Main Picture

יום שישי, 30 בדצמבר 2011

Palmerston North

האצבע שעיקמתי אתמול ממש לא עשתה לי חיים קלים הבוקר.
הצבע של האצבע הפך לסגול בוהק ודיי צלעתי על רגל אחת לאורך כל היום.

בחוץ כמובן ירד גשם ודיי הרשתי לעצמי לקחת את הזמן. הכנתי א.ב מאוחרת ויותר מאוחר גם רשמתי מכתב תודה וצירפתי אליו קופסת שוקולד לאות תודה ל- Hadleigh שבאמת היה אחלה של מארח ודאג להכל.
היה מאוד סבבה להעביר כאן את היומיים האחרונים ומאוד אמליץ לכ"א לעבור כאן.

נכנסתי לרכב והתחלתי בנסיעה לאורך Victoria Av עד שחציתי את כל העיירה ועליתי על כביש SH-4 דרומה.
לקחתי את הזמן על הכביש והגעתי לעיירה קטנה בשם Bulls. היה זכור לי מהקריאה בספר של
ה- Lonely Planet כי במקום ישנו מוזיאון של חיל האוויר שחובה לראות.
בפועל, איזה מוזיאון ואיזה נעלים ! נאמר לי ב- i-site כי לפני מס' שנים כבר סגרו את המוזיאון ובמילים
אחרות - אין מה לחפש בעיירה המצחינה הזאת !

המשכתי דרומה והגעתי לעיר Palmerston North.
כבר הרבה מאוד זמן שלא הגעתי למקום כה עמוס ברכבים כמו כאן. רק בכדי להגיע ל- i-site שנמצא בלב העיר הסואנת (במקום הקרוי: The Square) - לקח לי זמן לא מועט ומס' פניות פרסה בגלל שלא מצאתי חניה בחינם.

מה שיפה כאן, שבנו את מרכז העיר בצורה של ריבוע (באמצע יש פארק עם אגם נחמד ומסביבו נמצאות כל  החנויות). הבחורה שקיבלה אותי בדלפק ה- i-site היתה מאוד נחמדה ונתנה לי מס' אופציות להעביר את הזמן כאן. חזרתי חזרה לרכב, דרך הפארק המקסים עם הפסלים והברווזים ששחו להם באין מפריע, והתחלתי בנסיעה.

Statue in "The Square", Palmerston North
מאוד רציתי לנסוע ולראות את הגנים הבוטנים של העיר, אך מפאת הגשם והאדים שכיסו את כל שמשות הרכב, פיספסתי את הפניה והמשכתי לנסוע מחוץ לעיר. לפחות ברגע האחרון ראיתי שלט המורה על פארק נוסף שהיה ממש ליד Massey University. היה לי ממש מזל שהכביש היה ריק מרכבים כי פניתי בחדות ממש ברגע האחרון ...

ממש לא נורא שפיספסתי את הפניה (לגנים הבוטנים) משום שכאן יצא לי לראות פארק לא פחות יפה.
תחילת המסלול היה בתוך הבוש ה- NZ שכ"כ התרגלתי כבר אליו ובהמשך יצא לי גם לראות את "טחנות הרוח" המפורסמות של האיזור הנמצאות על הגבעות החולשות מצפון לעיר Palmerston North.
כזאת נוסטלגיה עברה בתוכי כאשר צעדתי כאן ונזכרתי באותן טחנות רוח שהיו בשביל הגולן, אי שם שנה שעברה (אפריל 2011).

למזלי, הייתי עמוק בתוך הבוש, כך שכשהתחיל הגשם - הייתי מוגן יחסית מתחת לסבך העצים.
לצעוד בתוך הבוש זה ממש לא נורא. בשמש הקופחת הוא מעניק צל ובגשם שוטף הוא מעניק מחסה והגנה מסוימת.

הגעתי יחסית יבש לרכב וחזרתי חזרה למרכז העיר. הפעם כבר לא היתה בעיה עם הניווט ומצאתי לי
חניה בחינם אשר נמצאת על רח' Railway Land. מכאן היה מרחק הליכה זניח עד לאטרקציה המשמעותית של היום: המוזיאון TE-Manawa.

במוזיאון יש תצוגה על העם המאורי, על חיי הטבע של NZ, על אומנות מודרנית, על חיי הכפר ועוד. מאוד מעניין !
קצת חבל שמוזיאון הרוגבי שנכנסתי אליו בהמשך, קילקל את האווירה.

Palmerston North National Museum

תמורת 12.5$ שממש לא מצדיקים זאת, נכנסתי למוזיאון הרוגבי הלאומי של NZ.
היה זכור לי שנאמר במפורשות במדריך ה- Lonely Planet כי חובה לבקר במוזיאון זה, אך אני מצאתי את עצמי דיי משתעמם מהמיצגים שממש לא דיברו אלי !

National Rugby Museum, Palmerston North
מהמוזיאון המשכתי הלאה והפעם לקחתי את הפניה בזמן והגעתי לגנים הבוטנים של העיר (Victoria Park).
יש במקום לא מעט מגרשי ספורט וכן מס' מסלולים חביבים הנמשכים לאורך קילומטרים רבים.
אני צעדתי לי בנינוחות לאורך הטיילת ובהמשך גם נכנסתי למס' מסלולי צד בתוך הבוש ה- NZ.
המקום מאוד הזכיר לי את פארק הירקון עם כל שבילי ההליכה והאופנים הרבים שיש לו להציע.

לקראת סוף המסלול יצא לי לטעום פעם נוספת את הגשם שליווה אותי לאורך כל היום. ממש לא התרגשתי והמשכתי במסלול, כאשר השתדלתי לצעוד תחת עצים רבים ככל האפשר וכך יצאתי דיי בזול מבחינת ההירטבות.

Victoria Park
את נק' הסיום של היום הארוך בחרתי לעשות אצל המארחים מארגון "חיבורים" - Roger & Jenny אשר מתגוררים ברח' Manawatu St 69A (מאוד קרוב לגנים הבוטנים ולמועדון הגולף המקומי).
הסבר ההגעה של Roger היה כה מסורבל להבנה ומאוד עזרה לי המפה שלקחתי עוד קודם לכן ב- i-site.

המארחים כאן ממש סבבה - יש להם 2 ילדים שמתגוררים עימם ועוד אחד שבידיוק עבר לגור בנפאל.
ממש אהבתי את העובדה ש- Jenny התעקשה על כך שרק היא תבשל ושאני אנוח בסלון עד שהאוכל יהיה מוכן.
שוחחתי עם Roger ומסתבר שהוא חובב טיולים לא קטן וגם בגילו (50+) הוא צועד כאילו אין מחר.
הוא אף הזמין אותי לעשות עימו טרק חביב בשמורת ה- Ruahine Forrest Park אך כנראה שזה לא יצא אל הפועל כי מחר אני כבר אמור להמשיך דרומה לעבר העיירה Greytown.

מאוד אהבתי את העובדה כי היה במקום אינטרנט סופר מהיר וניצלתי זאת להעלות ל- F.B את כל התמונות שלא הספקתי להעלות אצל Hadleigh ב- Whanganui.
סיימתי לארגן את התמונות והלכתי לישון שמח ומאושר.