Main Picture

Main Picture

יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

Whanganui Journey - Day 3

לא יודע אם זה בגלל הצניחה החופשית או מהחתירה המאומצת ביומיים האחרונים, אבל הצוואר שלי לא ידע כאב רב יותר מאשר היום בבוקר. השינה הפכה לבלתי נסבלת בימים האחרונים כתוצאה מכך.

כל הח'ברה לקחו את הזמן על הבוקר (לאחר לילה כמו של אתמול אפשר להבין).
אמרו תודה רבה ל- Wai ולבעלה ולאחר ארוחת הבוקר, העמסנו את הסירות בכל החביות והציוד ויצאנו לדרך.

היום אני התפנקתי לי עם הקיאק, בעוד קורין ואנטואן חתרו להם במרץ בקאנו. ההתחלה לא היתה כה טריוויאלית ומצאתי את עצמי כמעט מתנגש בקירות העצומים שהיו מ-2 צידי הנהר.
אך אל דאגה ... לאחר מס' דק' הבנתי איך לשמור על האיזון תו"כ החתירה בקיאק ומהר מאוד מצאתי את עצמי טס בנהר ועוקף כל סירה שנקלעה בדרכי.

איזה הבדלים של "שמים וארץ" יש בין הקאנו לקיאק. ראשית, הקיאק מאוד קליל ואפשר לנווט איתו למקומות אשר בקאנו מאוד קשה. כמו כן, המאמץ שנדרש בחתירה בקיאק הינו מאוד נמוך לעומת החתירה האינסופית בקאנו שממש זחל.

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם מתכננים לצאת למסע ב- Whanganui Journey ואתם מס' אי-זוגי של מטיילים, מאוד מומלץ לקחת בנוסף לקאנו גם קיאק קל ומהיר ופשוט להחליף בינכם לאורך המסע. אנחנו היינו 3 מטיילים וכל יום לאורך השיט בנהר החלפנו סירות.

טיפ שימושי מס' 2
לא משנה אם בחרתם בקיאר או בקאנו, מאוד מומלץ להביא כרית נוחה לגב התחתון.
לאחר מסע ארוך של 3 (או 5) ימים, אתם ממש לא רוצים להמשיך הלאה עם גב עקום וכואב. בתמורה לסכום זעום של מס' דולרים - ניתן לקנות כרית פשוטה שמאוד יכולה להקל על החיים ובסוף המסע פשוט להיפטר ממנה.

All of us in Tieke Kainga Hut
המסלול של היום היה אמור להיות הכי קצר במסע (22 ק"מ), אך משום מה - לאחר יומיים של חתירה מאומצת, מאוד קיווינו שסוף המסלול כבר יבוא (ורצוי כמה שיותר מהר !).

ניצלתי את העובדה שהיום אני בקיאק קליל וזריז בכדי לצלם לא מעט תמונות של הנהר והצמחיה העבותה שמשני צידיו.
ישנם לא מעט מפלים בגדלים שונים שהגעתי וצילמתי אותם ממרחק נגיעה (ממש שווה).

טיפ שימושי מס' 3
לא הייתי ממליץ לעשות את שיט ה- Jet-Boat בנהר ה- Whanganui. ראשית, מהירות השיט ב- Jet-Boat היא מאוד נמוכה (בגלל כל סירות הקאנו והקיאקים שגם שטים כאן) ולא מלהיבה במיוחד, ושנית - תמורת הסכום הזה, ניתן לחוות שיט הרבה יותר סוער בנהר ה- Shotover שליד העיירה Queenstown (אגיע לזה בהמשך).

Small Waterfall on Whanganui river
עד לנק' הסיום ב- Pipiriki עברנו דרך מס' אשדים בדרגות נמוכות אך מאוד מלהיבות (אם עושים זאת בקיאק הפכפך).
הבחור מחברת השכרת הסירות כבר חיכה לנו במעגן ועזר לנו להוציא את הסירות ולהעמיסן על העגלה.

סה"כ אפשר לסכם שהיה מסע מאוד חביב ומהנה. שרירי הידיים עבדו מאוד קשה ותוצאות לא איחרו לבוא ...
אני אישית הייתי ממליץ לעשות את המסע של ה- 3 ימים (ולא ה- 5) בגלל שאחרי יום-יומיים העניין כבר דיי ממצה את עצמו (אותם נופים, חתירה מאומצת ועוד).

הדרך חזרה היתה גם כן דרך כביש עפר (Gravel), אך אף אחד לא ממש הרגיש אותה (כולם ישנו כמו תינוקות).
הגענו ל- Raetihi Holiday Park וגיליתי שהרכב שלי לא מתניע ...
אוקיי ... מה לעזאזל אני עושה עכשיו ?

בהתחלה נעזרתי בבעלי המקום שהשאילו לי את הרכב שלהם ואיתו אני ניסיתי להתניע את הרכב.
מסתבר בסוף שהבעיה לא היתה המצבר ונאלצתי להתקשר לביטוח (AA).
אני חייב לציין שממש מהר הגיע טכנאי מוסמך שפתר את הבעיה בפחות מחצי דקה. הוא טען שהיתה "הצפה" של דלק והפתרון לכך היה פשוט ללחוץ על דוושת הגז עד הסוף ואז להתניע.
השארתי את הרכב מונע למשך מס' דק' ולאחר מכן הוא נשמע כמו חדש דנדש.

כמה טוב שעשיתי ביטוח מקיף לאוטו שכלל בין היתר שירות תיקוני דרך מחברת AA, כך שגם במקום שנחשב לסוף העולם כאן ב- Raetihi, עדיין הגיע מישהו ותיקן לי את הרכב.

כמה טוב היה לעשות מקלחת לאחר 3 ימים של שטח ! אין כמו ההרגשה של אחרי טרק קשה - להתפנק תחת מים חמים במקלחת ואח"כ להיכנס למיטה רכה ונעימה.
יש במקום מחשב נייח עם אינטרנט איטי, אך הח'ברה הגרמנים הצליחו להשיג את הסיסמא וכך יכולנו לגלוש שעות בחינם.

סוף יום א' !

מבחר תמונות מיום זה:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן

Whanganui Journey
Whanganui Journey
Whanganui Journey
My Kiak
Rocks in one of the camp-sites
Nice view from camp-site
Camp-site
Duck in Whanganui river
Whanganui Journey
Whanganui Journey

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה