Main Picture

יום חמישי, 16 בפברואר 2012

Hump Ridge Track - Day3

כלקח מאתמול בבוקר, היום התעוררתי יותר מוקדם והספקתי לסיים להתארגן לפני ארוחת הבוקר של 7:30.
הגעתי למטבח בין הראשונים ויכולתי לקבל מנה גדולה יותר של דייסה לארוחת הבוקר (בניגוד למנה הקטנה שקיבלתי אתמול בבוקר כאשר הגעתי באיחור קל).

בחוץ היה מז"א פשוט מושלם לטיולים - כמעט ולא היו עננים והיתה לה שמש מאוד חמימה ונעימה.
דיי לקחתי את הזמן ושמתי לב כי יצאתי אחרון למסלול ב- 8:30 בבוקר. כמובן שזה לא ממש הטריד אותי כי בין כה וכה אני אעקוף את כל מי שיקלע לדרכי, כפי שעשיתי עד כה בטרקים ב- NZ.

ארוחת הבוקר המשביעה נתנה לי כוחות מחודשים וממש "שרפתי את המסלול".
תוך פחות מ- 5 דק' של צעידה כבר הדבקתי את פער הצעידה מהבחור האיטי שהגיע אתמול מאוחר לבקתה ויצא הרבה זמן לפני, ובהמשך הדרך יצא לי גם לעקוף את המטיילת מיפן שגם היום לא הראתה סימנים לכך שהיא מעוניינת במישהו לדבר עימו במהלך הצעידה. מוזר ...

מקטע הצעידה הראשון להיום הוביל מ- Cort Craig Lodge ל- Blow Hole Beach.
ההליכה היתה בתוך הבוש ה- NZ ומידי פעם יצא לי לראות את הנוף של האוקינוס.

Small Bridge on the Track
לאחר צעידה מאוד משעממת בבוש, הגעתי לחוף מדהים ושם יצא לי לראות את האוקינוס הפתוח והעצום במלוא יופיו. כמו כן, הגלים כאן נשברו על קו הסלעים וזה היה מחזה פשוט יוצא דופן לראות ולשמוע

Blow Hole Beach
בשלב זה היה פיצול להליכה במסלולי High Tide & Low Tide.
משום מה, נאסר עלינו במפורש לצעוד במסלול ה- Low Tide שעבר ממש על קו החוף כי לא היה ביטוח לכך והמארגנים ב- i-site טענו כי היו לא מעט מקרים של מטיילים שטבעו שם. קצת מוזר לשמוע זאת ...

לא רציתי להיות פורע חוק ובחרתי במסלול ה- High Tide שהאריך את המסלול ב- 15 דק' נוספות ועבר ברובו דרך הבוש ה- NZ הנדוש. נוף מדהים של החופים לא זוכים לראות בזמן הצעידה בתוך הבוש.

לא נורא, כי בהמשך הדרך - המסלול חזר אל קו המים ויצא לי לראות עוד רצועת חוף מדהימה ושקטה.
פשוט תענוג היה לבוא למקום זה שממש לא מתוייר ונחשב ל- Off The Road Track.

Blow Hole Beach
המשך הצעידה על החול הרך למגע, היתה מאוד נינוחה ויצא לי לראות לא מעט סלעים מרהיבים שניצבו להם על קו החוף ויצרו תמונה ממש טובה.

הגעתי לנק' הפיצול מהיום הראשון ומכאן התחילה צעידה במסלול מוכר שחזר עד לחניון הרכבים.
עשיתי במקום את הפסקת הצהרים ודיי התפרעתי עם הפירות היבשים. היות וזה היה היום האחרון של המסלול, ממש לא חסכתי ואכלתי מכל הבא ליד כאשר מולי הנוף המדהים של Blow Hole Beach.

Blow Hole Beach
תו"כ המנוחה, יצא לי לראות לא מעט מטיילים שהתחילו היום את המסלול ובאו לקראתי.
קצת חבל שלא התחלתי היום את המסלול כי ראיתי מטיילת בלונדינית (מאיזור סקנדינביה כנראה)
שהתחילה היום את המסלול וצעדה לבדה.
היא מאוד הזכירה לי את Seniqa שפגשתי לפני לא מעט זמן ב-  Queen Charlotte Track.
איזו נוסטלגיה ....

לאחר אגירת מספיק כוחות, חזרתי למסלול וצעדתי בחזרה לחניון הרכבים של תחילת המסלול.
היות ולא מיהרתי להגיע ל- Shuttle שאמור לאסוף מטיילים בשעה 15:30 לעיירה Tuatapere, דיי לקחתי את הזמן וטיילתי לי בניחותה.

חציתי שוב פעם את ה- Swing Bridges הצרים והמסוכנים ואח"כ הגעתי שוב פעם למקום המקסים שבו יצא לי לראות את השתקפויות העצים כלפי המים הצלולים של האגם. גם היום זה היה מאוד נחמד לראות ולצלם.

Nice Mirror Reflections
בשלב זה, התחילה צעידה מאוד מאוד ארוכה על Blue Cliffs Beach שהובילה כמעט עד לחניון הרכבים.
ההליכה על החוף (במיוחד אחרי 3 ימי צעידה סופר אינטנסיביים) היתה לי קשה מאוד ובשלב מסויים אף התחילו לכאוב לי שרירי הרגליים מרוב העומס. עצרתי מידי פעם למנוחה אך זה לא ממש עזר ...

בניגוד ליום הראשון של הצעידה, הפעם לא עשיתי את הטעות ולא צעדתי בבוץ הטובעני שהיה בשלב מסויים של המסלול (וטוב שכך !)

בכוחות אחרונים זחלתי לי במעלה המדרגות והבנתי טוב מאוד למה שמו כאן ספסל ישיבה ...
כמובן שעצרתי כאן למנוחה קלה ולסנדוויץ' והמקום היה מאוד שקט ושומם (להיכן נעלמו כל המטיילים ???)

בשעה טובה סיימתי את המסלול (שהוערך ב- 7 שעות) ב- 4 שעות בלבד.
מאוד שמחתי כי זה הסוף כי ממש לא היה לי כוח להמשיך לעוד יום של צעידה !

היה מאוד נחמד למצוא את הרכב שלי בחתיכה אחת (לא פרצו אליו וציפורי Kea לא קרעו אותו לגזרים).
ממש בצמוד לחניון יש חווה פעילה ויצא לי לראות שם מס' כלבי רועים וכן עדר שלם של פרות.

Nice Shepperd Dogs
התחלתי בנסיעה על ה- Gravel והרכב שלי דיי החליק (אותו יותר נכון - עשה סיבוב של 360 מעלות) באחד הסיבובים העצבניים שלקחתי במהירות גבוהה. למזלי לא היו רכבים בצד השני של הדרך וזאת היתה ממש חוויה עם הרבה אדרנלין.

הגעתי ל- Holiday Park ב- Tuatapere והתחלתי להתארגן לקראת עזיבה.
הוצאתי את כל הציוד מהלוקרים והספקתי עוד להכין לי ארוחת צהריים קלילה לפני הנסיעה הארוכה שמחכה לי.

המשך היום היה בנסיעה מאוד ארוכה מ- Tuatapere ל- Balclutha.
כמובן שלא עשיתי את זה בבת אחת והעדפתי לעשות עצירות קצרות למנוחה ולצילומים בכל פינה אפשרית.

View point near Invercargill
מאוד רציתי לעצור ב- Monkey Island Beach, אך הדרך לשם מהכביש הראשי היתה לא כזאת קצרה ולי ציפה עוד יום ארוך בדרכים. במקום זאת עצרתי בנק' תצפית על הדרך שממנה ניתן היה לראות את הנוף המדהים לאוקינוס. כמו כן היה במקום עמוד עם מקומות ומרחקים שמאוד הזכיר את Stirling Point.

המשך הכביש היה לכיוון העיירה המולפאה והמצויינת - Invercargill.
מאוד אהבתי את השהות הקודמת בעיר הכי דרומית של NZ ומקום זה הינו השני הכי טוב שיצא לי
לבקר בכל NZ. רק העיירה הציורית Te-Anau עקפה אותה בדירוג המקום הכי טוב לגור בו.

בניגוד לפעם ההיא (לפני מס' שבועות) שבה דיי הלכתי לאיבוד, היום ממש התמצאתי בקלות והצלחתי לנווט את דרכי עד ליציאה מהעיר ללא צורך במפה.

חלפתי ע"פ הבית של Ron & Rosalie ורק זכרונות טובים עלו בי כשנזכרתי אודות מקום זה.
המשך הדרך היתה ע"ג SH-1 המפורסם והנסיעה בו היתה מאוד נוחה ומהירה לעומת כל דרכי ה- Gravel שהתרגלתי לנסוע בהם בתק' האחרונה.

הגעתי לעיירה הקטנה Gore וממש במקרה שמתי לב שיש כאן תחנת דלק (Mobil) מאוד זולה (2.09$).
בשניה האחרונה לקחתי שמאלה ועצרתי לתדלק. על הדרך גם הצטיידתי לי בגלידת Magnum ומשקה אנרגיה.

מהעיירה Gore זה כבר היה משחק ילדים וכעבור שעה של נהיגה, הגעתי למחוז Benhar ששם גרים
Dick & Marianne. הם כמובן שמחו לראות אותי בשנית ונראה היה כאילו רק אתמול עזבתי אותם ...

Marianne עזרה לי עם הכביסה ויכולתי ללכת לעשות מקלחת חמימה לאחר 3 ימים אינטנסיביים של שטח.
כמו בפעם הקודמת שבה בישלתי וקיבלתי על כך לא מעט מחמאות חיוביות מ- Marianne, גם הפעם לא התעצלתי ופיניתי זמן לא מועט עבור הבישולים לארוחת הערב של היום.

Marianne מאוד אהבה את התבשיל אורז עם ירקות (בצל, קומרה, תפו"א, גזר ושעועית) ואני כמובן שהשארתי להם את מה שנשאר לאחר סיום הארוחה.

יותר מאוחר פגשתי בשנית את שני כלבי ה- Stafficher Terrier בשם: Jack & Buffy.
קטע לא נעים היה כש- Marianne סיפרה לי שביום הקודם שבו עזבתי, Buffy הרגישה ממש לא טוב והווטרינר היה מאוד סקפטי לגבי המשך חייה (היא ו- Jack כלבים מאוד מבוגרים).

Buffy The Stafficher Terrier
מאז קרה נס ו- Buffy הצליחה להחלים לגמרי ואני יכולתי לנשום לרווחה שהכל חזר לקדמותו.

יותר מאוחר, הצטרפתי לשיחה מעניינת על כוס בירה ביחד עם Dick.
כמו בפעם הקודמת שלי כאן, גם הערב Dick כיבד אותי במס' בקבוקי בירה תוצרת ביתית שהוא מכין במבשלה שבחצר והטעם היה ממש מצויין. Dick מאוד שמח שיש מישהו שהוא יכול לשתות עימו ואני מצידי מאוד שמחתי לטעום בירה מקומית שטעמה באמת יוצא דופן לעומת כל הבירות הסטנדרטיות.

חצי שיכור (מכמות הבירה הנכבדה ששתיתי), הלכתי לי לחדרי והתארגנתי לקראת היום הארוך שמצפה לי מחר. אמרתי לילה טוב למארחים וצנחתי למיטה.