עד כה ב- NZ. במקום יש 2 מבנים למגורים, מטבח משותף וכן כמות מאוד נכבדה של זבובי חול שלא פסחו על איזור זה.

Clinton Hut
בשעה 17:00 היתה שיחה קצרה עם הפקח (Warden) של הביקתה וממבט ראשון הוא היה העתק מדויק של רובין הוד. אני כיניתי אותו: Robin Hood, Man in Tights (פשוטו כמשמעו).
לאורך כל ההסבר שלו על האיזור מסביב לביקתה, אני ודן לא יכולנו לשלוט בצחוקים וכל הזמן הפננו את מבטנו בכדי שכל יתר האנשים לא ישימו לב עד כמה אנו מתפקעים מצחוק. בן אדם פשוט קורע !

Robin Hood - Man in tights
לאחר שעה שלמה של הסברים משעממים, אני ודן החלטנו "לחתוך" לכיוון הביקתה ושמנו לב כי אנו לא היחידים שעשו זאת. במטבח יצא לי לפגוש את הזוג הנחמד מהולנד שפגשתי עוד מאתמול באכסניה של Rossie.
השיחה עימם היתה מאוד זורמת ומאוד נהניתי לבלות בחברתם.

המטבח כאן בביקתה קטן יחסית למטבחים שהיו בטרקים של ה- Kepler וה- Routeburn וכאשר הגיעה מסת המטיילים לבשל (בסביבות השעה 19:00), מצאתי את עצמי מוקף באינספור אנשים רעבים (לא נעים בכלל).

כמובן שהיתה לנו גם שיחת היכרות עם הפקח החביב (Robin Hood) ובאמצע ההרצאה שלו, הוא שלף לפתע מכיסו - Dead Stoat. אני לא צריך לציין איזו צרחה עלתה באוויר מכיוון אחת הנשים שנלחצה לנוכח המחזה האיום הזה !

סיימתי את היום עם קריאה של מס' פרקים בספר שהבאתי עימי ואח"כ צנחתי לישון.