Main Picture

יום ראשון, 12 בפברואר 2012

Milford Track - Day4

קצת קשה היה לישון היום בביקתה, בעיקר לנוכח העובדה כי כבר ב- 2:00 בבוקר התעוררו אנשים והתחילו להתארגן לקראת יציאה למסלול. מה נסגר איתם ?
כמו כן היו מס' אנשים חוצפנים שלא הפסיקו לנחור בקולי קולות ופשוט רציתי לקום ולהשתיק אותם אחת ולתמיד !

כנראה שהשיחה עם Ian אתמול בערב דיי הפחידה את רוב המטיילים, כי כמעט כולם התעוררו ב- 6:00 בבוקר והתחילו לצאת למסלול. בנק' הסיום אמורה להמתין סירת מונית, אך אין שום סיבה למהר אם צועדים בקצב סביר מינוס !

מלית ברירה גם אני התעוררתי עקב הרעש הרב והתחלתי להתארגן לקראת היציאה למסלול.
בנוהל הרגיל הרתחתי לי מים ובישלתי דייסת קוואקר עם צימוקים, דבש וכן היו גם עוגיות וכוס תה לוהט.

אני ודן יצאנו למסלול ב- 7:50 ומקטע הצעידה הראשון הוביל מ- Dumpling Hut
ל- Boatshed Shelter. הצעידה היתה מאוד רגועה וכבר אחרי שעה הגענו למחסה שניתן לעצור בו להפסקה קלילה.

Boatshed Shelter
נק' העניין הבאה שהיתה ממוקמת לא רחוק מהמחסה, היתה - Mackay Falls. מפל זה עצום מימדים ומאוד מרשים. עצרנו כאן למנוחה ומאוד התפעלנו מהנוף של המים הצלולים שנפלו מטה.

Mackay Falls
ממש ליד Mackay Falls ישנה מערת סתרים (Bell Rock) אשר ניתן להיכנס פנימה ולחקור את החלל העצום והחשוך. לנו לא היה את החשק להיכנס פנימה כי המקום היה מוצף במטיילים רועשים שנכנסו פנימה וכל האווירה האינטימית נפגעה קשות כתוצאה מזה.

Cave near Mackay Falls
טיפ שימושי מס' 1
מומלץ לצאת בשעה מוקדמת או מאוחרת ולהגיע ל- Bell Rock Cave כאשר אין הרבה מטיילים מסביב. כך ניתן לחקור בשקט ובאינטימיות את המערה המיסתורית שכאן.

קצב ההליכה היה מאוד איטי ולא מעט פעמים עצרנו לצלם ולהסריט את הנוף המשגע של הבוש ה- NZ, של המפלים הקטנים ואת האגמים והנהרות הרבים שליוו אותנו מתחילת הבוקר. פשוט חוויה !

רוב היום היה בצעידה על שטח מישורי (בניגוד לטיפוס ולמדרון של אתמול) ובהחלט ניתן לעשות הפסקות רבות לאורך כל הדרך.
Arthur River
הצעידה היתה ממש בקצב שאני לא רגיל אליו (משמע מאוד איטי), אך מצד שני - זהו המסלול הכי יפה בכל העולם ואין טעם למהר. המשכנו הלאה והגענו למחסה שליד - Giant gate Falls המפורסם.
אני לא אשכח את התמונה מה- Brochure של הטרק הכי מפורסם בכל העולם שצולמה ממש כאן.
סוג של סגירת מעגל נוספת בטיול שלי ב- NZ.

Giant gate Falls
מאוד אהבתי את העובדה שבמקום לא היו זבובי חול, וכך יכולנו להעביר בכיף עוד שעה של מנוחה ועל הדרך גם לאכול בשקט את ארוחת הצהרים שלנו. כמובן ששלפתי את "שקית ההפתעות" וחילקתי לכל מי שרצה פירות יבשים וההיענות היתה ממש גבוהה.

נק' העניין הבאה היה - Lake Ada שצעדנו לאורכו במשך רוב היום. כעת יכולנו להגיע ממש עד נק' הכניסה למים וראינו כי האגם כלל לא עמוק וכי ניתן לראות את הקרקעית שהיתה צלולה ונקייה.
חבל רק שהמקום היה שורץ בזבובי חול כי אחרת, בכיף הייתי זורק את התרמיל וקופץ פנימה לטבילה מרעננת באחד האגמים היותר יפים שיצא לי לראות בכל NZ.

Lake Ada
הליכה מאוד קצרה הלאה וכבר הגענו לנק' הסיום המפורסמת ב- Sandfly Point.
רבות שמעתי על מקום זה שאומרים כי הוא למעשה "גיהנום" עקב מכת זבובי החול ששורצים בהמוניהם באיזור זה. משום מה, כאשר אני ודן הגענו למקום, כלל לא ראינו שיש תופעה מטרידה של אותם הזבובים ובהחלט אפשר היה להישאר בשטח הפתוח ולא לחטוף עקיצות קטלניות מאותם המנוולים.

Bush Walk to Sandfly Point
כמובן שגם בנק' הסיום ב- Sandfly Point - היו 2 ביקתות.
ביקתה אחת ל- פשוטי העם שאני ודן נכללנו בקטגוריה זו, וביקתה נוספת ומשודרגת שיועדה לאותם
"Day Walker" אשר קיבלו בפנים תנאים מעולים - פינת תה+קפה, מיטות נוחות לישון בהם עד להגעת הסירת מונית וכן כיבוד קל של עוגות ועוגיות.

מאוד רציתי להיכנס פנימה (לא הייתי היחידי), אך הדבר היחיד שמנע זאת ממני - היתה העובדה כי הביקתה של השכנים היתה נעולה וכל החלונות היו מסורגים ! כנראה שהיו מקרים מצערים בעבר אשר גרמו למארגנים לנקוט במשנה זהירות ...

הגענו ל- Shelter בשעה 13:00 והסירת-מונית אמורה היתה להגיע רק ב- 14:00.
במקום להתבשל בתוך המחסה החם והלח, החלטתי לצאת החוצה ולחקור מעט את האיזור.

במקום יש את השלט האחרון שמעיד על סיום הטרק הכי מפורסם בכל העולם.
ביקשתי מאחד המטיילים שיצלם אותי ואת דן בנק' הכי מפורסמת ומזכרת זו אני אקח עימי ואזכור לעוד הרבה שנים קדימה.

Me & Dan in the Finish Line
מז"א לאורך כל Milford Track היה כה מושלם וזכיתי לצעוד בטרק הכי מפורסם במז"א של שמש חמימה ונעימה. מסיפורים ששמעתי לאורך כל הטיול ב- NZ, לא זכור לי שאי פעם מישהו זכה למז"א כה נוח לטיול ואני מרגיש ממש בר-מזל (מכוכב הכרמל ...) שמז"א שיחק לטובתי !

View toward Milford Sounds
מנק' הסיום ניתן לראות כבר את אחד המקומות הכי יפים בכל העולם - Milford Sounds ולשם שינוי, הפעם יכולתי לצלם ולהסריט את איזור זה במז"א מושלם

ממש שמחתי כי כל האנשים שנרשמו להפלגה של 14:00 כבר הגיעו ממזמן לנק' הסיום וכך לא התעכבנו יותר מידי בעליה לסיפון הסירת-מונית..

Water Taxi near Sandfly point
אחד ה- Highlights של ה- Milford Track הוא ההפלגה הקצרה והמפורסמת ב- Milford Sounds.
אומנם זה לא משתווה להפלגה הארוכה שמגיעה עד לסוף איזור ה- Fiordland, אך בכ"ז יש משהו מאוד מיוחד במינו כאשר מפליגים כאן.

במהלך 15 דק' של הפלגה עוצרת נשימה, יצא לי לצלם ולהסריט את אחד מפלאי תבל.
התמקמתי לי על הסיפון הקדמי של הסירה, כאשר על פני נושפת רוח נעימה וקרירה וצילמתי ללא הפסקה !

Waterfall in Milford Sounds
ממש סגירת מעגל לחזור למקום זה ולצלם את כל מה שפיספסתי כאשר הגעתי לכאן לפני מס' ימים ומאוד התאכזבתי כאשר מז"א היה קודר ומעונן.
הסירה הגיעה למעגן וכמובן שצעדתי לי במסלול שהקיף את ה- Wharf ונתן מס' הזמנויות לצלם את כל איזור
ה- Fiords ב- Milford Sounds.

Milford Sounds
בשעה  15:25 הגיע האוטובוס (של חברת The Naked Bus) והיינו המטיילים היחידים שעוד נותרו כאן  להסעה המאוחרת. רוב האנשים עלו כשעה וחצי לפנינו על האוטובוס המאורגן של ה- DOC שהגיע עד לעיירה Te-Anau, אך אופציה זו היתה יותר יקרה מהדיל שדן השיג מראש (כרטיס שני ב- 1$).

בזמן הנסיעה, הקרינו באוטובוס סרט על Manapouri Hydro-electric Plant אשר היה מאוד חביב ועשה חשק לנסוע ולראות זאת, אך דן שכבר היה שם - אמר כי זה בזבוז של זמן וכסף, וכי מהר מאוד ממצים את האטרקציה הזאת.

אני חייב לציין כי האוטובוס שעלינו עליו היה מאוד מרווח והיה המון מקום חופשי לרגליים. המושבים גם היו נוחים ובקלות רבה אפשר היה להירדם תו"כ הנסיעה. היכן אפשר למצוא תנאים כאלו בישראל ???

משום מה הייתי בטוח שהאוטובוס יעצור ליד מרכז המבקרים של ה- DOC (היכן שהרכב שלי חנה), אך הנהג היה כמו מיני רובוט ותוכנת לעצור אך ורק במקומות מסויימים שהגדירו לו מראש.
כך מצאתי את עצמי יורד (יחד עם דן) מהאוטובוס בכלל בצד השני (והמרוחק) של העיירה, ליד Sandfly Cafe.

ביקשתי מדן שישמור על התרמילים של שנינו והתחלתי בצעידה מאוד ארוכה לכיוון החנייה של מרכז המבקרים של ה- DOC. על הדרך פגשתי את קב' הגרמנים מהמסלול אשר חגגו להם באחד הפאבים וכבר היו דיי שיכורים. הם מייד זיהו אותי והרימו "לחיים" לקראתי. אמרתי להם לחיים בחזרה והמשכתי הלאה.

בשעה טובה, לאחר 20 דק' של צעידה, הגעתי לרכב וגיליתי כי הוא נשאר שלם כפי שעזבתי אותו לפני מס' ימים.
חזרתי ואספתי את דן, ומשם המשכנו לערוך קניות ב- Fresh-Choice.

כאשר הגעתי לאכסניה, בידיוק נתקלתי ב- Rossie שחזרה עם פנים אדומות כעגבניה לאחר טיול אופנים.
ככה זה עם הקרינה החזקה שיש כאן ב- NZ ...
בניגוד לבעלי האכסניה המתחרה (Bob & Maxine), ל- Rossie לא היתה כל בעיה עם כך שדן נכנס פנימה והתלווה אלי בזמן שהעתקתי עבורו את התמונות שצילמתי בטיול.

כמות כזו עצומה של תמונות יצא לי ולדן לצלם ב- Milford Track. במשך 4 ימים צילמנו למעלה מ- 1500 תמונות וזה באמת השיא של השיאים ...

הקפצתי את דן לאכסניה המעאפנה של Bob & Maxine, אמרתי לו שהיה מאוד כיף לטייל ביחד במהלך הטרק ואח"כ התפניתי לחזור ולטפל בכמות העצומה של התמונות שצילמנו.

טיפ שימושי מס' 2
הסיסמא ל- Wifi אצל Rossie Backpackers היא: benrichard26 (באם יצא לכם להגיע לשם)

לאחר מקלחת חמימה וארוחת ערב משביעה יכולתי לסגור סוף סוף את היום הארוך הזה.