Main Picture

Main Picture

יום שלישי, 14 בפברואר 2012

Hump Ridge Track - Day1

איזה לילה קריר היה היום ב- Holiday Park. משום מה, בעלי המקום הקמצנים סיפקו רק שמיכת "סקביאס" בודדת ודקיקה וזה ממש לא הספיק עבורי (ובדר"כ לא קר לי !).
למזלי הייתי לבד בחדר ה- Dorm וב- 2:00 בבוקר לא יכולתי עוד והלכתי "לשדוד" שמיכה מהמיטה של החדר השני.

מה שעוד לא אהבתי כאן זה שהרדיאטור עבד על טיימר וכל הזמן הייתי צריך לסובב את המחוגה בכדי שיפעל לעוד 2 דק' מסכנות ועלובות. איזה אנשים קמצנים יש כאן ! לפחות הייתה רוח לאורך כל הלילה שייבשה לגמרי את הכביסה שעשיתי.

קפצתי למטבח שהיה במבנה ממול והכנתי לי ארוחת בוקר סטנדרטית והפעם גם ניסיתי את גבינת ה- ברי החדשה. הארוחה מאוד שודרגה והיה מאוד מפוצץ !

העמסתי לרכב רק את הציוד עבור הטרק הספציפי של היום ואת כל יתר הציוד דחפתי לאחד הלוקרים שיש כאן
ב- Holiday Park. לפחות אני לא אחשוש לתכולת הרכב כשאשאיר אותו ללא השגחה למשך מס' ימים.

משום מה, אמרו לי כי נדרש לשריין מינימום 30 דק' של נסיעה מהעיירה לחניון הרכבים של תחילת המסלול, אך אני נסעתי בנסיעה מאוד רגועה והגעתי לשם תוך פחות מ- 20 דק' ...

הכביש הסלול והנינוח התחלף בשלב מסוים לדרך Gravel קופצנית עם סיבובים חדים ומסוכנים.
הרכב שלי ממש לא פחד מהדרך המשובשת והצלחתי לנסוע שם קרוב ל- 60 קמש !!!

החניתי את הרכב בחניה של אחד מבעלי החוות באזור וצעדתי משם (קרוב ל- 200 מ') עד לתחילת הטרק.
כבר בהתחלה ניצב לו שלט עם טבלה שריכזה את זמני הצעידה המשוערכים להיום.


Entrance to Hump Ridge Track
את המתיחות לשרירי הרגליים עשיתי כאן, שכן באזור חניון הרכבים קיבלו את פני נחילי זבובי חול קטלניים ובשנייה שרק יצאתי מהרכב - כבר הם התחילו לתקוף אותי בהמוניהם.

התחלתי את המסלול ב- 8:45 ומז"א היה מאוד נוח לצעידה (מעונן עם משב רוח קרירה).
מקטע הצעידה הראשון להיום הוביל מחניון הרכבים, דרך הבוש ה- NZ הכ"כ נדוש עד לירידה לחוף.

Walkway to the Beach

על החוף - המסלול המשיך ע"ג אבנים חלקות ואח"כ עבר לצעידה מאוד נינוחה (אומנם טיפה ארוכה) על שפת החוף.
אין כמו לצעוד על חוף הים, כאשר מצד אחד יש נוף פשוט מדהים של ההרים מסביב, ומהצד השני יש את רעש הגלים הנשברים אל עבר קו החוף. מאוד אהבתי את הצעידה שהייתה באמת משהו יוצא דופן עד כה בטרקים של NZ.


Beach in Hump Ridge Track
משום מה, בשלב כלשהו המסלול נכנס לתוך הבוש ה- NZ והצעידה הייתה בתוך שטח בוצי ובלתי עביר.
נאלצתי להשתמש בכישורי הניווט המצוינים שרכשתי לאורך השנים ומצאתי לעצמי דרכים עוקפות וקיצורי דרך בכדי להימנע ממפגש מאוד רטוב עם השלוליות העמוקות והבוץ הרב שהיה בקטע זה.
מה שיותר הצחיק אותי זה שאח"כ ראיתי כי ניתן לצעוד בניחותה על החוף וללכת במקביל לאורך השטח הבוצי והבעייתי שנכנסתי אליו, אך דבר זה ידעתי רק בדיעבד.

Morning on Hump Ridge Track
טיפ שימושי מס' 1
באם תבחרו לצעוד את היום הראשון של Hump Ridge Track, אל תלכו "ראש בקיר" ותשמעו לכל סימוני השביל. בקלות רבה ניתן ללכת על קו החוף לאורך רוב המסלול ולהימנע מדרכים קשות ובוציות לצעידה.

בזמן התדריך אתמול ב- i-site, הבטיחו שאני אוכל לראות Hector Dolphins לאורך זמן הצעידה על קו החוף, אך משום מה הם החליטו לשים לי ברז ולא הופיעו היום ...


Nice Swing Bride on the Track
נק' מאוד מעניינת הייתה בהמשך הדרך. הגעתי למיני אגמון שצמחו ממנו עצים רבים שענפיו השתקפו כלפי המים הצלולים.
נוף מאוד יפה נוצר כאן ומאוד שמחתי שיצא לי להגיע ולראות מחזה זה.


Tree Reflections

לאחר מעבר ע"ג לא מעט Swing Bridges, הטרק מוביל לתוך עומק הבוש ה- NZ וכאן התחיל "הכיף האמיתי".
חצי שעה של צעידה נינוחה וכבר הגעתי לנק' הפיצול שמשם פניתי ימינה לכיוון Okaka Lodge.

כמו בטרק ה- Heaphy, גם כאן היו לא מעט Swing Bridges אשר היו מיועדים לצועד אחד בלבד בכל חצייה וזה היה מאוד מרגש ומרענן להיזכר כמה קופצני ומסוכן זה לעבור על גביו בכל פעם.


Swing Bridge on the Track
מנק' הפיצול, המסלול עבר ע"ג Deck אחד ארוך שנמשך ונמשך ונראה לי שצעדתי עליו לפחות חצי שעה ...
חבל"ז כמה השקעה בעלי המקום עשו כאן בכדי לבנות את אחד המסלולים היותר ארוכים שהיו מעל פני הקרקע.


Deck Walkway to the Bush
בהתחלה זה היה מאוד חביב ונוח לצעוד על קורות העץ, אך מתישהו זה כבר התחיל להימאס ומאוד רציתי לחזור ולצעוד על קרקע אמיתית. מה גם שמקל הצעידה שלי לא ננעץ טוב על קורות העץ שהיה בינהם מרווח וכל הזמן הוא נתקע בין החורים וכמעט התעקם לי בשנית. מהר מאוד נאלצתי להפסיק ולהיעזר בו והמשכתי לצעוד ללא עזרתו (לא קל).


Creek in Hump Ridge Track
יצא לי לפגוש על הדרך את הבחורה היפנית שצעדה בקצב ממש טוב, אך כנראה היה לה מאוד נוח לצעוד לבדה והיא לא חיפשה שותפים למסע. לא נורא אמרתי לעצמי ועקפתי אותה בסיבוב.

בשעה טובה, המסלול חזר לקרקע אמיתית ויכולתי לנשום קצת לרווחה.
יחסית לטרקים סטנדרטיים שמתוחזקים ע"י ה- DOC, הטרק כאן ב- Hump Ridge הינו ממש סבבה ע"ג
ה- Deck, אך יתר המסלול ממש לא מתוחזק כראוי ולא מעט פעמים נדרש לעשות מעקפים בשל עץ כזה או אחר שנפל על המסלול ואף אחד לא פינה אותו עד כה.

אחרי 3 שעות אינטנסיביות של צעידה, הגעתי ל- Shelter שהיה ממש לפני הטיפוס התלול שעוד יחכה לי בהמשך היום.
פגשתי שם 2 בחורות NZ מקומיות שגם צעדו את הטרק והצטרפתי אליהם לשיחה קצרה וקלילה. בהתחלה הן נראו לי ממש סבבה יחסית לגילן (40+ ומדריכות טיולים), אך לאחר קולות מאוד מוזרים שאחת מהן השמיעה וגרעפס מאוד לא במקום שהשנייה פלטה - גרם לי לתהות בשנית אם אלו הבחורות שאיתן ארצה לטייל בטרק הנוכחי.


Shelter on Hump Ridge Track
היה מאוד סבבה להעביר כאן את הפסקת הצהריים ועל הדרך להתענג על פירות יבשים וסנדוויץ'' מלחם Mackinzi. אגרתי מספיק אנרגיה ולאחר מס' דק' חזרתי למסלול.

המסלול המשיך מה- Shelter וטיפס בתלילות לעבר נק' הסיום ב- Okaka Lodge.
השקעתי לא מאט מאמץ וכושר תמרון בכדי לטפס על ההר התלול. המסלול גם לא היה הכי מתוחזק וזה גם גרם לי לתהות איך אנשים "רגילים" ללא כושר כמו שלי, יכולים לסיים את מסלול זה ...


Heavy Fog on the Track
תו"כ הטיפוס יצא לי להשיג את 2 הבחורות ה- NZ וגם אותן הצלחתי לעקוף בעלייה. הן התחילו את היום
כ- 45 דק' לפני והצלחתי בכ"ז להשיג אותן, למרות קצב ההליכה המטורף שלהן (מדריכות טיולים אחרי הכל).

קטע ממש לא נעים ומאוד מדאיג קרה לי בהמשך הטיפוס. הנחתי את הרגל על ענף עץ שהיה מאוד חלקלק ובתת מודע שלי אמרתי לעצמי שזה רעיון ממש גרוע, אך הגוף הגיב יותר מהר ולפני שהספקתי לעקל שאני לא צריך לעשות זאת, מצאתי את עצמי נותן את אחת ההחלקות היותר נוראיות שהיו לי לאורך כל הטיול ב- NZ.

למזלי היה ברשותי את מקל ההליכה שבלם את מירב עוצמת הנפילה ואת היתר בלם התרמיל שנחתתי עליו.
אם לא שני אלו, בקלות רבה הייתי יכול לסיים מוקדם מהצפוי את הטרק המסוכן הזה !


 Hump Ridge Track
איזה מבעס היה בהמשך הטיפוס כאשר ענני גשם הופיעו לפתע והתחילו להוריד ממטרים כבדים של גשם טורדני. גשם ניחא, אך כל הנוף מסביב היה אפור לגמרי מרוב העננות הכבדה שכיסתה את הפיסגה.

הגעתי לנק' התצפית ב- Stag Point, אך הרבה לא היה ניתן לראות עקב הערפל. צילמתי את כל מה שיכולתי וטסתי חזרה לכיוון ענפי העצים שנתנו לי מחסה זמני מהגשם.


Reaching Stag Point
על הפיסגה ישנו מסלול מעגלי מאוד מומלץ, אך אני בחרתי לא לעשות אותו כי בין כה וכה היה גשם וערפל כבד מכל עבר. התכנון שלי היה שמחר בבוקר אני אעלה לכאן ואראה את מה שהיום פספסתי.

הגעתי בשעה טובה ל- Okaka Lodge בשעה 14:00 והאחראית במקום (Michelle) מאוד הופתעה לראות אותי כבר עכשיו. היא טענה כי היא רגילה לראות את ראשוני המטיילים רק בשעה 15:30 ואני ממש הקדמתי את בואי. מה שעוד יותר היא נדהמה לשמוע שממש לא התחלתי את המסלול מוקדם היום בבוקר.


Okaka Lodge
מסלול של יותר מ- 9 שעות הצלחתי לגמוע ולסיים כעבור 5 שעות עם הפסקות ועם תרמיל גדול וכבד על הגב.
מאוד הייתי גאה בעצמי ושוב פעם הוכחתי לעצמי שאין גבול ליכולת הפיזית והמנטלית שניתן להגיע אליה בטרקים.

הבקתה כאן ב- Okaka Lodge מאוד מפנקת לעומת כל בקתות ה- DOC שהייתי בהן עד כה והמחיר ששילמתי עליה היה בהתאם ... יש כאן מטבח מאובזר, סלון עם חימום, 4 חדרי מגורים (Dorms ל-8) עם
מצעים, כריות וארון (קנטינה) המכיל שלל משקאות וחטיפים (בתשלום כמובן).

קטע ממש מלוכלך הם עשו כאן - הם מציעים ארוחת בוקר חינמית שכוללת דייסת קוואקר, אך החלב הינו בתשלום וכן נדרש לשלם גם עבור הסוכר. לא נעים ...

ממש עזר לי תנור החימום שהיה בסלון והצלחתי אפילו לייבש מעט את חולצת הטיולים שכבר הספיקה להירטב מהגשם שירד לאורך הטיפוס לכאן. יצא לי לראות כי בחוץ הייתה הטמפ' רק 10 מעלות ועכשיו רק צהרים.
מעניין כמה נמוך יכולה הטמפ' לצנוח בלילה ...

הרתחתי לי מים לתה וביחד עם עוגיית Pack&Save העברתי את הזמן מול תנור החימום, עד שהגיעו 2 הברבריות שפגשתי עוד קודם לכן בטיול. כמו מקודם, אחת מהן שוב פעם השמיעה קולות של ציפור (או קוף) ותקעה גרעפסים ללא הבחנה, בעוד השנייה נרדמה בסלון והתחילה לנחור בקולי קולות ! על מעט נימוסים הן לא שמעו בכלל ???

כנראה שבגלל הקור והשעמום הרב שהיה כאן בבקתה, מצאתי את עצמי מותקף ברעב כבד ואכלתי ללא סוף.
לאחר ארוחת הערב, קניתי לי בקבוק בירה (בטעם ג'נג'ר) וזאת הייתה אחלה של דרך לסיים את היום הראשון של המסלול כאן ב- Hump Ridge Track.

חזרתי לחדר הקפוא, שמתי שעון מעורר והתכרבלתי לי בשק"ש.

סוף יום ג' !
מבחר סרטונים מיום זה:


מבחר תמונות מיום זה:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן)

Nice Flora on Hump Ridge Track
Deck Walkway on Hump Ridge Track
Cabin in the Middle of Nowhere
Beach on Hump Ridge Track
Infestation Marimite Plant
Cool Fly on the Beach
Small Swing Bridge on the Track
Narrow Swing Bridge to Cross
Colored Stone on the Track
Deck Walkway to Okaka Lodge
View on the Summit

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה