Main Picture

Main Picture

יום חמישי, 8 בדצמבר 2011

Paihia, Bay of Islands

כמו בלילה הקודם, גם הלילה הצלחתי להירדם ממש בקלות, הודות לתה הפלאים שהכינה Limke. היא אמרה לי שהתה מכיל תמציות מרגיעות אשר מסייעות להרגעת הגוף והנפש וכך באמת היה.

ממש על הדקה, ב- 8:00 חיכו לי Paul & Limke וביחד סעדנו את ארוחת הבוקר העשירה. הגיוון היה פשוט עצום - גבינות קשות, אומלט מביצים אורגניות (לא שמעו כאן על ביצים שהינן לא אורגניות), סלטים, לחמים ועוד. לאחר סוף הארוחה, כאשר ארזתי את חפצי, הגיעה Limke ואף ציידה אותי לדרך עם 2 צנצנות גדולות של ריבה תוצרת ביתית שהיא הכינה.
מה אני אגיד, היא פשוט מלאכית !
יצאנו כולנו החוצה והצטלמנו ביחד למזכרת. לאחר מכן אמרתי להם אלף תודות והתחלתי בדרכי צפונה לחקור מקומות חדשים במסעי.

Me, Paul & Limke in Maungakaramea
התחלתי בנסיעה ולאחר זמן לא רב חלפתי ע"פ העיירה Whangarei. הרבה לא נשאר לראות כאן והמשכתי הלאה.
ממש ברגע האחרון ראיתי שלט המורה על מערת תולעים זוהרות באיזור ולקחתי פנייה חדה ימינה בכדי לחקור את העניין.
למקום קוראים Kawiti Glow-worm Caves וזה נמצא ליד העיירה Whakaka.
הסיור המודרך עלה לי 15$ וכלל חצי שעה של ביקור במערה סופר חשוכה (הצילום אסור !). לפחות המדריכות המאוריות שליוו אותנו היו עם פנסי חירום אשר האירו את דרכנו בזמן צעידתנו במרחבים העצומים והחשוכים של המערה.
לראות תולעים זוהרות זה ממש מגניב, אך ממצה את עצמו לאחר מס' דקות.
לאחר הביקור במערה, חיכתה לנו צעידה של 5 דק' בבוש ה- NZ (אשר בו אני עוד אטייל המון).
סה"כ אטרקציה חביבה, אך ממש לא שווה את הכסף הרב שהושקע כאן !

Before entering the Glow-worm Cave
חזרתי לאוטו והתחלתי בנסיעה לכיוון העיירה הציורית Paihia.
הגעתי למרכז המבקרים (i-site) וקיבלתי מידע מפורט על מגוון מסלולי ההליכה המצויינים שיש לאיזור להציע.
הבחורה הנחמדה בקבלה נתנה לי טיפ מועיל בנושא החנייה כאן - ניתן לשלם 1$ בלבד (Pay & Display), להניח את הפתק על חלון הרכב וללכת לסידורים של יום שלם. מספיק שהפקח רק יראה שיש פתק ויעבור לבדוק רכב אחר.
לאורך כל התק' שלי ב- NZ, השתמשתי בטיפ שהיא נתנה לי ובכך הצלחתי לחסוך עשרות עד מאות דולרים רק על החניה במרכזי הערים !!!

החניתי את הרכב בחניון והתחלתי לצעוד על The School St לכיוון תחילת המסלול של היום.
המסלול נקרא: Opua Forrest Walkway והוא מכיל מס' מסלולי משנה. אני מאוד הייתי טירון בכל הנושא של קריאת שלטי המסלולים ופשוט זרמתי. ספציפית במסלול הזה - זה עלה לי ממש ביוקר כי לא התכוננתי אליו כראוי.

התחלתי לצעוד לכיוון נק' התצפית ומשם הנוף לעבר Bay of Islands היה פשוט מהמם. מזמן לא ראיתי מקום כ"כ יפה כמו זה ! הרגשתי כ"כ טוב והחלטתי להמשיך במסלול ולא לשים לב לזמני הצעידה. כל המסלולים כאן חושבו לפי
"One way" ואני משום מה חשבתי שזה הלוך ושוב או מעגלי וכך מצאתי את עצמי צועד בתוך היער עוד ועוד ובסוף מגלה כי אני צריך לחזור את כל המסלול חזרה או לחילופין להמשיך הלאה לעוד מסלול של קרוב ל- 6 שעות ...

המקטע הראשון של הצעידה ביער אמור היה לקחת 3 שעות של צעידה (עשיתי זאת ב- 1:45 שעות בלבד).
ההליכה בתוך היער היתה מאוד נינוחה וריח האורנים ועצי הבוש השרו אווירה של רוגע.

Opua Forrest Walkway
כמובן שהמשכתי הלאה בסוף המסלול כי לא רציתי לחזור על עקבותיי וההליכה בהמשך היתה על דרך עפר (Gravel) אשר קישרה בין מסלול Opua Forrest למסלול קו-חוף נוסף שקישר בין העיירה Opua ל- Paihia.
ממש לא כיף היתה הצעידה המשעממת על דרך העפר ומידי פעם סיננתי מס' מילים "עדינות" על אופי דרך הקישור בין המסלולים. לתפוס טרמפ היתה משימה ממש לא פשוטה וכך השתעממתי והתבשלתי לי בזמן ההליכה עד לעיירה Opua.

בשל אי המוכנות לטרק זה, נגמרה לי אספקת המים ונאלצתי להיכנס לאחד מה- B&B בסביבה ולבקש בנחמדות אם אוכל למלא את בקבוק המים הריק שלי. בעל המקום היה מאוד נחמד ואף מילא לי מים "טהורים" (לטענתו) אשר הגיעו ממי הגשמים שירדו באיזור לאחרונה. הודיתי לו מאוד ולאחר שהרוויתי את צימאוני, המשכתי הלאה בדרכי.

הגעתי לאחר זמן לא רב ל- Opua Wharf שמשם יוצאת מעבורת לאיים הסמוכים ועשיתי במקום את הפסקת הצהרים.
קצת לא נעים, אבל שלב היבלות בכפות הרגלים הגיע מוקדם מכפי שציפיתי ...
נתתי לכפות הרגלים מס' דק' של אוויר צח ואח"כ המשכתי הלאה.

התחלתי מכאן את טרק קו החוף של Opua-Paihia והנוף לאורך כל הצעידה היה פשוט לא מהעולם הזה.
על הדרך חלפתי ע"פ מס' בחורות מקומיות וחטובות שלבשו רק "מיני" וצעדו להן בניחותא.
היה לי חשק רב לעזוב את המסלול ולחזור לצעוד יחד איתן ...

לאחר מס' דק' של צעידה - ראיתי עוד בחורה נחמדה שטיילה לה עם כלב פויינטר מקסים. אמרתי לה שלום והיא מצידה עצרה וחייכה כלפיי. היה נחמד לשוחח איתה ואח"כ המשכתי בדרכי.

Opua-Pahihia Coastal Walkway
לאחר מס' שעות של צעידה בשמש הקופחת הגעתי לבסוף חזרה לעיירה Paihia.
אפשר לסכם כי טרק זה מאוד חביב עם נוף משגע לאורך קו החוף, אך לא מומלץ לצעוד את דרך הקישור
המשעממת מסוף יער Opua ועד לתחילת טרק קו החוף !

הגעתי חזרה לאחד מדוכני ה- i-site הניידים והזמנתי מקום לצלילה של מחר אשר תצא מ- Paihia Wharf.
השעה היתה כבר דיי מאוחרת והתחלתי בנסיעה צפונה לעיירה Kerikeri בכדי לבדוק את "אכסניית הישראלים"
(בניהולו של בחור בשם שמעון) שהמליצו לי עליה כאשר הייתי עוד ב- Whangarei.

אני חייב לציין שהמקום דיי רחוק מ- Paihia (משהו כמו 30 ק"מ שהייתי צריך לנסוע היום ומחר לחזור את אותו המרחק) ואם ברצונכם לצלול כאן ב- Paihia ולא הגעתם מוקדם על הבוקר (הסירה יוצאת ב- 8:00 בבוקר) - עדיף להתאכסן כאן ולא לנסוע עד ל- Kerikeri !

הגעתי לבסוף לאכסניה ושמעון היה נראה לי על ההתחלה כמו איזה "ערס" מהעולם התחתון שבמקרה הגיע ל- NZ.
הבית שלו משמש בין היתר כמקום מגורים לישראלים שעובדים בבית הקפה המקומי (Cafe Jerussalem) ואני דיי בספק אם העובדים האלו - קיבלו ויזת עבודה חוקית ... (מה שנקרא - הקומבינה הישראלית).

יצא לי לפגוש שם סטלן ישראלי אשר הגיע לאכסנייה לפני מס' שבועות, המשיך עד לאיזור Taupo ואז משום מה החליט לחזור את כל הדרך חזרה עד לאותה האכסניה כאן ב- Kerikeri (איך שאומרים: מה נסגר איתו ???)
אותו סטלן הצטרף אלי לעשות קניות בסופרמרקט המקומי ואף הספיק לשבור מס' בקבוקי בירה ולעורר מהומה בקופה ...

יותר מאוחר, הגיעו לאכסניה יתר "העובדים הזרים" הישראלים ואחד הנרקומנים ניסה כל הזמן לתת לי שאחטה.
אני כמובן סירבתי ובשלב מסויים עזבתי את החדר והלכתי לישון בסלון המצ'וקמק של "הערס" שמעון.

סוף יום ה' !
מבחר סרטונים מיום זה:


מבחר תמונות מיום זה:

Opua Forrest Walkway
Bay of Islands
Opua Forrest Walkway
Opua Jetty
Opua Wharf
Opua-Pahihia Coastal Walkway
Opua-Pahihia Coastal Walkway
Opua-Pahihia Coastal Walkway
Nice doggy
Nice Pointer dog

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה