Main Picture

יום רביעי, 14 בדצמבר 2011

Coromandel Pninsula

מאיפה אפשר להתחיל ???
יום זה בהחלט אפשר להגדיר כאחד הימים המאוד עמוסים שיצא לי לחוות כאן ב- NZ.

הבוקר התחיל ב- 8:30 ויצא לי לפגוש את Betty & Amber. יותר מאוחר הצטרפה גם Dianne אשר התעוררה במיוחד בשבילי וכך יכולנו להצטלם כולם ביחד, טרם עזיבתי.
לאחר ארוחת בוקר טעימה שכללה טוסטים, גבינות וכוס קפה, התפניתי לרשום ביומן המבקרים שלהם וראיתי את מכתב התודה המושקע שרשמו יוני ואפרת כאשר ביקרו כאן לפני קרוב ל- 4 שנים. מעין סגירת מעגל ...

שמתי לב כי הרבה מטיילים מישראל לא הגיעו לכאן מאז השנה שבה ביקרו יוני ואפרת ולמעשה אני הייתי האורח השני בסה"כ בעונה הנוכחית של 2011 (כאשר חזרתי אליהם לאחר כחודשיים הבנתי כי ביקרו כאן רק עוד זוג ישראלים בלבד).
כנראה זה בגלל המחירים המטורפים של המחיה שרק עולים ועולים או שפשוט הקדמתי את הגעתי לאי הצפוני, כי אין לי הסבר ממשי לומר למה לא פגשתי ישראלים רבים עד כה.

אמרתי תודה רבה למארחים הנהדרים וטובי הלב שפגשתי כאן ויצאתי לי לדרכי. עליתי על SH-1 הסואן, אך לא לאורך זמן כי לאחר כחצי שעה ירדתי ממנו ועליתי על כביש צדדי המוביל אל: Coromandel Peninsula.
תו"כ הנסיעה, יצא לי לעלות על הגשר החדש והמפורסם שבנו כאן (בעל 2 נתיבי נסיעה, אחד לכל כיוון !) והוא נועד להקל על עומס התנועה כאשר רוצים לחצות מצד אחד של הנהר לצד השני.

הסבר קצרצר על הגשרים ב- NZ
רוב הגשרים ב- NZ הם בעלי נתיב נסיעה אחד בלבד, ותמיד צד אחד נדרש לחכות שכל הרכבים מהצד השני יסיימו לחצות אותו, טרם הוא יוכל להיכנס ולחצות בעצמו.
לרוב (במדינה כ"כ גדולה ורחבה כמו NZ) שיטה זו עובדת בהצלחה (הודות למזג רוח הנינוח של המקומיים שממש לא עצבניים על הכביש), אך במקומות סואנים - נדרש לבנות 2 נתיבים כך שהתנועה תזרום כסדרה.

הגעתי לעיירה הציורית Thames ומיד נכנסתי ל- i-site בכדי לדלות מידע שימושי שיש לעיירה הזאת להציע.
באזור שכאן יש לא מעט אטרקציות כגון - מכרות זהב, גנים ציבוריים וכן מסלולי צעידה רבים.
בשל העובדה שהבטיחו שהיום ירד מבול, החלטתי להתחיל את היום עם מסלול הליכה
ב- Coromandel Forrest כל זמן שעוד לא יורד גשם ואח"כ להתנסות במס' אטרקציות מקומיות.

התחלתי בנסיעה מאוד קופצנית על ה- Gravel המפורסם של NZ ועצרתי במשרד ה- DOC המקומי. משרד זה הנו מאוד מושקע והחליף את המשרד הישן אשר נשרף כליל לפני מס' שנים.
הבחורה בקבלה מאוד עזרה לי לתכנן מסלול המותאם ללו"ז המאוד צפוף שיש לי היום.

הנסיעה לכל "מסלולי היום" (מסלול יום ממוצע נחשב מסלול צעידה קליל של בין חצי שעה לשלוש שעות) היתה כמובן בדרך Gravel שהזכירה יותר דרך 4X4 מאשר דרך עפר המיועדת לרכבים פרטיים.
אפשר לומר כי הרכבים כאן ב- NZ הם סוף הדרך מבחינת אמינות ושרידות. הרכב שלי מודל 1999 וסחב את המסלול הקופצני כאן ב- Coromandel Forrest וכן גם בכל יתר דרכי העפר בכל NZ עד סוף הטיול).

החניתי את הרכב בחניון ויצאתי לדרך. המסלול שבחרתי לצעוד בו נקרא: Lookout-76 ומוגדר כשעה של צעידה נינוחה (אני כמובן שסיימתי אותו לאחר 25 דק' לערך). בסוף המסלול ניתן לנוח ליד שפת הנחל השוצף ופשוט להירגע מהרעש של זרימת המים (מאוד מומלץ). אני התענגתי לי על קלמנטינה (מתוך שקית שלמה של פירות הדר) עסיסית ש- Henry קטף במיוחד עבורי בלילה הקודם.

Nice Creek in Coromandel Forrest
חזרתי את כל הדרך הקופצנית והרועדת בחזרה עד לעיירה Thames. מאוד רציתי להגיע ולראות מכרה זהב פעיל אשר נמצא במקום, אך משום מה הגעתי ממש בסגירה (13:00 כבר היה סגור) ויכולתי רק לדמיין איך זה להיות בתוך המכרה.

במקום להיות בדיכאון ולהתבעס מכך, נסעתי לראות אטרקציה נוספת שהיתה ממש צפונית לעיירה.
למקום קוראים: Butterfly Garden ואני מאוד ממליץ לבקר שם (למרות תשלום מוגזם של 11$).
יצא לי לראות בתוך החממה (שההרגשה בפנים היא כמו בסאונה !) שלל פרפרים מסוגים שונים וכן גם לראות בית גידול ממש נרחב לסחלבים בצבעים מגוונים.
אני חייב לציין שגן הסחלבים כאן ממש מתעלה לעומת גן הסחלבים הענק שנמצא באיזור השרון בישראל.

Entrance of Butterfly & Orchid Gardens
בשל לחץ הזמן ורצון להספיק לראות עוד מס' אטרקציות להיום, בחרתי לעשות קיצור דרך שמוביל ממערב חצי האי ועד למזרח. אומנם מבחינת Google Maps זה חסך עשרות קילומטרים, אך אופי הנסיעה (קרי Gravel) המאוד איטי והעובדה שהתחיל לרדת גשם והדרך היתה בוצית וחלקה - כל אלו לא בטוח ששיפרו וקיצרו את זמן ההגעה ליעד.

לקחתי את הפניה ימינה קצת לפני העיירה Tapu והתחלתי בנסיעה סופר איטית וקופצנית בדרך עפר בוצית עד שהגעתי חזרה לכביש סלול ליד Coroglen. בשלב כלשהו כבר מאוד חרדתי לשלום הרכב שכבר מזמן הפך להיות רכב 4X4 במקום רכב משפחתי ממוצע וכל הזמן התנגן לי בראש השיר המאוד מצחיק של: "רכב חברה".

עברתי בשלום את 30 הק"מ המעאפנים הללו ועליתי על כביש סלול ונוח בשם: SH-25. פתאום הנסיעה על 80 קמ"ש נראתה לי ממש מהירה, אך מהר מאוד הבנתי שאני ממש זוחל על הכביש לקול הרכבים שהצטברו להם מאחורי ודי חיכו לרגע לעקוף אותי.

האטרקציה הבאה להיום היתה: Cathedral Cove. מה אני אגיד ? זהו אחד המקומות המאוד יפים שיש לצפון להציע. חבל רק שבידיוק כשהגעתי לשם - התחיל לרדת גשם טורדני שכל הזמן מנע ממני לצלם תמונות נוף מרהיבות. לקחתי את המעיל הגשם שלי ויצאתי לדרך בכ"ז.
מסלול ההליכה יורד לכיוון המפרצון (Cove) ועובר בין היתר בין מס' חופים מרהיבים (Stingray Bay). יצא לי לצעוד במסלול לא מסומן (מעין קיצור דרך) דרך החופים ובין הסלעים החלקלקים. הגשם לא עשה לי חיים קלים, אך מצד שני ידעתי כי לא אהיה כאן יום נוסף בכדי לחקור את האיזור וכי עדיף להיות רטוב ושמח מאשר יבש ומאוכזב בסוף היום.
בסוף המסלול נכנסתי לתוך מערה שממנה נשקף נוף מאוד יפה לעבר החופים, האיים הסמוכים ועוד.

Cathedral Cove
הגעתי לבסוף לאוטו (אחרי שחטפתי כמות נכבדת של ממטרים) והמשכתי לעוד אטרקציה חביבה שהיתה באיזור ונקראת: Hot Water Beach. היה לי ממש מזל שהגעתי דקה לפני הסגירה ויכולתי להשכיר את חפירה (Shovel) בעלות של 5$ בלבד (ללא צורך בתשלום פיקדון).

כמובן שלא צריך להיות גאון הדור בניווטים בכדי למצוא היכן היה "חוף המים החמים" (פשוט עוקבים אחרי תור האנשים שצועדים על החוף עם אתי החפירה ...). כמו כן - חובה להגיע לכאן בזמן השפל בכדי להתענג על מים חמימים.

טיפ שימושי מס' 1
כאשר רוצים להגיע לחוף אשר תלוי בזמני גאות ושפל, מומלץ להתעדכן בעיתון (או ב- i-site) מבעוד מועד לגבי זמני הגאות והשפל של היום בו אתם מתכננים להגיע לחוף.
לדוג' - ביום שאני הגעתי ל- Hot Water Beach, שעת השפל היתה 16:36, כלומר - יש חלון הזדמנויות משעה 15:36 ועד 17:36 בכדי להיות בזמן השפל ולהנות מהמים החמימים.

טיפ שימושי מס' 2
כאשר אתם מגיעים ל- Hot Water Beach, אל תיבהלו מהכמות העצומה של מתרחצים ששורצים בחלקה המאוד קטנה של החוף. כמו כן - אל תנסו לחפור גומה יותר מידי לעומק כי רוב הסיכויים שתתעייפו מהר מאוד ולא תמצאו שם מים חמים כלל.

הרעיון הוא למצוא פינה נחמדה (בין כל ההמון השורץ), אשר כבר על שפת הקרקע יש מים חמימים ונדרשת רק השקעה מועטה בחפירה לעומק בכדי להרגיש את חום המים.
אני בהתחלה חפרתי וחפרתי ולא מצאתי כלום ובשלב מסוים תפסתי פינה של מתרחץ אשר סיים את הביקור להיום ומה אני אגיד - לא נדרשה שום חפירה בכדי לחוש את המים שהיו ממש רותחים !
כמו כן, התחושה של רחצה בבריכת מים חמים כאשר מסביב יורד גשם - רק הוסיפו לאווירה הנחמדה שבמקום.

כבר בבוקר סיכמתי עם מארחי HIT אשר גרים בעיר Tauranga שאבוא להתארח אצלם היום בערב.
וכך התחיל לו מסע ארוך ומתיש על הכביש אשר הוביל אותי מ- Hot Water Beach אשר ב- Coromandel Peninsula ועד ל- Bay Of Plenty.

מרחק הנסיעה הראשוני היה 117 ק"מ, אך רוב הדרך היתה על 40 קמ"ש בלבד ... אין מה לעשות !
לקראת הסוף, הכביש מעט התיישר ויכולתי "להרביץ מהירות". שמתי כמוסיקת רקע את הפסקול של
הסרט Tron ודלקתי אחרי 2 ג'יפים מסוג Land Cruiser שטסו להם על הכביש המהיר.

יצא לי לתדלק בעיירה Waihi (מחיר סטנדרטי של 2.069$ בתחנת דלק BP) ושמתי לב כי האוטו ממש לא זולל דלק כפי שבהתחלה חשבתי (משהו כמו ליטר אחד ל- 13 ק"מ).
אפשר לומר כי היום היה השיא על הכביש - יותר מ- 400 ק"מ בכביש סלול, דרכי עפר ודרכי 4X4.

הגעתי לקראת הערב לעיירה Tauranga ופניתי לפרבר צדדי בשם: Welcome Bay ששם גר לו
Henry מאיגוד ה- HIT. בהתחלה חשבתי כי Henry גרוש כי הבית היה ממש במצב תחזוקתי גרוע וממש לא הורגש כי מגע של אישה היה בבית (למחרת רק הבנתי כי טעיתי כשפגשתי את אשתו - Pru).

תנאי המגורים כאן לא רעים בכלל - קיבלתי מקום לינה נפרד מהבית של הפרטי של Henry & Pru ויכולתי להיכנס בחופשיות לביתם בכדי להשתמש במקלחת/שירותים וכן במטבח.
יצא לי לעשות מקלחת חמימה לאחר שכולי הייתי ספוג כבר במים ושמתי לב כי ב- NZ
ממש לא שמעו על משמעת מים ! הברזים שם מתוכננים להוציא זרם סילוני חזק של מים קרים או חמים ואין כל דרך לווסת את עוצמת זרימת המים !

לאחר ארוחת ערב משביעה (כל היום לא אכלתי מרוב הלחץ להספיק ולראות כמה שיותר אטרקציות) וכוס תה חם, התפניתי להתארגן בחדר הפרטי שלי והלכתי לישון. לפחות לא חפרו לי כאן יותר מידי !