Main Picture

יום שישי, 16 בדצמבר 2011

Hobbiton & Rotorua

ממש לא מומלץ ללכת לישון מאוד מוקדם ביום קודם לכן (או יותר נכון ב- 18:30).
מצאתי את עצמי מתעורר מאוד מוקדם כאשר בחוץ עוד חשוך.

בסוף הכרחתי את עצמי לישון יותר ממה שהייתי צריך וקמתי ב- 6:30. בחוץ היה משהו יוצא דופן - סוף סוף, לאחר מס' ימים של מבול ואפרוריות בשמים - יצאה לה השמש והשמים התחילו להתהבר עם הזמן.
התארגנתי מאוד מהר, אכלתי א.ב ואמרתי שלום זריר ל- Henry שהיה בידיוק בדרך לעבודה בפרדס.

עזבתי את המקום ברגשות מאוד מעורבים - מצד אחד, היה לי כאן חדר ופרטיות, לא הייתי צריך לשלם על הלינה, המארחים לא חפרו לי על הדת, אך מצד שני "סבלתי" את הנכד החצוף שלהם שאם הייתי פוגש אותו ברחוב - מזמן הוא היה חוטף "זאפטה" שהייתה מעמידה אותו במקומו הראוי.

יצאתי מ- Welcome Bay ועליתי על SH-29 אשר מוביל ל- Rotorua.
עשיתי עצירת ביניים בכדי לראות את האטרקציה הכי מדוברת של האזור: L.O.T.R - Hobbiton.
הגעתי ל- i-site של העיירה הציורית Matamata, אך הקדמתי את הגעתי בלמעלה משעה (הסיור הראשון מתחיל רק ב- 9:00 בבוקר). במקום לשבת מבועס וחסר תעסוקה בתוך הרכב, החלטתי לקחת את
"תיק היום" ולחקור את הסביבה.

מצאתי שיש כאן שביל מורשת (Heritage Trail) מאוד נחמד אשר עבר בתוך פארק עשיר בצמחיית מים ואח"כ הוביל בין בתי העיירה שמאוד הזכירו לי את מגורי הקיבוץ בישראל.
כמובן שלא יכולתי בלי קפה ומאפה בסוף המסלול, ומצאתי שיש כאן מאפיה עם מגוון עצום של קינוחים טעימים.

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם חובבים קפה, הגעתם למקום הנכון. NZ היא מדינה מאוד מפותחת בכל הקשור לתרבות שתיית קפה וכן איך אפשר בלי קינוח טוב תו"כ השתייה. בכל מקום שלא הגעתי אליו ב- NZ, מצאתי שיש בית קפה מצויין וכן מאפיה משובחת ואימצתי לעצמי מנהג מאוד חביב של קפה ומאפה בכל מקום (אפילו הנידח ביותר) אליו הגעתי.

Fountain in Matamata Heritage Trail
נרשמתי לסיור הראשון ב- 9:30 אשר יוצא ממרכז המבקרים (i-site) אל עבר אתר הצילומים של הסרט
"שר הטבעות" (Lord of the Rings). למקום קוראים: Hobitton ושם צילמו את כפר ה- "הוביטים" (Shier).

לאחר חצי שעה של נסיעה בטילטולית (שמאוד מזכירה את המקבילה לה בצבא, כלומר - אוטובוס ישן נושן שחרשו עליו ללא רבב) - הגענו לאתר הצילומים שהכניסה אליו אפשרית רק דרך סיור מודרך (61$).

את הסיור הדריכה בחורה בלונדינית צעירה שממש יצרה אווירה חיובית בקב' הגדולה שהייתי בה.
יצא לנו לסייר בכל רחבי אתר הצילומים והבתים הקטנים של ההוביטים היו מאוד מרשימים. לא האמנתי שאני סוף סוף נמצא במקום הזה שכל הזמן חשבתי עליו בזמן שראיתי את שלושת פרקי הטרילוגיה.
מה שנקרא - הגשמת חלום (אחד מיני רבים כאן ב- NZ).

האתר כאן משמש בין היתר לסט הצילומים של הסרט החדש של פיטר ג'קסון - The Hobbit והוא אמור לצאת לאקרנים ב- 2 חלקים. שווה יהיה ללכת לראות שני סרטים אלו בעתיד ולהיזכר שהם צולמו ממש כאן.
מה שממש עזר לאווירה המצוינת כאן היה מזג-האוויר שפשוט בא בהזמנה - היתה שמש כה חמימה שממש השכיחה את הימים הגשומים שיצא לי לחוות לאחרונה.

הערה לכל אלו שראו את סרטי שר הטבעות
בכפר ההוביטים (Hobbiton) יש סצינה מאוד מפורסמת של הבית של דוד של "פרודו" וממש מעליו ניצב לו עץ איתן ומאוד מרשים בתפרחתו. ממבט ראשוני - העץ נראה אמיתי לכל דבר, אך לא כך הדבר. בשל הרצון שהעץ יהיה במלוא הדרו לאורך כל העונה - ההפקה יצרה עץ מלאכותי ולקח דיי הרבה זמן לקשט ולהדביק את העלים המיוחדים שיובאו לכאן במיוחד מטיוואן. הם עשו עבודה מאוד טובה כי גם מקרוב העץ נראה אמיתי לכל דבר.

Hobbiton
לאחר הסיור המרהיב (ממליץ לכל אחד/ת לבוא לכאן), חזרנו לטילטולית ונסענו לראות "מופע גזיזת כבשים"(sheep shearing). מה אני אגיד ? הכיבשה נראתה לנו מאוד מסכנה לאחר שגזזו לה את הפרווה באכזריות וממש היה לי חבל עליה. גולת הכותרת של המקום היתה האכלה של ארבעה טלאים מאוד חמודים.

לאחר מכן, נכנסנו חזרה והטילטולית לקחה אותנו בחזרה לעיירה Matamata. אמרתי שלום לזוג מארה"ב שטיילתי עימם באתר והמשכתי הלאה ליעד הבא שלי - Rotorua.

הגעתי למרכז העיירה Rotorua והצלחתי לתפוס את אחת החניות האחרונות שנותרו ליד ה- i-site.
מה שטוב היה שמי שחנה לפני - שם המון מטבעות (ליום שלם) וכך יכולתי לחנות בחינם.
קיבלתי מידע מועיל מהאנשים שעבדו ב- i-site על אטרקציות מקומיות (רק חבל שהבחורה מה- DOC לא עבדה היום) ומיד יצאתי לחקור אותן.

הגעתי לאטרקציה מאוד מרהיבה בעיירה שנקראת - Te-Puia ונעזרתי בקופון שקיבלתי ב- i-site בכדי לקבל הנחה משמעותית. מקום זה הינו מיוחד במינו בשל הפעילות הגיאו-טרמית והגייזר הפעיל והמאוד מרשים שמתפרץ כל 20 דק' (בניגוד לגייזר: Lady Knox באתר השני והמתחרה אשר מתפרץ רק פעם אחת ביום,
ב- 10:15 בבוקר).

לראות גייזר (Geyser) פעיל - זוהי חוויה יוצאת דופן ולא הפסקתי לצלם,להסריט ולהתפעל מיופיו של המחזה שבאמת יוצא מן הכלל כאן ב- NZ.
לאחר מכן, התחלתי לטייל בכל רחבי הפארק וראיתי עוד שלל מקומות יפים - בריכות בוץ מבעבעות, אגמים בצבעים נדירים (כתוצאה מהפעילות הטרמית באיזור), גייזרים כבויים ועוד. עד היום זכורה לי בריכת מים רותחים אשר שימשה את העם המקומי שחי כאן לפני מאות שנים (העם המאורי) בכדי לבשל בתוכה אוכל.

Geyser in Te-Puia
לקראת סוף המסלול, קפצתי לביקור באתר מורשת לעם המאורי ובמקום יש מודל של כפר מאורי סטנדרטי.
כפר ממוצע מכיל מס' בתי עץ (כמו בקתות עץ מודרניות), מס' פסלים ובמרכז יש בור שמשמש לבישול.

מילה או שתיים על העם המאורי
המאורים (Maori) הגיעו לכאן לפני האדם הלבן (האירופאים), אך הם לא היו המתיישבים הראשונים באי. היה לפניהם עם קדמון יותר אשר הם השמידו אותו לחלוטין. המאורים חיו בשבטים (היום כבר לא) והיו קניבלים.
להכנת מזון, בדר"כ הם היו חופרים בור באדמה, מכניסים לשם את הבשר והירקות, מכסים חזרה ומניחים אבנים ועצים להסקה. בדרך זו - המדורה שלמעלה בישלה את כל האוכל שהיה מתחתיה ולאחר שהאש
כבתה - הם היו יכולים לחפור חזרה ולטעום מהאוכל הבריא שבושל לו באיטיות.
לי יצא לטעום מאוכל זה ואני חייב להודות שהוא ממש מצוין !

איך שחזרתי לרכב, התחיל לו מבול רציני וממש במזל יצא לי להעביר את רוב היום עם שמש חמימה.
נסעתי חזרה ל- Rotorua ולנתי הלילה באכסניה של ה- BBH שנקראת: Funky Green Lodge.
המקום מאוד חביב ודיי זול (רק 22$ לחדר Dorm ל- 6 אנשים).
הכנתי א.ע ושמתי לב כי עוד מטיילת מטורקיה נמצאת כאן באכסניה (מאוד נדיר). לפחות לא היו דיבורים על פוליטיקה בערב זה.