Main Picture

Main Picture

יום שבת, 17 בדצמבר 2011

Taupo

יחסית לחדר Dorm עם 5 אנשים נוספים, היה דיי שקט הלילה (קרי - אף אחד לא נחר !)
חבל רק שהריח הנורא של הסביבה הגיאו-טרמית, ממש הורגש גם בתוך החדרים הסגורים. ריח זה מזכיר במעט ריח של ביצה סרוחה אך הרבה יותר חזק.

לאחר ארוחת בוקר קלילה ושיחה עם עוד מס' מטיילים, יצאתי לדרכי וצעדתי חזרה ל- i-site בתקווה שהבחורה
מה- DOC תגיע היום ואוכל לשאול אותה מס' שאלות על הטרקים בסביבה.
לא רק שגם היום היא לא הגיעה לעבודה, גם התחיל לרדת מבול ואני השארתי את הרכב בחניה של האכסניה ומצאתי את עצמי צועד בגשם את כל הדרך חזרה ממרכז העיירה ועד לרכב.

יצא לי לקפוץ לחנות יוקרתית של אופני Specialized ורציתי לראות איזו סחורה הם מציעים כאן ב- NZ.
מסתבר שיש להם היצע מאוד רחב של אופני כביש, אופני שטח, אביזרים ועוד. קיצור - כל מה שרוכב צריך.
ראיתי שהאופני שטח החדשות שקניתי ב- 18.5 אלף ש"ח, עולים כאן 6400$ ללא כל שדרוג או תוספת וזה מעיד על יוקר המחייה שיש כאן !

בדרך לעיר Taupo, עצרתי לבקר בעוד אתר של פעילות גיאו-טרמית ולמקום קוראים:
Wairakei Geothermal site.
תמורת סכום זעום של 13$ נכנסתי למקום פחות מרשים מזה שהייתי אתמול ונראה כאילו מישהו שם לב שבחצר הפרטית שלו יש אתר פעילות גיאו-טרמית והחליט לסגור את המתחם ולגבות כסף רב מהאנשים המעוניינים לראות תופעת טבע ייחודית זו.

מה שייחודי לאתר זה היה מס' סלעים שיצאו אדים מתוכם (Devil Throat & Dragon Throat).
סיימתי את המסלולון הקצרצר שהקיף את האתר והתפניתי לבקר בעוד אטרקציה שהיתה באיזור.

Wairakei Geothermal site
המשכתי הלאה והגעתי ל- מכוורת דבורים ויצא לי לראות לא מעט על אופן הכנת הדבש שרובנו קונים בצנצנת ולא יודעים כ"כ ממה הוא מורכב. ניגשתי לדוכן "טעימות דבש" והבחורה שם מאוד היתה נחמדה ברגע שסיפרתי לה שאני הגעתי לכאן מישראל. פתאום היא הציעה לי המון סוגים של דבש (שלא הוצעו לטעימות לכלל הציבור הרחב) וכן, היא סיפרה לי על המכוורת עצמה ועוד מס' טיפים על האטרקציות שבאזור.
מחירי הדבש היו ממש זולים וקניתי לי 2 צנצנות של דבש טהור שעומד מאחוריהם סיפור מעניין שאגיע אליו בהמשך. (בדיעבד הייתי צריך לקנות סטוקים של דבש בשביל לקחת עימי כמזכרות גם לישראל ...)

משם המשכתי הלאה והגעתי לנק' תצפית מאוד מרשימה אל עבר מפלי הוקה (Huka Falls).
מז"א ממש היה מחורבן (קרי גשם שוטף) ולא יכולתי לעשות את המסלול החביב שעבר ליד המפלים.
לפחות יצא לי לצלם מנק' התצפית - מס' תמונות מרהיבות של המפל והנהר העצומים.

Huka Falls
המשכתי והגעתי עד לעיירה Taupo. טוב שהצטיידתי מראש במפה של העיר כי בלעדיה היה לי מאוד קשה לנווט את דרכי ולהגיע לביתם של Ray & Robin אשר התגוררו ברח' Hinemoa 90.
המארחים שכאן - קיבלו את פני בשמחה ולא כל יום יוצא להם לפגוש קרוב משפחה של מישהו שהם אירחו בעבר. ובכן, יוני ואפרת ביקרו כאן לפני קצת יותר מ-3 שנים ואני המשכתי את המסורת ובאתי כמוהם לכאן.

שוחחנו לא מעט ואף יצא לי לראות את ההקדשה שיוני ואפרת כתבו בספר המבקרים שנמצא במקום.
מה שטוב - היה כאן אינטרנט זמין ומהיר ועשיתי רישום באתר של ה- DOC לטרק מרובה הימים הראשון שלי כאן ב- NZ !!! המחיר היה לא נורא (רק 31$ ללילה בביקתה וסה"כ אמור לקחת המסלול 3 ימי צעידה).

יותר מאוחר הגיעו נתן (הבן של Ray & Robin) וחברה שלו, 3 בחורות משוויצריה וכן יונתן (מדריך הצניחה).
א.ע היתה פשוט מעולה - בשרים על האש, סלטים, קומרה מצופה בתנור (מאוד אהבתי את זה) ועוד.
לקינוח היתה עוגת פבלובה (מעשה ידיה של Robin) ולפי דעתי, זוהי היתה עוגת הפבלובה הטעימה ביותר שאכלתי אי פעם ! בנוסף היה גם סלט פירות וגלידה שממש מילאו כל פינה אפשרית בבטן.

היה מאוד כיף לשבת, לאכול ולשוחח עם האנשים הנפלאים שהיו כאן.
דיברתי כל הערב עם בחורה מאוד נחמדה בשם Mia והסתבר לי שהיא גם מדריכת צניחה שהתחילה לעבוד במועדון המתחרה של יונתן כאן ב- Taupo.
יותר מאוחר כולם הלכו לדרכם ואני התפניתי לי לישון בחדר הפרטי כאן אצל Ray & Robin.

סוף יום שבת !
מבחר סרטונים מיום זה:


מבחר תמונות מיום זה:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן

Wairakei Geothermal site
Wairakei Geothermal site
Nice Duck
Chick
Peacock
Water-mill
Beehive
Bee info
Huka Falls

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה