Main Picture

יום שני, 6 בפברואר 2012

Kepler Track - Day2

כ"כ כיף היה לחרוף כאן בחדר הקטן והשקט של Luxmore Hut. היות והגעתי לכאן אתמול יחסית מוקדם, יכולתי לתפוס לי פינה ממש נחמדה ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו הייתי מגיע מאוחר ונתקע בחדר הענק והמאוכלס שהיה בהמשך המסדרון.

הכנתי לי א.ב זריזה שכללה כוס תה, עוגיות Pack&Save ולחם עם גבינה וממרח חמאת בוטנים. סביר פלוס.
אחת מההחלטות היותר טובות שגיליתי בטרקים - שמאוד מומלץ להכין סנדוויצ'ים לארוחת הצהרים מראש.
הדבר האחרון שתרצו זה להתחיל להכין סנדוויץ' בגשם השוטף או במקום ללא צל.

אחד ה- Highlight של הטרק היה להתעורר בבוקר ולראות שכל האיזור מתחת לבקתה - מכוסה בעננים.
כפי שמתואר בעלון המידע של הטרק - Walk Above the Clouds, בהחלט ניתן לומר זאת כעת.
עשיתי מס' מתיחות לשרירים ויצאתי לדרך בשעה 9:40.

Morning at Luxmore Hut

כמו אתמול, גם היום מצפה לי מסלול מאוד מאתגר וקשה.
מקטע הצעידה הראשון התחיל מ- Luxmore Hut והמשיך עד ל- Mt.Luxmore Summit.
הטיפוס היה יחסית מעייף והשמש החמימה שהיתה בשמים מאוד לא עזרה במהלך העליה.
יצאתי הבוקר יחסית מאוחר ואני חייב לציין שהמטיילים כאן ממש לא בכושר, כי עקפתי את כולם אחד אחד בעליה.

Climbing to Mt.Luxmore Summit
הגעתי לנק' פיצול למסלול צד שטיפס מעלה עד לפיסגה ועשיתי את מה שכל המטיילים שהגיעו לכאן לפני עשו.
הנחתי את התרמיל בצד הדרך, לקחתי עימי מים ומצלמה והתחלתי בטיפוס התלול.
קשה זה לא היה, היות ולא סחבתי על הגב את התרמיל הכבד ואני מאוד ממליץ לא לפספס מקום זה.

Stunning View from Mt.Luxmore
על Mt.Luxmore Summit היה נוף עוצר נשימה של 360 מעלות לכל עבר. השמש שהיתה בשמים מאוד עזרה לסלק כל ענן אפשרי שעוד היה משעות הבוקר, ולי היתה הזדמנות פז לצלם ולהסריט את הנוף אל עבר איזור ה- Fiordland.

Conquering Mt.Luxmore Summit
ההרגשה היתה להיות על "גג העולם" כאשר עמדתי ליד ה- Triangulation Point שסימנה את המקום הכי גבוה באיזור ולראות את העננים שהיו מאות מטרים מתחתי.

Triangulation point on Mt.Luxmore Summit

בדרך למטה, יצא לי לשמוע ואח"כ גם לראות ציפור Kea חמודה, אך קטלנית. הבנתי מהר מאוד שהתרמיל שלי בסכנה מיידית ושאולי הגיעו לשם כבר מס' ציפורי Kea והתחלתי בטיסה למטה בכדי להציל אותו.

למזלי, התרמיל שלי שהיה בצמוד לעוד עשרות תרמילים של מטיילים אחרים, היה בטוח.
החלטתי לעשות מנוחה במקום ואף לשחק עם ציפור ה- Kea שפגשתי לפני מס' דק'. היא מצידה לא פחדה ממני והיתה מאוד שמחה לארח לי חברה. פשוט חוויה !

Kea on Mt.Luxmore Summit

מקטע הצעידה השני של היום הוביל מ- Mt.Luxmore Summit לאורך 2 אוכפים (Saddles) אימתניים.
מה אני אגיד ? פשוט זה לא היה !
מצאתי את עצמי מטפס לגובה של 1400 מ' מעל פני הים ובשניה צונח ל- 1000 מ' ואחרי מאות מטרים הסיפור חזר על עצמו שוב פעם. השרירים אמרו את שלהם ובשלב מסוים כבר הייתי צריך ממש להתאמץ בעליה.

Stunning View from Kepler Saddles

בהחלט אפשר לומר כי מקטע הצעידה הזה הינו ה- Highlight של ה- Kepler Track.
לאורך כל הצעידה על ה- Saddles, נגלה לפני נוף מדהים ומיוחד במינו שרק כאן על הפיסגה יכולתי לראות ואני לא אשכח זאת לעוד הרבה מאוד זמן !

Me on Kepler Track
חלפתי על פני ה- Shelter הראשון (Forest Burn) לאחר פחות משעתיים ומכאן התחיל מקטע נוסף
שהוביל ל- Shelter השני (Hanging Valley). מתכנני המסלול חשבו כאן על הכל ובאמת מזל שיש כאן נק' מחסה מפני גשם ומז"א סוער.
לי היה היום מזל מהשמים שהיתה שמש חמימה, בעוד רק לפני מס' ימים היה כאן מז"א ממש גשום וסוער.

הגעתי ל- Shelter השני, כאשר עברתי לא מעט טרקיסטים והחלטתי לעשות מנוחה לצהרים במקום.
ממש כיף היה לגלות כי אין כאן זבובי חול, וכך יכולתי להניח את החולצה הרטובה לייבוש ולתפוס קצת צבע.

View from Hanging Valley Shelter
מנק' זו, התחיל מקטע הצעידה האחרון של היום שהוביל לאורך המדרון האינסופי עד ל- Iris Burn Hut.
אני לא אשכח כמה רעדו לי השרירים בסוף המדרון שהיה באמת אחד הארוכים ואני לא מתאר לעצמי מה עושים המטיילים שמגיעים מהכיוון השני של הטרק ומטפסים מסלול ארוך זה.

יצא לי לעקוף לקראת סוף המסלול עוד זוג מטיילים מישראל (שירן ואירית) ובאמת שהיום יצא לי לצעוד בקצב מטורף. יצאתי מאוד מאוחר היום בבוקר והצלחתי להגיע לנק' הסיום ב- Iris Burn כמעט ראשון.

כמו אתמול, גם היום תפסתי לי פינה מאוד נחמדה ושקטה בביקתה. הנחתי את התרמיל, לקחתי עימי מצלמה ויצאתי לחקור את נק' האטרקציה (Giant Waterfalls) שהיתה ממש ליד הביקתה.
לאחר קרוב ל- 20 דק' של צעידה - נגלה לפני מפל עצום מימדים שחובה לבוא ולראות אותו, גם לאחר יום צעידה מאוד ארוך ומייגע במסלול ה- Kepler.

Waterfall near Iris Burn Hut
פגשתי כאן את שירן ולאחר שיחה קצרצרה המשכנו בחזרה לביקתה והעברנו ביחד עם אירית את הזמן הרב שהיה לרשותינו, היות והגענו לכאן ממש מוקדם.
יצא לי לשחק במשחק קלפים בשם "Sheet Head" (מאוד חביב) וכך העברנו את הזמן עד לשיחת
ה- Warden הסטנדרטית שהיתה בשעה 19:45.

טיפ שימושי מס' 1
אל תשכחו להביא עימכם לטרק - חומר דוחה זבובי חול.
אתמול ב- Luxmore Hut לא היה זכר לאף זבוב (מפאת מז"א והקור ששרר שם למעלה), אך כאן
ב- Iris Burn Hut המצב היה אחרת לגמרי. בשניה שיוצאים מהביקתה - נחילי זבובי חול מתעלקים ומחפשים כל דרך אפשרית לעקוץ.

ממש לקראת הערב, כאשר הייתי עם רגל וחצי בתוך השק"ש לקראת השינה, יצא לי לראות חבורה גדולה של מטיילים שזה עתה רק סיימו את המסלול של היום. מהר מאוד זיהיתי אותם בתור הח'ברה שעקפתי אותם בטיפוס הראשוני לעבר Mt.Luxmore Summit ורואים שהם ממש לא היו בכושר !

טיפ שימושי מס' 2
טרק ה- Kepler נחשב לאחד הקשים ב- NZ. מאוד הייתי ממליץ לאלו שרוצים לעשות אותו - שיגיעו עם כושר סביר פלוס.

לסיכמו של עניין, יום הצעידה השני של Kepler Track היה הכי טוב שיצא לי לראות ולצעוד עד היום בכל טיולי הטרקים שלי ב- NZ !!!
מקטע הצעידה שהוערך ב- 6 שעות אינטנסיביות, יצא לי לסיים כעבור 3:45 שעות בלבד (עם הפסקות).