Main Picture

Main Picture

יום חמישי, 29 בדצמבר 2011

Whanganui City

איזה כיף היה לישון על מיטה זוגית ורחבה כאשר רק השעון המעורר מצליח להעיר אותי מהשינה העמוקה ששקעתי בה.
לקחתי את הזמן, הכנתי א.ב עשירה ולאחר אריזת "תיק היום" יצאתי לדרכי.

ממש כיף ש- Hadleigh גר 2 מ' ממרכז העיר Whanganui וכך יכולתי להשאיר את הרכב אצלו בחניה ולצעוד לשם ברגל.
כבר הרבה מאוד זמן שרציתי להזמין כרטיס טיסה מ- Christchurch ל- Auckland בסוף הטיול, אך עד כה לא היה לי את הזמן או שלא מצאתי סניף של חברת Flight Center.

קפצתי ל- Flight Center שעוד מהארץ, יוני המליץ לי על הזמנת כרטיסי טיסה דרכו כי הם הכי זולים באיזור הפאסיפיק (קרי - אוסטרליה וניו זילנד).
אומנם כרטיס הטיסה (דרך חברת התעופה "Jetstar") היה מאוד זול (רק 49$), אך משום מה - היה צריך להוסיף מס' עמלות שממש לא ידעתי עליהם כגון - עמלת טיסת פנים, עמלה על הוספת מטען כבד (לא תיק יד שעולה לתא הנוסעים) ועוד עמלת פקיד כי לא הזמנתי את הטיסה ישירות דרך האינטרנט.
סה"כ שילמתי 79$, אך ידעתי שמחיר זה עדין זול יותר לעומת המקבילה לו - דרך חברת התעופה המקומית
Air NZ.

אני חייב לציין כי בשלט הכניסה למקום הופיעו מס' דיילות חתיכות והייתי בטוח שייצא לי לראות כאלו בחורות יפות רק בפרסומת, אולם מהר מאוד הופתעתי לטובה כאשר נכנסתי פנימה והתישבתי ליד בחורה מאוד סקסית שעזרה לי עם סידורי ההזמנה.

המשכתי מכאן ל- i-site שנמצא ממש ליד מוזיאון ספינת הקיטור והצטיידתי במפה עדכנית של העיר.
במקום היתה גם תערוכה של אחד מהאמנים המקומיים והגלריה שהוא הציג היתה מאוד יפה.

טיפ שימושי מס' 1
באם עצרתם לבקר בעיירה Whanganui, אל תשכחו לעבור ב- i-site. במקום יש מס' עמדות מחשבים עם אינטרנט חינם.

Old car in Whanganui i-site
בחוץ התחיל לרדת גשם שרק הוסיף והתחזק ואני חטפתי עצבים על כך שלא משנה לאן אני נוסע, הגשם מלווה אותי לכל מקום !
המשכתי למוזיאון ספינת הקיטור (Steam paddle boat) שהכניסה אליו היא חינמית והמיצגים שם מאוד מרשימים.
ספינת קיטור זו היא היחידה בעולם שעוד פעילה ויאמר לזכות ה- NZ שהם עשו עבודה ממש טובה שהצליחו לתחזק ספינה כה עתיקה לאורך השנים הרבות שהיא פועלת.

Historic Steam paddle boat
המשכתי להסתובב בטיילת ליד שפת נהר ה- Whanganui המפורסם, כאשר אני חולף ע"פ ספינת הקיטור שעגנה לה במעגן והמתינה לתיירים שרצו לעלות לשיט תענוגות היסטורי לאורך הנהר (כל יום ב- 13:30 יוצאת הפלגה).
חציתי את הגשר שחוצה את נהר ה- Whanganui ומשם עליתי לנק' תצפית מאוד חביבה המשקיפה אל עבר כל האיזור.

ישנה אטרקציה חביבה של מעלית הלוקחת תיירים מתחתית ההר ועד לנק' התצפית למעלה (תמורת 4$ לכיוון).
לי זה ממש לא דיבר וצעדתי בכיף לאורך כל המעלה עד שהגעתי לפסגת ההר.
במקום יש מגדל תצפית שהנוף ממנו מאוד מרהיב וניתן לראות את העיר Whanganui ואת הנהר העצום שחוצה אותה.
כמו כן, היה ממש ליד - אנדרטת מלחמה שלא כ"כ יצא לי לחקור בגלל גשם הזלעפות שהתחיל להתחזק.
ממש לא רציתי להירטב שוב פעם מכף רגל ועד ראש וטסתי בחזרה לעיירה.

Whanganui River
חזרתי חזרה לעיר וכמובן שניסיתי את אחת המאפיות הרבות שהיו פזורות לאורך הרח' הראשי (Victoria Av). אין כמו על מאפה ענקי במילוי גבינה מתוקה וגרידת לימון מעל ... יאמי !
חזרתי חזרה לרכב שלי שחנה ברח' Hukworth (היכן ש- Hadleigh גר) והתלבטתי מה לעשות בהמשך היום ...

מאוד רציתי לעשות את המסע לאורך נהר ה- Whanganui ועל הדרך גם לצעוד בעוד טרק אחד או שנים. כמו כן, היתה כאן עיירה (או יותר נכון כפר קטנטן) בשם: Jerusalem שמאוד רציתי לראות (בהמשך River RD).
אולם - הגשם הרב שירד מאוד השפיע ולבסוף החלטתי לוותר על מסע זה ובמקום זאת - לקפוץ לקניות
ב- Pack&Save אשר נמצא גם הוא בהמשך Victoria Av.

קניתי לי מצרכים להמשך הטיול וראיתי שיש במקום עמדה מאוד פופולארית של Self Scan (ולא של Retalix)
העמסתי את כל הסחורה לאוטו וכמובן שקפצתי לתדלק בתחנת הדלק המקומית של Pack&Save.

חזרתי יחסית מוקדם לביתן של Hadleigh וניצלתי את העובדה שהיה במקום אינטרנט זמין בכדי להעלות
תמונות רבות ל- F.B ול- DropBox. ניצלתי גם את המטבח המאובזר שיש במקום בכדי להכין ארוחת צהרים-ערב ענקית שממש לא הצלחתי לסיים אותה והשארתי כמות מאוד נכבדה גם למארח שמאוד שמח על כך.

קטע ממש לא נעים היה בלילה כאשר נכנסתי חזרה לוילה הפרטית שלי, היה חושך ולא שמתי לב לכך שהיתה בליטה בקרקע. אני לא צריך לפרט כמה כאבים היו כאשר עיקמתי את אחת מאצבעות רגלי.
במבט לאחור, כאב זה ליווה אותי במשך למעלה משבועיים ומאוד הקשה על הצעידה בטרקים !
מה שנקרא - לא לצעוד יחף בחושך ובמיוחד לא בגשם כאשר הכל בוצי וחלקלק !

סוף יום ה' !
מבחר סרטונים מיום זה:


מבחר תמונות מיום זה:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן

Cute Rosie the Greyhound dog
Old building in Whanganui city
Modern Art in Whanganui i-site
Modern Art in Whanganui i-site
Scary Rottweiler dog
Old printer
Model of Steam paddle boat
Part of Paddle boat
Whanganui walkway
Nice World Statue
Bridge over Whanganui River
Stairs to the Lookout
View of Whanganui city
Historic Steam paddle boat

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה