Main Picture

יום שלישי, 28 בפברואר 2012

Inchon to Tel-Aviv

טוב מאוד שסגרתי את הווילונות בחדר וכך יכולתי להמשיך ולישון עד השעה 8:00 (12:00 לפי שעון NZ).
התארגנתי לי וירדתי למסעדה המקומית לעוד ארוחת בוקר מפוארת וחינמית (חלק מהדיל שסגרתי מראש).

My Room in Hyatt Hotel
המשתה התחיל עם מס' סוגי גבינות, סלטים ויוגורטים. למנה עיקרית הוגש אומלט, Dim-Sam, אורז, שעועית אפויה, בוטנים קלויים ברוטב, תפו"א אפויים בתנור ועוד שלל ירקות מאודים.
לקחתי מעט מכל דבר והשארתי מקום לדבר האמיתי - הקינוחים שבסוף הארוחה.

Eight-Restaurant in Hyatt Hotel
הקינוח היה ממש סוף הדרך - מבחר פירות העונה, יוגורטים בשלל טעמים וכן 2 סוגי מוזלי מועשר.
מרוב שהמוזלי היה כ"כ טעים, הלכתי לקחת מנה נוספת וממש התפוצצתי באותו הבוקר ...

Eight-Restaurant service line
חזרתי שבע ומרוצה לחדרי ושמתי לב כי ה- Koreans ממש חסכוניים בכל הקשור לחשמל.
מסתבר שהכרטיס האלקטרוני שקיבלתי - גם פתח את דלת הכניסה וגם הדליק את כל החשמל בחדר. באם מוציאים את הכרטיס מהקורא האלקטרוני, אחרי 2 דק' כל החשמל בחדר מנותק !
נק' למחשבה עבור בתי המלון שיבשראל ...

בכדי להוריד מעט את האוכל שנערם לו בקיבתי, החלטתי לקחת מעיל , מצלמה ולצעוד ברחבי קרית שדה התעופה. על השנייה הראשונה שיצאתי מפתח בית המלון החמים והנעים, קידמה את פני רוח פרצים מקפיאת עצמות. כבר שכחתי מה זה להיות בתנאי שטח וקיבלתי כאן מכה מצלצלת.

Inchon Airport city
הרבה אין מה לראות במרחבים האינסופיים והמשעממים שכאן.
פה ושם ראיתי מס' פועלי בניין שזה עתה יצאו להפסקת בוקר והם היו מצויידים בביגוד חורפי מכף רגל ועד ראש. אני לא הייתי מצוייד כמוהם ובשלב מסויים כבר התחלתי להרגיש ממש ממש קר.

Bob the constructor sign
עשיתי סיבוב קצרצר ואז חזרתי באותה הדרך.
אין כמו ההרגשה לחזור לחום הנעים של בית המלון. זה הגיע ממש בזמן, שכן אם הייתי נשאר עוד חצי שעה בחוץ, כבר הייתי מגיע למצב של היפותרמיה (הטמפ' בחוץ ירדה אל מתחת ל- 0 ועוד היו רוחות).

Inchon Airport city
קשה מאוד היה לסרב לארוחת הצהריים החינמית וכך מצאתי את עצמי אוכל 3 ארוחות פאר במרווח זמן של פחות מ- 20 שעות.

התחלתי את המשתה עם מס' גבינות וסלטים, אח"כ הגיע מרק בטטה חמצמץ וקערה ענקית של פסטה.
לקינוח, לקחתי מס' עוגות ועוגיות שאני לא אשכח לעוד הרבה זמן - עוגיות שוקו-צ'יפס+חלווה, עוגת אגסים, עוגת שוקולד, עוגת פירות יער וגולת הכותרת - קרם ברולה מעולה.

This look so delicious
כמו ב- 2 הארוחות שקדמו לזו, גם הפעם אכלתי יותר מידי והרגשתי כה מפוצץ.
ארזתי את חפצי ועליתי על ה- Shuttle המקומי שלקח אותי ואת יתר הנוסעים לכיוון טרמינל הטיסות היוצאות.

אני חייב לציין כי האירוח ב- Hyatt Hotel היה ממש מצויין ומאוד שמחתי שלקחתי את חברת התעופה הקוריאנית שהציעה את האירוח החינמי הזה, כחלק מכרטיס הטיסה.

היה מאוד נחמד לראות את הנהג שלנו להיום, שנכנס אחרון לאוטובוס, קד קידה מעומק ליבו ואמר שהוא יהיה הנהג שלנו להיום. אנשים מקומיים אלו לוקחים ממש ברצינות את העבודה שלהם והעם בישראלי צריך עוד ללמוד מהם הרבה (לפחות בכל הקשור לנימוסים).

Robot in Hyatt hotel
עליתי לקומה השלישית של הטרמינל ולאחר בידוק ביטחוני קצרצר והצגת כרטיס העלייה למטוס, המשכתי הלאה והלכתי לישון על אחד הספסלים עד לשעת העלייה למטוס.

בשעה 15:40 יצאה הטיסה (KE-957) והמטוס שקיבלנו היום היה מאוד ישן לעומת המקביל של אתמול.
הטיסה הפעם לקחה קרוב ל- 12 שעות (בניגוד ל-9 השעות מת"א לכאן) וקיבלתי הפעם מושב ליד החלון.

Map of the schedule flight
אומנם המושב ליד החלון - היה חביב ונחמד, אך לא היה הרבה לצלם, שכן רוב הטיסה היתה בלילה.

שמתי לב כי לטיסה זו עלו לא מעט ישראלים ברברים שלאורך כל הטיסה צעקו אחד לעבר השני, עמדו במסדרון ולא נתנו לדיילות לעשות את תפקידן. ישראלים אלו לא היו צעירים (מבוגרים עם משפחות) וזה רק מעיד עד כמה העם הישראלי ממש ברברי. מעניין למה כל העולם לא סובל אותנו !

יצא לי לראות לפחות מס' סרטים חביבים - Dolphin Tale, London Bolivares, Twilight וכן את הסרט
הכ"כ נדוש בגירסה הצרפתית - The Tree Musketeers. הזמן כך עבר ממש מהר !

אני חייב לציין כי הארוחות במהלך הטיסה היו ממש מצויינות (2 ארוחות גדולות וכיבוד קל לאורך כל משך הטיסה).
כמו כן, קיבלתי שלל פינוקים - אוזניות, כרית, שמיכה, כפכפים, מברשת + משחת שיניים.
סוף הדרך יחסית ל- Economy Class !

הטיסה נחתה בשלום בת"א בשעה 20:50 ובחוץ נראה כי זה עתה ירד מבול.

הזיכרון הכי עצוב שהיה לי לאורך כל הטיול, היה ממש כאן לפני הבידוק הביטחוני.
משום מה, אחד המניאקים החליט להתעלק דווקא עלי והתחיל להתנהג בחוסר נימוס ובגסות בלתי רגילה.

כבר עברתי לא מעט בידוקים ביטחוניים בכל הטיולים שלי ב- NZ, באירופה ובארה"ב, אבל מה שקרה כאן היה ממש בושה וחרפה. איך נותנים למאבטח חצוף כמו זה לקבל כך את הנוסעים שזה עתה הגיעו לישראל.
היות ואני מתגורר כאן, יכולתי להבליג, אך מה יחשוב תייר תמים שסה"כ רצה לבוא ולטייל בארצנו ???

אומנם אני ממש לא נראה כמו ישראלי ממוצע (והרבה אנשים כלל לא זיהו שאני ישראלי לאורך כל התק'
שלי ב- NZ), אך ראבק, למה אני צריך להיות זה שמעכבים אותו שעה רק בשל חשש להיותי עובד זר.

בכל אופן, לא נתתי למנוול זה להרוס לי את היום, חייכתי אליו בנימוס והמשכתי הלאה.
אספתי את התרמיל מאיזור קבלת הכבודה ויצאתי לראות את ההורים שלי שחיכו לי בקוצר רוח.

אין גבול לכמות החום והאהבה שהם נתנו לי באותם הרגעים. הם מאוד התגעגעו לראות אותי וגם אני אותם.
העברנו שיחה קלילה ולאחר מכן המשכנו הלאה לכיוון היציאה הראשית של שדה התעופה.

קצת מוזר היה לשבת כעת בתא הנוסעים הימני (שהתרגלתי שבצד זה בכלל נוהגים).
הכל היה מאוד הפוך אצלי, היות וכל חוקי התנועה ב- NZ הם הפוכים לאלו שבישראל.

הרבה לא השתנה בישראל במשך שלושת החודשים שלא הייתי כאן (למעט מחירי הדלק שכעת עומדים
על קרוב ל- 8 ש"ח עבור ליטר בודד של בנזין). כאילו לא עזבתי כלל ...

הגענו למנחמיה ויצא לי לראות סוף סוף איך נראה הבית הישן שלנו שכעת עבר שיפוץ מאסיבי לקראת השכרה עתידית שלו.

לאורך כל הנסיעה ממנחמיה לליבנים - ירד גשם ממש חזק והיתה רוח קרירה.
לי זה ממש לא הפריע, שכן התרגלתי כבר למז"א של ניו-זינלד (4 עונות ביום אחד) והקור שכאן ממש לא הזכיר את הקור כאשר טיפסתי על הפסגות הכי גבוהות של ההרים ב- NZ.

הגענו בשלום אחרי חצות ואני התפניתי לפרוק את כל התרמילים ולישון את הלילה הראשון שלי בישראל.

בשעה טובה, הסתיים לו המסע המופלא ל- NZ  שנמשך קרוב ל- 3 חודשים, בהם טיילתי גם באי הצפוני וגם באי הדרומי, חקרתי לא מעט מההיסטוריה של העם המאורי, ביקרתי באינספור גנים ופארקים לאומיים, פגשתי אינסוף אנשים טובים "על אמצע הדרך" וגולת הכותרת - טיילתי (והרבה !).

טיול זה היה מאורגן ברמה הכי גבוהה שיכולה היתה להיות ועוד בהתרעה של פחות מחודש.
בשל היותי מנוסה בטיולים, לקח לי יחסית מעט זמן להתאפס על עצמי, להשלים חוסרי ציוד, להזמין את כרטיס הטיסה, לארגן את מסלול הטיול ועוד.

לסיכומו של עניין
עלה כמה שעלה הטיול (קרוב ל- 47,000 ש"ח), אני מאוד שמח שיצא לי לעבור חוויה כה עצומת מימדים כמו הטיול הזה ובאמת שטיול זה היה מאורגן בצורה כה מושלמת שעד עצם כתיבת שורות אלו (לאחר חודשיים), אני עדיין נדהם איך הצלחתי להוציא לפועל את הטיול ולראות כמעט את הכל בארץ הטיולים האינסופית.

נחכה ונראה עד הפעם הבאה ב- NZ (או מוקדם יותר - בנפאל).

סוף יום ג' וסוף המסע המופלא ל- NZ !