Main Picture

Main Picture

יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

Tauranga

יום הנהיגה העמוס של אתמול מאוד השפיע ומצאתי את עצמי ישן שנת ישרים ומתעורר יחסית מאוחר.
יצאתי "מהוילה" הפרטית שלי ונכנסתי להכין לי א.ב בביתם של Henry & Pru. תו"כ הארוחה יצא לי לפגוש את Pru ושוחחתי עימה מעט (בניגוד ל- Henry שאתמול צנח לישון לאחר שהראה לי את המקום).
Pru היא סבתא במשרה חלקית אשר בנוסף עובדת ביום יום (כל הכבוד לה בגילה).
חבל רק שהנכד שלהם מאוד חצוף ויצא לי לסבול אותו לאורך כל הבוקר !

בחוץ כמובן שירד מבול ולא ניתן היחה לתכנן שום מסלול. חזרתי לחדר שלי ותכננתי את המשך היום.
בשל העובדה ש- Mt. Manganui עם הבריכות מינרלים המפורסמות שלו - נמצא ממש בקצה השני של העיר, החלטתי לקחת עימי בגד ים + מגבת ולנסוע לשם יותר מאוחר.

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם מגיעים לעיירה ומז"א ממש מטורף (קרי - מבול שאין לו סוף), כדאי לנצל את האטרקציות הסגורות שיש למקום להציע.
לדוג' - בריכות מינרלים ומלח חמימות יכולות להיות אופציה מצויינת ליום גשם. כמו כן, מוזיאונים וגלריות יכולות להיות אופציה נחמדה להעביר את הזמן (הדבר הכי נורא זה להיתקע באכסניה יום שלם בגלל הגשם !).

ארזתי לי תיק יום ונסעתי למרכז העיר - Tauranga. כמובן שהגשם גם שם היה חזק כמו אצל Henry & Pru ונאלצתי להגיע ל- i-site כאשר כולי רטוב. הבחור בקבלה היה ממש נחמד וצייד אותי במפות של מרכז העיר עם האטרקציות. רק מה - הוא כל הזמן ניסה "למכור" לי אטרקציות אשר היו בחוץ ולא חשב להציע לי מקומות סגורים לבקר בהם. מה נסגר איתו ??? הוא לא רואה שבחוץ מתחוללת לה מיני סופה ?

צעדתי לי לגלריה שהיתה ממש ממול ל- i-site. חייבים להשאיר את התיק בכניסה וכן חל איסור על הצילום במקום.
לא נורא, לפחות יצא לי לראות מס' מיצגים ואומנות מודרנית שהיו ממש יפים ומושקעים.
יצאתי משם וחזרתי חזרה לרכב.

מכאן המשכתי ליעד הבא של היום - Mt Manganui ובריכות המלח/מינרלים המפורסמות שיש במקום.
מאוד רציתי לטפס על פסגת ההר (30 דק'), אך הסופה שהתחוללה לה בחוץ מהר מאוד הוציאה לי את החשק.
במקום זאת - התפנקתי לי בספא ובבריכות המינרלים שממש צמודות למסלול הטיפוס אל ההר.

תמורת 11$ בלבד, קיבלתי מגבת וכרטיס כניסה לאחד המקומות הממש שווים בעיר.
אומנם המקום לא מקורה וחשוף לגשם השוטף, אך מצד שני - למי אכפת כאשר נמצאים בתוך המים החמימים.
יצא לי להתנסות בטבילה ב- 3 בריכות מינרלים בטמפרטורות שונות (32, 34 ו-39 מעלות).
תענוג היה לשבת בתוך הבריכה הלוהטת כאשר רק הראש החשוף מקבל את הגשם שירד ללא רחמים.

כמו כן, ניצלתי יום זה בשביל לעשות קניות ב- Pack&Save המקומי (רח' Cambridge) וסוף סוף הבנתי על מה המהומה כאשר מזכירים את רשת המזון הזאת. המקום היה פשוט ענק והמחירים היו מאוד מגוכחים לעומת כל יתר רשתות המזון שביקרתי בהן עד כה (Four Square, Korean Supermarkets, Countdown).
קניתי לי אספקה לימים הקרובים ומאוד נהניתי מחווית הקניה במקום (פעם ראשונה ב- Pack&Save).

טיפ שימושי מס' 2
כאשר עורכים קניות, מומלץ לעשות זאת אחת למס' ימים בסופרמרקט ענק (כמו Pack&Save) משום שהמחירים לכמות גדולה (סטוק) היא מאוד נמוכה אם משווים לעומת קנייה בכמות בודדת (loose).

טיפ שימושי מס' 3
באם יורד מבול ביום שאתם מתכננים לערוך קניות, הכי טוב זה פשוט להחנות את הרכב בסופרמרקט גדול שיש לו גם חניון תת-קרקעי. ממש לא כדאי להחנות את הרכב בחניה לא מקורה ולהגיע לשם עם עגלת קניות עמוסה.
לי תמיד יצא להפוך ולסדר מחדש את תא המטען של הרכב לאחר כל קניה גדולה והייתי חייב מקום מוגן מפני הגשם כאשר עשיתי זאת. (בכל Pack&Save יש חניון תת-קרקעי).

לאחר סיום הקניות, יצאתי עם הרכב לתחנת הדלק המקומית Pack&Save Fuel Station וניצלתי את שובר ההנחה שנתן לי 6c לליטר (ככל שסכום הקניה בסופרמרקט הינו יותר גבוה - כך גם עולה ההנחה לליטר).
ממש פשוט היה התהליך (אין עובדים במקום) - להכניס את כרטיס ה- Eftpos, להזין את מס' ה- Voucher ואח"כ לתדלק. מאוד הזכיר לי את שירות התדלוק העצמי שבארץ (רק ללא שובר ההנחה כמובן).

טיפ שימושי מס' 4
באם אתם מתכננים להגיע לעיר אשר יש בה סופרמרקט של Pack&Save. מומלץ לא לתדלק את הרכב ולנסוע עד טיפת הדלק האחרונה בכדי לנצל את שובר הנחת הדלק עד למקסימום, כאשר עורכים קניות במקום.
ברוב הקניות שלי ב- Pack&Save קיבלתי שובר הנחה שהיה תקף אך ורק לתחנת הדלק המקומית של הרשת שהיתה בצמוד לסופרמרקט.

משם חזרתי חזרה לביתם של Henry & Pru והכל היה סבבה חוץ מהנכד השמן והקטן שלהם.
לא ייאמן כמה חוצפה הוא הצליח לספוג במס' השנים המועטות שהוא חי (בן 4). מה שנקרא - בבית הספר הוא יהיה "ילד כאפות" !

התארגנתי לי בחדר ואף קראתי מס' פרקים בספר שליאנה הביאה לי טרם נסיעתי (ספר מהסדרה המוצלחת של The song of Ice & Fire). בחוץ לא הפסיק הגשם לרדת וכך סיימתי את היום.

סוף יום ה' !

מבחר תמונות (דיי מצומצם) מיום זה:

Harbor in Mt. Manganui
Mt Manganui

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה