Main Picture

יום חמישי, 2 בפברואר 2012

Routeburn & Caples Tracks - Day3

הבוקר ליוותה אותי תחושה מאוד מאוד לא נעימה, בכל הקשור ללאימה.
הרגשתי צורך עז לברוח מהכל ולחזור חזרה לישראל ולהיות עם ליאנה בזמנים קשים אלו. :-(

הבוקר היה לאחר 9 שעות רצופות של שינה ... אמנם היו נחירות מצד השכנים, אך השיטה של אטמי האוזנים בתוספת כיסוי החם צוואר לאוזנים - חסמה כל רעש אפשרי ונתנה לי קצת שקט נפשי.

קמתי לי בניחותה והכנתי א.ב של תה, עוגיות ופרוסה עם ממרח חמאת בוטנים.
יותר מאוחר Ben & Stephan (הישראלי והגרמני) שפגשתי אתמול הצטרפו אלי וביחד ישבנו והעברנו חוויות עם כל יתר האנשים שישנו כאן הלילה.

טיפ שימושי מס' 1
העניין כאן בביקתות שהן לא Great Walks הוא שמי שמגיע ראשון - תופס את המיטה הכי טובה ומי שמגיע אחרון, יש מצב שיאלץ לישון על הרצפה כי אין כאן מקומות שמורים.
באם יש לכם את האופציה תמיד תעדיפו להגיע כמה שיותר מהר לבקתות אלו ולהימנע משינה על ריצפה קרה.

כנראה שללכת יומיים ברצף עם גרביים רטובות לא עשו לי טוב לכפות הרגליים שכבר הפכו למיובלות ומשופשפות רצח. הרגשתי כי כל צעד לווה בכאב אסטרונומי שלא נתקלתי בו עד כה.

מז"א היה מאוד מעונן הבוקר וממש לא הזכיר את היום החמים שהיה רק אתמול.
לי זה ממש לא הזיז כי בין כה וכה הייתי לקראת נק' הסיום ורוב הסיכויים שאסיים את הטרק לפני שאפילו יתחיל הגשם.

בשעה 9:00 יצאנו אני, בן וסטפן לדרך וממש בתחילת המסלול נאלצנו לחשוב פעמיים אם להמשיך הלאה.
באמצע המסלול עמד לו שור בוגר ומאיים שממש לא רצינו להתעסק איתו. אתמול בערב אמרה הפקחית
של ה- DOC כי עלינו להיזהר ולא להרגיז אותו יותר מידי כי הוא לא מסורס !

במחשבות שלי כבר ראיתי את עצמי נס על נפשי כמו אותם ספרדים מטומטמים שבורחים בכל שנה משוורים שמשוחררים בלב הערים הגדולות (אני אישית לא התחברתי לחג המטופש והאכזרי הזה שלהם).

Bull in Caples Track
לאט ובזהירות עשינו מעקף ועברנו בשלום את המכשול הזה.
המשך המסלול היה לאורכו של Caples River שליווה אותנו עוד מאתמול והיה מאוד חביב לצעוד לאורכו.
מבקתת Mid Caples ועד לנק' הסיום בחניון הרכבים של Greenstone-Caples, הזמן שהוערך ע"י אנשי
ה- DOC היה בין 3-3.5 שעות וגם עם החברים החדשים שלי שצעדנו בקצב ממש איטי, הצלחנו לסיים את המסלול כעבור קצת יותר משעתיים.

Caples River
קצת חבל היה להזמין מראש הסעה ל- Kinloch שתוזמנה להגיע רק ב- 14:00. לצורך העניין, אנו הגענו לחניון הרכבים כבר בשעה 11:00. בשל העובדה כי  לא רצינו לבזבז זמן יקר לשווא, התחלנו לחפש אלטרנטיבות אחרות לתחבורה.

טיפ שימושי מס' 2
באם הגעתם לנק' הסיום ב- Greenstone-Caples Car park והשעה עוד מוקדמת, תמיד מומלץ לנסות ולתפוס טרמפים עם אנשים שיוצאים מכאן. אומנם הסיכוי הוא מאוד נמוך, אך תמיד יש הפתעות.
אם ממש יש מזל, תמיד תפגשו מישהו שהזמין הסעה לשעה מוקדמת, להצטרף אליו ובכך לחסוך בזמן ובעלות הנסיעה שתהיה מאוד נמוכה (5$ לעומת המחיר המקורי - 15$).

לאחר המתנה ממושכת במקום, הגיעו צמד המטיילים ה- NZ ואמרו כי מחכה להם הסעה ל- Queenstown. אנחנו כמובן שקפצנו על הרעיון ועלינו עליה.
לאחר נסיעה ממושכת על דרכי ה- Gravel הגענו לנק' העצירה ב- Kinloch Lodge. לא יודע למה, אבל מה לעזאזל חשבתי לעצמי כאשר רציתי בהתחלה לצעוד ברגל את כל המרחק מחניון הרכבים ועד לאכסניה.
אומנם המרחק הוא פחות מ- 10 ק"מ, אך הדרך היתה כה משובשת וכללה מס' חציות של Ford שעלו על גדותיהם.

קצת לא היה נעים להגיע לאכסניה ולומר לבעל המקום שההסעה שהזמנתי לשעה 14:00 כבר לא תהיה רלוונטית. הוא כמובן היה עם פרצוף חמוץ וכועס, אך מה לעזאזל אני יכול לעשות ? לא היתה לי קליטה בשיט לאורך כל המסלול ואין סיכוי שבעולם שהייתי יכול להודיע לו על כך מראש !

בן וסטפן החליטו להמשיך הלאה עם ההסעה עד ל- Queenstown כי באמת שאין מה לעשות כאן
ב- Kinloch אם לא הגעתם עם ציוד ואוכל מספיק למס' ימים.

טיפ שימושי מס' 3
ב- Kinloch Lodge יש אומנם מסעדה-בר, אך היא מאוד יקרה והחנות לממכר ציוד ואוכל שבמקום, היא מאוד דלה ועלובה. מאוד מומלץ להגיע לכאן כאשר יש ברשותכם מלאי מספיק של אוכל !

מהר מאוד עשיתי כביסה, מקלחת וארוחת צהריים משביעה ומפוצצת (6 המבורגרים, פסטה וסלט).
יצא לי גם לבדוק מס' מיילים ואף להעתיק את התמונות מהמצלמה ל- HDD (מאוד חשוב לגבות את התמונות בכל הזדמנות שיש על הדרך).

נותר לי עוד זמן וניצלתי אותו בשביל לארגן את התרמיל לקראת הטרק הבא ב- Kepler וכן גם קראתי על המסלול ועל נק' העצירה המעניינות שלאורכו.

לאחר קריאת שני פרקים בספר כבר הייתי חצי רדום והחלטתי לסגור את הבאסטה.