Main Picture

יום רביעי, 8 בפברואר 2012

Te Anau

יצא הבוקר שאני וסופיה התעוררנו באותו הזמן. שנינו הסכמנו שזהו היה אחד הלילות היותר מסריחים בטיול שלנו. מסתבר שהשכן הגרמני שישן לצידנו בחדר - לא שמע על המושג מקלחת והריח היה פשוט איום ונורא. סופיה אף התעוררה באמצע הלילה בכדי לפתוח את הדלת למרפסת בכדי שיכנס מעט אוויר צח, אך אותו שכן סגר דלת זאת כעבור מס' דק'. רמזים הוא כנראה לא יבין לעולם ...

לאחר ארוחת בוקר "קלילה" ביחד עם סופיה, ארזנו את תיק הטיולים היומי והלכנו לחקור מה יש באיזור.
נק' העניין הראשונה להבוקר היתה - Te Anau Bird Sanctuary שנמצאת ממש על שפת Lake Te-Anau.
עוד מהטרק של ה- Kepler רציתי לראות מה יש למקום זה להציע והיום סוף סוף זה התגשם.

Lake Te Anau
גן חיות קטן זה מהווה מקלט עבור אותן הציפורים שנפצעו וכבר לא יכולות לחזור אל הטבע הפראי.
מאוד היה לי כואב לראות את אותן ציפורי ה- Kea אשר היו "כלואות" בתוך כלוב ושהן לא יוכלו לעוף יותר במרחבי ההרים הפראיים.

יצא לנו לראות עוד מס' ציפורים שבסכנת הכחדה (Tekahe לדוג') וכן מס' ברווזים וברבורים מרשימים.
מאוד הייתי ממליץ להגיע לכאן ולראות את השמורה הייחודית שכאן.

Tekahe in Bird Sanctuary

תו"כ הצעידה במדשאות הירוקות, יצא לי לראות בפעם הראשונה את הציפור המפורסמת של NZ,
הלא היא  - Tui Bird. רבות שמעתי על ציפור פלאים זו וכמה שהיא מפורסמת בכל NZ בשל הנוצות שיש לה על הגרון וצורתן מאוד מזכירות סינר.

Beautiful Tui Bird

מגן החיות הקטן, המשכנו הלאה לעיירה מאוד משעממת בשם - Manapouri.

הגענו למזח המפורסם של העיירה - Pearl Harbor והתבוננו בנוף המדהים של Lake Manapouri.
ברקע היו המשרדים של חברות התיירות שמשווקות את השיט המפורסם לכיוון Doubtful Sounds, אך לי לא היה את הזמן (או הכסף) בכדי לשוט לשם.

Jetty in Lake Manapouri
טיפ שימושי מס' 1
אם אין בכוונתכם לשוט בשיט המפורסם של ה- Doubtful Sounds, או לחילופין לצעוד באחד הטרקים היומיים אשר מהצד השני של Lake Manapouri, אין הרבה מה לראות בעיירת דייגים קטנה זו.

מעט על Doubtful Sounds
לפני מאות שנים, כאשר קפטן קוק האגדי ביקר ביבשת זו, הוא טען כי הספינות שלו לא יחזיקו מעמד כאשר יכנסו למיצרים צפופים אלו, ומכאן הגיע השם - Doubtful.
כיום, Doubtful Sounds נחשב ליעד תיירותי מס' 2 (אחרי השיט ב- Milford Sounds) בפופולאריות
שלו כאן ב- NZ. רוב האנשים בוחרים לשריין 2 ימים עבור השיט (עסק לא זול) ומבטיחים שניתן לראות לא מעט חיות ים לאורך ההפלגה (NZ Seals, Shags, Dolphins, Whales and more).
באם יש לכם את הזמן והכסף, הייתי ממליץ לעשות את השיט הזה (בנוסף לשיט ב- Milford Sounds).

Lake Manapouri
לפחות סופיה שכבר עשתה את השיט המפורסם - הראתה לי סרטון לא קצר שהיא הסריטה במצלמה שלה ושם שחו להם מס' דולפינים (מסוג Hector) יפים. זה מאוד עשה לי חשק להירשם להפלגה הבאה, אך כנראה שאעשה זאת בפעם אחרת מפאת חוסר הזמן בטיול.

סיימנו את הביקור הקצרצר בעיירה Manapouri והתחלנו בנסיעה חזרה ל- "בית" ב- Te Anau.
על הדרך חלפנו ע"פ לא מעט נק' עניין מטרק ה- קפלר (Rainbow Reach, Control Gates ...).

Control Gates
החלטנו לעשות הפסקת קפה ומאפה באחד מבתי הקפה עם השם המוזר ביותר שיצא לי לראות כאן ב- NZ.
למקום קוראים - Sandfly Cafe, אך אל תתנו לשם המפחיד להרתיע אתכם כי זהו בית קפה ממש טוב.

הזמנתי לעצמי White Hot Chocolate & Carrot Cake שהיו ממש סבבה (אך עדיין לא משתווים לעוגת הגזר האגדית מ- Mt. Bruce). סופיה משום מה הסתפקה רק בכוס קפה. היא עדין היתה בקטע של דיאטה ועדיין לא האמינה כמה אוכל אני מסוגל לאכול ועדיין להישאר עם גיזרה מצויינת.

Beautiful Kea picture in Sandfly Cafe
לאחר ההפסקה המצויינת, חזרנו לאכסניה של Rossie וכעבור מס' דק' הגיע ה- Van שאסף אותי לטיול הסוסים שהזמנתי עוד מאתמול. שירות האיסוף וההחזרה מהאכסניה אל חוות הסוסים לא עולה כסף וזה ממש נחמד מצד מפעילי החווה להעניק שירות זה.

לאחר נסיעה קצרה של 10 דק', הגענו לחוות הסוסים של - Westray Horse Trek.
בחווה עצמה יש למעלה מ- 50 סוסים אשר משוחררים ויכולים לנוע בחופשיות בתוך המתחם הענק והמגודר.

לפני הרכיבה הייתי צריך לחתום על טופס "מוזר" אשר משחרר את בעלי החווה מפני כל סוג של תביעה באם אני אפצע במהלך הטיול וזה היה נראה לי מאוד חשוד. ראיתי כי לא מעט אנשים לפני חתמו על טופס זה ולבסוף השתכנעתי וחתמתי גם.

היום היה מז"א פשוט מושלם לרכיבה וכלל לא הזדקקתי למעיל הרוח שהבאתי עימי.
מחוץ למשרד המאולתר של החווה, חיכתה לי Lauren אשר הכינה את הסוסים לקראת הרכיבה להיום.
שמתי לב כי חווה זו לא הכי פופולארית מפני שאני הייתי היחידי שרוכב היום וכי הפעם האחרונה שמישהו הגיע לכאן היתה לפני כשבועיים.

קיבלתי סוס מאוד חמוד בן 8 אשר לא היתה כל בעיה להתרגל לאופי הצעידה שלו.
תחילת המסלול היה מהחווה אל עבר השטחים הפתוחים והשוממים של איזור Te-Anau.

Te Anau region
קצת חבל היה שבשלב מסוים כבר התחלתי להרגיש מאוד משועמם מהצעידה האיטית של הסוס וביקשתי
מ- Lauren אם אפשר להגביר מעט את הקצב. היא מצידה רגילה להדריך קב' של מטיילים חסרי ניסיון שזוהי הפעם הראשונה שלהם אי פעם על סוס ולכן היא סירבה בהתחלה ואמרה כי ניתן יהיה לדהור על הסוס רק בסוף המסלול כאשר נגיע בחזרה לחווה.

Ship Herd in the open
הבריזה מכיוון האגם היתה ממש סבבה ומאוד הקלה על הרכיבה, כי בשלב מסוים התחיל להיות ממש חמים.
עשינו עצירה להפסקת מיץ L&P ועוגיות Choc-Chip על אחת הגבעות החולשות והנוף היה מאוד מרהיב.
מידי פעם הגיעו להן מס' כבשים אשר נרתעו כאשר ראו את הסוסים הגדולים והמפחידים.

Lake in Te Anau fields

את הדרך חזרה לחווה עשינו גם ברכיבה איטית ורגועה, עד שנמאס לי וביקשתי שוב פעם מ- Lauren אם ניתן להגביר מעט את הקצב. היא התרצתה לבסוף ועשינו ביחד מקטע מאוד קצר בסגנון רכיבה "Canter".
ההרגשה היתה מאוד כיפית וסוף סוף יכולתי להרגיש את עוצמתו האמיתית של הסוס שעליו רכבתי.

קצת מוזר היה סגנון החזקת המושכות של הסוס. בישראל הייתי רגיל לאחוז את המושכות בצורה שהיתה מנוגדת למה שכאן נהוג. לבסוף הבנתי זאת ויכולנו להמשיך הלאה.

בזמן ש- Lauren סידרה את הסוס שלה בחווה, אני יצאתי לדהירה מהירה בסגנון "Trot" במרחבים הסגורים של החווה. הבנתי לבסוף שסוס זה דורש "כוח" ושהרוכב עליו חייב להיות מאוד מאוד אגרסיבי, כי ברגע ששמעתי מ- Lauren שאני צריך להיות יותר תקיף עם הסוס, פתאום הוא נשמע לי ובאמת יכולתי להינות מהרכיבה.
יצא לי להתנסות בניווט הסוס בכל הפניות החדות וזה ממש כמו בנהיגה על רכב כאשר קולטים את העיקרון.

Me riding a Horse
ממש טוב היה לרדת מהסוס לאחר שעתיים של רכיבה ולגלות כי השרירים במצב מצויין וכי העצמות ממש לא כואבות. אני לא אשכח שהפעם הראשונה שרכבתי אי פעם על סוס היתה עם Liana בכרם מהר"ל ואחרי טיול קליל של שעתיים שם - לא יכולתי לזוז (השרירים נתפסו קשות והעצמות מאוד כאבו).

שילמתי עבור תענוג זה 75$ ואני יכול לסכם שהחוויה על רכיבת סוסים ב- NZ היא מאוד כיפית, אך ממש לא משתווה לחוויה עוצרת הנשימה שיש בכל רכיבה בכרם מהר"ל (שבאיזור הכרמל בישראל).

Lauren הקפיצה אותי בחזרה לאכסניה של Rossie ומשם התארגנתי ומיד טסתי ל- Cinema שהיתה במרכז העיירה. יצא לי סוף סוף לראות את הסרט הכי מפורסם שצולם כאן בשנים האחרונות.

לפני מס' שנים החליטו לעשות הפקה מאוד מרהיבה וצילמו את כל איזור ה- Fiordland מתוך מסוק.
לאורך כל 30 דק' של הסרט, ישבתי עם פה פעור ולא הפסקתי להגיד "וואו". הנוף, הצמחיה והחיות שמאכלסות את איזור זה - פשוט משהו יוצא דופן ורק דרך סרט זה ניתן לראות עד כמה פראי איזור ה- Fiordland יכול להיות. הטיולים הרגליים והשיט במיצרים, לא יכולים להראות עד כמה מקום זה מדהים ביופיו ולא סתם איזור
ה- Fiordland נחשב לאחד מ- World Heritage Area.

יצאתי מההקרנה עם חיוך על הפנים והמשכתי הלאה לקניות ב- Fresh Choice.
קטע ממש מצחיק היה שדן סוף סוף חזר אלי לפלאפון וביחד תיאמנו את המשך הטיול המשותף
ב- Milford Track. איך שסיימתי לדבר איתו בפלאפון, הגעתי לקופה והפלא ופלא - בידיוק ראיתי אותו שם.
איזה עולם קטן ...

חזרתי לאכסניה ולאחר ארוחת הערב המאוד מפוצצת טרם הטרק של מחר, פגשתי זוג חביב מהולנד שגם אמור לצעוד את טרק ה- Milford מחר. החלפנו מס' חוויות והשיחה מאוד זרמה.
לאחר מכן המשכתי להעלות תמונות ל- F.B ולא זכור לי מקום נוסף (אחרי הביקור ב- Nelson) שבו יצא לי להעלות כמות כזאת עצומה של תמונות לאינטרנט.