Main Picture

יום שבת, 10 בדצמבר 2011

Cape Reinga, Northland

מאוד קשה היה לקום בבוקר לאחר שאתמול הלכתי לישון אחרי 01:30 לפנות בוקר בשל החפירות של Heizel על הדת.
הכנתי לארוחת הבוקר סלט ממיטב הצמחים והירקות שהיו זמינים לי בחצר. לזה הוספתי עוד תה צמחים וביצים קשות והייתי מסודר לקראת היום הארוך שמצפה לי.

יצאתי מ- Karikari Peninsula והמשכתי עד ל- Kaitaia. ממש לפני כביש הגישה שמוביל ל- Cape Reinga הייתה תחנת דלק של BP, אך המחיר היה יחסית גבוהה (2.119 דולר לליטר, לעומת 2.039 שתדלקתי עד כה). הסיבה לכך שהם מרשים לעצמם לדפוק מחיר כה גבוה היא בשל העובדה כי אין עוד תחנות דלק לאורך הדרך עד Cape Reinga ובחזרה וחובה לתדלק את הרכב טרם הנסיעה לשם (לפי החישוב שעשיתי - המרחק הלוך ושוב ללא דלק הוא 350 ק"מ לערך).

לפחות ניצלתי את ה- Voucher ש- Paul נתן לי יומיים קודם לכן, וקיבלתי 4c הנחה לליטר בנזין 91 בתחנת הדלק BP.

הסבר קצרצר על קופונים והנחות בדלק
נכון לדצמבר 2011, מחיר הדלק ב- NZ לליטר בנזין 91 (רוב הרכבים כאן צורכים סוג דלק זה)
הוא: 2.069 דולר לליטר.
כמובן שיש מקומות הרבה יותר זולים (כמו ב- Whangarei) ומקומות יותר יקרים כמו כאן ב- Kaitaia.
כאשר קונים ברשתות המזון הגדולות (Pack&Save, Countdown, New-World, Fresh-Choice, Super-Value)
ב- 40 דולר ומעלה, מקבלים שובר (Voucher) על-סך של 4c לליטר וככל שקונים בסופרמרקט בסכום גבוה
יותר - כך ההנחה פר-ליטר גדלה (לי יצא לתדלק פעם אחת ב- 1.99 דולר לליטר בלבד כאשר ניצלי שובר זה ...)

התחלתי לנסוע צפונה על כביש SH-1 ולאחר מס' דק' ראיתי פניה לעוד דרך מקבילה הנקראת:
Nintee Mile Beach Rd.
דרך זו מאוד קסמה לי (מחוץ לדרך התיירים השחוקה), אך מצב הכביש לא כ"כ אפשר נסיעה חלקה שם בשל
נושא הגאות והשפל וממש לא רציתי שהאוטו שלי ישקע שם בחול הטובעני.

הנסיעה הייתה מאוד שלווה ונינוחה ומידי פעם אף עצרתי לראות מס' אתרים נחמדים ונק' תצפית מרהיבות.
קצת לפני ההגעה ל- Cape Reinga, פניתי לכביש עפר צדדי אשר הוביל לאחד החופים המבודדים והיפים ביותר שיצא לי לראות במשך כל זמן שהותי ב- NZ. במשך כל זמן הנסיעה הרועדת והקופצנית נזכרתי בשיר המפורסם של
"ארץ נהדרת": זה רכב חברה, זה רכב חברה ... (מה שנכון נכון !). צעדתי לי על שפת החוף ומראה הגלים המתנפצים על קו החוף והסלעים היה פשוט מהמם. מאוד שמחתי שעשיתי את כל הדרך הקופצנית בכדי לראות טבע יפיפה כמו זה.

Beautiful Beach before Cape Reinga
בהתחלה כשהגעתי לחניון הרכבים, לא חשבתי שהגעתי למקום הנכון. תמיד היה זכור לי המגדלור המפורסם של המקום, אך מכאן לא ראיתי שום דבר. אמרתי לעצמי שהכביש לא ממשיך יותר צפונה מכאן וכן כמות הרכבים הנכבדה אשר חנתה כאן מעידה כי זהו בוודאות המקום !

נכנסתי וצעדתי בשביל הקצרצר ולאחר מס' דק' של צעידה - נגלה לפני אחד המראות היותר מרהיבים שיצא לי לראות עד כה ב- NZ. המגדלור המפורסם של הצפון או בשמו המלא: Cape Reinga Lighthouse ניצב לו בקצה הצפוני ביותר.
היה מאוד מרגש להגיע למקום מיוחד כמו זה אשר מהווה נק' המפגש של האוקיינוס השקט עם ים טזמן.
במקום היו רוחות כה עזות והיה צריך לשים לב בכדי לא לעוף יחד איתן. עליתי על גבעה סמוכה ובשנייה שהוצאתי את המצלמה והתחלתי להסריט את הנוף מסביב, התחיל לרדת גשם שרק הלך והתחזק. מהר מאוד שמתי את המצלמה במקום מבטחים וטסתי למטה לתפוס מחסה מפני גשם הזלעפות שלווה עם רוחות חזקות וקרירות.

Cape Reinga Lighthouse
חזרתי לאוטו רטוב, אך מאושר והתחלתי בנסיעה חזרה דרומה. ממש ברגע האחרון ראיתי שלט הפונה ימינה אל עבר האטרקציה הכי מפורסמת כאן "בצפון הרחוק" אחרי Cape Reinga והיא: גלישת החולות על הדיונות הענקיות שכאן.

תמורת 15$ לשעה מסכנה, השכרתי גלשן חול (בוגי) ועליתי על הדיונה הנמוכה של "המתחילים".
מהר מאוד הבנתי את הרעיון מאחורי גלישת החולות ועברתי לגלוש על מדרונות קצת יותר מאתגרים. בסוף גם הם נראו לי ממש קלי קלות והחלתי לאזור אומץ ולטפס על הדיונה הכי גבוהה והכי תלולה שהייתה בסביבה.
הטיפוס אליה ממש לא היה פשוט עקב הרוחות העזות שכמעט העיפו אותי יחד עם הגלשן וכן בשל השיפוע התלול שהייתי צריך לטפס עד לפסגה.

הגלישה מראש ההר הכי גבוה הייתה מעט מפחידה על ההתחלה אך בסוף הירידה הרגשתי את כמות האדרנלין שקפצה לשמיים ועליתי שוב פעם לגלוש. בפעם השנייה ממש לא חשבתי פעמיים וטסתי במהירות הרבה יותר גבוהה מאשר בפעם הראשונה. החוויה הזאת תיזכר לעוד הרבה זמן וממש שמחתי שהגעתי לכאן !
לקינוח, חזרתי לאחד המדרונות הפחות תלולים וגלשתי בסטייל - על הברכיים, על כפות הרגליים, על רגל אחת ועוד שלל סגנונות מטורפים שרק כאן אפשר לנסות.

Sand Dunes in Northland
ממקום זה חזרתי לכביש והמשכתי לעוד טרק קטן לפני החזרה ל- Heizel.
טרק זה נקרא: Pandora Track והוא חלק מטרק ארוך יותר אשר מוביל מ- Cape Reinga ועד לחופים הנידחים של הצפון הרחוק. אומנם לא עשיתי את כולו, אך יצא לי לטעום מעט מאופייה הנידח והפראי של הארץ הנפלאה שכאן.

Pandora Track Entrance
מכאן זוהי הייתה נסיעה דיי קצרה עד לביתה של Heizel. עצרתי על הדרך לעשות קניות עבורה והיא מאוד שמחה על כך.
הכנתי לארוחת הערב כבד עוף, סלט ירקות, תפו"א אפוי בתנור ועוד. Heizel נראתה כה מאושרת שסוף סוף מישהו מגיע, מכין עבורה ארוחות מלאות (בשל הגיל המבוגר, היא מאוד מתקשה עם זה) וכן מקשיב לסיפורים האינסופיים שלה.

היום הייתי יותר חכם והצלחתי ללכת לישון מוקדם יותר בעיקר בשל העובדה כי עצרתי את השיחה עם Heizel בשלב מאוד מוקדם ולא נתתי לה להמשיך מעל ומעבר למה שהיא רצתה. יש גבול !