Main Picture

יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

Whangarei

אין כמו לקום על הבוקר עם חיוך על הפנים לאחר שינה כה עמוקה ורגועה.
הצטרפתי בבוקר לארוחה המשותפת והארוכה עם Paul & Limke ואח"כ Paul הקפיץ אותי לעיירה הסמוכה
ב- Whangarei.
הגענו לבית קפה המנוהל בידי ישראלים (The Fat Camel) והמקום כבר העלה לי זכרונות מישראל כגון התמונות של הכותל המערבי, ניחוח הפלאפל ועוד.
אומנם שותפים למסע לא מצאתי כאן, אך עידן (בחור ישראלי שעובד במקום) נתן לי מס' טיפים על מקומות ששווה לבקר בהם בהמשך הדרך צפונה.

The Fat Camel Cafe in Whangarei
המשכנו הלאה בטיול ולאחר נסיעה בדרכים צדדיות שאף תייר לא נסע בהן (מזל שהיום אני מטייל עם מישהו מקומי) הגענו למקום מקסים שנקרא: Whangarei Heads. למקום קוראים כך בשל הסלעים המשונים שבולטים על פסגות ההרים מסביב. כמו כן, יצא לנו לראות את בתי הזיקוק הענקיים שנמצאים כאן בנמל פאנגאריי ולא סתם אומרים כי
הדלק הכי זול ב- NZ נמצא ב- Whangarei !

Whangarei Refineries
נכנסנו לעוד דרך צדדית שהובילה לחוף ולאחר צפייה בנוף המהמם של המקום, Paul חזר לרכב וקרא את העיתון היומי, בעוד אני לקחתי את המצלמה "ותרמיל היום" וצעדתי את המסלול הראשון שלי כאן ב- NZ !!!
המסלול נקרא Whangarei Heads Track והוא הוגדר כ- "Track" (רמה אחת מתחת ל- "Routh" שמוגדר כרמה הכי קשה ב- NZ) וזאת היתה הזדמנות מצויינת לבדוק עד כמה אני בכושר לטרקים הבאים ב- NZ.
מה שבטוח, הרבה תיירים לא מגיעים לכאן ואני שמח שיצא לי לטייל בטרק שמחוץ ל- "מסלול התיירים השחוק".

הטיפוס היה דיי מעייף (אפילו עם תרמיל יום קליל) ומידי פעם מצאתי את עצמי עוצר לשאוף אוויר.
רציתי להגיע לנק' התצפית ליד ה- Radar Station, אך לבסוף מצאתי את עצמי מפספס את הפנייה
(שהיתה מוסתרת לעין) וממשיך לטפס עד לפיסגה.
מהפיסגה ראיתי את נק' התצפית והתחלתי לחזור חזרה אליה. לא הרגשתי ביעוס כלל משום שבפסגה היה נוף ממש מרהיב על כל הסביבה.

הנוף מנק' התצפית שב- Radar Station  היה פשוט מרהיב - גלים המתנפצים על קו החוף, מפרצונים קטנטנים ועמק ירוק-עד. המצלמה פשוט לא הפסיקה לצלם ולצלם ...

View From Radar Station Lookout
הירידה חזרה למטה היתה סיפור אחר לגמרי. עשיתי זאת ממש מהר ואם היה ברשותי מקל ההליכה - זה היה אפילו יותר מהר. כמו שסיכמתי עם Paul, לאחר כשעה חזרתי חזרה והמשכנו בנסיעה איטית חזרה לעיירה Whangarei, כאשר על הדרך אנו נהנים מהנוף מסביב (ולא חסר).

חזרנו לבית הקפה "The Fat Camel" ועשינו במקום את הפסקת הצהרים להיום.
אין כמו פיתה עם פלאפל ובפנים רוטב טחינה. ממממ .... טעם של בית !
תו"כ הארוחה, הצטרף אלינו עוד בחור ישראלי מבוגר שדיי התפלא לפגוש במקום מישהו מישראל.
זה כנראה יכול להעיד על 2 אופציות:
* כנראה הגעתי מוקדם בעונה הנוכחית לאי הצפוני
* הרבה ישראלים לא עוצרים כאן ב- Whangarei

קיבלתי טיפ על אכסניה של ישראלים הממוקמת ב- Kerikeri אשר ב- Bay of Islands. נחכה ונראה ...
הגענו לאחר מכן חזרה לביתם של Paul & Limke אשר ב- Maungakaramea והמשפחה המורחבת שלהם הצטרפה בערב לארוחה משותפת.
החזקנו ידיים בזמן אמירת הברכה ולאחר "אמן" התחילה הסעודה.
האוכל היה פשוט מעולה - קומרה (בטטה) אפויה בתנור, סלטים, עוף, בקר ועוד שלל מאכלים ביתיים וכל הכבוד
ל- Limke שהכינה את כל זה עבור כולם.

בחצר אצל Paul & Limke יש מיני חווה עם 2 כבשים (כחיות מחמד), מס' עצי פרי, גינת ירק וגור חתולים חמוד.
על כוס קפה ועוגיות, הראיתי לכל המשפחה את התמונות שצילמתי עד כה והם מאוד אהבו לראות זאת.
התפניתי לארגן את הציוד לקראת מחר בבוקר ושמתי לב כי Limke אפילה נתנה לי במתנה קרחונית מצויינת אשר היא לא היתה צריכה (ככה לפחות היא טוענת). מה אני אגיד - היא פשוט נשמה טובה.
רשמתי ביומן המבקרים שלהם מס' דברים טובים והתפניתי לישון לקראת יום עמוס המחכה לי מחר.